Van, de az aktív PZB/LZB módban sem enged 164 fölé, ha nem világít az Ü betű, annak pedig feltétele a vágánytengelyben középen, és a jobb síngerincen futó tyúkbél, a megfelelő tartalommal.
Eszembe jutott, hogy annó a gyesev géppel MÁV módban, evm-mel 242-t futott a néhai kolléga, szóval tuti, hogy inaktív vb oldalról semmi szoftveres akadálya nincs a slave masinának a gyors menésre.
Nem. Már mondtuk, hogy ezen a Bp.-München tengelyen egyedül EGY helyen mehetnek ennyivel, vagyis 230-cal a Railjet-ek is, ez pedig Ausztriában, a Bécs és Linz közötti 'Új Westbahn' szakasza a vonalnak (a régi Westbahn szintén 160-as).
Nem. Már mondtuk, hogy három olyan szakasz van, ahol a 230-as sebesség engedélyezett (két helyen el is érhető :) :) :) ), rendre Knoten Hadersdorf-Knoten Wagram (mondjuk rá, hogy Meidling-St.Pölten), Ybbs a Dunán-Amstetten, Illetve Lambach-Breitenschützing (ez már Linztől nyugatra van, nyomvonalkorrigált szakasz, és a régi westbahn része).
A régi westbahn-ra azt mondani, hogy 160-as, nem igazán fedi a lényeget, mert vonalvezetéséből kifolyólag igen sok sebességtörés van, már csak a Salzburgig is, a legkisebb pályasebesség 65, a legmagasabb a már említett 230 (ugye Linz "után" Attnang-Puchheim-ig a régi.pálya lett kétszázasra felpucolva, a már említett nyúlfarknyi 230-as résszel). Namost a két érték között szinte minden öttel osztható szám előfordul, igen változatos összeállításban. :)
A Vmax 160 km/h ÖBB üzemmódban is fennáll az ETCS/LZB hiánya miatt. A kérdésem arra vonatkozott, hogy közbesorozás felülírja-e ezt a korlátozást? Szerintem nem.
"Salzburg és München között 200 (230?) km/h a Railjet menetrend szerinti sebessége."
Nem. Már mondtuk, hogy ezen a Bp.-München tengelyen egyedül EGY helyen mehetnek ennyivel, vagyis 230-cal a Railjet-ek is, ez pedig Ausztriában, a Bécs és Linz közötti 'Új Westbahn' szakasza a vonalnak (a régi Westbahn szintén 160-as).
Ahogy már említették előttem is, a Salzburg-München vonal végig csak 160-as pálya. Annál is inkább, mert a vonalnak főleg Salzburg és Rosenheim között rengeteg szintbeli kereszteződése van a közúti útátjárókból. Továbbá Rosenheim-től rendkívül nagy forgalmat lát el a vonal nap mint nap, a kufstein-halle-i kiágazás miatt, mivel itt jönnek rá a vonalra az olasz EC-k és főleg a Brenner hatalmas teherforgalma Innsbruck felől. Ezért rendszeresen túl van terhelve, és nem ártana még 2 vágány kiépítése Grafing és Rosenheim között, a meglévő és eléggé kevés kettő mellé...
(Grafing és München-Ost között már megvan a 4 vágány, csak az épp a münchen-i elővárosi forgalmat ellátó S-Bahn vonatoknak épült ki anno eddig, ezért voltaképpen az a szakasz sincs megoldva, mert a távolsági és tehervonatok nem mehetnek rá, így oda meg a 'hatvágányúsítás' kellene; mint a München-Augsburg vonal elején lévő szakasznak: 2 S-Bahn, 2 sima (160-as) pálya a lassab és sűrűn megálló személyvonatoknak és a tehervonatoknak és 2 nagysebességű pálya az EC/IC/ICE stb. nagysebességű vonatoknak).
Ezzel egyidejűleg a 160-as "lassúság" problémáját is meglehetne oldani, ha azt a plusz 2 vágányt emelt sebességűre építenék, így mehetnének ezen a Rj-k és az EC-k, míg a 160-as - vagyis a jelenlegi - pálya meg megmaradna a személy és tehervonatoknak. Rosenhem-től Freilassing-ig meg elegendő lenne a jelenlegi két vágányt átépíteni nagysebességűre, ezen már úgy sincs akkora (teher)forgalom; persze ahhoz meg kéne szüntetni azt a sok szintbeli kereszteződést. De sajnos mindez nem mostanában fog megtörténni
Közbesorozva, ÖBB üzemmódban nem ad vontatástiltást 165 km/h elérésekor? Úgy tudom, a 1047 korlatozását nem olyan egyszerű kiiktatni, hogy passzív vonatbefolyásolással sorozom be. Nem volt alkalmam meg kipróbálni, ezért kérdezem.
Így van, tessék megnézni (dátumilag), hogy mikor készültek a képek és mikor lett ETCS (Lainzer Tunnel/Wienerwaldtunnel és egyebek NÖ-ben). Én is láttam magyar fürdőkádakat 2012/13 SBG belső részén Giselabahn ablakos (pl. REX) meg nem ablakoson is.
"A MÁV Start Taurusai nem rendelkeznek ETCS és LZB vonatbefolyásolással."
Magyarul nem mehetnek rá az új Westbahn-ra… Ezért.
Bár nem tudom, milyen Alpokra gondoltál, mikor ez a vonal (vagyis a Westbahn), amerre ezek a vonatok mennek, pont nem mennek be a hegységbe, hanem elkerülik azt jóval északról, de azt hiszem mindegy.
Ha már múlt szombaton (augusztus 03.) a 008-as MÁV(-START)-os vitte Hegyesig a RJ60-at, és RJ66-ot, akkor mi lehetett az oka, hogy ott lecserélték osztrák gépre?
Nem nézett volna jól ki az Alpokban a középre sorozott kék-sárga gép?
>> 160km/h pályán már tilos a szintbeli keresztezés, alul-felüljáró kell
>
> Ezt a badarságot honnan vetted?
EU előírás.
Időközben a megfejtést is megkaptam magánúton, miszerint hazánkban jeenlée nincs 160km/h vagy gyorsabb vasútvonal, mert hivatalosan 159,9km/h a pálya engedélyezett sebessége és így lehet szintbeli közúti keresztezés "okosba".
Borzasztó ütközés lehetett, úgy elhajította a motorblokkot, mint Toldi a malomkövet. Egyáltalán, hogy történhet ilyen, hiszen 160km/h pályán már tilos a szintbeli keresztezés, alul-felüljáró kell?
Amúgy ha már Siemens villamos mozdony és csattanás: