Újabb tanácsot kérnék... mivel lehetne beborítani egy nagy hegyet, hogy ne keljen vennem 3kg műfüvet ?? Hogyan lehetne ezt olcsón és szépen megoldani ?? Ötleteket várok. Köszönöm előre is!
STRART-ból végig két féle volt, az elemes vezérlőpultos, meg a tarfós. Az elemesbe két lapos kellett, így jött ki a 9V (2x4,5), a tarfósban eleve F2 volt.
Koszos a régi motor! Nem melegszik? Szénkefék ki, alkoholos fülpiszkálóval kipucolni, majd kefék vissza. Egy-egy csepp olaj a tengelyvégekre, és jó lesz.
Teljes mértékben osztom Csíkos-mester asztallal kapcsolatos véleményét.
Keretet és merevítést rétegelt lemezből, a pályatest alá vékonyabb lemez. Az alépítményhez habgumi, EPS és egyéb JÓ hangszigetelő és rá a vágány. DE ezeket a fa alapra CSAK ragasztanám, nem szögelném, mert a szög hazavágja a hangszigetelést (a rezgéseket a talpfarácsról átvezeti a fa szerkezetre, mely aztán a hegedű dobozához hasonlóan felerősíti azt.)
A hungarocell legfeljebb domborzatio formákhoz használható. Izzó dróttal lehet morzsamentesen (ami ugye az ember agyára tud menni a sztatikus feltöltődése miatt) alakítani.
Gratula a vételért. Arra azért érdemes figyelni, hogy a régi START motorok 9V-osak, ezeknek nem biztos, hogy jót tesz a 12V. Ezen kívül érdemes még horgászólomból plusz súlyt beletenni. Hely van hozzá.
Képzeljétek, sikerült megvennem 2000 Ft-ért egy LVT Ferkeltaxi sínbuszt + 1 kocsit. Újszerű állapotban van, viszont elég gyenge a motorja, gondolom azért mert van vagy 30 éves... Na mindegy, fogtam egy sosem használt Start szettes mozdonyt és kicseréltem a kasznikat, mivel szinte u.a. mindkettő, csak a kaszni más. Most az "új" meghajtással nagyon megy a kicsi piros...
Az EPS valóban az extrudált polisztirol. A Nikecell márkanév.
A tűz miatt szerintem nem kell aggódni. Terepasztalon papírt is alkalmaznak, az pedig jobban ég. A váltók meg szerintem egyébként sem szabad, hogy melegedjenek.
Az 5 centis lapot már túlzásnak tartom. A kék típust néztem ki, amelyet lábazatoknál és aljzatnál is használnak. Az 5 centi átfútrása pedig macerásabb, mint a rétegelt lemez.
Azértm még nem késő lebeszélni róla, mert még a kereteket sem kezdtem el építeni.
(még a pályatervem sincs kész)
Úgy tervezem, hogy egyszerre 3 szerelvény legyen képes közlekedni rajta, és amennyire lehet szeretném automatizálni, azaz vonatbefolyással működtetett váltók, késleltetők, stb.
Nem lesz eléggé merev! LáTTam m ilyen asztalt, el is bontoTTák, mert egy-két év alaTT úgy elkezdett nyekleni-nyaklani, hogy szántóföldön kezdtek futni a vonatok.
Szóval a jól bevált recept: Erős léckeret, alaposan berácsozni, és rétegelt lemezt a sínek alá. A töltést csinálhatod nikecellből, és nem lesz hangja a vonatoknak. Ahol nem kell stabil támaszték, mert csak sima terep van, oda mehet a hab.
Érdekes felvetés, az egész asztalt habból csinálni... kérdés a váltóállíóművek melegedése nem tűzveszélyes-e. Sztem inkább az 5 cm vastag lemezt válaszd alapnak, csak az egymáshoz ragasztásuk kérdéses....
Elnézést, hogy csak így beleszólok. Szóval én is most szeretném régi terepasztalomat átépíteni és én is EPS lapra gondoltam, mint hordozó felület, mégpedig az alábbi okoknál fogva:
1. könnyű.
2. könnyen megmunkálható (átlukasztható, faragható, ragsztható, stb)
3. Nem érzékeny a hőre, nedvességre, nem vetemedik.
4. Szerintem nem annyira zajos, mint a falap, amikor mozdonyok zakatolnak rajta.
Én konkrétan a "kék" lapokra gondoltam, azok közül a 2 cm-esre.
Terveim szerint 75cm x 150cm-es keretekből építenék össze négyet, így egy 3m x 1,5m-es asztalt kapnék.
Az egyes darabok keretei 10x2 cm-es fenyő lécekből készülnének, közé merevítésként 5x2 cm-es merevítők kerülnének.
A síneket gombostűvel lehet ebben az esetben rögzíteni, jelzőházakat be lehet süllyeszteni, stb.
Alapvetően nem tervezem az asztalt mozgatni, de ha mégis szüksége, akkor nem mindegy, hogy ezt hogyan lehet megtenni.
Magamról:
34 éves vagyok és régi gyerekkori vágyam teljesülhet, ráadásul mindezt úgy, hogy a fiammal együtt építjük. Jelenleg még a tetőtér kialakítás alatt van, ahová az asztal kerülne, de tavasszal már szeretném elkezdeni.
Nekem 8mm-s van 110x250 a tábla és 40centire lesznek egymástol a merevitök ami lucfenyöléc 19x48mm-es és élére állitva a keretet pedig 50x50mm-es lécböl készitem szerintem elég lesz
Csak átmenetinek készült. Akkor szigeteltük a tetőteret és a tesóm ötlete volt, hogy ne a földre rakjuk fel a pályát. Mindenesetre jobb, mint a szőnyeg. Ráadásul először csak 2 szivacságyat tettünk alá (öregedési tünetek:-))) A stabilabb alap csak pár hét múlva jött: tetőlécekből készítettünk egy vázat, ill. lehajtható lábakat. A vágányok nincsenek lerögzítve. Igazából csak egy óriási próbaasztal.
De mint mondtam, már más foglalkoztat: Szegmensterepasztal, szabványos modulcsatlakozási felületekkel, rendes fa konstrukcióval (10 mm rétegelt lemez. (Kösz VatuTOM!) .