Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 2010.12.14 0 0 13542

Hali! Két dolog a fejlesztésnél kétfajta gáz keletkezik H2 és O azaz az egyik már 1:84 arányban is gyullékony a másik meg táplálja az égést.

Alapból ~ 15-20A áramfelvétellel lehet eleget termelni a KIEGÉSZÍTŐ! üzemeltetéhez.

Az E85-el keverve megközelítően a benzin teljesítményét lehet kapni.

Ja és a felvett teljesítmény egy jólmegtermett hifi áramát eszi!

Előzmény: Adm (13523)
peti7335 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 13541

Szioka mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy müanyagházas temosztát van a 96-os Feliciában amiböl alul csepeg a víz (nem a csöcsonknál)! A csvarokon kicsit tudtam húzni de nem javult! Ott van tömités ami cserélhetö vagy új házat kell vennem? Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsiban kérm ossza meg!        Elöre is köszi!!

daVeFR Creative Commons License 2010.12.14 0 0 13540

Ha megnézed, amit linkeltem (13513), akkor látszik, hogy a szegény keverék csak egy pontig (fajlagos fogyasztás minimuma) jelent kisebb fogyasztást. Onnantól elkezd romlani. Ez fizika.

 

Anno a 120-assal még elég sokat játszottam fúvókázás témában. Amíg széria volt a mocija, volt egy olyan fúvókázásom (régen volt, de ha jól emlékszem: légkorrekciós fúvókák gyári; 1-es torokban 108-as benzin helyett 110-112/?/, 2-es torokban 130 helyett 140), amivel ésszel (i.e. 1-es torkot használva) nem növekedett a fogyasztás, miközben rugalmasabb lett az autó (főleg városban érezhető, de nyilván nem egy nagy V8 nyomatékát kell azért képzelni ;D ), aztán ha padlóztam, nyilván többet zabált, de megnőtt a végsebesség.

Nyilván én eltoltam mondjuk (az egyszerűség kedvéért) egy 1-es Lambda értékről egy kicsit a fajlagos teljesítmény max felé (ha jól emlékszem, lambda<1). Ez ugyan magasabb fajlagos(!) fogyasztással jár, de ha nem "veszi ki" az ember a megnövekedett teljesítményt, nem vészesen nő a fogyasztás. Míg, ha a a fajlagos fogyasztás minimum felé toljuk, akkor light-osan használva konkrétan csökken a fogyasztás. Ez csak akkor harap vissza, ha erőltetett menet jön, és pl. vissza kell kapcsolni emelkedőn ott, ahol több nyomatékkal még felmenne. Szóval nagyon függ lábtól, körülményektől. Illetve, ha esetleg úgy elszegényedik a keverék, hogy károsítja (hosszabb távon a mocit).

 

Érdekesen el lehetne játszani ezzel, ha 1, az embernek lenne ideje ;), 2, egy szélessávú lambdaszondával lehetne monitorozni a légviszonyt különböző terhelések és körülmények közt. Na, aztán innen jön a kipufogó gáz hőmérséklet (EGT, ami az égésről sokat elárul) meg AFR/Lambda, stb. És máris itt a VEMS programozható ECU. Ezzel talán még külön Economy és Sport üzemmódokat is lehetne létrehozni.

Na, leállítom magam! Ennek az árából meg a felprogramozás mérnök óráiból jó darabig tankolhatom a Feliciát. ;)

 

 

Előzmény: mazsolmaany (13536)
tejbetok11 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 13539

Sziasztok! Azt hogy állapíthatom meg, hogy egy bizonyos felni felszerelhető-e az autómra?

vwopel Creative Commons License 2010.12.14 0 0 13538
Előzmény: mazsolmaany (13536)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.14 0 0 13537

Bocs!Más a lambda-szonda,és megint más a katalizátor...Szépen összehablatyoltam a két dolgot!

Előzmény: vwopel (13533)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.14 0 0 13536

Melyik a hülyeség,1v.2vezeték?Az elektronika optimális gyujtást biztosit.Ha beteg a szonda, az agy elővesz egy egyszerűsitett verziót.Nem?Kigyuladt a sárga motorelektronika-lámpa,mikor bemelegedett a motor és úgyis maradt.Kivillogtatam(a te segitségeddel)sovány keverék.Ez ugye lehet tömitetlenség,kevés benzinnyomás,mittudoménmi.Érdekes módon a 8-10litert fogyasztott(holott szegény keveréket jelez)Szondacsere után 6,3-6,5lett a fogyasztás,és minden ok.

Előzmény: vwopel (13533)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13535

Ha jól emlékszem, igen.

Előzmény: printer71 (13521)
Gaborfelicia Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13534

Sziasztok!

A szivargyújtó dugót, ha benyomom nem marad bent, azonnal kiugrik. (Nem dohányzom, csak zavar, hogy nem jó.) Bent kellene maradnia? Tud valaki használtat olcsón, csak dugót? Felicia 1.3 Glxi 1999

Üdv

vwopel Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13533

Keress rá a ,,katalizátorra,, mielőtt ekkora hülyeségeket irsz le !

Előzmény: mazsolmaany (13532)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13532

Üdv!Igen!Igaz én Fastrával jártam igy,annak nem szabályzott katalizátora van,nem is megy rá csak 1v.2 vezeték.

Előzmény: wille.e (13529)
nagydajab Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13531

Azt tudtam hogy két fajta van benne, de hogy kicseréljem mindet erösebbre az nekem sem jutott eszembe. Pedig mit szoktam tapogatni a müszerfalat hogy árnyékoljak mert ha a nap rásüt az istennek sem látom a helyzetjelző visszajelző lámpáját

Előzmény: stemplis (13527)
smenasl Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13530

szerintem attól nem, de attól is, függ, hogy mit takar pontosan a tönkremenés. azt tudom, hogy ha kiiktatod, az jót tesz az autó dinamikájának.

Előzmény: wille.e (13529)
wille.e Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13529

Hali.Ha tönkremegy a katalizátor,akkor nőhet a fogyasztás?

t-omi Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13528

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehet átalakítani a dobozos Felicia Pick Up-ot platóssá.  Valaki csinált már ilyet?

stemplis Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13527

Ez jó ötlet! Nem is tudtam eddig, hogy két féle izó van benne! Ha jobb idők lesznek én is kifogom cserélni, mert a visszajelzők napsüstéses időben alig látszanak.  Szoktam is emlegetni a tervező felmenőit...;)

Előzmény: arthur877 (13525)
K gabi Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13526

Sziasztok ma hosszabb úton iskipróbáltam a kis ceciliát igen jól muzsikál most nem akar  leállni mégegyszer is KÖSZ

Na de  az üzemanyag takarékosságra visszatérve van valakinek etanolos verdája? És ha netán van is mik a tapasztalatok és a véleményetek. Mert én erősen gondolkodom rajta hogy beszerelem de eddig még nem mertem nekiállni, kb 40000 ft ba lenne egy normálisabb készülék . Valyon megéri e ,? Most100 -ft al olcsóbban tudnák itatni az egy tanknál 3-4000 ft

arthur877 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13525

A műszeregység háttér világítása a 2 wattos, a visszajelzőké az 1,2 wattos.

A színekre most így hirtelen nem, de oda van írva a teljesítménye, akkor ez talán segít!

Egyébként én mindehová a 2 wattosat teszem, mert nappal jobban látszik, éjjel meg nem venni annyira észre a különbséget...

Előzmény: nagydajab (13524)
nagydajab Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13524

Kösz! Rendelnék 1-2 dolgot a skoda patikábol, és gondoltam hozzá csapok egypár izzot is, de csak zöld foglalatut találtam, azért kérdeztem hogy melyik kell bele.

Előzmény: bgombas (13522)
Adm Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13523

Gázfejlesztő? Az meg minek?

Előzmény: svgyula (13517)
bgombas Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13522

A nyakamat nem tenném rá, de nekem úgy rémlik, hogy a zöld 2W-os műszerfalizzó világítja meg azt is a műszerekkel együtt.

De a legbiztosabb, ha veszel kéket is, meg zöldet is, mert akkor lesz tartalék, ha kiég valamelyik visszajelző.

Előzmény: nagydajab (13519)
printer71 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13521

Köszönöm a válaszokat  !

 

daVeFR , Sziklainál 12000ft-ért látok szondát ,ilyen van Neked is ,mert ennyit rászánnék ?

svgyula Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13520

Tisztelt daVeFR!

Lehet hogy neked szinte semmi észrevehető változást nem mutatott az autód amikor lehúztad a lambda szondát.

Az egyém viszont 80% lambda jelnél már +2litert városban meg +3 litert jelent.

Amit én beszereltem és hagsúlyozom senkinek nem ajánlottam! Mindenki annyi benzint pufogtat el amennyit akar!

A szerkezet egy emelt jelszintet továbbít a számítógépnek tehát a gyengébbek kedvéért:

alapból 0% tól -50% -ig lehet a benzin befecskendezést csökkenteni!

Ha elindítod az autót akkor semmit nem veszel észre mivel a hőfokjeladó függvényében kapcsolja a lambda szonda az injektort tehát amíg hideg ugyan az min nélküle!

A szerkezet akkor jelenik meg amikor a motor bemelegszik akkor ad plusz feszültséget a gépnek és ezt te tudod szabályozni a normáltól egészen addig hogy leáll az autó!

Én háromszori nekifutásra beállítottam úgy hogy szinte semmit nem veszel észre csak azt hogy a benzinszint mutató belassult és nem kell olyan gyakran tankolnom! Hát ennyi!

Tudod sok mindent leírhatnak azok akik az autózással foglalkoznak de egyik sem tankoja meg az autómat és addig NEKEM az hogy mit firkálnak nem számít! Tanácsot én is tudok adni olyat hogy tegyél bele egy vastagabb csövet mert azon több benzin megy bele és jobb lesz mert akkor a környezetedben mindenhol zöldebb lesz a fű megcsinálod?

Ugye nem! De ha ezt tudományosan előaadják és olyan dolgokkal fűszerezik amit vagy nem értesz vagy nem foglalkozol azzal hogy utánna nézel akkor elhiszed!

Nem azért kell a sok üzemanyag mert a környezetet védjük hanem mert még mindíg nincs olyan katalizátor ami kibírja a folyamatos 900 c°! Lásd a legujabb autók!

Előzmény: daVeFR (13513)
nagydajab Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13519

Üdv mindenkinek!

Tudna nekem valaki segíteni hogy a benzinszint mutató mögött milyen szinű foglalatja van izzónak?

PeterStyle Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13518

Szia! Örülök neki hogy sikerült megoldani a dolgot, még jó hogy nem éget le neked miatta semmi. Ha valami gond van amiben tudok szívesen segítek.

Előzmény: István77 (13516)
svgyula Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13517

Szia! Nekem működik most odáig jutottam hogy 5000Ft ért kb 200km-tudok megtenni persze nem tudom teletankal számolni mert ahoz pénz is kellene de folyamatos piros-ig mértem.

A kipufogon látom hogy nem feketedik úgy mint előtte!

Most építek hozzá egy gázfejlesztőt és nem kinevetni! mert tényleg működik és majd akkor még pakolok vissza belőle.

Van fennt egy videó a prototípusról egyenlőre még nem beépítve csak a műhelyben az asztalon de érdemes megnézni mennyi gáz jön!

Előzmény: printer71 (13505)
István77 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13516

Még ma reggel neki áltam a futo motor szerelésének,és láss csodát,mukodik. Csak szorult a motor,ugy hogy befujtam WD40el a kismotor csapágyas részét. Most konnyen forog,és nem is nyikorog. Koszi a segítséget. Hello.

Előzmény: PeterStyle (13507)
evisutyi Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13515

Meg szokott szakadni a fűtése is.

Egyszerűen ki lehet mérni, a két fehér vezeték a fűtés, néhány ohmot kell mérni a két pont között.

 

Előzmény: PeterStyle (13514)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13514

Javítsatok ki ha tévedek, de a Feliciák Lambda szondája 4 szálas, tehát hideg motornál 1 fűtőszál melegíti fel hogy jó értéket tudjon adni akkor is, nekem nézték gépre kötve az adatait, azt mondták rá, hogy korrekt még a kora ellenére, na most ha nem jó az "elő fűtése" azt észre lehet valahogy venni, vagy ez a része nem nagyon száll el?

Előzmény: daVeFR (13513)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13513

Szerintem nem ez a megoldás. Őszintén szólva nekem rettenetesen hangzik ez a kézi vezérlés lambda helyett. Egyrészt az egy bizonyos tartományon belül rugalmasan tud utána menni a megváltozott üzemi viszonyoknak (hőmérséklet, stb.), másrészt ha nincs röntgen szemem, nem tudom, mikor jár szegény keverékkel a motor, amivel lassan de biztosan szétverheti a dugattyú gyűrűk hornyait, a szelepeket meg ilyenek. Harmadrészt egy elszegényített motor jobban "erőlködik", szóval szerintem egy ponton túl nem hogy kevesebbet fogyaszt, hanem akár éppen ellenkezőleg. Ez itt jól látható: http://www.ford-klub.hu/forum/viewtopic.php?f=36&t=1156&view=previous

 

A szondával elsőkézből van tapasztalatom. Sajnos az általános célú, olcsó lambda szondát nem szereti az MPI Felicia. Mondták előre, nem hittem, de igazuk lett. A sajátja kell. Nem vészes az ára (pl. a Sziklainál)

 

Ja, és a Felicia-n szinte alig érződik, ha lehúzott l. szondával megy az ember. Nálam alacsony fordulati nyomatékot hozott a jó szonda, meg fogyasztás csökkenést. De nem valami radikális változásra kell itt gondolni.

Előzmény: printer71 (13505)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!