Keresés

Részletes keresés

alfalf Creative Commons License 2007.01.13 0 0 494

Köszönöm a tanácsot csíkosháTTú mester ! :)

 

Újabb tanácsot kérnék... mivel lehetne beborítani egy nagy hegyet, hogy ne keljen vennem 3kg műfüvet ?? Hogyan lehetne ezt olcsón és szépen megoldani ?? Ötleteket várok. Köszönöm előre is!

Előzmény: Törölt nick (493)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.13 0 0 493
STRART-ból végig két féle volt, az elemes vezérlőpultos, meg a tarfós. Az elemesbe két lapos kellett, így jött ki a 9V (2x4,5), a tarfósban eleve F2 volt.
Előzmény: jakoa (485)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.13 0 0 492
Koszos a régi motor! Nem melegszik? Szénkefék ki, alkoholos fülpiszkálóval kipucolni, majd kefék vissza. Egy-egy csepp olaj a tengelyvégekre, és jó lesz.
Előzmény: alfalf (484)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.13 0 0 491
Így igaz! Csak olyan jó, amelyik az idő múlásával is megtartja rugalmasságát.
Előzmény: KÖNIGNORBI (489)
FIATowner Creative Commons License 2007.01.13 0 0 490
Ez mely gyártó terméke?
Előzmény: sikumegalifter (425)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.13 0 0 489
izéééé... hazavághatja :-)))
Előzmény: KÖNIGNORBI (488)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2007.01.13 0 0 488
Meg a nem megfelelő ragasztó is "haza vághatja" a hangszigetelést. Ez parafa alkalmazásánál is igaz!
Előzmény: Gashpy (487)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.13 0 0 487
Teljes mértékben osztom Csíkos-mester asztallal kapcsolatos véleményét.

Keretet és merevítést rétegelt lemezből, a pályatest alá vékonyabb lemez. Az alépítményhez habgumi, EPS és egyéb JÓ hangszigetelő és rá a vágány. DE ezeket a fa alapra CSAK ragasztanám, nem szögelném, mert a szög hazavágja a hangszigetelést (a rezgéseket a talpfarácsról átvezeti a fa szerkezetre, mely aztán a hegedű dobozához hasonlóan felerősíti azt.)

De én még csak elméleti szakember vagyok... (:-))
Előzmény: Törölt nick (476)
Gashpy Creative Commons License 2007.01.13 0 0 486
A hungarocell legfeljebb domborzatio formákhoz használható. Izzó dróttal lehet morzsamentesen (ami ugye az ember agyára tud menni a sztatikus feltöltődése miatt) alakítani.
Előzmény: sikumegalifter (466)
jakoa Creative Commons License 2007.01.13 0 0 485

Ezért írtam, hogy a _régi_ START-nál volt még a 9V. A gyakorlat szerint azért ez is bírta a 12V-ot bár tartós üzemben nem mertem műdödtetni.

 

Jövő héten nem jön valaki a budatétényi vasútmodell kiállításra?

 

http://www.424vmk.hu/images/kusza2007012021.jpg

 

üdv,

Attila

Előzmény: alfalf (484)
alfalf Creative Commons License 2007.01.13 0 0 484
Hát nem tudom, de ebben a start szettben rendes F2-es tarfó volt annak idején... és súly is van benne...
Előzmény: jakoa (483)
jakoa Creative Commons License 2007.01.13 0 0 483

Gratula a vételért.  Arra azért érdemes figyelni, hogy a régi START motorok 9V-osak, ezeknek nem biztos, hogy jót tesz a 12V. Ezen kívül érdemes még horgászólomból plusz súlyt beletenni. Hely van hozzá.

Előzmény: alfalf (482)
alfalf Creative Commons License 2007.01.13 0 0 482
Képzeljétek, sikerült megvennem 2000 Ft-ért egy LVT Ferkeltaxi sínbuszt + 1 kocsit. Újszerű állapotban van, viszont elég gyenge a motorja, gondolom azért mert van vagy 30 éves... Na mindegy, fogtam egy sosem használt Start szettes mozdonyt és kicseréltem a kasznikat, mivel szinte u.a. mindkettő, csak a kaszni más. Most az "új" meghajtással nagyon megy a kicsi piros...
szvoby-tt Creative Commons License 2007.01.13 0 0 481
Akinek kell valakinek wintrack 7 dobjon egy mailt. Angolosítás, TT pályaelemek benne vannak.
norbi145 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 480

Üdv!

 

Megosztanád velünk ( már ha csináltál ilyet), a készítés dokumentációját?! :-)

Engem személy szerint érdekel, hogy hogyan, milyen anyagok, alkatrészek felhasználásával.  Ezeket hol szerezted be? stb.

Előzmény: MV.hu (467)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.13 0 0 479
Ugyan német de ingyen van, még nem kell okosság hozzá:

www.trackplanner.de
Előzmény: norbi145 (478)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 478
Te melyik programot ajánlanád a tervezéshez? (lehetőleg angol nyelvűt, mert azt még vágom is valahogy :-D )
Előzmény: Uplink (451)
jakoa Creative Commons License 2007.01.12 0 0 477

Úgy látom sikerültmegosztanom a véleményeket.

 

Az EPS valóban az extrudált polisztirol. A Nikecell márkanév.

A tűz miatt szerintem nem kell aggódni. Terepasztalon papírt is alkalmaznak, az pedig jobban ég. A váltók meg szerintem egyébként sem szabad, hogy melegedjenek.

 

Az 5 centis lapot már túlzásnak tartom. A kék típust néztem ki, amelyet lábazatoknál és aljzatnál is használnak. Az 5 centi átfútrása pedig macerásabb, mint a rétegelt lemez.

 

Azértm még nem késő lebeszélni róla, mert még a kereteket sem kezdtem el építeni.

(még a pályatervem sincs kész)

 

Úgy tervezem, hogy egyszerre 3 szerelvény legyen képes közlekedni rajta, és amennyire lehet szeretném automatizálni, azaz vonatbefolyással működtetett váltók, késleltetők, stb.

 

Üdv,

Attila

Előzmény: Törölt nick (476)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 476
Szervusz!

Nem lesz eléggé merev! LáTTam m ilyen asztalt, el is bontoTTák, mert egy-két év alaTT úgy elkezdett nyekleni-nyaklani, hogy szántóföldön kezdtek futni a vonatok.

Szóval a jól bevált recept:
Erős léckeret, alaposan berácsozni, és rétegelt lemezt a sínek alá. A töltést csinálhatod nikecellből, és nem lesz hangja a vonatoknak. Ahol nem kell stabil támaszték, mert csak sima terep van, oda mehet a hab.

csíkos
Előzmény: jakoa (472)
crash__override Creative Commons License 2007.01.12 0 0 475
Érdekes felvetés, az egész asztalt habból csinálni... kérdés a váltóállíóművek melegedése nem tűzveszélyes-e. Sztem inkább az 5 cm vastag lemezt válaszd alapnak, csak az egymáshoz ragasztásuk kérdéses....
Előzmény: jakoa (472)
hamel Creative Commons License 2007.01.12 0 0 474
EPS az extrudált polisztirol?
Előzmény: jakoa (472)
V41 523 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 473

Üdv a topikon. Azt hiszem mindannyiunk nevében mondhatom hogy amiben tudunk szívesen segítünk, és várjuk hozzászólásaidat!

Előzmény: Bill Nagith (458)
jakoa Creative Commons License 2007.01.12 0 0 472

Sziasztok!

 

Elnézést, hogy csak így beleszólok. Szóval én is most szeretném régi terepasztalomat átépíteni és én is EPS lapra gondoltam, mint hordozó felület, mégpedig az alábbi okoknál fogva:

1. könnyű.

2. könnyen megmunkálható (átlukasztható, faragható, ragsztható, stb)

3. Nem érzékeny a hőre, nedvességre, nem vetemedik.

4. Szerintem nem annyira zajos, mint a falap, amikor mozdonyok zakatolnak rajta.

 

Én konkrétan a "kék" lapokra gondoltam, azok közül a 2 cm-esre.

Terveim szerint 75cm x 150cm-es keretekből építenék össze négyet, így egy 3m x 1,5m-es asztalt kapnék.

 

Az egyes darabok keretei 10x2 cm-es fenyő lécekből készülnének, közé merevítésként 5x2 cm-es merevítők kerülnének.

 

A síneket gombostűvel lehet ebben az esetben rögzíteni, jelzőházakat be lehet süllyeszteni, stb.

 

Alapvetően nem tervezem az asztalt mozgatni, de ha mégis szüksége, akkor nem mindegy, hogy ezt hogyan lehet megtenni.

 

Magamról:

34 éves vagyok és régi gyerekkori vágyam teljesülhet, ráadásul mindezt úgy, hogy a fiammal együtt építjük. Jelenleg még a tetőtér kialakítás alatt van, ahová az asztal kerülne, de tavasszal már szeretném elkezdeni.

 

üdv,

Attila

Előzmény: hamel (464)
szzo Creative Commons License 2007.01.12 0 0 471

Köszönöm!

Viszont kicsit vitatkoznék.

Nem találtam Mehanot, pedig információk szerint (www.modelleisenbahn-haertner.de) lesz TT Blue Tiger.

(Na most más a tervek meg más, hogy tényleg lesz-e, hogy mennyi meg mennyiért...)

 

Előzmény: Törölt nick (470)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 470
Év végére jön csak!
Lásd a megbízhatóbb forrást, ami itt nincs a méretünkben, az nem is létezik:
www.modelltrain.com
Előzmény: szzo (460)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.12 0 0 469
Nekem 8mm-s van 110x250 a tábla és 40centire lesznek egymástol a merevitök ami lucfenyöléc 19x48mm-es és élére állitva a keretet pedig 50x50mm-es lécböl készitem szerintem elég lesz
Előzmény: szzo (468)
szzo Creative Commons License 2007.01.12 0 0 468

Mennyire kell 10 mm-esnek lennie a rétegelt lemeznek?

van tapasztalatotok vékonyabbal (6mm)?

ha ca. 40 cm-enként merevítve van, használható szerintetek?

Köszönöm!

z

Előzmény: Gashpy (465)
MV.hu Creative Commons License 2007.01.12 0 0 467

Sziasztok!

Lassan de elkészülnek az új mozdonyok. :-)

 

Üdv:MV.hu

sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.12 0 0 466
Marad a fa meg a rétegelt lemez nálam is ,csak érdeklödtem hogy a hungarocel is jo vagy nem köszönöm  a tanácsokat
Gashpy Creative Commons License 2007.01.12 0 0 465
Csak átmenetinek készült. Akkor szigeteltük a tetőteret és a tesóm ötlete volt, hogy ne a földre rakjuk fel a pályát. Mindenesetre jobb, mint a szőnyeg. Ráadásul először csak 2 szivacságyat tettünk alá (öregedési tünetek:-))) A stabilabb alap csak pár hét múlva jött: tetőlécekből készítettünk egy vázat, ill. lehajtható lábakat.
A vágányok nincsenek lerögzítve. Igazából csak egy óriási próbaasztal.

De mint mondtam, már más foglalkoztat: Szegmensterepasztal, szabványos modulcsatlakozási felületekkel, rendes fa konstrukcióval (10 mm rétegelt lemez. (Kösz VatuTOM!) .
Előzmény: sikumegalifter (463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!