Keresés

Részletes keresés

ZolTTán Creative Commons License 2007.01.18 0 0 563
Saját véleményem.Attól függmit modellezel. Itt nagyon fontos szerintem, hogy fővonal, mellékvonal, illetve milyen osztályú felvételi épülettel és mely korszakkal hozod összhangba. Szintén vigyázni kell a végekre, ha onnan ívben vagy kitérőn folytatódik a pálya ilyenkor ugyanis az űrszelvénynél az ív kiegészítését hozzá kell venni. Ehhez jön még néhány TT-s probléma. A régi kocsiknál a lépcső együtt forog a forgóvázzal. Én általában úgy csináltam, hogy a sínre tettem egy régi Y kocsit, majd egy lépcsőtávolsággal alacsonyabbra tettem, mint a legalsó lépcsőfok. A gyakorlatban bevált.
Előzmény: Holgery (562)
Holgery Creative Commons License 2007.01.18 0 0 562
Ha már a NEM szabvány szóba került. TT-ben hány miliméterrel illik az állomás peronszintjét feljebb tenni, mint a sín legfelsö pontja?
alfalf Creative Commons License 2007.01.18 0 0 561

Igazából nem tudom hány méter sín van lerakva, de egy doboz majdnem elég lett. Az állomásra már nem jutott, úgy hogy most vennem kell egy dobozzal, aminek biztos megmarad a 3/4-e... :(

Miért barna ? Nem tudom, ez nézett ki jól :)

Előzmény: szzo (559)
ZolTTán Creative Commons License 2007.01.18 0 0 560
Az attól függ: Ha megnézed a NEM szabvány szerinti töltést+űrszelvényt+a felette levő sín alatti részt akkor könnyen kiszámítható. Gyakorlatban először dönts el, az alsó szinten milyen módon alakítod ki az alépítményt és felépítményt, azaz a sín alatt milyen alakú lesz a kialakításod.Lesz-e vízelvezető árok és ehhez képest alakítod-e ki a felépítményt. Számolgatás helyett: fogod a parafát vagy amiből a töltést csinálod, erre raksz egy sínt, erre felrakod az űrszelvénynek megfelelően kivágott sablont. E fölött a fenti részt ugyanigy sablonná alakítod, de vigyázz, mert például a hidak és egyéb tereptárgyak már "lefele fognak belógni. Na ezt összerakva jön össze a magasság. Ehhez képest még egy javaslat. Az egyik könyvemben van egy űrszelvénybemérő kocsi, ami nekem nagyon bejött. A probléma általában a kanyarokat követő űrszelvényeknél jelentkezik, azaz egy rosszul elhelyezett alagútbejáratnál a kocsi oldalfala hozzáérhet az alagút bejárathoz. Egyszerű megoldás, szerezni egy lehető legnagyobb forgózsámoly távolsággal rendelkező leamartizált kocsit, és erre pluszban felrakni a villamos üzem áramszedőjét. Lehet csinálni egyébként papírból+ falemezből és két forgózsámolyból is, de az előbbi szerintem egyszerűbb. Ha ezt végigtolod a pályádon, vagy extra lassúmenettel végighuzatod, akkor az összes kritikus rész kiderül, beleértve az általad említett magasságszerkesztési problémát is.
Előzmény: Lyozsy (553)
szzo Creative Commons License 2007.01.18 0 0 559

alfalf olvtárs!

Láttam, Auhagen ágyazatot készítettél. Mennyire volt elég az egy doboz? Kb. hány méterre?

Miért döntöttél a barna mellett? (Ha jól tudom, szürke van még, és még nem döntöttem, melyik legyen nálam.)

Köszönöm!

Üdv:

z

Gashpy Creative Commons License 2007.01.17 0 0 558
már párszor leírtam korábban.
Németül tudsz?
Előzmény: TTbakter (556)
alfalf Creative Commons License 2007.01.17 0 0 557

Nézz föl a honlapomra, ott találsz katalógusokat és képeket is a különböző sínekről... :)

 

www.tt.gportal.hu

Előzmény: norbi145 (555)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.17 0 0 556

Üdv!

 

Megoldódott a rövidzár problémám! Én voltam a hülye, mivel a síneket a szakaszolás miatt "előre gyártottam", szóval, egy-két piros és kék vezeték összecserélődött! :))

Mekkora élmény volt, mikor elindult a BR 120!  Az asszony odakapott egy kanyarhoz, mivel azt hitte lezúg a pályáról a szerelvény! Leányomat is bepörgette a látvány!

Jött viszont egy újabb probléma.............................................................................

Marhára hangosnak ítélem az asztalt. Az aszal keresztmetszete alulról felfelé:

az asztal maga egy dekorlap, 8 mm vastag alul, felül vékony műanyag réteg, közötte hungarocell hatású anyag. Erre ragasztottam a pálya nyomvonalát az említett dekorlapból, ennek tetejére jött a 2 mm vastag parafa, majd a sín.

Tegnap délben elkapott az ideg.

A parafa alatt szikével kettévágtam a dekorlapot (mint a Tv-reklámban a filézőkés), és a két réteg közé ragasztottam egy tömött, kb. 2,5 mm vastag filcréteget.

A zaj hallhatóan csökkent, de szerintem még nem az igazi. Az asztal alatt (vázszerkezet és a dekorlap közötti hézagra gondolok) ti mit javasolnátok?

 

Mivel régebben szönyegvasútaztam, nem lehet, hogy csupán szokatlan az asztal hangja?

 

Képeket majd teszek fel, csak egyenlőre szabad időmben ez fránya hangprobléma foglalkoztat.

 

Üdv:

TTbakter

norbi145 Creative Commons License 2007.01.17 0 0 555
> A tervező progikat tanulgasd később!

Ha nem tanulmányozom a tervező progit, akkor hogyan csináljak pályatervet? Van más módja is? Ötletek?! :-))


> Milyen sínekből fogod építeni?

BTTB, Tillig

Milyenből érdemes? Melyiket, miről lehet megismerni?

Hol lehet "prospektust" szerezni, amiből kiokosíthatom magam?
Előzmény: Törölt nick (548)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.17 0 0 554
Nagyon jók lettek az "alkatrészek". Gratulálok!!! :-)))
Előzmény: alfalf (552)
Lyozsy Creative Commons License 2007.01.17 0 0 553

Sziasztok!

 

Beszállnék hozzátok, mivel én is TT-s örült vagyok!

 

Egyből kérdeznék is, mégpedig, hogy szerintetek hány cm hely kell két szint között a vonatoknak (mondjuk a tárolószint és a rendes látható terepasztal között) ??

 

alfalf Creative Commons License 2007.01.17 0 0 552

Kész lett pár saját készítésű tereptárgy:

 

   Padok és tűzrakóhely

   Fák

 

   Gyalogos híd

 

   Gémes kút

 

   Erdei pihenőház

 

 

Az oldalamra  ( www.tt.gportal.hu ) föltettem telefonpózna és lámpa készítésének a részletes menetét fotókkal, ha valakit érdekel....

RhB Creative Commons License 2007.01.17 0 0 551
Egy kis kiegészítés: az utolsó mondatban a füg szó végéhez képzeljetek hozzá még egy "g" betűt...
Előzmény: RhB (550)
RhB Creative Commons License 2007.01.17 0 0 550

Igazándiból, mint ahogyan írtad is, "csak" a mozdikat szeretném digivel vezérelni, a többit, meg inkább a "hagyományos" módon. Így megmaradhatna a játék élménye. Nem egy automata asztal mellett ülne az ember.

 

Miért vannak az embereknek olyan ideáik, hogy a digit = automata üzem? Hagyományos vezérlésnél is lehet totál automata üzemet csinálni, viszont szerintem a digit adja meg az igazi játék lehetőségét. Attól füg az egész, ki hogyan használja...

Előzmény: norbi145 (544)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 549
Szia!

Mivel ez a TT topic, ezért erről írok. Pár hozzászólással előbb ecseteltem a digitális technika elsősorban anyagi oldalát.

Ha sokat akarsz tudni a TT jelenlegi állapotáról, akkor

www.tt-modelleisenbahn.de

Itt minden meg van.

Vezérlések, terepasztalépítés:

www.vimav.hu
www.martrain.hu

VIKA, és martisz kolléga honlapjai, habár ők H0-ban építenek.

csíkos
Előzmény: kanyhallo (537)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 548
A tervező progikat tanulgasd később!

Milyen sínekből fogod építeni?

BTTB, Tillig, JAGO? (Ez utóbbit viccnem szántam idehaza eléggé nehéz beszerezni, és az ára sem nekünk való...)

Előzmény: norbi145 (547)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 547
Azt hiszem ez a válaszod megadta kezdő lökést....:-)))


Most már csak azt a fránya pályatervező progikat kell kitapasztalnom, mert a német nyelv az istennek sem akar ismerős lenni, no meg egyáltalán a sinek tipusával, méretével stb. Mert ugye valljuk meg öszintén elég nehéz úgy tervezni, hogy halvány lila gőzöm sincsen pl. ahhoz hogy milyen sugarú sin, mihez való, és a többi és a többi :-))

Elképzelésem már lenne épen a kivitelézésről, de még fel mérnek a helyiséget, ahová szánom a beépítést.
Előzmény: Törölt nick (546)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 546
Simán lehet a mozdonyokat digizni, és a tartozékokat meg hagyományos módon vezérelni. Csak külön trafó kell hozzá.

Szerintem is kezd analóggal egyelőre, egy jól megépített pályát simán, és könnyen lehet utólag digitálissá tenni.
Előzmény: norbi145 (544)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 545
Nem!
Urban Legend kategória.
Előzmény: ho (534)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 544
Kedves csikosháTTú!

A digizést én csak "normális" keretek között képzelném el. Nem szeretnék mindent agyon vezérelni, madzagolni stb. Igazándiból, mint ahogyan írtad is, "csak" a mozdikat szeretném digivel vezérelni, a többit, meg inkább a "hagyományos" módon. Így megmaradhatna a játék élménye. Nem egy automata asztal mellett ülne az ember.

Tényleg! Megoldható az ilyen "öszvér" megoldás, hogy a mozdonyok digisek, a váltó és a többi manuális, vagy analóg, kinek mi tetszik?.

Természetesen az árakkal tisztában vagyok.

Tehát úgy néz ki, az okfejtésedet végiggondolva, hogy analóggal kezdek, megpróbálok valami szép fantázia terepasztalt megépíteni, és utána, ha még lesz erőm, pénzem, kitartásom megkezdőthet a digitalizálás....de az még iszonyú messze van.

Azért köszönöm a kellő felhomályosítást, az mindíg jól jön az ilyen tapasztalatlan csókáknak, mint amilyen én vagyok.
Előzmény: Törölt nick (528)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 543
Ez nagyon frankó!!!
Nekem mikorra sikerül hasonlót összehozni?

A távtartó "oszlopok" miből vannak? Menetes szár, vagy valami más? Kitartás a továbbiakhoz!!!
Előzmény: szzo (541)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 542
Ott sajnos csak egy képet találtam, azért gondoltam hátha van valakinek.
Előzmény: hamel (540)
szzo Creative Commons License 2007.01.16 0 0 541

Sziasztok!

Elkészült a nulladik szint, a tárolópályaudvar, meg a felmászó rámpa hátul a felsőbb szintekre.

Most jön majd a rétegelt lemez, parafa töltés, stb.

Szóval már csak hónapok kérdése, és... :-)

Üdv:

z

 

 

 

 

 

 

hamel Creative Commons License 2007.01.16 0 0 540
Szerintem az ALOE Klub honlapján.
Előzmény: ho (539)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 539
Hoppá! Akkor azt a gépet kell szemrevételeznem! Nincs valakinek képe róla? :)
Előzmény: hamel (538)
hamel Creative Commons License 2007.01.16 0 0 538
Persze, kardános, de én a forgóvázról beszéltem. Abban a tengelytávot átalakítottam, a tengelyen a csigát arrébb ütöttem. A küllős kereket meg ki lehet cserélni. Az ALOE klubban a TT asztalon szaladgál egy csörgő, úgy tudom, azt is az E 499 (Gützold) alvázra építették.
Előzmény: ho (536)
kanyhallo Creative Commons License 2007.01.16 0 0 537

Sziasztok!

 

Felteszem ide is hátha felkerül néhány célzottabb információ is.

 

Szeretnék némi segítséget kérni. Terepaszal építésbe kezdenék de információ hiányban szenvedek. Sajnos nincs időm átböngészni azt a mérhetetlen mennyiségű információt amit itt is felhalmoztatok. És vidéki lévén a boltok keresgélése Budapesten igen nehézkes volna. Gyerekként volt egy kezdetleges asztalom, de a technika alaposan túllépett ismereteimen. Jó lenne ha belinkelnétek néhány oldalt jobb boltokról illetve a digitális vezérlés lényegéről, hogy eldönthessem egyáltalán szükséges-e nekem a használata és mindenről amit hasznosnak gondoltok. Örülnék néhány tanácsnak méretarányokról illetve gyártókról melyek használata javallt. A hely szűkös így TT vagy N jöhet szóba de még gondolkozom, mert fontos lenne a szép kidolgozottság, a megfelelő választék és a tecnikai paramétereket sem ismerem pontosan (pl.:lehetséges legnagyobb körív). Nem tervezem az asztalt valamely téma illetve korszak köré szervezni csak vásárolnék 6-8 nekem, tetsző mozdonyt valami patinásabb gyártótól a hozzájuk illő vagonokkal, illetve először egy kezdő készletet amit aztán ahogy a pénz engedi bővítenék majd ha a legszükségesebb dolgok eggyütt vannak indulna az asztal gyakorlati kivitelezése. Itt lenne jó néhány személyes vélemény gyártókról, illetve info a gyártók közti átjárhatóságról,vagy bármilyen tapasztalatról ami hasznos lehet.

A segítséget előre is köszönöm. Ha itt nem alkalmas a mail címem: kanyhallo kukac freemail.hu

ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 536

A "megy mint a fergeteg" az én szövegem volt (teccik, mi!? :)  ), és az E499-re értettem, az meg nem csigatengelyes, ha jól tévesztek, hanem kardános.

Szóval a BR107 forgóvázát, gondolom a szürkét, tartjátok jobbnak a Csörgőhöz?

Előzmény: hamel (531)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 535
Ez a BR107 becsületes NDK néven? :)
Előzmény: kisvautas (530)
ho Creative Commons License 2007.01.16 0 0 534

Csíkos Úr! Motort kell cserélni a régi mozdonyokban ha digitalizálni akarom?

Előzmény: Törölt nick (528)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!