Mondjuk én is úgy próbáltam elindulni, hogy egy sínre egy villanymozdonyt raktam felnyitott áramszedővel, de a parafát már nem raktam alá, és a kanyaroknál sem ellenőriztem a hosszabb vagonok belógását. (ma megnézem) Még egyszer köszönöm!
Legjobb áron a börzén tudsz venni BTTB cuccokat itten: Láng vasútmodellező börze a XIII. Rozsnyai u. 3-ban van, minden vasárnap délelőtt 8-12-ig. Láng Művelődési Ház.
Nah,annyit rólam hogy TT-ben utazom és ennek fejében természetesen van terepasztalom,mellé Desiro,Br101-es és még sorolhatnám...Tehát az lenne a kérdésem:Ki tud olyan bótot ahol hozzájuthatnék agy BerlinerTT-s Nohabhoz!!!Előre is köSZZZZZZZZZZZZZZZZönöm!!!
Tudom. De sajna jelenleg semmim sencs, ezért igazán az utánöntés lenne jó, de kéne az alapmodell, amit azért nem biztos meg szeretnék venni egy mintázás kedvéért. Szóval a gond egyrészt a modell megléte, másrészt hogy ki tudja ezt leönteni és persze az igazi ha a két személy egybe esne. Szóval álmodom csendesen.
Kéne egy kis segítség, bár félig off. Szóval TT-s Truman építés volt az Indóház májusi számában. El kellene kezdenem, de nincs hozzá N-es ajtóm az elejére.Kellene legalább öt darab. Tud valaki segíteni akár műgyantából leöntve? A kép az Indóház webjéről származik.
Saját véleményem.Attól függmit modellezel. Itt nagyon fontos szerintem, hogy fővonal, mellékvonal, illetve milyen osztályú felvételi épülettel és mely korszakkal hozod összhangba. Szintén vigyázni kell a végekre, ha onnan ívben vagy kitérőn folytatódik a pálya ilyenkor ugyanis az űrszelvénynél az ív kiegészítését hozzá kell venni. Ehhez jön még néhány TT-s probléma. A régi kocsiknál a lépcső együtt forog a forgóvázzal. Én általában úgy csináltam, hogy a sínre tettem egy régi Y kocsit, majd egy lépcsőtávolsággal alacsonyabbra tettem, mint a legalsó lépcsőfok. A gyakorlatban bevált.
Igazából nem tudom hány méter sín van lerakva, de egy doboz majdnem elég lett. Az állomásra már nem jutott, úgy hogy most vennem kell egy dobozzal, aminek biztos megmarad a 3/4-e... :(
Az attól függ: Ha megnézed a NEM szabvány szerinti töltést+űrszelvényt+a felette levő sín alatti részt akkor könnyen kiszámítható. Gyakorlatban először dönts el, az alsó szinten milyen módon alakítod ki az alépítményt és felépítményt, azaz a sín alatt milyen alakú lesz a kialakításod.Lesz-e vízelvezető árok és ehhez képest alakítod-e ki a felépítményt. Számolgatás helyett: fogod a parafát vagy amiből a töltést csinálod, erre raksz egy sínt, erre felrakod az űrszelvénynek megfelelően kivágott sablont. E fölött a fenti részt ugyanigy sablonná alakítod, de vigyázz, mert például a hidak és egyéb tereptárgyak már "lefele fognak belógni. Na ezt összerakva jön össze a magasság. Ehhez képest még egy javaslat. Az egyik könyvemben van egy űrszelvénybemérő kocsi, ami nekem nagyon bejött. A probléma általában a kanyarokat követő űrszelvényeknél jelentkezik, azaz egy rosszul elhelyezett alagútbejáratnál a kocsi oldalfala hozzáérhet az alagút bejárathoz. Egyszerű megoldás, szerezni egy lehető legnagyobb forgózsámoly távolsággal rendelkező leamartizált kocsit, és erre pluszban felrakni a villamos üzem áramszedőjét. Lehet csinálni egyébként papírból+ falemezből és két forgózsámolyból is, de az előbbi szerintem egyszerűbb. Ha ezt végigtolod a pályádon, vagy extra lassúmenettel végighuzatod, akkor az összes kritikus rész kiderül, beleértve az általad említett magasságszerkesztési problémát is.
Megoldódott a rövidzár problémám! Én voltam a hülye, mivel a síneket a szakaszolás miatt "előre gyártottam", szóval, egy-két piros és kék vezeték összecserélődött! :))
Mekkora élmény volt, mikor elindult a BR 120! Az asszony odakapott egy kanyarhoz, mivel azt hitte lezúg a pályáról a szerelvény! Leányomat is bepörgette a látvány!
Jött viszont egy újabb probléma.............................................................................
Marhára hangosnak ítélem az asztalt. Az aszal keresztmetszete alulról felfelé:
az asztal maga egy dekorlap, 8 mm vastag alul, felül vékony műanyag réteg, közötte hungarocell hatású anyag. Erre ragasztottam a pálya nyomvonalát az említett dekorlapból, ennek tetejére jött a 2 mm vastag parafa, majd a sín.
Tegnap délben elkapott az ideg.
A parafa alatt szikével kettévágtam a dekorlapot (mint a Tv-reklámban a filézőkés), és a két réteg közé ragasztottam egy tömött, kb. 2,5 mm vastag filcréteget.
A zaj hallhatóan csökkent, de szerintem még nem az igazi. Az asztal alatt (vázszerkezet és a dekorlap közötti hézagra gondolok) ti mit javasolnátok?
Mivel régebben szönyegvasútaztam, nem lehet, hogy csupán szokatlan az asztal hangja?
Képeket majd teszek fel, csak egyenlőre szabad időmben ez fránya hangprobléma foglalkoztat.