Total Area of duct is square inches. teljes területe a gyűrűnek Area (A) Desired is square inches. leválaszáts területe Actual area (A) will be sqare inches. kerekítés leválasztott területnek Angle of wedge (T) should be degrees. T szög Distance (D) of splitter should be inches from center of duct. távolság collban a leválasztásnak a kör közepétől.
1 coll = 2,54 cm
5 11/16 = 5*2,54 + 11/16 *2,54
most így? :)
Baltech: gondold végig, kérd kölcsön a komplett emelést Zsomitól. Aztán hívd fel a Norbit és kérd el tőle kölcsönbe a sugárhajtóművét. Egy hétvégén belül lenne egy fasza légpárnásod.
Én semmin sem csodálkozom csak nem tudom mit csináljak ha egyszer erre egyszer arra megy a szíjjam.Ezért igyekszem kiaknázni a ti tapasztalataitokat.
Baltech
Épp merényletre készülök ellened.Ha és amikor lemegyek hozzád és viszek mindent ,akkor viszem az oszlopot is, és le kell hogy rövidítsd nekem.Ha kell viszek pálcát is.
Total Area of duct is square inches. Area (A) Desired is square inches. Actual area (A) will be sqare inches. Angle of wedge (T) should be degrees. Distance (D) of splitter should be inches from center of duct. Hát ezt.
A magyarázat szerint 1cm=0.394 inch."A" a leválasztás hossza,"T" a szög,"D" a középponttól való távolsága a leválasztásnak.Vagy épp lehet hogy "A" a leválasztás területe négyzetinchben.Ha átszámolom hamar kiderül hogy a leválasztás 26 cmel kerül kijjebb a gyűrűn:-)),és mi az az 5 11/16????1 inch az 1 col vagy 2,32cm vagy mi??
Ebből semmit nem értek.
Sokat segítene ha leírnád hogy hány cm a leválasztás hossza.Aztán majd ráérek barkobázni.
szia! nem tudom mi az ideális hossz, gondolom minnél hosszabb annál jobb, de vágd le a test után 10-15 cm ne lógjon ki jobban. Nem ezen fogsz hatásfokot nyerni, hanem az áramlásrendezőkkel. vágd le nyugodtan ahol akarod.
A függesztőmázs nincs elfelejtve, csak nem tudtam szerezni.Akire gondoltam annak már nincs, épp azért gondoltam ha már úgyis jössz akkor el is húzhatnád.
Ezek a kérdések mind nagyon jók de pár dolgot nem tudok meghatározni.A felső tengely állítható,de hogy párhuzamos-e azt nem lehet 100%ig meghatározni.Nincs hely.Csavarodással is ez a hejzet.A motor közvetlen hajt.
Medz
Had fárasszalak kicsit.A kalkulátor megjött köszönöm, de hiába.Ebből semmit nem értek a 3szög fokértékén kívül.Néha már úgy érzem hogy hüje vagyok,de akkor sem értem.
szia zsomi a bordás szij beállitása nagyon egyszerü de! kérdés közvetlen a motoron van a meghajtokerék? leva e csavarozva fölsö csapágy ház? párhuzamo e egymáshoz a két bordás kerék? visszintes e egymáshoz képest a két tengely? feszitö van e közbe iktatva? lehet e állitani a fölsö tengelyt? egymáshozképest nincs e elcsavarodva? én most ezt a néhány kérdést tetem föl de azok akik elöttemmár épitetek ilyesmi ök jobban tudják.... mindenesetre ezekre érdemes oda tekinteni ZSOMI mielőtt tali lenne azért a huzos mázsa érdekelne a miheztartásom miatt!!!!!!!!
Szia! tornyot Baltech csinálta, hogy pontosan miből van és mit rakott még a belsejébe :) nem tudom. súly miatt ne aggódj. Ha jól emlékszem a gyári test üresen 130kg s végleges pedig 230. De abban egy 36kg 2 ütemű 2 hengeres motor van. 300kg-ig teljesen jó vagy. Ha jól emlékszem a papírjaiban bruttó 500kg-van.
Taliba benne vagyok de menjünk inkább vízre. (nem kopik a szoknya) és úgyis csak vizen tudod meg milyen valójában. Ha ott elindul 2-3 személlyel a vízből akkor mondhatod csak igazán, hogy kész és jól működik. Bár még egy kicsit hideg van.... de kit érdekel....
Tegnap olyan sok minden volt a fejemben hogy pár apróság beszorult.A motort a beépítőkerettel olajjal feltöltve+a két kis hűtő 93 kilónakmértem.A tegnapi akcióm:új torony,gyűrű és keret ami tartja,csavarok és hegesztéssel hozzáadott anyag,a próbaventi 6 lapáttal,csapágyház,és a bordáskerék 33 kiló.Ha ehhez még horrájön az eredeti ventiből 5 kiló,20 liter üzemanyag,kormánymű 5 kiló,áramlásrendező 5kiló ez összesen kb 161 kiló+ a test ami kb 150,ez kicsit elmarad a gyári 250 től.Ugyan ez nem számít hiszen a szíjtárcsat még nem fúrkáltam ki csak a felszereléshez szükséges rész szúrattam le és ez is 2 kiló volt,még van benne -2,3 kiló,ha pedig a végleges áttétel meglesz akkor jön a műanyag kerék,így ere 7 kiló mínuszt számolok..Az új torony csak a méret miatt kellett,most hogy ez megvan csinálok újat aluból,vagy az eredetit rövidítem.
Medz
1,A torony miből van??mintha lemez lenne meghajlítva és hegesztve.
2,Mi a gyűrű hivatalos hossza? mert ez túlnyúlik a testen.Erre van valamilyen számítás?
A torhyon is tudok 5 kilót könnyíteni lehet többet is mert a végbeállításkor 20as kazánlemezzel emeltem a csapágyházat 1 tenyérny kb 2 kiló.A tartókezetet pedig aluból szeretném ,most 20x30as zártszelvényből van,szerintem ezen is lehetne nyerni 2-3 kilót.Ha agyűrűböl is le tudok vágni 10 cmet vagy többet,akkor ott is lehet 1-2 kiló.
Ez alsó hangon 17 kiló,és már a 294kiló vagyok.Nem tudom még mn kéne könnyíteni,de az is lehet hogy többet tudok majd könnyíteni a fent leírtakkal:-))
Azért ha lesz egy kis időm és már komplett a test felhúzom a mérlegre.
Sajnos nincs jó,vagyis alkalmas kép a cd-n.Csak a hajtásról de azon nem látszik a gyűrű és a test kapcsolata,fedése.
Nem fogok eltünni a működő légpárnással,sőt arra gondoltam ha jól működik,ez azt jelenti hogy már mentem vele minimum 1 teljes órát és akkor is minden ok, hogy felhozod a kishajódat hozzám gödre, és még a lajosbá is kíváncsi a hajóra hogy hogyan működik, és akkor ő is felhozza a hajóját ha már úgyis eljön,és a telepen a füvön kicsit járatjuk a gépeket, és megpróbálunk a lajosbá gépével is előre jutni.Nálunk van hídmérleg és gépek amivel lehet emelni,és megmérjük lajosbá hajóját, te elhozod a mindentudó progidat, és beállítjuk a hajóját, ha lesz hozzá kedv.
Ha így folytatod akkor még a végén fogok még menni azzal a légpárnással. :) Nem eltűnni ha működni fog !!!!! :)
Kösz a munkahenger képeket, félig meddig megoldottam a kérdés, egyenlőre elég csak elméletben foglalkozni vele, mert első körben fix lesz a szárnyak "lába" de úgy lesz rögzítve, hogy lehessen állítani, tehát később bármikor berakható a munkahenger.
Ford. szám mérőt köszi, vettem egy nagy levegőt és megrendeltem a komplett mérőegységet ami mindent fog mérni, fordulat, sebesség, vízhőfok, levegő hőfok a testben, stb. Várni akartam vele de forog a motor és egy kicsit zavar, hogy nem látom az értékeket. A motor hűtő rendszere úgy néz ki jó lesz. elég jól működik a víz-víz hőcserélő, pedig a legkisebbet vettem meg. kb. 20x10x3cm a teljes hűtő :)
Nagyobb gond lesz a kipufogó rendszer hűtése attól félek is egy kicsit......
na de a kérdéseid: Kivágásra 1 megoldás van a test függőleges vonalánál vágod el. kivághatod a két ív mentén is de akkor amikor az ív végére érsz ott lesz turbulencia, hacsak valami plusz réteggel ki nem egyenesíted valahogy a testhez.
én mindenféleképpen raknék a kerekek széleire ütközőt. De ha a motor felé mászik akkor a motor felőli oldalt kell emelni egy kicsit. Mert arra mászik amerre lazább a szíj.
Viszont most egy újabb gondom van és egyenlőre nem tudom a megoldást.
Szerintetek merre kell állítani a micsodát?????
Az a jelenség hogyna a motor hajt akkor a szíj a motor felé mászik el, de nem akar átugrani csak lecsúszik a peremig.Ha kézzel forgatom akkor pedig a venti felé kúszik, de ekkor le is akar esni, csak a perem tartja a helyén.Tehát szerintetek mit merre döntsek,forditsak???
Következő kérdés lehet egyértelműnek tűnik de azért nem akarom elkepkodni.A feltöltött képre rá kéne rajzolni hogy hogyan vágjam ki a gyűrű belét.????Aztán visszatölteni hogy lássam.
Medz
Már régebben kérdeztem és félbe meredt.Kéne pár kép a Mad-odról.Inkább szemből ahol látszit a gyűrű-test közötti kialakítás.A multkori képről csak találgatni tudtam.
A mocival még nincs tervem.Ha majd ott tartasz hogy elindulnál venni, kérdezz rá és addigra már biztosan tudni fogom mi lesz a sorsa.Ha mégis elötted döntenék akkor azt mindenképp jelezni fogom neked.A ventit a jövő héten átadom.Nahogy emiatt álljon az építésed.
reméllem ha sikerül teszel fel képeket is és a hejszint is minötve irjad jég, viz , STB mert a sikeres induláshoz ez is lényegesnek tünik . Kédezném, hogy az auto kereskedésbe jártál e hogy mit láttál.
Ha az elgondlásom a gyűrűről megfelelő lesz és a teszt akall beválik akkor lesz.Van 1 próbaventim azzal fogom megnézni hogy jó lett e.Ha átmegy a vizsgán akkor az eredeti ventivel is elindítom,de szerintem jó lesz.
Valamelyik nap valótlant állítottam.Bocs.A légpárnáshajó építése közben nem megy 3szor olyan gyorsan az idő mint egyébként.....5ször gyorsabban megy.
Tegnap új oszlopot kellett csinálnom és ehhez tudtam a gyűrűt számolni.Persze egyből rövidebb lett 1,5 cm-el ezért magasítólemezt kell csinálnom.Azt már biztosan tudom hogyha kész lesz akkor újra szét kell szedjem és az egész szerkezetet ami a test és a gyűrű között van le kell gyártsam alumíniumból, meret ez a mostani kb 20 kilóval nehezebb mint kéne.Viszont a vassal azonnal tudok dolgozni ezért ezt prototípusnak vagy ősmagnak tekintem.Ez lesz a minta.Itt mindent pontosan kimérek beállítok, és ha kész akkor motor ki és a maradék keret újra lesz csinálva.
Viszont a bordásszíj pont jó lett és ennek nagyon örülök.
sziasztok.. meznek tuti igaza van dehát nekem a lehetöségeimnek szinte vége igy csak a tanulság mások számára hadokuljanak nekem maradt a szenvedély igy szép az élet!!!!!!!!!
jaj ezt az emelő motor nem fejtettem ki rendesen: Nem azért van a verseny légpárnásokon emelő motor mert gizda hátul a motor és szerencsétlen nem tudja integráltan hajtani hanem azért mert nekik a súly annyira nem gond. mit számít az elején plusz 15 kg ha a tolóerőm kb 30-35% nagyobb lesz? Szóval súlyban 10% plusz, tolóerőben 30% plusz!!!! Na ők azért raknak emelő motort az elejére. Te pedig azért mert a 400kg nem tudja megemelni az integrált hajtás ezért még teszel Te is 10% súly többletet az elejére így már 440 kg jársz. plusz 2 ember és 600 kg a hajód, ehhez persze kevés lesz hátul a wartburg moci ezért kinézel egy subarut, de neked az is kevés 150Le vízhűtéses motorkerékpár blokk kell ami megint csak súlytöbblet az előző verziódhoz képest így a hajód 500 kg. amit eddig bírt az emelő motor azt most már nehezen bírja ezért arra a következtetésre jutsz nagyobb emelő motor kellene az elejébe, megint 20kg plusz, ok most már emel rendesen hátul is van elég paci viszont a lapátod egy 80Le igényű lapát tehát mégsem tol igazán ezt felteszed 1100mm átmérőre mert ott használod ki a legjobban a motort megint átépítés itt már csak 5kg onként szeded fel a súlyt. Mi lesz a vége ha mindent jól terveztél? Most azt várod, hogy nem fog működni, de igen azt mondom működni, fog lesz hátul egy üa zabáló 150Le motorod elől egy 20Le motor faszán fog emelni és kb 120km/h lesz a végsebességed. Hátrányod a következő lesz a 100km/h száguldozó tested tömege összesen 600kg lesz. ha az emélésed bármi okból megszűnik KAKUKK nem fog felúszni a test belefúródik a vízbe. ezért csak 60km/h sebességgel fogsz vele közlekedni. A rendszer bonyolultsága miatt éjjel nappal szerelni fogod. Miközben csak annyit kellene tenni, hogy lemérni a tested amit lehet leszedni róla csicsa stb. kiszámolni mennyi Le kell az emeléshez tervezni hozzá egy egyszerű hajtást és 70Le motorral vígan elmuzsikálna a géped!