Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3576

OFF

nem tudom "ott" milyen metrót terveznek.

 

azt viszont tudom, hogy a veke kifogáslistája egy nagy csúsztatás...

 

számolgatják a (nem) megtérülést a meg(nem)takarított menetidőből...

 

- mikor az idő=pénz tényező csak mellékesen jelentkező, "járulékos" haszon...

- az ingatlanok értéknövekedését miért nem számolják bele?

- a metró miatt várható ingatlanfejlesztések értékét és munkahelyteremtő hatását miért nem számolják bele?

 

példálóznak, hogy annak akinek a blaha-ferenciektere  között volt az uticélja, annak rosszabb lesz, mert át kell szállni...

na és a 7-es család utasainak mekkora részének van itt az uticélja? 5%? 10%?

 

aki pl. a kálvinra megy annak pl. sokkal jobb lesz, mert nem kell átszállni.

aki a körútra, annak mindegy, hogy a blahán, vagy a rákóczin száll villamosra

aki meg a kékvonalra igyekszik, az nem a ferenciek teén száll át hanem a kálvinon.

 

ON

Előzmény: felucca (3568)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3575
Semmi sem szent és sérthetetlen, csak vannak dolgok, amik működnek, míg vannak, amik nem. Közlekedési beruházásokat például mérnökök terveznek, mivel egyedül ők értenek hozzá. Nincs alternatíva, a mongol-esztétika szakos, a kohász, traktoros nem jelent alternatívát ez ügyben. Nincs másik oldal. :)
Előzmény: felucca (3570)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3574
Én nem akarom a kamionokat az ablakod alá, de ettől még lehet elbaszott az M0 koncepciója.
Előzmény: mzdude (3572)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3573
Jó, akkor nem vitatkozunk:)

Előzmény: Törölt nick (3571)
mzdude Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3572
Menj ki egyszer az M0 meglévő szakasza mellé, aztán nézelődj. Nekem nagyon is humán szempont, hogy mindaz a forgalom nem az ablakom alatt halad. :-)

Ettől még kétségtelen, hogy ez a rengeteg kamion elviselhetetlen. A minap olvastam, hogy az osztrákok is fuldoklanak, olyan sok a kamion; a románok és a bolgárok EU-csatlakozásával érezhetően megnőtt a forgalom.
Előzmény: felucca (3570)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3571

A fullM0 szükségességéről nem vitatkozom, ez számomra vitán felül áll.

 

azt azonban valós problémának látom, hogy az M1-M3 viszonylat az északi-nyugati útvonalat fogja választani, mivel ez kb. 12km-rel rövidebb, mint a déli kerülés (az M31 rövidítéssel számolva is...)

 

ezt télleg jó lenne valahogy kivédeni...

 

erre viszont én nem azt látom megoldásnak, hogy ne épüljön nyugati szektor, vagy eleve alulméretezve 2x1-re építsük,

hanem pl.: a (leendő) M10 és az M1 kesztölc-tatabánya közötti összekötésével egy rövidebb alternatívát nyújtsunk az M0 nyugatiszektorral szemben...

Előzmény: felucca (3567)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3570
Nem ragszkodom a vitához, csak szeretném jelezni, hogy a világ - bár mindent elkövetnek ellene - egyelőre még sokszínű, és ahogy előnyei, ugyanúgy hátrányai is vannak mindennek. A közlekedési beruházások különösen ezek közé tartoznak, bár ezeket szeretik különösen egyoldalúan bemutatni. Hiába, a mérnöki szemlélet szent és sérthetetlen.
Előzmény: urál (3569)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3569

Ne engedj a csábításnak és ne vitatkozz feluccával, ő bármiről képes kimutatni, hogy egy maradi, buta, elvont elvek alapján épülő, a célját már előreláthatóan csak kisrészben teljesítő, szűk ágazati érdekeknek megfelelő gigaberuházás! :DDD

Előzmény: Törölt nick (3566)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3568
ott ugye nem cirkuszolnak ennyit, ha metróépítésre kerül sor... ;-)

Ott ugye nem ilyen metrót terveznek, sőt, felszíni hálózatban is képesek gondolkodni.
Előzmény: Törölt nick (3564)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3567
Fejlesztések és fejlesztések között vannak különbségek.

Szívesen vitatkozom Veled hajnalig, bizonyítandó, hogy az M0 egy maradi, buta, elvont elvek alapján épülő, a célját már előreláthatóan csak kisrészben teljesítő, szűk ágazati érdekeknek megfelelő gigaberuházás, ami Budapestet megfojtja. Akkor is, ha jól néz ki a lóherecsomópont, meg önmagában esetleg szép lesz a Duna-híd.

A "mindegy mi, csak fejlesztés legyen" nagyon veszélyes kiindulás.
Előzmény: Törölt nick (3566)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3566

az a szörnyű, hogy egy maroknyi autóellenes tömegközlekedés megszállott, az amúgy jószándékú, de laikus lakosságot is képes félrevezetni, és a fejlesztések ellen hangolni...

 

budapesten meg már oly mértékű az elmaradt fejlesztések nagysága, hogy ennek a gazdasági következményei is igen jelentősek... (elmaradt beruházások, szállítási/közlekedési költségek növekedése, járműamortizáció...)

Előzmény: urál (3565)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3565
Azt hiszem már annyira megszoktam, hogy ezt komolyan gondlolják, hogy nem is feltételezem az ellenkezőjét... :(
Előzmény: Törölt nick (3563)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3564

legjobb tömegközlekedéssel rendelkező városa...

 

ott ugye nem cirkuszolnak ennyit, ha metróépítésre kerül sor... ;-)

 

frankó képek...

 

szegények, talán ha fél évig birtokolhatták a "legnagyobb fesztávú függőhíd" rekordját... (még abban az évben akashi san beelőzött...)

 

viszont övék a legrövidebb életű hídrekord rekordja... :-)

Előzmény: attus germanicus (3562)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3563

Nem lett az elcsúfítva,...

 

tényleg nem sugárzik belőle az irónia?....  ;-)

legközelebb nem spórolok a smájlival...

Előzmény: urál (3559)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3562

Prága talán Kelet-Európa legjobb tömegközlekedéssel rendelkező városa. Sokkal több pénzt költenek tömegközlekedésre, mint Budapesten.

 

Amúgy a többi képem a Störe Baelt hídról:

www.devcom.hu/nattus

Előzmény: Törölt nick (3558)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3561

Hát nem egy síkvidéki város.

Előzmény: ghosty9 (3560)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3560
"Nem lett az elcsúfítva, éppenhogy szépen, ízlésesen bele van dolgozva a város szövetébe."

Hat nem tudom. Az oke, hogy az a hid peldaul mar nem igazan a belvarosi reszen van, de az egesz inkabb egy fel zacsko fott spagetti, mint uthalozat...
Előzmény: urál (3559)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3559
Nem lett az elcsúfítva, éppenhogy szépen, ízlésesen bele van dolgozva a város szövetébe. Az M3-asnál meg úgy tudom egy háromszintes csomópont lesz.
Előzmény: Törölt nick (3558)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3558

Így elcsúfítani azt a szép várost... felháborító! Inkább a tömegközlekedést fejlesztenék!

Előre az emberarcú városért!

 

Épp a múltkor nézegettem az aquincumi hídhoz kapcsolódó úthálózat nyomvonalát:

hát az sem lessz eccerű dolog...

 

úgy is mondhatnám: erős kételyeim vannak, hogy átmegy az engedélyeztetésen, hiszen az egész nem más, mint egy qrva hosszú hamzsabégi út...

 

az M3-mal meg el sem tudom képzelni, hogy gondolják a csp-t? vannak erről már tervek?

Előzmény: urál (3557)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3557
Milyen jó kis városi gyorsforgalmik vannak Prágában!
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3556

a fotókat nézve, a műszaki előírásaik elég furcsák:

- a szembejövő forgalmat nem választja el szalagkorlát és nincs a szembejövők fényét eltakaró cserje/háló.... (bár ez az usában sem jellemző)

- helyenként meglehetősen kicsik a vízszintes és függőleges ívsugarak, mint valami mezei országútnál...

 

a burkolatminőség viszont nagyon tiptop...

Előzmény: Törölt nick (3555)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3555

india is jól belehúúúzott az útépítésbe...

 

mondjuk ott a nyomvonal kijelölése viszonylag egyszerűen megy...

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3554
az attól függ, hogy nyílt nemzetközi tenderrel, vagy zárt meghívásos pályázaton kéred az árajánlatot...
Előzmény: felucca (3553)
felucca Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3553
Ciactok! Városi gyűjtőút négyzetméterének teljes létesítési költségét tudja valaki? (zöldmezőn, tervezés és kivitelezés)

Hagyományos szerkezetű vasbeton felüljáró négyzetméterára?
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3552

pontosabban:

új LÉGIfotók a narton:

ÉM0-híd

M0 keleti szekt. építés

M7-Nagykanizsa

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3551

új fotók a narton:

 

Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3550
Tudja valaki mikori a legújabb KRESZ és ez az-e?

KRESZ
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3549

"hidacskák" összehasonlító ábrája:

 

-akashi-kaikyo

-tatara

-ÉM0

Előzmény: attus germanicus (3548)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3548

De bizony :-) Kétszer mentem át ezen a hidacskán, összesen 360 koronám bánta.

Nálunk egy ilyen építését legalább háromszor leállították volna évekre...

 

Amúgy Dániában rengeteg olyan híd van, amik itthon szenzációszámba mennének. Pl. a Störe Baelt "árnyékában" a Lille Baelt szinte szóra sem érdemes, pedig szárazföldi szemmel nézve az is óriási. Igaz, 1970 óta ott áll.

Előzmény: Törölt nick (3547)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3547

csak nem dániában jártál? :-)

 

vasárnap volt a disco-n egy dokfilm a Hangzhou Bay Bridge-ről...

(bővebben a wiki-n, és az RTT-n...)

 

36km hosszú, (ehhez képest 1,4mrd USD-ért egész olcsó)

 

A legdurvább a kb. 10km hosszú mocsaras területen lévő szakasz felszerkezetének építése volt:

mivel ez a terület sem uszállyal, sem szárazföldi jármúvel nem közelíthető meg, ezért az előregyártott (1430t-s!!) hídelemeket a már elkészült hídpályán a part felől egy 650 kerekű szállítójárművel viszek el a beépítés helyszínére, ahol egy a pillérekre támaszkodó segédhíddal emelik be a helyére (mint kőröshegynél - ott a legnehezebb elem 650t-s)

Előzmény: attus germanicus (3546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!