Keresés

Részletes keresés

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2019.08.27 0 0 41032

Köszi!

 

Előzmény: segélyvonókészülék (41031)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.08.27 0 3 41031

Van, de az aktív PZB/LZB módban sem enged 164 fölé, ha nem világít az Ü betű, annak pedig feltétele a vágánytengelyben középen, és a jobb síngerincen futó tyúkbél, a megfelelő tartalommal.

Előzmény: Rollende Landstrasse (41030)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2019.08.26 0 0 41030

A GySev mozdonyokon van LZB. Ennyiben különböznek a kék-sárga gépektől. Ha jól tudom. De most már tényleg kíváncsi vagyok egy primer tapasztalatra.

Előzmény: segélyvonókészülék (41029)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.08.26 0 1 41029

Eszembe jutott, hogy annó a gyesev géppel MÁV módban, evm-mel 242-t futott a néhai kolléga, szóval tuti, hogy inaktív vb oldalról semmi szoftveres akadálya nincs a slave masinának a gyors menésre.

Előzmény: segélyvonókészülék (41028)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.08.25 0 0 41028

Egyezik.

Előzmény: Panzerbear (41026)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.08.25 0 1 41027

Nem. Már mondtuk, hogy ezen a Bp.-München tengelyen egyedül EGY helyen mehetnek ennyivel, vagyis 230-cal a Railjet-ek is, ez pedig Ausztriában, a Bécs és Linz közötti 'Új Westbahn' szakasza a vonalnak (a régi Westbahn szintén 160-as). 

 

Nem. Már mondtuk, hogy három olyan szakasz van, ahol a 230-as sebesség engedélyezett (két helyen el is érhető :) :) :) ), rendre Knoten Hadersdorf-Knoten Wagram (mondjuk rá, hogy Meidling-St.Pölten), Ybbs a Dunán-Amstetten, Illetve Lambach-Breitenschützing (ez már Linztől nyugatra van, nyomvonalkorrigált szakasz, és a régi westbahn része).

A régi westbahn-ra azt mondani, hogy 160-as, nem igazán fedi a lényeget, mert vonalvezetéséből kifolyólag igen sok sebességtörés van, már csak a Salzburgig is, a legkisebb pályasebesség 65, a legmagasabb a már említett 230 (ugye Linz "után" Attnang-Puchheim-ig a régi.pálya lett kétszázasra felpucolva, a már említett nyúlfarknyi 230-as résszel). Namost a két érték között szinte minden öttel osztható szám előfordul, igen változatos összeállításban. :) 

Előzmény: AKF996 (41021)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.25 0 0 41026

Szerintem meg biztosan. Hisz csak a VB hiánya az oka a korlátozásnak.

Előzmény: Rollende Landstrasse (41025)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2019.08.25 0 1 41025

A Vmax 160 km/h ÖBB üzemmódban is fennáll az ETCS/LZB hiánya miatt. A kérdésem arra vonatkozott, hogy közbesorozás felülírja-e ezt a korlátozást? Szerintem nem.

 

Előzmény: Panzerbear (41024)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41024

De Ausztriában miért kenne magyar üzemmódbam? 

Előzmény: 1047 005-2 (41023)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41023

Az a szoftver ami magyar üzemmódban 160 km/h-ra.

Előzmény: Panzerbear (41022)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41022

Mi korlátozná le? Ott az oldalán, hogy 230, vagy nem?

Előzmény: Rollende Landstrasse (41020)
AKF996 Creative Commons License 2019.08.24 0 1 41021

"Salzburg és München között 200 (230?) km/h a Railjet menetrend szerinti sebessége."

Nem. Már mondtuk, hogy ezen a Bp.-München tengelyen egyedül EGY helyen mehetnek ennyivel, vagyis 230-cal a Railjet-ek is, ez pedig Ausztriában, a Bécs és Linz közötti 'Új Westbahn' szakasza a vonalnak (a régi Westbahn szintén 160-as). 

Ahogy már említették előttem is, a Salzburg-München vonal végig csak 160-as pálya. Annál is inkább, mert a vonalnak főleg Salzburg és Rosenheim között rengeteg szintbeli kereszteződése van a közúti útátjárókból. Továbbá Rosenheim-től rendkívül nagy forgalmat lát el a vonal nap mint nap, a kufstein-halle-i kiágazás miatt, mivel itt jönnek rá a vonalra az olasz EC-k és főleg a Brenner hatalmas teherforgalma Innsbruck felől. Ezért rendszeresen túl van terhelve, és nem ártana még 2 vágány kiépítése Grafing és Rosenheim között, a meglévő és eléggé kevés kettő mellé...

(Grafing és München-Ost között már megvan a 4 vágány, csak az épp a münchen-i elővárosi forgalmat ellátó S-Bahn vonatoknak épült ki anno eddig, ezért voltaképpen az a szakasz sincs megoldva, mert a távolsági és tehervonatok nem mehetnek rá, így oda meg a 'hatvágányúsítás' kellene; mint a München-Augsburg vonal elején lévő szakasznak: 2 S-Bahn, 2 sima (160-as) pálya a lassab és sűrűn megálló személyvonatoknak és a tehervonatoknak és 2 nagysebességű pálya az EC/IC/ICE stb. nagysebességű vonatoknak).

Ezzel egyidejűleg a 160-as "lassúság" problémáját is meglehetne oldani, ha azt a plusz 2 vágányt emelt sebességűre építenék, így mehetnének ezen a Rj-k és az EC-k, míg a 160-as - vagyis a jelenlegi - pálya meg megmaradna a személy és tehervonatoknak. Rosenhem-től Freilassing-ig meg elegendő lenne a jelenlegi két vágányt átépíteni nagysebességűre, ezen már úgy sincs akkora (teher)forgalom; persze ahhoz meg kéne szüntetni azt a sok szintbeli kereszteződést. De sajnos mindez nem mostanában fog megtörténni

Előzmény: Rollende Landstrasse (41012)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41020

Közbesorozva, ÖBB üzemmódban nem ad vontatástiltást 165 km/h elérésekor? Úgy tudom, a 1047 korlatozását nem olyan egyszerű kiiktatni, hogy passzív vonatbefolyásolással sorozom be. Nem volt alkalmam meg kipróbálni, ezért kérdezem. 

Előzmény: Panzerbear (41018)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.24 0 1 41019

Azt bajosan...arra alkalmas pálya nincs, de még csak tervben sem sajnos

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (41012)
Panzerbear Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41018

Középre sorozott gépnél mindegy.

Előzmény: Rollende Landstrasse (41010)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41017

Így van, tessék megnézni (dátumilag), hogy mikor készültek a képek és mikor lett ETCS (Lainzer Tunnel/Wienerwaldtunnel és egyebek NÖ-ben). Én is láttam magyar fürdőkádakat 2012/13 SBG belső részén Giselabahn ablakos (pl. REX) meg nem ablakoson is. 

 

 

Előzmény: benbe (41016)
benbe Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41016

Salzburg bázissal állandó fordája is volt, de nem tudom, hogyan jutott el odáig. Előtte, amikor még nem volt ETCS, a Szeged-Wels Ro-Lákat végigvitte.

Előzmény: V63-017 (41015)
V63-017 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 41015
Előzmény: Rollende Landstrasse (41014)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2019.08.23 0 0 41014

Lehet, hogy rosszul emlékszem. Máshol viszont közlekedik 160 felett, ezért a szerelvényben nemkívánatos az ETCS nélküli 1047. 

Előzmény: defcon (41013)
defcon Creative Commons License 2019.08.23 0 2 41013

Az érdekes lenne...

A pálya csak 160-as, úgyhogy a Railjet sem megy többel...

Előzmény: Rollende Landstrasse (41012)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2019.08.23 0 0 41012

Salzburg és München között 200 (230?) km/h a Railjet menetrend szerinti sebessége.

Előzmény: AKF996 (41011)
AKF996 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 41011

"A MÁV Start Taurusai nem rendelkeznek ETCS és LZB vonatbefolyásolással."

Magyarul nem mehetnek rá az új Westbahn-ra… Ezért.

Bár nem tudom, milyen Alpokra gondoltál, mikor ez a vonal (vagyis a Westbahn), amerre ezek a vonatok mennek, pont nem mennek be a hegységbe, hanem elkerülik azt jóval északról, de azt hiszem mindegy.

Előzmény: szivats (41008)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2019.08.21 0 1 41010

A MÁV Start Taurusai nem rendelkeznek ETCS és LZB vonatbefolyásolással.

Előzmény: szivats (41008)
GARFIELD Creative Commons License 2019.08.21 0 0 41009

Amikor a mávos tau 230km/csasszal tolja a vonatot, akkor itthon pár szakember felvonja a szemöldökét... 

Előzmény: szivats (41008)
szivats Creative Commons License 2019.08.09 0 0 41008

Ha már múlt szombaton (augusztus 03.) a 008-as MÁV(-START)-os vitte Hegyesig a RJ60-at, és RJ66-ot, akkor mi lehetett az oka, hogy ott lecserélték osztrák gépre?

Nem nézett volna jól ki az Alpokban a középre sorozott kék-sárga gép?

418 146 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 41007

Sziasztok! 

Ha gondoljátok, várjuk a képeiteket a Facebookon ebben a csoportban is!

Zsivany2 Creative Commons License 2019.07.26 0 0 41006

Az egy dolog te elhiszed, ne terjeszd, mert nem igaz.

Előzmény: Almásháza (41005)
Almásháza Creative Commons License 2019.07.26 -1 0 41005

>> 160km/h pályán már tilos a szintbeli keresztezés, alul-felüljáró kell

>

> Ezt a badarságot honnan vetted?

EU előírás.

Időközben a megfejtést is megkaptam magánúton, miszerint hazánkban jeenlée nincs 160km/h vagy gyorsabb vasútvonal, mert hivatalosan 159,9km/h a pálya engedélyezett sebessége és így lehet szintbeli közúti keresztezés "okosba".

Előzmény: Zsivany2 (41004)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.07.26 0 0 41004

"hiszen 160km/h pályán már tilos a szintbeli keresztezés, alul-felüljáró kell"

Ezt a badarságot honnan vetted?

"Siemens villamos mozdony és csattanás"

A Redbull szárnyakat adott a mozdonynak is.

Előzmény: Almásháza (41003)
Almásháza Creative Commons License 2019.07.26 0 0 41003

> Taurus gázolás után, ma Mosonmagyaróvárnál

 

Borzasztó ütközés lehetett, úgy elhajította a motorblokkot, mint Toldi a malomkövet. Egyáltalán, hogy történhet ilyen, hiszen 160km/h pályán már tilos a szintbeli keresztezés, alul-felüljáró kell?

 

Amúgy ha már Siemens villamos mozdony és csattanás:

 

https://i.redd.it/zigeerbnp7c31.jpg

 

https://www.prorail.nl/nieuws/van-en-naar-venlo-geen-treinverkeer-door-botsing-goederentreinen

Előzmény: ovarnet (41002)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!