Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Susi 1 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 47067

Üdv ! 

Aixam 400 első lengéscsillapítók gyengélkednek. Szerintetek érdemes bontottat vennem, vagy újítassam felőket?

Van valakinek tapasztalata ez ügyben?

 

szanatip Creative Commons License 2019.06.19 0 0 47066

Van a Ligier Ambrán rejtett alvázszám?

Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.18 -2 1 47065

Külföldről honnan? Milyen oldalról?

 

Nekem az öcsém intézi , mert nekem is meghaladja képességeimet . Nem tudom melyik milyen , melyik miképp szállít , utánvétes vagy előreutalós , Playpay-os  ... Valahonnan innen lehet :

 

http://www.minicar-parts.nl

 

https://scootertech.at/Mopedauto/produkte/

 

www.rdmricambi.it

 

https://rollerauto.eu/index.php/en/spareparts

 

https://mini-auto-parts.co.uk/

 

 

Lanci64 Creative Commons License 2019.06.18 -1 0 47064

Üdvözlet. Külföldről honnan? Milyen oldalról? Köszönöm. 

Előzmény: Bakancs4 (47051)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.16 -3 2 47063

Ja ja , itt is van egy cég a városban , jópár éve a Volvohoz gyártattam egy csövet : ami az olajat viszi a turbóra . Valóban nem volt nagy összeg és ott rögtön legyártotta a manusz -- igaz ott nem kellett extrém nagy nyomást bírnia . Azóta a Volvoban visszatértem a szívódízeles technikához , így néhány alkatrésszel -- és az ebből adódó stresszel -- kevesebb lett , cserébe elbuktam pár lóerőt , bár erre azt szoktam mondani : én mindig pont ott kapcsoltam fel amikor a feltöltő elkezdett volna dolgozni . Úgyhogy nem hiányzik .

Jelen esetben viszont ( MC2 fékcső ) az efféle legyártatásra aligha lesz szükség , kétlem , hogy ne egyezzen meg valamivel .

Előzmény: XANTIi (47062)
XANTIi Creative Commons License 2019.06.16 0 0 47062

De belátható pénzért le is gyártják. A Citroen Xantiához csináltattam 300 baros csövet a kormányszervóhoz és hibátlan lett. 10 ezer alatt volt, 2 nap alatt.

Előzmény: Bakancs4 (47058)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.16 -2 0 47061

Vettem egy mopedautót de valami gubanc van vele.

 

Jószerivel az lenne a meglepő , ha nem adódott volna valami nehézség . Bár tudok olyan mopedautókról amit teljesen fogalmatlanul  megvettek és utána évekig használtak szinte bárminemű meghibásodás  (és érdemi karbantartás ) nélkül .

crystal76 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 47060

Sziasztok!

Szeretnék valakitől segítséget kérni. Vettem egy mopedautót de valami gubanc van vele.

Valakivel tudnék privátban beszélni?

Köszi előre is!

Zsuzsa

Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.16 -1 0 47059

Valóban van 25-ös kategóriájuk , de ez a delejkocsi rendes 45-os mopedautó .

 

Előzmény: XANTIi (47056)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.16 -2 0 47058

ellöl szétment a gumifékcsö autosboltban nem kapok

 

Egy ilyen fékcsőnek gyakorlatilag 3 méretezési adata van :

  • -- hossza
  • -- egyik végén a csatlakozás milyensége
  • -- másik végén a csatlakozás milyensége

A csatlakozója a végén vagy furatos , vagy menetes -- furatos talán egyféle létezhet , menetesből is csak néhány ( 10x1,25 ; 10x1 ) létezik a gyakorlatban .

Ezek alapján nehezen tudom elképzelni , hogy ne lehessen valamelyik gépkocsiéval pótolni . Amikor nekem az Aixamben a primer variátor kiköszörülte a fékcsövemet bevittem a lyukast alkatrészt a boltba és ott kevés méricskélés után levették a polcról -- asszem Lada Niva volt .

Hogy MC2-höz nem tudtak adni azt elhiszem .

Saca33 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 47057

sziasztok jobb oldalt ellöl szétment a gumifékcsö autosboltban nem kapok tanácstalan vagyok valaki tud tanácsotadni microcar mc2 a tipusa köszönöm a segitséget

XANTIi Creative Commons License 2019.06.16 0 0 47056

A németeknél van egy 25 km/órás kategória is. Annak talán még kevesebb kritériuma van mint a mopednek.

Előzmény: Bakancs4 (47055)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.16 -2 0 47055

Vagy van európai spedifikációja , vagy nincs . Magam részéről naivan azt feltételezem , hogy van : egy német forgalmazó csak nem fog egy vörösiszapos ügyeskedő szintjén mozogni . Egy cikkben azt olvastam , hogy a Kínában a villanyautózást ösztönző intézkedések hatására 500 (!) gyár alakult , vagyis ennyi helyszínen , ennyi cég állít elő valamiféle delejkocsit . Értelemszerűen a legtöbb nyilván "normál" gépjármű lehet , de ilyen -- hazai ésszel felfoghatatlan mennyiségű -- gyártóból már futhatja néhánynak az ilyen autópótlékra is a termékpalettáján . És ennyiből ha valamelyik csak egyszer rászánta a az 1-2 autócska fogyasztói árát akkor megkaphatta a forgalmazáshoz szükséges termékminősítést . Egy delejkocsinál nyilván egyszerűbb is lehet , mint akármilyen belsőégésű motorral hajtott jármű esetében, mert a két legnagyobb mumus -- az emisszió és zaj --  közül az első gyakorlatilag kiesik , a második pedig kezelhetőbb mint a robbanómotornál .

A német segédmotor rendszer érdekes , mert ott a biztosító adja a rendszámot és a forgalmit is a papírok alapján , valószínűleg kevesebbet rágódnak az okmányok eredetiségén és talán nem szőrözik annyira jóváhagyási jegyzőkönyvek sorszámát is , mint egy magyar eljárásban .

És persze az is érdekes lehet , ha behozzuk a német papíros verdát és megpróbáljuk honosítani akkor mi lesz .

És persze külön fejezet a régi járgány -- bár jelen esetben nem arról van szó -- aminek garantáltan nincs ilyenféle minősítése .

Kedvenc területem a háromkerekűek igencsak zavaros világa , ha példaképp nézzük a Simson Duo-t  ( http://www.eredetisimson.hu/duo.htm ) akkor gyanítható , hogy a 60-as évek eleje óta gyártott rettenetnek sok mindene lehet , csak jóváhagyási dokumentációja nem . Márpedig ha mégis eljutnak valaha nálunk is az ilyenféle masinák berendszámozásáig -- és a 4 kerekűeknél kialakított gyakorlatot követik  -- akkor lefagyás ide vagy oda , de valahogy be kell vinnie a rendszerbe ezt is .

Volt egy nagyon érdekes dokumentumom ( vagy linkem ) ahol végig lehetett nézni , hogy melyik járműveknek ( motorkerékpároknak ) van-volt meg ez a jóváhagyása , de most nem találom . Bosszantó .

Kész szerencse , hogy jelenleg minden előnye ellenére nem szándékszom ilyen elektromos autócskát venni , így rendszámosítása körüli probléma se igazán érint .

 

WooDoo Creative Commons License 2019.06.16 0 0 47054

Arra azért kíváncsi lennék, hogyan megy tovább a honosítás, ha nincs mit beírni a típusbizonyítvány rublikába. Tapasztalataim szerint ilyen esetben "lefagy" a rendszer. Mondjuk meg lehet próbálni német renszámmal is közlekedni, sokáig én is így használtam az 500-as Aixamet, a rendőröket nem zavarta...

Előzmény: XANTIi (47053)
XANTIi Creative Commons License 2019.06.16 0 0 47053

A németeknél van valami trükk amivel EU-s papírok nélkül is megoldják a típus engedélyezést. Ha meg ott egyszer "beléptették" az EU-ba akkor utána már nincs gond.

Előzmény: WooDoo (47052)
WooDoo Creative Commons License 2019.06.15 0 0 47052

A papírjaira lennék kíváncsi, de arról nincs kép...

Ezekkel a kínai járgányokkal az eu-s minősítések hiánya miatt szokott gond lenni a forgalombahelyezésnél.

 

Az üzemeltetése valószínűleg sokkal problémamentesebb lenne, mint a diesel motoros mopedautóknak. Én is kínai alkatrészekből raktam össze a Stella elektromos hajtását, de egyelőre elég jónak tűnik. A fogyasztása a konnektornál mérve 8 kWh 100 km-en, ami még 1 liter benzin/gázolaj ára sincs, és nem kell a drága variátor alkatrészekre sem költeni, mert fogazottszíjjal hajtom meg az irányváltót.

Előzmény: Bakancs4 (47046)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.15 0 1 47051

hol tudok legolcsóbban aixam 500.4-eshez variátor szíjjat

 

Legolcsóbban külföldről -- a méretnek nincs jelentősége , járműtípushoz adják .

 

XANTIi Creative Commons License 2019.06.15 0 0 47050

Pofásnak pofás darab az biztos.

Előzmény: Bakancs4 (47047)
Lanci64 Creative Commons License 2019.06.15 -1 0 47049

Üdvözlet. Érdeklődnék, hogy hol tudok legolcsóbban aixam 500.4-eshez variátor szíjjat. Méretet is kérek ha tud valaki. Köszönöm. 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.15 0 0 47048

Ilyenképp mutat :

Előzmény: Bakancs4 (47046)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.15 -2 0 47047

pontosít : ... lítiummal . Az ára kissé riasztónak tűnik , bár ...

Előzmény: Bakancs4 (47046)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.15 -2 0 47046

Guszta kis delejkocsi -- felárért lítiummal . Az kissé riasztónak tűnik , bár a közmédia jelzései szerint a magyar gazdaság fejlődése olyan ütemű , hogy lassan elkezdhetünk ilyenről ábrándozni .

https://www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=83638822

 

G é z a Creative Commons License 2019.06.13 0 2 47045

Általában a hosszabb szíj szokott rángatást okozni induláskor, a rövidebb nem.

Előzmény: sipi63 (47044)
sipi63 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 47044

Üdv!

Azt szeretném kérdezni,hogy az eddig használt variátorszíjnál rövidebb okozhat -e induláskor rángatást? Nem pengefeszes,csupán nincs belógása.

kobor1954 Creative Commons License 2019.06.12 -3 1 47043

Az érdeklődésem tárgytalan mert mególdódot a probléma termosztát volt gyári 15000ft helyette suzuki maruti termosztát 2700ft a tudása ugyan az mint a gyárinak.

kobor1954 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 47042

Érdeklődnék hogy van egy Microcar mc2 Yanmar motoros kocsim sajnos azt vettem észre hogy a hűtő viz hőfoka felmegy 96-fokra ez normális

Susi 1 Creative Commons License 2019.06.08 -1 0 47041

Gyújtáskapcsoló kontakt hiba volt! 

Most már minden rendben működik. 

Köszönöm a segítséget! 

Előzmény: kiggyo (47040)
kiggyo Creative Commons License 2019.06.08 -3 0 47040
Testkábel, akkusaru, hasonlók. Elmegy az áram érintkezési hiba miatt, a lámpák kialvásából sejthetően. Ha az akku tényleg jó.
Előzmény: Susi 1 (47039)
Susi 1 Creative Commons License 2019.06.08 -1 0 47039

Üdv! 

Ma reggel próbáltam indítani a kis autót, és semmi!

Önindító, akksi jó, amikor próbálok indítani, a műszerfalon a visszajelzők kialszanak. Aixam 400-ról van szó, tud valaki tippet adni mi lehet a gond?

Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.06 -2 0 47038

Ennél azért kalandosabb élete volt a járgánynak .

Valóban kissé életét leéltnek tűnik , de még használható a verda . Jelen idő szerint nem emel ki a kuplung : ha üresben beindítjuk nem lehet sebességbe kapcsolni , csak kerreg , nem veszi be . Ha leálltott motorral kapcsoljuk sebességbe akkor be lehet indítani , de rögtön mászni kezd a kocsi . Az eladó nem kívánja megtartani , de nem sürgős neki eladni ; ha nagyon nem jön rá vevő akkor megjavíttatja , de egyelőre nem akar áldozni rá . Ennyiért szerintem előbb-utóbb valaki megveszi .

Engem leginkább az érdkelt volna , hogy miképp viselkedik a váltásokkor , mert amikor feljebb kapcsolunk akkor nagyon kimegy abból a fordulatszám-tartományból , amiben a variátoros rendszernél működik .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!