Ha első számolásra jól látom, hasonló felszereltségű benzines és dízeles között 350-400ezer körüli különbség. Annyit megér. Más márkáknál ez felmegy egymillára is.
Persze ez azért van, mert "olcsó" benzinest csak viszonylag kis autóba lehet tenni. Ilyenbe nem tudnak, mondjuk 1600-as motort, mert az ló...sz lenne. A nagy benzinest meg már eleve drágább előállítani. Most képzeld, mennyit eszik egy kétezres benzines, ekkora súly cipelése közben! A dízel is többet mint szeretnénk.
Üdvözöllek. Remélhetőleg mihamarabb a Sporti-tulajok táborában.
Ne változtasd meg a döntésed, mármint, hoy ilyen autót vaszel, mert nagyon jó és megéri az árárt.
A benzines-dízel között szvsz az ár dönt. De figyeld meg, hogy nem csak a motor a különbség. A benzinesek nem olyan magas felszereltségűek. Ami meg igen, az már nem sokkal olcsóbb. Én azért vettem dízelt, mert tavaly csak ilyen volt, de azt hiszem nem is vettem volna benzinest. Ez a típusú autó, valahogy dízelben az igazi. A súlyhoz kell CRDI nyomatékossága. Mert nagyon tudja húzni ez a motor.
Persze ott van 5misi alatt benzines, "kétkerekes". Városban valszeg az is jó. Tulajdonképpen nekem is elég lett volna olyan..., de azt kell eldönteni milyen autót akarsz. Csak a forma, meg a méret számít? (Mert, hát az ugyanaz. Bár némi festés meg design-elem más.) Vagy akarsz, illetve meg tudsz venni egy igazán "dögös" gépet.
Sportage vásárlás előtt állok. Még nem sikerült dönteni, hogy dízel vagy benzines legyen. Viszonylag keveset futna (évi max. 25.000), így az árát soha nem hozná be a dízel, viszont mellette szólhat, hogy "szinte mindenki" azt veszi. Nyilván van valami nyomós oka: nyomaték, teljesítmény, 6 fokozatú váltó, fogyasztás, stb.
Döntést elősegítendő kérdezném tőletek, hogy kb. mennyi idő alatt melegszik be a dízel motor ezidőtájt (télen) üzemi hőfokra. Akár km, akár idő adat érdekelne. Én napi szinten viszonylag rövid utakon használnám, 10-15 km, így elég fontos lenne az infó a döntéshez.
Nekem is meg van a drágaságom és nagyon meg vagyok elégedve vele a fogyasztásom szinte csak városban 10 és 11 lityi most viszem 15000 szervízbe gondom semmi minden szuperál.
Sajnálom a társunkat hogy megkarcolták az autoját enyémnek a lökhárítoját nyomták meg de persze betétlap ablakban de már ujrafényezték:-))))
Kéne alapítanunk egy sportage klubot mit szoltok az ötlethez?
Hát nagyon sajnálom az autodat, és nem értem; én azt vallom ha valakinek gondja van irányomba velem "beszélje" meg ne az autómmal, Sporti nem tehet róla. A károkozónak üzenem remélem triplán visszakapja az élettől.
A Hardy tárcsa igazából egy gumi közdarab (jelen esetben 6 db lyukkal) a kardán tengely vége és a differenciálmű között, 3-3 csavarral rögzítve a képen a 16-os.
Fúúú, de rohadék dolog ez.....:-(((((((((( Elképesztő! A szép makulátlan új autót...... Az ilyennek tényleg levágnám a kezét. Hogy lehet ilyet csinálníííííííííí:-((((???????
Képzeljétek el, valaki összekarcolta a kocsimat!!!!!!!!!
(Ezért kezdtem ilyen vulgárisan)
Valami szar éles tárggyal, szándékosan a bal ajtót a kilincsnél, kétszer oda vissza. a jobb ajtót, szintén ugyanabban a magasságban, hosszan, jobb hátsó sárvédő...stb. Négy elemet ÚJRA KELLENE FESTENI!!!!! Nem lehet kipolírozni, olyan mély!!!
És esküszöm nem tudom ki a fene lehetett. Nem tudok róla, hogy ilyen ellenségem lenne!
Nem álltam senkinek a helyére sem. (Mindig szabályosan parkolok).
Azt gondolom, csak simán, valami irigy szar ember tette, akinek nincs ilyen....!
Én is régen írtam ide de hát ezek nemigen romlanak el (kop-kop). Illetve nekem a múlt hónapban cserélték a kardánomat kompletten (értéke: 492.000 Ft.) garanciában (2,5 éves az autóm). Hibája csak annyi volt hogy a Hardy tárcsám kicsit repedt volt, amit a korábbi olajcserekor vettek észre. Ellenörizzétek !!! Nehogy gar. után nektek kelljen cseréltetni, mert a hardy tárcsát külön nem árulják. Fogyasztásom vegyesben továbbra is átlag 7,8-8,2 l/100km körül.
10 lityi vegyesben. Lemez téli felni. Nem kell az átpakolással szarakodni. Viszont az ledobta az ólmot. Betörte a hátsó sárvédő műanyagomat kissé. Újracentírnél vetemedést állapítottak meg. Valszeg kátyú. Magyar utak. Használjuk, szeretjük. nagy, mindíg meghúzzuk kissé.
Pörgessük már fel egy kicsit a topicot, meséljetek a Sportiról, miként szuperál.
Kezdem én!
A fogyasztásom szépen, lassan csökken, ahogy a kilométerek szaporodnak, és 'kopik össze' a motor. A korábban írt 11 lityi (full város) lement 10 alá, ami azért nagyon jó.
Ez az évem úgy alakult, hogy 11 hónap alatt, csak 8500km-t pakoltam a gépbe, úgyhogy még nincs is teljesen 'beállva'. Bár ez azért gond(?), mert hosszú autópályás utakkal kellett volna szaporítani a kilométereket.
Amúgy semmi baja!!
Egyáltalán semmi.
Nem, hogy hiba, de még gyanú sem semmire. (Egy ismerősöm ugyanilyen idős pözsópartnerján kilukadt a kipufogó! Meg a korábbi Scenicemben is ilyenkor már voltak zörgő alkatrészek.)
Egyedül a cd lejátszó szarakodott, de rájöttem, hogy nem az ő hibája.
Újkora óta, nem volt benne 'gyári' CD lemez. (Csak kiírt, vagy pendrájvot nyomtam bele) ;-)
A múltkor egy barátom kölcsönadott egy gyári Quimby cd-t. Esküszöm a lejátszóm 2 napig nem akarta felismerni. Össze vissza játszotta, leállt vele szám közben, újrakezdte...stb. A végén ki sem adta a lemezt! Aztán megvilágosodott a kicsikém, mert azóta símán tud vele mindent! Hogy mi törtét? Rejtély: :-)
A bal hátsó leszakadt műanyag-gumi sárfogó még mindig hiányzik, q..va drága egy új.
A téli gumi lecserélésekor utánanéztem, hogy mennyibe fájna acélfelni. Hááát, mindenhol azt mondták, hogy olyan ritka méret, hogy ihaly ezért 20-22 rugó/ db!!!!
Könnyűfémet meg kapnék ugyanennyiért.
Na, marad az eredeti..., gumi át, azt jól van.
Amúgy is azt mondták, nem kell aggódni, mert ezek az új felnik bírják a telet, de <FONTOS!> nem szabad felnitisztítóval pucolni, mert az savas és lemarja a lakkot. Szépen, türelmesen! Kisszivacs, samponos víz!!
Szóval a tankolásos kérdésről már én is írtam korábban, gyakorlatilag ez volt az első, ami feltünt az autóban. Ha "kattanásig" tankolok, valahol 3/4 és tele között áll a mutató. Legutóbb kipróbáltam a "csurgatós" módszert, 51lnél kikattant a pisztoly, 58-nál pedig kajak meguntam. Lehet, hogy ment bele volna még. amúgy nekem is 4 csík volt már csak fent, de majd 100 km-re elég lett volna a még bentlévő anyag.
t.fel: nem az lehetett az anomália (rejtett tank) oka, hogy töszörögtél városban, akkor úgy számolta, hogy már nincs sok benne, majd leállítottad és hosszabb utat mentél vele kíméletesebben? Én úgy vettem észre, hogy indítás előtt mindig újraszámolja a hátralévő megtehető utat. Sőt, az sem mindegy, hogy hogy álltál meg velle, pl. a plürielemnek bal-hátul volt az üa mérője. ezt abbol gondolom, hogy egy kicsit feljebb ment, ha úgy áltam meg vele, hogy lejtőnek felfele, kicsit balra dőlve...
Én anno felhívtam az érdi KIA-t, ők is azt mondták, hogy azért megy bele kevesebb, mert hamar kikattintja a pisztolyt... Na mindegy, meg lehet szokni, ez legyen a legnagyobb baja...
Viszont a fogyasztásommal továbbra sem vagyok kibékülve. A fedélzeti 10.3-at mutat, ami nagyjából reális is. Igaz, főként városban használom, kb 70-30% az arány. Ezt én sokallom :-( Van egy jó barátom, akiről tuningban utazik (nemrég tudtam meg róla), mondja, hogy menjek le és megreszeljük a verdát. Azt mondja, hogy láthatóan csökkenni fog a fogyi...
Amúgy voltunk vele 3 napot cegléden kikapcsolódni lurkók nélkül. Még mindig nagyon élvezzük. Viszont utálom azt a hetet, amikor ügyeletes vagyok a cégnél, mert akkor egy céges Focussal kell mennünk: olyan, mintha a földre ülnék, és ráadásul olyan érzés benne ülni, mintha egy szűk pulcsit hordanék.
Szerintem mi kb. annyi infot tudunk mint te! Sőt lehet, hogy még kevesebbet, mert te legalább böngészel utána. Mi itt, csak a magunkét figyeljük és írjuk le az arról tapasztaltakat. Én legelább is ezt teszem.
Tankoltam végül, pedig még a fedkomp 130 km-ig írta a hátralévő utat. Igaz a sárga lámpa világított, bár nem folyamatosan. Csont nélkül beleszaladt 58 liter(!) Szerintem ha "megtaposom" 60 fölött is bele ment volna.
Tuti, hogy van valami tartalék részleg. Vagy a kijelző rossz?
Sziasztok! Végigolvastam a fórumot, de a fenti linken lévő KIA-val nem találkoztam itt. Nekem nincs pénzem újabbra (erre sem nagyon egyelőre), de tetszik a formája, az egyszerűsége. Ha tudtok róla valamilyen információt a népítéleten kívül, azt megköszönném, ha megosztjátok. pl. milyen gyártmányú a motor, milyen leggyakoribb hibák vannak és azok milyen költséggel járnak stb. A hasznaltauto.hu -n van néhány kedvemre való ilyen autó. Nem szeretem a túlbonyolított, "szételektronizált" szerkezeteket....... Köszönettel, Marci