Nézegettem a képeket, de a két kocsin belül pontosítani nem tudok. Ha látnám a felsö viszonylatjelzöt, sokat segítene, de ennyiböl tök egyformának tünik a két kocsi, így nem tudok különbséget tenni.
Igen, én is gyanakszom, azért hírdették meg, hogy hirdetmény nélküli eljárás keretében gyorsan le lehessen zavarni a dolgot. Ez persze csak tipp és ha így is van, arra se vennék mérget, hogy a VB-hez köze van.
Most vissza akartam keresni a VB-s beszerzéseket és közben ráakadtam ezekre, mindkettő eredményhirdetés:
2005/S 228-224993
- 10 darab MÁN NÜ 313 típusú, 2000-2001. évjáratú, 15 m hosszúságú, alacsonypadlós autóbusz vagy azzal egyenértékű szállítására vonatkozó szerződés, azzal, hogy a meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra történő hivatkozás csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt.
- szerződéskötés dátuma: 2005. 11. 11.
- az ellenszolgáltatás szerződésbeli értéke: 297.500.000 HUF (250HUF/EUR),
- Hirdetmény nélküli eljárás alkalmazásának indokolása: k) kivételesen kedvező feltételekkel történő árubeszerzés.
2005/S 242-238534
- 7 darab Neoplan N4416Ü típusú, újszerű állapotú, max. 10.000 km futásteljesítményű, 12 m hosszúságú, alacsonypadlós autóbusz vagy azzal egyenértékű szállítására vonatkozó szerződés, azzal, hogy a meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra történő hivatkozás csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt.
- szerződéskötés dátuma: 2005. 11. 30.
- az ellenszolgáltatás szerződésbeli értéke: 395.377.500 HUF (255 HUF/EUR),
Ezek nekem valahogy eddig kimaradtak, nem tudom, hogy kerülhették el a figyelmemet. :-)
A Volánbusznak nincs. Az Albánál van 4 db, de azok Újvárosban vannak, a helyi üzemnél, és most nem hinném, hogy szükség volna annyi csuklós beszerzésére. A Kisalföld nem venné meg, a Tisza esetleg, ott minden további nélkül mehetnének helyi kocsiknak Szegeden. Szerintem a Volánbusznál lennének a legjobb helyen.
Ha félbehagynák a programot, lehet, hogy még rosszabbul járnának. Gondolom, hogy az üzleti tervek már ehhez vannak igazítva. Egy Ikarus-ról különben sem az tűnik fel az embernek, hogy része a használt-beszerzéseknek... Volna ennek előnye bőven.
Hát igen, ezen kocsik megvásárlásanak haszna is megkérdojelezheto, de biztosan jó ötlet, hogy rossz példa után egy esetleges másik rossz példát is el kell követni?
Én viszont minden Ikarus szeretetemet félretéve azt kérdezem toletek, vajh érdemes-e ezeket a kocsikat megvásárolni?
Mert ha figyelembe vesszük, hogy idén már 10 évesek, itt lenne az ido a felujításra (ami a 400-as típuscsaládnál nehézkes, és drága), és üzemeltésük az itthoni tapasztalatok szerint drága és néha nehézkes. Szóval, szerintetek?