Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6078

Ezeket a félautópályákat nem különösen kedvelem...

 

szerintem azért, mert olyan helyeken mentél ilyeneken, ahol túl volt terhelve ill. lomha tragacsokkal is mentek...

(M1es,M7es,M5ös a régi félpályás szakaszokon)

 

természetesen ilyen kondíciók mellett nem felel meg.

 

nekem az isztriai és rijeka-karlovac közötti szakaszokon tapasztaltak jutnak eszembe:

 

ott a forgalom nagysága még elviselhető volt, és csotrogányok sem fogták meg a forgalmat...

 

tehát ilyen helyeken gazdaságossági szempontból nagyon ésszerű dolog félpályával indítani, persze a bővítés lehetőségének biztosításával...

Előzmény: attus germanicus (6076)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6077
Ebben van egy rakás olyan autópálya, aminél hasznosabb lenne pl. a 86-os 2×2 sávra, minden falut elkerülve, akár szintbeli kereszteződésekkel (körforgalom vagy lámpa).
Előzmény: urál (6070)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6076
Ezeket a félautópályákat nem különösen kedvelem. Ennél jobb egy 2×2 sávos főút, mint amilyen a 8-as pl. Fehérvár - Veszprém között. Ahol kamionforgalom van, ott a 2×1 sávos félautópálya alig-alig ad valami többletet.
Előzmény: Törölt nick (6069)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6075
Viszont adjuk hozzá az M30-ast Kassára
Előzmény: BA123 (6074)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6074
A nyolcas veszprémen túli szakaszait nyugodtan levonhatod arra semmi szükség sincs. Ha átadják a szlovének a maribori pályát, és az 86-ost feljavítják ott legfeljebb a somlói szőlősgazdák fogják tologatni a szekereiket. Ez egy alapvetően hibás projekt...
Előzmény: urál (6070)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6073
>hát így egy büdös buznyákot is pocsékolás erre költeni...
Ez pontosan így van. Úgy költünk el ezermilliárdot a vasútra, hogy még csak nem is lesz jobb tőle semmi. Gazdag ország ez, kéremszépen...
Előzmény: Törölt nick (6064)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6072
ehhez kevés az 1000... :-)
Előzmény: urál (6070)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6071

a páros számokat nem ismerem... :-) (de akkor ne hagyjuk ki az M0-t sem:)

 

M0: kell az M0ny full.ap.

M2: vácig fullra bővítés, utána félpálya

M4: szolnokig full, utána félpálya

M6: dujvtól félpálya

M8: félpályán mehet M7-M5 között

M10: jogos! határig 2x2, híddal a végén...

M100: félpályán ezt is el lehetne kezdeni

 

(lehet, hogy csak ezekkel eltapsoltam 4-500mrd-t??? :-)

 

(a ppp-t meg elfelejteni, ott a sok eus pénz, abból kell minél többet a közútra megszerezni, akár környezetvédelmi beruházásként elszámolva... :-)

Előzmény: urál (6068)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6070

Ha így állnánk, akkor elégedett lennék (egyes szakaszok lehetnek egyenlőre félpályásak is, csak legyenek végre gyorsforgalmik!):

Előzmény: Törölt nick (6069)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6068
Az M2, az M3, az M4, az M6, vagy az M10 példának okáért nem érte el a határt, mint ahogy az M8 is jó lenne, ha egyáltalán épülne.
Előzmény: Törölt nick (6067)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6067

Pitiáner hülyeségekre költjük el, ahelyett, hogy komplett hiányzó autópályákat építenénk meg belőlle.

 

hát, én épp fordítva gondolom...

most, hogy az M7,M5 elér a határig, az M3 Nyh-Debrecenig, egyelőre hanyagolni kellene a full pályaépítéseket...

 

(persze félpálya mehet, ha a tervezett pályával párhuzamos utakon nem lehet érdemben javítani a szolgáltatási szintet...

 

de most inkább elkerülőkkel, főútvonal korrekciókkal, esetleg új főutak építésével kellene foglalkozni, lényegesen jobb költség/haszon mutatókkal...

Előzmény: urál (6066)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6066
Az a baj, hogy úgy ahogy van, elpazaroltuk ezt az ezermilliárdot. Pitiáner hülyeségekre költjük el, ahelyett, hogy komplett hiányzó autópályákat építenénk meg belőlle. A vasúti rész dettó. Az egész úgy néz ki, mintha hasraütés alapján válogatták volna össze.
Előzmény: Törölt nick (6064)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6065
A tervekben a győri kapcsolat mindig alternatív megoldásként szerepel a komáromival szemben. Ha a 82-est fejlesztenék, akkor adná magát a győri kapcsolat észak felé
Előzmény: Törölt nick (6063)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6064

sajna a közeljövő fejlesztéseiből kimarad...

http://www.kekduna.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=98121

 

a vasútra meg mennek a 100mrd-ok mindenféle koncepció nélkül... :-(

fejjel a falnak, de hogyan tovább...

(hát így egy büdös buznyákot is pocsékolás erre költeni...)

Előzmény: Törölt nick (6037)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6063

Sokkal ésszerűbbnek tűnne nekem ha a 81-es helyett a 82-es építenénk át négysávosra (majd ecce).

 

jó észrevétel...

a kedvenc pókhálós struktúrámba nekem sem passzol az M81:

látható, hogy a győr-veszprém-dújv-kecskemét-szolnok-eger félkör szinte adja magát...

 

komáromi helyett a győri kapcsolat?

 

ezalatt mit értesz?

hisz komáromnál mindjárt épül a híd... (hosszútávon kettő is...)

Előzmény: BA123 (6062)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6062
Kiemelt főutak 2x2 sávval?
Ennek én olyan sok értelmét nem látom, akkor miért nem autóút? Nem akarunk ezekre az utakra felüljárókat építeni?
Van néhány érdekes fejlesztés, nekem a Széchény felé menő 2x2 tetszik a legjobban...
Nézegetem egy ideje ezeket a hosszútávú terveket. Az egyik amivel nem tudok egyetérteni az M65, de erről már írtam. A másik a 81-es. Sokkal ésszerűbbnek tűnne nekem ha a 81-es helyett a 82-es építenénk át négysávosra (majd ecce). Különösen ha a komáromi helyett a győri kapcsolat valósul meg észak felé.
Azt hiszem ebben az esetben erős a fehérvári lobbi...
Előzmény: Törölt nick (6061)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6061

Az a szaggatott út szerintem egy nagy hülyeség...

 

ezen pontosan látszik miről van szó:

http://roads.extra.hu/road_plans/mo_gyf_2034_fomterv.jpg

 

ezek a hupikék utak azonban nem autópályák, "csak" kiemelt főutak... 

 

Előzmény: BA123 (6056)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6060

Jó ez a térkép. van linked hozzá?

 

persze: http://roads.extra.hu/road_plans/m8_veszprem_dunaujvaros.jpg

(de, nézz szét a többi rajz között is... :-)

 

Melyik az zöld szaggatott út?   az M65.

Előzmény: ALPi (6054)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6059

Eleve nem értem, hogy oda miért 2*1 sáv épül. Eleve félautópálya kellett volna 2*2 sávval, főleg ha ez a távlati M8.

 

hát egy 2x2+leállós pálya fele csak 2x1-re jön ki (bár jó széles padkával)...

(akkor lehetne 2x2, ha az egy távlati 2x3+1-es pálya fele lenne, mint pl. az M0 esetében...)

 

de nem is ez az igazi problemma, hanem az, amit ALPI mond, hogy a csp.-ok körforgalmakkal lesznek ócsítva...

tényleg az az 1mrd hiányzott a rendes különszintű csp-okhoz?

(mint az M4 végén üllőnél?)

Előzmény: Rooger Preed (6053)
mzdude Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6058
No azért nem olyan nagy kín ám Pécs felől Siófok felé autózni. Némelyik (a közelmúltban felújított) szakasz messze jobb minőségű, mint pl. a hatos út volt még tavaly is.
Előzmény: BA123 (6056)
part_wish Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6057

2008 októberében lesz kész a észak-erdélyi autópálya első szakasza

 

eddig azt hittem, hogy viszonylag élenjárunk a gyorsforgalmiút-építési intézményesített mutyiban, de ami romániában zajlik, szerintem ahhoz képest seholse vagyunk.

 

1. kiválasztanak pályázat nélkül egy céget

2. többször évekre leáll az építkezés

3. 5 év alatt összesen egy 50 km-es szakaszt sikerül összehozni

4. a költségek akár háromszorosára emelkedhetnek, merthogy ugye

"nem voltak tekintettel az erdélyi domborzat sajátosságaira " (más kérdés, hogy a legelején kalkulált összeg csak arra volt jó, hogy pályazat nélkül elvigyék a beruházást)

 

ha jól számolom, a 415 km-es szakasz kb. 1785 mrd HUF-ba fog kerülni. ez 4,3 mrd HUF kilométerköltség, mely gyakorlatilag a most átadott zamárdi-szárszó szakasz 5,2 mrd HUF-os kilométerenkénti költségét majdnem eléri. (bár erdélyben is rohadtsok viaduktra és alagútra lesz szükség, de azt hiszem, ebben a végösszegben azért van némi tartalék...)

BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6056
Az a szaggatott út szerintem egy nagy hülyeség...
Pécsről a távlati tervekben szerepel egy út az M7 felé (korábban az M6 helyett is felmerült). Ez eredetileg a Balaton mellett kapcsolódott volna az M7-hez, de továbbvezették Fehérvárig, szerintem azért hogy Fehérvárnak a kapcsolata jobb legyen az M8-al Dunaújváros felől.
A Dél-dunántúliaknak meg majd alsórendű utakon kell elérni a Balatont, mikor ott vezet 50km-re a gyorsforgalmi.
A megoldás szerintem az lenne ha ez az (azt hisezm) M66-nak nevezett út Kaposvár felé menne és Fonyódnál érné el az M7-est. Így már jó a kapcsolat a Balatonnal, meg van oldva Kaposvár bekötése is, sőt ha az M9 Egerszegen nem Kanizsa, hanem a Balaton felé fordulna a 76-os vonalán, akkor megspórolhatnánk a Zeg-Kaposvár szakaszát is és Zeg is be lenne kötve gyorsfogalmival
Előzmény: ALPi (6054)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6055
elég keskeny, és a körforgalmak még lassítják is. Sajnos a hidak/felüljárók (a papkeszi bekötő úté biztos) is szűk nyílásúak, nem úgy tűnik, hogy könnyen lehetne szélesíteni.
Előzmény: Rooger Preed (6053)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6054

Elég kétértelmű a leírás. Remélem, hogy nem az akarattyai csomóponttól a világosi M7 felhajtóig tartó 71-es burkolatmegerősítésére gondoltak. az nem vezetne sehová.

Jó ez a térkép. van linked hozzá? (Melyik az zöld szaggatott út?)

Régen az AAK honlapján voltak ilyenek, de a NIF-esen már nem találom.

Előzmény: Törölt nick (6052)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6053
Eleve nem értem, hogy oda miért 2*1 sáv épül. Eleve félautópálya kellett volna 2*2 sávval, főleg ha ez a távlati M8.
Előzmény: Törölt nick (6050)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6052

...sőt tovább is építhetnék vagy 10km-rel az M7esen túl, legalább félpályán, így enyig elkerülése is megoldódna...

valahogy így...

 

Előzmény: Törölt nick (6050)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6051

Kár... jó lett volna, ha én olvasom félre...

a litéri elágazóban a különszintű csomópont viszont tényleg épül majd, kellett is már nagyon.

Előzmény: BA123 (6048)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6050

nekem ez a "Lepsény M7–Balatonakarattya" az M7 bekötésnek tűnik...

(remélem az is)

 

... és ez megint egy jó példa arra, hogy 10enmilliárdos project (új 71es) használati értékét erősen redukálják, idióta néhánymilliárdos spórolás (M7 bekötés) miatt...

Előzmény: BA123 (6047)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6049

szép gyűjtemény...

a topic témájához viszont régen szóltál... :-)

Előzmény: urál (6046)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6048
Megnéztem a térképet, azon nem jelölik a 71-es felújítását sem, úgyhogy valószínűleg úgy olvastam ahogy szerettem volna...
Előzmény: ALPi (6044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!