Keresés

Részletes keresés

norbi145 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 543
Ez nagyon frankó!!!
Nekem mikorra sikerül hasonlót összehozni?

A távtartó "oszlopok" miből vannak? Menetes szár, vagy valami más? Kitartás a továbbiakhoz!!!
Előzmény: szzo (541)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 542
Ott sajnos csak egy képet találtam, azért gondoltam hátha van valakinek.
Előzmény: hamel (540)
szzo Creative Commons License 2007.01.16 0 0 541

Sziasztok!

Elkészült a nulladik szint, a tárolópályaudvar, meg a felmászó rámpa hátul a felsőbb szintekre.

Most jön majd a rétegelt lemez, parafa töltés, stb.

Szóval már csak hónapok kérdése, és... :-)

Üdv:

z

 

 

 

 

 

 

hamel Creative Commons License 2007.01.16 0 0 540
Szerintem az ALOE Klub honlapján.
Előzmény: ho (539)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 539
Hoppá! Akkor azt a gépet kell szemrevételeznem! Nincs valakinek képe róla? :)
Előzmény: hamel (538)
hamel Creative Commons License 2007.01.16 0 0 538
Persze, kardános, de én a forgóvázról beszéltem. Abban a tengelytávot átalakítottam, a tengelyen a csigát arrébb ütöttem. A küllős kereket meg ki lehet cserélni. Az ALOE klubban a TT asztalon szaladgál egy csörgő, úgy tudom, azt is az E 499 (Gützold) alvázra építették.
Előzmény: ho (536)
kanyhallo Creative Commons License 2007.01.16 0 0 537

Sziasztok!

 

Felteszem ide is hátha felkerül néhány célzottabb információ is.

 

Szeretnék némi segítséget kérni. Terepaszal építésbe kezdenék de információ hiányban szenvedek. Sajnos nincs időm átböngészni azt a mérhetetlen mennyiségű információt amit itt is felhalmoztatok. És vidéki lévén a boltok keresgélése Budapesten igen nehézkes volna. Gyerekként volt egy kezdetleges asztalom, de a technika alaposan túllépett ismereteimen. Jó lenne ha belinkelnétek néhány oldalt jobb boltokról illetve a digitális vezérlés lényegéről, hogy eldönthessem egyáltalán szükséges-e nekem a használata és mindenről amit hasznosnak gondoltok. Örülnék néhány tanácsnak méretarányokról illetve gyártókról melyek használata javallt. A hely szűkös így TT vagy N jöhet szóba de még gondolkozom, mert fontos lenne a szép kidolgozottság, a megfelelő választék és a tecnikai paramétereket sem ismerem pontosan (pl.:lehetséges legnagyobb körív). Nem tervezem az asztalt valamely téma illetve korszak köré szervezni csak vásárolnék 6-8 nekem, tetsző mozdonyt valami patinásabb gyártótól a hozzájuk illő vagonokkal, illetve először egy kezdő készletet amit aztán ahogy a pénz engedi bővítenék majd ha a legszükségesebb dolgok eggyütt vannak indulna az asztal gyakorlati kivitelezése. Itt lenne jó néhány személyes vélemény gyártókról, illetve info a gyártók közti átjárhatóságról,vagy bármilyen tapasztalatról ami hasznos lehet.

A segítséget előre is köszönöm. Ha itt nem alkalmas a mail címem: kanyhallo kukac freemail.hu

ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 536

A "megy mint a fergeteg" az én szövegem volt (teccik, mi!? :)  ), és az E499-re értettem, az meg nem csigatengelyes, ha jól tévesztek, hanem kardános.

Szóval a BR107 forgóvázát, gondolom a szürkét, tartjátok jobbnak a Csörgőhöz?

Előzmény: hamel (531)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 535
Ez a BR107 becsületes NDK néven? :)
Előzmény: kisvautas (530)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 534

Csíkos Úr! Motort kell cserélni a régi mozdonyokban ha digitalizálni akarom?

Előzmény: Törölt nick (528)
kisvautas Creative Commons License 2007.01.16 0 0 533
Valószinu igazad van, én csak a méretek miatt ajánlanám,az igazsághoz hozzátartozik, hogy a két szélso tengely hajtása tényleg csak nagy jóindulattal neveztheto elégségesnek, és tényleg eléggé forddulaton kell tartani a motort hogy valamit elbírjon. persze hanincs más... :-( csak a saját készíttésu marad.
Előzmény: hamel (532)
hamel Creative Commons License 2007.01.16 0 0 532
Ezek meg azért nem tetszenek nekem, mert nagyoncsúnya a szélső tengellyel elforduló forgóvázmaszk és a két hajtott tengellyel gyenge mint a harmat. (Persze, nekem semmi sem jó :-)))
Előzmény: kisvautas (530)
hamel Creative Commons License 2007.01.16 0 0 531
.."mentek mint a fergeteg" Hát ez az! nem jó az áttétel, túl gyors a gép. Ebből csináltam én is három tengelyes Ganz forgóvázat, a tengelytávot át kellett szabni, a nagy sebességgel meg nem tudtam mit csinálni. Ez volt olcsón. ( meg hangos is a csigatengely miatt)
Előzmény: kisvautas (530)
kisvautas Creative Commons License 2007.01.15 0 0 530
Kicsit belékotyogok... szerintem Csorgohoz nagyon megfelel a ČME3 TT modellje, ez készult hajdanán, orosz, német és kék-fehér CSD szinezésben is, ez a ki gép egy tolatómozdony, athiszem a becsuletes száma T435. valamelyik topikban feltett egy képet róla valaki- piros sárga szinezésben...
Előzmény: Törölt nick (529)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.15 0 0 529
Háttt...
A Gützold E499 forgóváza nem a legjobb a Csörgő alá! Nagy a tengelytávja, nagyok és küllősek a kerekei. OK, a modellvasút kompromisszum, de ennyire azért nem kéne:-)))

Van egy patinás, nagymúltú gyár, kiadott a kezéből tavaly egy NoHAB modellt (nem a mi méretünkben). Nekem a katalógus fényképe sem tetszett, de, amikor megláttam, jól kiröhögtem! A DB BR103 (ex E03) Krupp forgóváza van alatta. Német forgóváz, küllős kerekekkel egy svéd gyártású, amerikai licence mozdony alatt. Eléggé rossz vicc, sírni kéne rajta, nem beszélve a modell egyébb hibáiról.
Előzmény: ho (516)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.15 0 0 528
Szia!

Lehetőségek:

1.: maradsz analógban. A vezérléssel megoldható a gyönyörű lassúmenet, lásd PWM2 a weblapomon. Szerinted milyen gépekhez leTT eredetileg kitalálva?:-)))

2: digizel, és ekkor a következő lehetőségek állnak fenn.
A: elszállsz, és lesz PC, meg digi váltóvezérlés meg minden, és erősen apadó pénztárca.:-)) Vagy Tillig (ez egyébként egy az egyben LENZ), vagy érdemes szemezni a TRAN-nal, vagy egyéb újabb vezérlőkkel, vagy a régebbi, de maximalista Uhlenbrock Intellibox-szal.
B: maradsz a realitások talaján. Váltókat, jelzőket lehet vezérelni hagyományos úton is, olcsóbb is. A digi marad a vonatok vezetéséhez. Ha nem tervezel nagyon nagy asztalt, és forgalmat, akkor kéz alatt lehet szerezni egy ROCO LokMaus2-t kompletten erősítővel, trafóval, olyan 12-17.000Ft között. Mindegyik mozdonyodba kell egy-egy dekoder. A méretünkből adódóan csak a mini dekoderek jöhetnek számításba. A LENZ Gold mini cca. 10-12.000Ft/db, az ESU LokPilot micro (micro a neve én bruttónak csúfolom) 8000Ft/db. Szerintem a legjobb vétel a TRAN DCX74 a maga 7500Ft/db árával, és mellékesen ennek a legnagyobb a terhelhetősége az összes többinél nagyobb áramot tud adni a motornak, és a funkcióknak. A mozdonyokba be kell építeni a dekodereket, ezt kis ügyességgel, odafigyeléssel, és egy jobb, filigránabb pákával meg tudod Te is csinálni, vagy meg is lehet csináltatni, a lehetőségekről korábban leveleztünk. Vagyis adjuk össze: egy LokMaus2, négy dekoder, ezek cca. 45-50.000Ft, TRAN dekoderekkel számítva.

Egy digi kezdőszett tényleg olyan 60-70.000Ft körül van, ebben van sín is de ezeket macerás (ámbár nem lehetetlen) összehozni a régivel. Lesz egyetlen digi mozdonyod, a többibe ugyanúgy meg kell venni a dekodert. A Digi mozdony megy analóg pályán, a fordított eset nem működik, amperszag lesz a lakásban:-))) Mondjuk, ha nem veszel egy ilyet, akkor nem lesz szép, és új, és jó Tillig modelled egy darabig, de megspórolt pénzt lehet költeni sínre, környezetre, kocsikra, majd idővel jönnek az új modellek is!

csíkos
Előzmény: norbi145 (521)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.15 0 0 527
Nem rossz ez!

Porszívó, ecset a portalanításhoz, majd egy gyors síntisztítás, elektromos részek ellenőrzése, és gyerünk! Munkára fel!

csíkos
Előzmény: umbriel73 (526)
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 526
Na talán most:
Előzmény: umbriel73 (525)
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 525
A kép lemaradt.
Előzmény: umbriel73 (524)
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 524
Nos így nézne ki az én asztalom, amit még a 90-es évek elején kezdtem el.
Jelenleg a sínek vannak lefektetve, amelyeket szögeltem, de alatta a VERO által készített vágányzati barna parafás reszelék papírt tettem. A kétkörös pályát még villamosítottam egy magyar gyártású felsővezeték-rendszerrel (nevére nem emlékszem).
Szerintetek érdemes befejezni?
Túl sokat nem lehet kihozni egy 90x190-es asztalból, de ez pont elfért az ágyam alá.
A kép tején lévő vágányrendszer az asztal északi részére jön rá, alatta a pálya végig alagútban van.
szvoby-tt Creative Commons License 2007.01.15 0 0 523
El kell keserítselek de a kezdő digikészlet a legolcsóbb beugró ebbe a világba. Ha külön külön veszel meg mindent az sem olcsóbb. Legalábbis nem annyival hogy mozdony + vagon + sín... Egy vezérlőpultot láttam vaterán, használtan 25e kikiáltási áron...
Előzmény: norbi145 (521)
ho Creative Commons License 2007.01.15 0 0 522

Szia!

Szerencsémre az alap mozdony megvan, így az már nem kerül pénzbe. Úgyis ronda, így át lehet építeni nyugodtan. :)

A hajtása viszont szerintem nagyon jó! Már láttam több ilyen gépet futni, de egyiknek sem volt baja, mentek mint a fergeteg.

A többi dolog, a festés és az eszközök viszont valóban nem kispénzűek, de szépen lassan meg lesz ez!

Végülis az építés lenne a lényeg, nem csak az, hogy legyen egyel több gép az asztalon.

Oti

Előzmény: Benbe 3.0 (520)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 521
Tanácsotokat kérem szépen!


Van négy analóg mozdonyom, és egy pár kocsim.
Vennék hozzá sinanyagot, meg trafót.
Mivel a digitben több lehetőség van olvasatom szerint, ezért ebben az irányban nézelődnék.

DE.

Egy TT-s digit. kezdőkészlet ára (infóm szerint) kb. 60 ezer pénz. Ez számomra egyben megfizethetetlen. Ha analóg szettel kezdek és később térek át digitre, az sem jön ki olcsóbban, mert ugyen meg kell venni a vezérlést+a trafót. No és a mozdonyokat is digitalizálni kell.
Tehát, hogyan lehetne a lehető "legolcsóbban" megcsinálni eme mutatványt?
Én bevállalnék használt szettet is, de gondolom digitálisból még nem nagyon van.

Öteleteket várok, vagy javítsatok ki, ha rosszak az infóim...

Előre is köszönettel.

norbi145
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 520
Üdv!

Én nem támogatom az ötletet! Az E499 teljesen abnormális méretű forgóvázzal készült (természetesen a valóságban abnormális, a modell csak hűen követi azt), ezért más modell számára teljesen alkalmatlan. Mérete kb. akkora, mint egy háromtengelyes forgóvázé.
Meg aztán érdemes számolni: mondjuk szerzel egy működő E499-et kilencezerért (annál olcsóbban sérültet se szerzel, mert szegény az egyik legkevésbé megbízhetó mozdonya a BTTB-nek, a legtöbb használt példánya futásképtelen). Megveszed a kasztnit (biztos több, mint ötezer). Ezek után mit csinálsz? Nyílván beszerzel megfelelő szerszámokat az építéshez, ez egymagában nagy tétel, nyílván később is jól jön, tehát csak az ehhez a géphez szükséges dolgokat számolom. Van a gépnek négy színe, plusz még koszolod is, máris elment kétezer forint festékre meg lakkra, még kétszer ennyi a matricázás, és akkor a szakmunkát vagy a te idődet még nem számoltuk. 21000 forintnál tartunk optimista becsléssel, a HO-KI-ban pedig 33000-ért árulják készen a Csörgőt. Hacsak nem elhivatott vagy hogy te akarod megépíteni, szerintem felesleges nekilátni. Akkor viszont, ha te magad építed, akkor már minimális különbség, hogy kész kasztniból kezdesz hozzá, vagy sztirollapokból (ez utóbbi nagyobb élvezet, és az eredmény is biztos jobb lesz)!
De, mondom, ha nem az építés élvezete miatt kell, akkor ne láss hozzá a műgyanta+E499 megoldáshoz!

B
Előzmény: ho (516)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.15 0 0 519
oké várom
Előzmény: ho (517)
ZolTTán Creative Commons License 2007.01.15 0 0 518
Ezen én is sokat gondolkodtam, majd felfedeztem és így maradtam a Varga Zsolt félénél. Ami miatt nem tetszett a megoldás: a kapható műgyanta kaszni eléggé csúnyácska. A forgózsámolyok mérete nagyon rossz. Kb 8 mm-rel kellett volna a kerekeket közelebb hozni. Na ezt elkezdtem majd hosszú kísérletezgetés és egy félkész állapot után abbahagytam, mert a megkötendő kompromisszum nekem már sok lett volna. A mostaninál szerencsére ilyen kompromisszumot nem kellett kötnöm. Ennek ellenére a motor áthelyezése, a kaszni kialakítása, a forgózsámolyok megfelelő elkészítése elég sok fejtörést okozott.
Előzmény: ho (516)
ho Creative Commons License 2007.01.15 0 0 517

Hi! Estefelé frissítem a kínálatot, majd küldök emilt! Lesz vágány, kitérők, kapcsolópultok, szóval sok minden a pályához való cucc!

Előzmény: sikumegalifter (514)
ho Creative Commons License 2007.01.15 0 0 516
Néztem a munkáid, a fűTTőház és a mozdony is nagyon klassz! Én elsősorban Csörgőt szeretnék majd csinálni, talán a régi BTTB E499 alapja jó lehet hozzá, bár volt már olyan aki le akart beszélni róla.  De ahogy korábban írta már valaki, tudni kell kompromisszumot kötni. Nos én tudok. :)
Előzmény: ZolTTán (515)
ZolTTán Creative Commons License 2007.01.15 0 0 515
Én elsősorban épülettel, illetve a szegedi vontatási telep modellezésével foglalkozom, de kényszerűségből elkezdtem építgetni. Jelenleg az M412002 készül ( lásd 393 ) képét. Tervben van az M 41 2001, a Truman ( ebből persze több az Indóházban - 2006 május -közöltek alapján, de sehol se tudok hozzá N-es füstszekrtényajtókat szerezni ), valamint a Rába 7-es motorkocsi valamint egy M28-as. A mostani és a truman meglevő átépítése másba nem is mernék fogni, mert sajna nem állok úgy, hogy esztergám legyen otthon és a hajtást is magam csináljam. Több megoldás volt annak idején olvasható VasutTom jóvóltából a saját lapjukban, amig meg nem szűnt. Sokáig gondolkodtam rézmaratáson, de a technikát nem ismerem, készíttetni meg drága.
Előzmény: ho (513)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.15 0 0 514
Üdv elöször is sajnálom hogy multkor nem jött össze az üzletünk,de azt meg tudom igérni ha elindul az épitési fázis és kirajzolodnak  a dolgok fogok nálad vásárolni mert jo árakon árulsz.Amire biztos lesz szükségem azok vagonok lesznek imádom a tehervonat szerelvényeket.Persze kell majd más is de most elsö a pálya
Előzmény: ho (513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!