Nekem az öcsém intézi , mert nekem is meghaladja képességeimet . Nem tudom melyik milyen , melyik miképp szállít , utánvétes vagy előreutalós , Playpay-os ... Valahonnan innen lehet :
Ja ja , itt is van egy cég a városban , jópár éve a Volvohoz gyártattam egy csövet : ami az olajat viszi a turbóra . Valóban nem volt nagy összeg és ott rögtön legyártotta a manusz -- igaz ott nem kellett extrém nagy nyomást bírnia . Azóta a Volvoban visszatértem a szívódízeles technikához , így néhány alkatrésszel -- és az ebből adódó stresszel -- kevesebb lett , cserébe elbuktam pár lóerőt , bár erre azt szoktam mondani : én mindig pont ott kapcsoltam fel amikor a feltöltő elkezdett volna dolgozni . Úgyhogy nem hiányzik .
Jelen esetben viszont ( MC2 fékcső ) az efféle legyártatásra aligha lesz szükség , kétlem , hogy ne egyezzen meg valamivel .
De belátható pénzért le is gyártják. A Citroen Xantiához csináltattam 300 baros csövet a kormányszervóhoz és hibátlan lett. 10 ezer alatt volt, 2 nap alatt.
Jószerivel az lenne a meglepő , ha nem adódott volna valami nehézség . Bár tudok olyan mopedautókról amit teljesen fogalmatlanul megvettek és utána évekig használtak szinte bárminemű meghibásodás (és érdemi karbantartás ) nélkül .
ellöl szétment a gumifékcsö autosboltban nem kapok
Egy ilyen fékcsőnek gyakorlatilag 3 méretezési adata van :
-- hossza
-- egyik végén a csatlakozás milyensége
-- másik végén a csatlakozás milyensége
A csatlakozója a végén vagy furatos , vagy menetes -- furatos talán egyféle létezhet , menetesből is csak néhány ( 10x1,25 ; 10x1 ) létezik a gyakorlatban .
Ezek alapján nehezen tudom elképzelni , hogy ne lehessen valamelyik gépkocsiéval pótolni . Amikor nekem az Aixamben a primer variátor kiköszörülte a fékcsövemet bevittem a lyukast alkatrészt a boltba és ott kevés méricskélés után levették a polcról -- asszem Lada Niva volt .
sziasztok jobb oldalt ellöl szétment a gumifékcsö autosboltban nem kapok tanácstalan vagyok valaki tud tanácsotadni microcar mc2 a tipusa köszönöm a segitséget
Vagy van európai spedifikációja , vagy nincs . Magam részéről naivan azt feltételezem , hogy van : egy német forgalmazó csak nem fog egy vörösiszapos ügyeskedő szintjén mozogni . Egy cikkben azt olvastam , hogy a Kínában a villanyautózást ösztönző intézkedések hatására 500 (!) gyár alakult , vagyis ennyi helyszínen , ennyi cég állít elő valamiféle delejkocsit . Értelemszerűen a legtöbb nyilván "normál" gépjármű lehet , de ilyen -- hazai ésszel felfoghatatlan mennyiségű -- gyártóból már futhatja néhánynak az ilyen autópótlékra is a termékpalettáján . És ennyiből ha valamelyik csak egyszer rászánta a az 1-2 autócska fogyasztói árát akkor megkaphatta a forgalmazáshoz szükséges termékminősítést . Egy delejkocsinál nyilván egyszerűbb is lehet , mint akármilyen belsőégésű motorral hajtott jármű esetében, mert a két legnagyobb mumus -- az emisszió és zaj -- közül az első gyakorlatilag kiesik , a második pedig kezelhetőbb mint a robbanómotornál .
A német segédmotor rendszer érdekes , mert ott a biztosító adja a rendszámot és a forgalmit is a papírok alapján , valószínűleg kevesebbet rágódnak az okmányok eredetiségén és talán nem szőrözik annyira jóváhagyási jegyzőkönyvek sorszámát is , mint egy magyar eljárásban .
És persze az is érdekes lehet , ha behozzuk a német papíros verdát és megpróbáljuk honosítani akkor mi lesz .
És persze külön fejezet a régi járgány -- bár jelen esetben nem arról van szó -- aminek garantáltan nincs ilyenféle minősítése .
Kedvenc területem a háromkerekűek igencsak zavaros világa , ha példaképp nézzük a Simson Duo-t ( http://www.eredetisimson.hu/duo.htm ) akkor gyanítható , hogy a 60-as évek eleje óta gyártott rettenetnek sok mindene lehet , csak jóváhagyási dokumentációja nem . Márpedig ha mégis eljutnak valaha nálunk is az ilyenféle masinák berendszámozásáig -- és a 4 kerekűeknél kialakított gyakorlatot követik -- akkor lefagyás ide vagy oda , de valahogy be kell vinnie a rendszerbe ezt is .
Volt egy nagyon érdekes dokumentumom ( vagy linkem ) ahol végig lehetett nézni , hogy melyik járműveknek ( motorkerékpároknak ) van-volt meg ez a jóváhagyása , de most nem találom . Bosszantó .
Kész szerencse , hogy jelenleg minden előnye ellenére nem szándékszom ilyen elektromos autócskát venni , így rendszámosítása körüli probléma se igazán érint .
Arra azért kíváncsi lennék, hogyan megy tovább a honosítás, ha nincs mit beírni a típusbizonyítvány rublikába. Tapasztalataim szerint ilyen esetben "lefagy" a rendszer. Mondjuk meg lehet próbálni német renszámmal is közlekedni, sokáig én is így használtam az 500-as Aixamet, a rendőröket nem zavarta...
A németeknél van valami trükk amivel EU-s papírok nélkül is megoldják a típus engedélyezést. Ha meg ott egyszer "beléptették" az EU-ba akkor utána már nincs gond.
A papírjaira lennék kíváncsi, de arról nincs kép...
Ezekkel a kínai járgányokkal az eu-s minősítések hiánya miatt szokott gond lenni a forgalombahelyezésnél.
Az üzemeltetése valószínűleg sokkal problémamentesebb lenne, mint a diesel motoros mopedautóknak. Én is kínai alkatrészekből raktam össze a Stella elektromos hajtását, de egyelőre elég jónak tűnik. A fogyasztása a konnektornál mérve 8 kWh 100 km-en, ami még 1 liter benzin/gázolaj ára sincs, és nem kell a drága variátor alkatrészekre sem költeni, mert fogazottszíjjal hajtom meg az irányváltót.
Guszta kis delejkocsi -- felárért lítiummal . Az kissé riasztónak tűnik , bár a közmédia jelzései szerint a magyar gazdaság fejlődése olyan ütemű , hogy lassan elkezdhetünk ilyenről ábrándozni .
Az érdeklődésem tárgytalan mert mególdódot a probléma termosztát volt gyári 15000ft helyette suzuki maruti termosztát 2700ft a tudása ugyan az mint a gyárinak.
Valóban kissé életét leéltnek tűnik , de még használható a verda . Jelen idő szerint nem emel ki a kuplung : ha üresben beindítjuk nem lehet sebességbe kapcsolni , csak kerreg , nem veszi be . Ha leálltott motorral kapcsoljuk sebességbe akkor be lehet indítani , de rögtön mászni kezd a kocsi . Az eladó nem kívánja megtartani , de nem sürgős neki eladni ; ha nagyon nem jön rá vevő akkor megjavíttatja , de egyelőre nem akar áldozni rá . Ennyiért szerintem előbb-utóbb valaki megveszi .
Engem leginkább az érdkelt volna , hogy miképp viselkedik a váltásokkor , mert amikor feljebb kapcsolunk akkor nagyon kimegy abból a fordulatszám-tartományból , amiben a variátoros rendszernél működik .