Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PeterStyle Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13599

Sziasztok! A fogyasztás témához szólnék hozzá, én azt tapasztaltam hogyha 98-as oktánú benzint adok neki, egy teli tankra kivetítve 3-4 literrel eszik kevesebbet belőle, ahol tankolni szoktam ott most 9 Ft-al drágább a 98-as a 95-östől. Néha a benzinbe rakok ezt a Spuri nevezetű motortisztítót, attól is érezhetően csökken a fogyasztásom, sokkal jobban mint a 98-as benzintől, a kisebb kiszerelés 800 Ft körül mozog, az 2 tank benzinbe elég. A Spurira azt mondták autósboltban hogy valamelyest oktánszám növelő tulajdonsága is van. Télen 500-550 km-t tudok kihozni egy tank benzinből, melegebb időben 600-650 km-t úgy hogy az útjaim negyede átlagban városon keresztül vezet. Tapasztalataim szerint 90-es folyamatos tempónál a legjobb a fogyija, felette már erőteljesen nő a fogyasztás.

smenasl Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13598

köszi, én pesti vagyok. én is szívesen átadom az enyémet, már csak azért is, mert biztos van rajta sok minden apróság ami nekem már/még nem tűnik fel. ez az első saját kocsim, "lakva" csak ezt ismerem, de nem minden jelenségről tudom, hogy normális-e vagy sem.

 

a 485km az 35 liter benyából jött ki, majd most kedden készülök először teletankolni.

Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13597

Nem feszít semmit az övön. Ezekben még nem olyan megoldás van, hogy a csattanás előtti pillanatban megfeszíti az övet. A lényeg annyi, hogy hozzád simuljon az öv. Gondolom ezt megteszi a gyenge rugó is. Ezekben csattanáskor csak annyit tesz, hogy megfogja az övet és nem engedi tovább kihúzni. Ezt te magad is kipróbálthatod, hogy működik-e. Egyszerűen fogd meg az övet és rántsd meg. Egy kattanó hangot hallasz és nem jön az öv tovább. Majd kicsit visszaengeded és ismét tudod húzni.

 

Vezetni vezetheted az enyémet (meg akkor már én is a tiédet :D), bár szerintem messze vagyunk egymástól. Merre vagy helyileg?

 

Ezt a nyüszögő hangot meg szerintem így neten lehetetlen behatárolni. Hallani kéne ahhoz.

Előzmény: smenasl (13595)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13596

Az enyémet vezetheted!Lehet rájössz:a tied milyen jó!Hol lax?Én mentem már el700km egy teli tankkal.

Előzmény: smenasl (13595)
smenasl Creative Commons License 2010.12.19 0 0 13595

ha már biztonság, nekem az övfeszítő ha kicsatolom az övet, nem nagyon húzza a helyére magát, az utolsó 1/3ad szakaszon "feszít" csak. balesetnél ebből lehet gond, vagy akkor azért ráfeszít majd?

 

tegnap 485km-nél tankoltam végül, 500ig elment volna szerintem, csak a hóesésben nem akartam kockáztatni. Stemplis, neked egy teletankolásnál mennyi szokott belemenni?

 

ha határozottabban lenyomom vagy felengedem a gázt, van egy rövid, nyüszögő hang. de csak akkor, ha a kocsi is mozgásban van, üresben vagy álló motorral nem. ez mitől lehet?

 

van egyébként millió ilyen apró hiba a kocsin, de nem szoktam álmatlanul forgolódni miattuk, ha az üzembiztonságot nem érintik közvetlenül. jó lenne egyszer más feliciáját is vezetni, csak a viszonyítás végett. 120-ast vezettem már, meg "modern, nyugati kocsikat", de a kettő közt nehéz elhelyezni az én konkrét példányomat.

stemplis Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13594

Az ajtókban ülésmagasságban van egy merevítőcső, na meg a "B"-oszlop is elég masszívnak tűnik...

Előzmény: ms1964 (13593)
ms1964 Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13593

Egy Focust vett 950-ért. Pedig mondtam neki, tartozik az életükért a Skodának azzal, hogy ismét azt vesz.

Tényleg, a Feliciában van oldalsó ütközésvédelem? Mert légzsákom, övfeszítőm nincsen.

Előzmény: Pityuuuu (13592)
Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13592

Na igen így mindjárt más a sztori. Bár szerintem még ebben az esetben is pazarlás volt eldobni 150-ért még ha kellett is kocsi rögtön másik. Gondolom nem ebből a 150-ből vett másikat.

Előzmény: ms1964 (13591)
ms1964 Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13591

Sajnos minden oldalról tört, mivel meg is perdült. Még a szélvédő is megrepedt a deformációtól. Azt hiszem, a bal hátsó lámpa maradt ép és a környező elemek, no meg a tető.

Eleinte javításra vették be, de aztán menet közben egyre nőtt a javítási díj, amíg elérte azt a szintet, hogy már nem érte meg. Egyébként munkaautó volt, szóval gyorsan kellett dönteni, venni a másikat, ajkkor jó ötletnek tűnt bennhagyni a szervizben és pénzzel kijönni.

Azért az megnyugtató, hogy egy Skoda ilyen biztonságos, remélem a Feliciák is rendelkeznek ezzel a védelmi képességgel.

Előzmény: smenasl (13590)
smenasl Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13590

az a 150 az fájt. azóta már szerintem a bontós meg a nepper ismerőse összelegózták lopott alkatrészekből, és 700ért eladták, mint nemdohányzó, idős orvos templombajárós kocsija...

 

sajnos ez a magyar valóság.

Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13589

Nem akarom a kollégádat bántani, de nagy hülyeséget csinált, hogy annyiért odaadta a bontósnak. Maga a motor és a váltó többet ér szinte 150-nél. És akkor még nem beszéltünk az összes többi elemről ami nem sérült. Gondolom az egyik oldala sérülésmentes maradt, tehát onnan értékesíthető lett volna minden.

Előzmény: ms1964 (13587)
stemplis Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13588

Ha a saját lábán hazamentél vele, akkor szerintem érdemes megcsináltatni. A leírásodból úgy tűnik, hogy csak a külső elemek sérültek.

Keresni kell egy elfogadható áron dolgozó lakatost és festőt. A hűtő, lámpa, lökhárító és egyéb apróságok cseréjét-beépítését te is megtudod csinálni.

Persze kíváncsiságból feldobhatod a netre, kikalkulálsz egy árat neki...  hátha valaki ráharap. A javítás + alkatrészek összegét hozzáadva, lehet hogy tudsz vennni egy másikat...

Előzmény: Epeter01 (13579)
ms1964 Creative Commons License 2010.12.18 0 0 13587

Részvétem az eset miatt. Egy kollégám egy Fabiát zúzott le. (Kanyarban szemben áttért a sávjába egy másik autó, mire elrántotta a kormányt. Csak azért nem került az árokba, mert a szalagkorlát megfogta. A vétkes pesze elhajtott.) Sérülés nélkül megúszták, de gép totálkáros lett, a bontóban 150 ezret adtak érte úgy, hogy a belseje és a motor ép maradt.

Szóval ezzel kalkulálj. Szép Feliciát cca. 400-tól lehet venni, 10 év körülire gondolok.

Előzmény: Epeter01 (13579)
stemplis Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13586

Jah, értem. Nekem ez elég fura, mert felénk nincs olyan önkiszolgáló kút;)

Előzmény: smenasl (13577)
Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13585

Keresgéltem egy kicsit: lökhárító, lámpák balos, jobbos, lámpa másik fajtahomlokfal, hűtő, index jobbos-balos, sárvédő, díszrács a motorháztetőre utángyártott, gyári, bele a jel.

 

Vannak árak, de szerintem még megéri megcsinálni.

Előzmény: Epeter01 (13579)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13584

Ugye krómkeretes az eleje?Úgy emlékszem...A keret műanyag,körbe kipattintod a helyéről,és kb.a jelvény magasságában van a zárnyelv.Egy hosszú erős csavarhuzóval eltolod és nyitva is van.Amugy részvétem a kár miatt.

Előzmény: Epeter01 (13579)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13583

Üdv!Vaterán nézz körül!Láttam e.lökháritót 4500ft-ért,fényszorót 5000-ért,érdemes!

Előzmény: Epeter01 (13579)
66tomi66 Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13582

Silverhead!Én ugy csináltam,hogy kivettem a két ulés közül azt a müanyag részt és arra csavaroztam rá a kardánboxot!Sokan azt mondták,hogy ki kell venni az ülést,de ez nem igaz.....oda kell mérned a kardán alját a müanyag részhez és ki kell ott furnod mert nincs rajta fogatohely!

Epeter01 Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13581

A hűtő egyértelmű, hogy kuka, bár nem folyik, de a lamellái elsimultak.

Amúgy saját lábán saját motorjával vittem haza, és azon kívül, hogy a megnyomott lökárító sarka kanyarnál beleért a kerékbe, semmi egyéb gondot nem érzékeltem a motor felől. Nem folyik belőle se víz sem olaj, viszont reggelre totál lemerült az akksi, úgyhogy valami elektromos gond is lehet, de lehet zárlat simán az összetört lámpák környékén is. meg persze az akksi is elég gyorsan alssult le, úgyhogy nem csodálkoznék, ha ott lenne valami.

Előzmény: Pityuuuu (13580)
Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13580

Szerintem először próbáld meg kinyitni. Sajnos lehet, hogy ott is sérült 1-2 dolog, hűtő meg ami még közel van az orrához. Így már gyorsan felszaladnak az árak fényezéssel együtt 4-500 környékére amiből veszel egy másikat.

 

Kasztni lakatosok félelmetesen drágán dolgoznak. Épp a múltkor beszéltünk róla, hogy a sárvédőív és a csomagtartó alján lévő rohadás hegesztéssel fényezéssel együtt 150-be kerül.

Előzmény: Epeter01 (13579)
Epeter01 Creative Commons License 2010.12.17 0 0 13579

Üdvözlet Urak (és persze Hölgyek)!

 

Nagy az Én bánatom, lezúztam az autómat. Nem kicsit, nagyon.

Gyakorlatilag az egész elejét cserélni kell (valami csoda folytán a bal első sárvédőt nem)

Mivel Én voltam a hunyó, és cascom nincs, így saját zsebre kell javíttatnom, vagy javítanom, vagy kidobnom. Hogy ezt el tudjam dönteni szükségem volna néhány dologra. Nemrég valaki emlegette, hogy van egy bontás alatt álló felicia (másdik széria). Ebből lenne szükségem néhány karosszérialemre, na és persze árakra. Aki tud ilyenben segíteni (most elsősorban árak tekintetében) az kérem írjon a mail címemre (e_peter@citromail.hu)

Ami kéne: motorháztető hűtőráccsal, jobb első sárvédő, homlokfal, lökhárító (a merevítővel együtt, nem csak a műanyag, lámpák (fényszóró és index) és persze még számtalan apróság. Sajnos még nem tudtam kinyitni a motorteret, így nem tudom, hogy odabent milyen pusztítás történt.

 

Előre is köszi! 

Silverhead Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13578

Sziasztok! Egy kis segítség kéne! Vettem 1 kardánboxot, találtam rajzot itt a fórumon, a felépítéséről, de a beszereléshez nem tudom hogy kezdjek hozzá. A kárpit alatt vagy valahol vannak vajon rögzítési pontok ha igen hol? segítsetek! Köszi

smenasl Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13577

persze, úgy a legegyszerűbb, csak én még nem próbáltam soha csurig tölteni, meg általába nem is tudok annyit tankolni egyszerre. meg általában az önkiszolgáló kútnál tankolok mert ott furamód sosincs sor. viszont előre meg kell adni a mennyiséget amit tankolni akarsz.

Előzmény: stemplis (13574)
Ati73 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13576

-z

 

Előzmény: Ati73 (13575)
Ati73 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13575

Szia! Olvastalak reggel mobilról. El is mentem a rádiuszhoz, de nem volt nekik csak rendelésre. Egyébként 22500 lett volna. Bontókat is hívtam. Nincs. Néztem egy-két hírdetést és kimentem érte Lévára (Levice) 40€ volt a bontott. Tudom, nem sokkal olcsóbb így úttal együtt, de legalább van most. Azt, hogy mi a gond ne kérdezed, műszaki analfabéta vagyok. :(

 

Előzmény: András52 (13567)
stemplis Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13574

Ezt a felszorzásos dolgot nem nagyon értem, de biztosan jó úgy is.

Én  úgy szoktam, hogy teletankolom, nullázom a napi számlálót, majd addig megyek vele amíg el nem kezd világítani a tartalék jelző lámpa. Akkor ugyanott újra teletankolom és a tankolt benzin-literek számát elosztom a kilométerek tizedrészével. Pl. kedden tankoltam 40,94 litert és mentem 690 km-t,  tehát 40,94 : 6,9 =  5,93  vagyis 5,93 liter/100 km- en a fogyasztás (télen) .

Amíg nem voltak mínuszok, addig kevesebb volt (5.5-5.6 l)

Előzmény: smenasl (13568)
Viktorboy Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13573

Helló!

 

Én Pesti vagyok 3 km-re dolgozom BKV rohadtul nem érné meg, délután ugyanez haza, kint lakik a gép csillaggarázsban, ez bizony 9 liter így.

 

Üdv Viktor

Előzmény: Mr. 4T (13563)
smenasl Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13572

nekem a város az az araszolás sajnos :S hungária, bécsi út és a többi lélekvesztő. 8-10 km-es utak. 8-9et biztos nem eszik a gép, legutóbb majdnem dadogásnál tankoltam 35 litert, most 380km járok, és még a mutató csak kezdi közelíteni a két piros fölötti utolsó fehéret. ha megint dadogásig mennék (narancs lámpa + kb 20 km) sztem kijönne az 500km ami 7 literes fogyi.

 

amúgy engem sem érdekel, én elkönyveltem magamnak, hogy ez a kocsi 7 litert fogyaszt árkon bokron át :)

 

jövőre az LPG-ben gondolkozom, na nem a Felibe, hanem vennék valami benzintemetőt amit józan ésszel senki nem venne, és "gázt neki".

Előzmény: daVeFR (13571)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13571

hsz 12888

 

"...Fogyasztás. Most akadt a kezembe a Felicia gyári könyve. 90kmh/120kmh/város: 5,4l(5,7l)/7,4l(7,7l)/7,9l(8,0l)  -50kW(40kW)

Ismét megtámogatva látom a kétkedésemet az állítólagos 6,5l-es városi fogyasztásokat illetően. (MOndjuk, hogy kinek mi a város, az sem mindegy.) Szóval egy nagyvárosban 8l teljesen normális, sőt ez még nem csillaggarázsos tél, és nem brutál giga dugó szerintem. Autópályán 7,5l körül, stb. ..."

 

Tévedtem. A 40kW-os mindenhol többet eszik a gyári speckó szerint.

Előzmény: daVeFR (13569)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13570

Azért a lámpácska felvillanása nem egy egzakt tudomány. Ha már úgyis nullázol tankolásnál, akkor a pontos érték úgy jönne ki, ha teli tankolod, majd ugyanott megint telitankolod, és a megtett km-ek/100 elosztod. Sőt, legjobb, ha ilyenből többet is, és átlagolsz. Na, az már közelít. ;)

 

Mondjuk én ilyennel nem pöcsölök. Kb. gyári értékékeken fogyaszt az autó, E85-el érezhetően többet, innentől meg használom, tankolom, aztán kész. Ha méregetem sem lesz kevesebb.

Előzmény: smenasl (13568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!