Szioka mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy müanyagházas temosztát van a 96-os Feliciában amiböl alul csepeg a víz (nem a csöcsonknál)! A csvarokon kicsit tudtam húzni de nem javult! Ott van tömités ami cserélhetö vagy új házat kell vennem? Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsiban kérm ossza meg! Elöre is köszi!!
Ha megnézed, amit linkeltem (13513), akkor látszik, hogy a szegény keverék csak egy pontig (fajlagos fogyasztás minimuma) jelent kisebb fogyasztást. Onnantól elkezd romlani. Ez fizika.
Anno a 120-assal még elég sokat játszottam fúvókázás témában. Amíg széria volt a mocija, volt egy olyan fúvókázásom (régen volt, de ha jól emlékszem: légkorrekciós fúvókák gyári; 1-es torokban 108-as benzin helyett 110-112/?/, 2-es torokban 130 helyett 140), amivel ésszel (i.e. 1-es torkot használva) nem növekedett a fogyasztás, miközben rugalmasabb lett az autó (főleg városban érezhető, de nyilván nem egy nagy V8 nyomatékát kell azért képzelni ;D ), aztán ha padlóztam, nyilván többet zabált, de megnőtt a végsebesség.
Nyilván én eltoltam mondjuk (az egyszerűség kedvéért) egy 1-es Lambda értékről egy kicsit a fajlagos teljesítmény max felé (ha jól emlékszem, lambda<1). Ez ugyan magasabb fajlagos(!) fogyasztással jár, de ha nem "veszi ki" az ember a megnövekedett teljesítményt, nem vészesen nő a fogyasztás. Míg, ha a a fajlagos fogyasztás minimum felé toljuk, akkor light-osan használva konkrétan csökken a fogyasztás. Ez csak akkor harap vissza, ha erőltetett menet jön, és pl. vissza kell kapcsolni emelkedőn ott, ahol több nyomatékkal még felmenne. Szóval nagyon függ lábtól, körülményektől. Illetve, ha esetleg úgy elszegényedik a keverék, hogy károsítja (hosszabb távon a mocit).
Érdekesen el lehetne játszani ezzel, ha 1, az embernek lenne ideje ;), 2, egy szélessávú lambdaszondával lehetne monitorozni a légviszonyt különböző terhelések és körülmények közt. Na, aztán innen jön a kipufogó gáz hőmérséklet (EGT, ami az égésről sokat elárul) meg AFR/Lambda, stb. És máris itt a VEMS programozható ECU. Ezzel talán még külön Economy és Sport üzemmódokat is lehetne létrehozni.
Na, leállítom magam! Ennek az árából meg a felprogramozás mérnök óráiból jó darabig tankolhatom a Feliciát. ;)
Melyik a hülyeség,1v.2vezeték?Az elektronika optimális gyujtást biztosit.Ha beteg a szonda, az agy elővesz egy egyszerűsitett verziót.Nem?Kigyuladt a sárga motorelektronika-lámpa,mikor bemelegedett a motor és úgyis maradt.Kivillogtatam(a te segitségeddel)sovány keverék.Ez ugye lehet tömitetlenség,kevés benzinnyomás,mittudoménmi.Érdekes módon a 8-10litert fogyasztott(holott szegény keveréket jelez)Szondacsere után 6,3-6,5lett a fogyasztás,és minden ok.
A szivargyújtó dugót, ha benyomom nem marad bent, azonnal kiugrik. (Nem dohányzom, csak zavar, hogy nem jó.) Bent kellene maradnia? Tud valaki használtat olcsón, csak dugót? Felicia 1.3 Glxi 1999
Azt tudtam hogy két fajta van benne, de hogy kicseréljem mindet erösebbre az nekem sem jutott eszembe. Pedig mit szoktam tapogatni a müszerfalat hogy árnyékoljak mert ha a nap rásüt az istennek sem látom a helyzetjelző visszajelző lámpáját
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehet átalakítani a dobozos Felicia Pick Up-ot platóssá. Valaki csinált már ilyet?
Ez jó ötlet! Nem is tudtam eddig, hogy két féle izó van benne! Ha jobb idők lesznek én is kifogom cserélni, mert a visszajelzők napsüstéses időben alig látszanak. Szoktam is emlegetni a tervező felmenőit...;)
Sziasztok ma hosszabb úton iskipróbáltam a kis ceciliát igen jól muzsikál most nem akar leállni mégegyszer is KÖSZ
Na de az üzemanyag takarékosságra visszatérve van valakinek etanolos verdája? És ha netán van is mik a tapasztalatok és a véleményetek. Mert én erősen gondolkodom rajta hogy beszerelem de eddig még nem mertem nekiállni, kb 40000 ft ba lenne egy normálisabb készülék . Valyon megéri e ,? Most100 -ft al olcsóbban tudnák itatni az egy tanknál 3-4000 ft
Kösz! Rendelnék 1-2 dolgot a skoda patikábol, és gondoltam hozzá csapok egypár izzot is, de csak zöld foglalatut találtam, azért kérdeztem hogy melyik kell bele.
Lehet hogy neked szinte semmi észrevehető változást nem mutatott az autód amikor lehúztad a lambda szondát.
Az egyém viszont 80% lambda jelnél már +2litert városban meg +3 litert jelent.
Amit én beszereltem és hagsúlyozom senkinek nem ajánlottam! Mindenki annyi benzint pufogtat el amennyit akar!
A szerkezet egy emelt jelszintet továbbít a számítógépnek tehát a gyengébbek kedvéért:
alapból 0% tól -50% -ig lehet a benzin befecskendezést csökkenteni!
Ha elindítod az autót akkor semmit nem veszel észre mivel a hőfokjeladó függvényében kapcsolja a lambda szonda az injektort tehát amíg hideg ugyan az min nélküle!
A szerkezet akkor jelenik meg amikor a motor bemelegszik akkor ad plusz feszültséget a gépnek és ezt te tudod szabályozni a normáltól egészen addig hogy leáll az autó!
Én háromszori nekifutásra beállítottam úgy hogy szinte semmit nem veszel észre csak azt hogy a benzinszint mutató belassult és nem kell olyan gyakran tankolnom! Hát ennyi!
Tudod sok mindent leírhatnak azok akik az autózással foglalkoznak de egyik sem tankoja meg az autómat és addig NEKEM az hogy mit firkálnak nem számít! Tanácsot én is tudok adni olyat hogy tegyél bele egy vastagabb csövet mert azon több benzin megy bele és jobb lesz mert akkor a környezetedben mindenhol zöldebb lesz a fű megcsinálod?
Ugye nem! De ha ezt tudományosan előaadják és olyan dolgokkal fűszerezik amit vagy nem értesz vagy nem foglalkozol azzal hogy utánna nézel akkor elhiszed!
Nem azért kell a sok üzemanyag mert a környezetet védjük hanem mert még mindíg nincs olyan katalizátor ami kibírja a folyamatos 900 c°! Lásd a legujabb autók!
Szia! Nekem működik most odáig jutottam hogy 5000Ft ért kb 200km-tudok megtenni persze nem tudom teletankal számolni mert ahoz pénz is kellene de folyamatos piros-ig mértem.
A kipufogon látom hogy nem feketedik úgy mint előtte!
Most építek hozzá egy gázfejlesztőt és nem kinevetni! mert tényleg működik és majd akkor még pakolok vissza belőle.
Van fennt egy videó a prototípusról egyenlőre még nem beépítve csak a műhelyben az asztalon de érdemes megnézni mennyi gáz jön!
Még ma reggel neki áltam a futo motor szerelésének,és láss csodát,mukodik. Csak szorult a motor,ugy hogy befujtam WD40el a kismotor csapágyas részét. Most konnyen forog,és nem is nyikorog. Koszi a segítséget. Hello.
Javítsatok ki ha tévedek, de a Feliciák Lambda szondája 4 szálas, tehát hideg motornál 1 fűtőszál melegíti fel hogy jó értéket tudjon adni akkor is, nekem nézték gépre kötve az adatait, azt mondták rá, hogy korrekt még a kora ellenére, na most ha nem jó az "elő fűtése" azt észre lehet valahogy venni, vagy ez a része nem nagyon száll el?
Szerintem nem ez a megoldás. Őszintén szólva nekem rettenetesen hangzik ez a kézi vezérlés lambda helyett. Egyrészt az egy bizonyos tartományon belül rugalmasan tud utána menni a megváltozott üzemi viszonyoknak (hőmérséklet, stb.), másrészt ha nincs röntgen szemem, nem tudom, mikor jár szegény keverékkel a motor, amivel lassan de biztosan szétverheti a dugattyú gyűrűk hornyait, a szelepeket meg ilyenek. Harmadrészt egy elszegényített motor jobban "erőlködik", szóval szerintem egy ponton túl nem hogy kevesebbet fogyaszt, hanem akár éppen ellenkezőleg. Ez itt jól látható: http://www.ford-klub.hu/forum/viewtopic.php?f=36&t=1156&view=previous
A szondával elsőkézből van tapasztalatom. Sajnos az általános célú, olcsó lambda szondát nem szereti az MPI Felicia. Mondták előre, nem hittem, de igazuk lett. A sajátja kell. Nem vészes az ára (pl. a Sziklainál)
Ja, és a Felicia-n szinte alig érződik, ha lehúzott l. szondával megy az ember. Nálam alacsony fordulati nyomatékot hozott a jó szonda, meg fogyasztás csökkenést. De nem valami radikális változásra kell itt gondolni.