Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DutraUe-28 Creative Commons License 2015.08.16 0 0 33455

Üdvözletem!

 

Valakinek sikerült megnézni a You tube- s linket?

 

Ismerős valakinek a28-as Dutra?

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.16 0 0 33454

      

 

 

Érdekesség:

 

Ikarus 25 típusú elölkormányzott mikrobusz alváz

 

 

 

és a 30 (viszonyításként)

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.16 0 0 33453

Akkor ez már örökös marad :)

Előzmény: endrebá (33451)
km/ó doki Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33452

Tisztelt Dutrások!

 

 Készítettem VDO-Ganz műszerből üsz-ford mérőt Dutra számlaképpel.

 Lehet 12V , 24V os is, jeladó is van hozzá.

 

   Üdvözlettel:

     Km/ó, műszer doki

endrebá Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33451

Sziasztok, ma a tizenéve leeresztett hátsógumik helyett erre az SZK-felniből gyártott pótkerékpárra tettem a friss szerzeményt, aztán ha holnap nem lesz ítéletidő akkor hazavontatjuk erdőnek.

 

 

                                               :-)))

gerbo92 Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33450

11:17-re tekerve látszik jobban a lazíton lévő keréksúly, nekem úgy tűnik mintha az 50-sé lenne.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33449
DutraUe-28 Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33448

Üdv Dutráok!:)

 

 

Ismeri vaamelyikőtök a kövtkező 28-ast?

 

www.youtbe.com/watch?v=vH4tONTUTY

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33447
Előzmény: Törölt nick (33445)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33446
Előzmény: Törölt nick (33445)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33445

Dutra D4K-B   Dr. Hans-Martin Vischer

 

 

http://www.dutra.biz/#!der-traktor/c1fek

km/ó doki Creative Commons License 2015.08.15 0 0 33444

Szervusz, Szervusztok !

 

 Igen, legjobb tudomásom szerint ez a számlap elrendezés a 50es /4400-as/ gép műszere. Viszont abban állítólag létezett " UE-50" felirattal , de én olyant nem láttam.

 A D4K-B számlapot s vele együtt a műszert én szereltem ki Kaposvár melletti Tsz roncstelepén

álló gépből 13 évesen "1979" táján. Még maradt meg némi alkatrésze. S azóta sem láttam ilyent.

A Molnár Balázs rakodó gépében lévő műszeren van még géptípusszám  feltüntetve. amit szintén

én javítottam.

 

  Üdvözlettel:

      Km/ó s műszer doki

 

Előzmény: Rospe (33443)
Rospe Creative Commons License 2015.08.14 0 0 33443

Szia !

 

Ilyennek kellene lennie, vagy ez másik típus?

 

Előzmény: km/ó doki (33433)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.14 0 0 33442

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.13 0 0 33441

Lethbridge, Alberta Kanada, Hofherr GS-35

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.13 0 0 33440

Az osztrák már eladta rég, a tárolt változatot linkeltem be.

Előzmény: Törölt nick (33439)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.13 0 0 33439

Tények tekintetében (sajnos) igazad van. De én a "bevált" és a "hagyományos"-hoz való erős ragaszkodást is látom. És ezzel Ausztriában sincsenek máshogy. Viszont aki egy 5 órás áramszünetet 30KW-os fogyasztással "vészel át" az azért elég nagy cég és ott azért lenne pénz fejlesztésre. Elég sok helyen dolgoztam ahol ilyen tartalék áramforrások voltak. Nem olyan olcsó az mint hiszed. Eleve a benzin ill. diesel üzemű szörnyeket ha volt áramszünet ha nem, hetente el kellett indítani és minimum 10 percet járatni, hogy HA kell egyáltalán elinduljanak. (mert volt az úgy, hogy vége is lett a másfél órás áramszünetnek  de nem indult el mert belekötött az üzemanyagnak nevezett trutyi) Köszönhetően a mai üzemanyagoknak. Jobb esetben a benzinest gázosra átalakították. Mert ugye a sok bio adaléktól már előbb romlik mint a tej lassan. Az indítóakkuk töltögetni kell és csereberélni ha használod ha nem mert idővel megdöglik.
A másik az, hogy ezek a régi eszközök legtöbbje nem olyan minőségű elektromos áramot ad, amit sok mai elektronika szeret. Villanymotorokhoz, fűtőbetétekhez jók, de számítógépet, riasztót, kamerát egyéb elaktronikus kütyüt nem kötnék rá. A harmadik meg éppen hogy a teljesítmény. Természetesen aki épp áramszünet esetén akar 10-20 KW-ot használni, annak jó. Ha nekem kellene, már 20KW-ra sem vennék ilyent mert nem üzembiztosak, akkor meg minek? Kisebb, pár KW fogyasztásra meg szélerőmű. Pár kilowatt bőven elég a legtöbb kisvállalkozásnak a pár órás áramszünet átvészelésére és az üzemvitel fenntartására. 400 ezerért már kap, nagyobb esetén meg szerződik az áramszolgáltatóval és 100KW felett az áramszolgáltató át is veszi. Természetesen azok telepítése már pár milla. Utoljára egy vadászházból kidobott aggregátor helyére került egy 400 ezres Air-Breeze. Azt konkrétan nekiadták egy airsoft csapatnak. Kisebb vagyont spórolnak azóta. Oda konkrétan az EON milliókért akart villanyt is vinni. Most nincs áramszámla, és nincs gázolajszámla. Szóval ahány vállalkozás, annyi féle verzió és megoldás ahogy te is mondod. Az osztrák is hirdeti már pár hónapja...és még fogja is szerintem mire annyiért valaki megveszi.
Tény hogy sok helyen van még, de ennek oka az, hogy nem akarnak/tudnak beruházni fejlesztésbe, vagy épp nem is ismerik a lehetőségeket. Na, de új beruházásként milliókat adni egy régi Steyr motorosért?

Előzmény: Törölt nick (33438)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.12 0 0 33438

Nem mindenki teheti meg, hogy a legmodernebb és legdrágább megoldást válassza. Az, hogy mi a legoptimálisabb és mi az anyagiak tekintetében megvalósítható az két külön dolog. Sokan használnak még manapság ilyen áramfejlesztőket. Célnak megfelel. Nekem ez a véleményem.

 

Az osztrákok is elkérik az árát, még ha csak egy fagázos régi Steyr motoros kogenerációs chp erőműről van szó.

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ULTgOm9Q6cIJ:www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/heimwerken-garten/blockheizkraftwerk-holzgas-122669995/+&cd=5&hl=de&ct=clnk&gl=at

 

 

Az utolsó viharban 4.5 órán keresztül nem volt áram.

Előzmény: Törölt nick (33437)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.12 0 0 33437

Ezen berendezések legnagyobb része tanyaszerű kieső állami gazdaságok tartalék áramforrásaiként, telepek illetve polgárvédelmi és katonai célra készültek. Áramszünet meg volt bőven, mert mindenhova légvezetéken ment a villany, és vihar akkor is volt. És nem 5 perces áramszünetek voltak mint ma, mikor automata kapcsolóberendezésekkel kiszakaszolják a sérült hálózatot és csillagponti elosztásból kapsz másfelől villanyt.
Kíváncsi leszek ki veszi meg és mennyiért. Gyakorlatilag aki használni akar belőle valamit annak a Csepel motor árát éri. Ma a Stirling motorok korában  a gázmotor is egy kényelmes tévedésnek tűnik, nem hogy egy gyenge hatásfokú diesel agregátor.
Persze ha nem sok van belőle így egyben, akkor eszmei értékként több ,millát is érhet (-ne annak aki ilyesmiket gyűjt) Hogy ez is honnan került elő? Gondolom valaki megvett valami rég tönkrement céget és most megy a kótyavetyélés. Eszem megáll, hogy pl. az Elektrotechnikai Múzeumban egy Ganz adattáblát mutogatnak, de a gép nincs meg hozzá. :)))) A Vaterán meg adott esetben ipartörténeti relikviák cserélnek gazdát és próbálják őket újra igába fogni. Pár éve a Hobby Elektronikán vett valaki egy korai Ganz generátort. Az állatja szétszedte és szélkereket fabrikált belőle. Most van egy szélkereke ami tud vagy 100W-ot és szétbombázott egy pár százezres antik cuccot. :))))))

Előzmény: Törölt nick (33431)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.12 0 0 33436

Írtunk a hirdetésre, de azóta sem jött válasz.

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.12 0 0 33435

(zárt hűtőrendszer) helyett nyitott hűtőrendszer

Előzmény: Törölt nick (33434)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.12 0 0 33434

Nem tudom (nincs tapasztalatom), hogy a paksi első és utolsó reaktor beindítása, tehát 1983-1987 előtt mennyire volt jellemző az országban az áramkimaradások gyakorisága. Abban az esetben, ha sokat mentek ezek az áramfejlesztő gépcsoportok zárt térben, racionálisabb hasznosítani a hűtővizet fűtésre vagy melegvíz előállítására. Lehet, hogy a termosztátos zárt hűtőrendszer eredeti hűtővel + az ékszíj és a hűtőventilátor folyamatos emberi felügyelet nélkül nem volt üzembiztos. Mondjuk majd maximális terhelésen járatva a gépet 24 óra vagy attól nagyobb időtartamú áramszünet esetén ez a megoldás biztonságosabbnak tűnik.

Előzmény: dbazsi74 (33432)
km/ó doki Creative Commons License 2015.08.12 0 0 33433

  Tisztelt Durtások!

 Ez egy D4K-B ford-üsz óra számlapja. Épet azóta sem láttam, bár pár darabot javítottam.

Azt tudjátok, hogy a jeladója 39db alkatrészből, + némi csavarból tevődik össze. ellentétben

a műszer 73db jával. A 60mm es órák eladók,elcserélhetők. Át tudok kalibrálni 24V os órát 12Vos-ra.

dbazsi74 Creative Commons License 2015.08.11 0 0 33432

Valami központi hűtőtartály lehetett hozzájuk, vagy csapvíz hűtötte őket?

Előzmény: Törölt nick (33427)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.11 0 0 33431
Előzmény: Törölt nick (33427)
T zoltán Creative Commons License 2015.08.11 0 1 33430

Sziasztok! Pár kép egy traktoros találkozóról...Szépek!

T zoltán Creative Commons License 2015.08.11 0 1 33429

Le Robuste Creative Commons License 2015.08.11 0 0 33428

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.10 0 0 33427

Előzmény: dbazsi74 (33426)
dbazsi74 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 33426

Hol a hűtő róla? 

Előzmény: Törölt nick (33425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!