Keresés

Részletes keresés

KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 212
1 perce néztem még nem volt :))) Na megnézem
Előzmény: 7578 (210)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 211
Szia! Sajna nincs. Már arról lemaradtam :(
7578 Creative Commons License 2006.07.26 -1 0 210

Szia!

 

Lenne fényképed arról a bizonyos Mocsoládi Pft-s épületről? Most már nagyon kíváncsivá tettél...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amúgy leveled van...

Előzmény: KÖNIGNORBI (189)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 209
377-es sor. Vajon 1894-től a 377-esek járhattak a vonalon? Jó lenne tudni.
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 208
mocsolád-siófoki vasút megnyítása Gábor! Utólagos engedelmeddel a mocsolád-siófoki vonal megnyításának időpontját a Te általad megszerzett dokomentum alapján megváltoztatom (az eddig ismeretes 1906. okt. 19-ről). A műtanrendőri bejárás 1906. október 22-én történt meg. A vonatforgalom 1906. október 23-án indult meg (Mellékelt okirat). Tehát ezúttal ezt az időpontot tartjuk hivatalosnak!
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.26 0 0 207
A laktanya előtt találod meg siófoki oldalon :))
Előzmény: Gashpy (205)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 206
Pontosítom a siófoki fűtőház helyét:
1140 szelvénynél állt a fűtőház.

Előzmény: Gashpy (202)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 205
És az hol van Tabon?
Tavaly nem néztem annyira alaposan körbe. (:-((
Előzmény: KÖNIGNORBI (203)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.25 0 0 204
Már a k.vári fh-ban melóztam amikor kb. a '90-es évek elején mindkét salakoló aknát betemették.
Előzmény: KÖNIGNORBI (203)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.25 0 0 203
Na szóval! 1, Megnézegettem a volt fűtőházi maradványokat Tabon. A salakoló aknát csak ki kellene ásni. Talpfák is vannak még....
2, A kaposvári fh. valóban 2 állásos hosszú épület volt. Közvetlen a mostani dombóvári (41) vonal mellett volt (még emlékszem rá). Vízdaru és a salakoló aknák (betemetve) még megvannak.
3, A mocsoládi fh-ból is találnánk maradványokat ha kicsit ásogatnánk!!! Ugyanis a korong betonozott oldalfalát sehol sem (!) bontották el. Az már költséges munka lett volna (szerintem). Betemetni egyszerűbb volt.
Előzmény: Gashpy (202)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 202
Hali,

Valóban, a "vontatási telep" ott volt, ahol az üzemi épület. A fűtőházi leág, kb a vasbolt udvarának végénél kezdődhetett (nagy fehér folt). (igazából pontos fényképösszehasonlítás kellene, mert ez most memoryból ment...)



86-ban még meg volt a fűtőház és a magtár is (kicsit tovább bp felé, a Sziget u. bcsatlakozásánál (ott most egy felüljáró, ill. egy segédbetáp (?) van)

De Norbi, milyen maradványokról beszélsz? Nem radíroztak le anno mindent?

Kaposvári mozdonyszín:
A MTS-hév megnyitásával kapcsolatosan a Kvári mozdonyszínnek csak a bővítését írták elő két állásnak megfelelően a meglévő tisztítógödrök részbeni felhasználásával, két új gödörrel a mozdonyszín előtt.

A tabi kétvágányú, hatállásos motorszínre, ill. a 10,0 m-es fordítókorongra pedig reméljük hamarosan fény derül. Mindenesetre most így néz ki:


Gashpy
Előzmény: KÖNIGNORBI (201)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.22 0 0 201
Sőt maradványai még most is vannak.
Előzmény: Törölt nick (198)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.22 0 0 200
Gábor tudná megmondani, de úgy emlékszem a '80-as évek közepéig meg volt.
Előzmény: Törölt nick (198)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.22 0 0 199

- Siófokon hol volt egykor a fűtőház?

 

a szürke MÁV üzemi épület helyén (a Fő és a Dózsa utca sarkánál)

Előzmény: 7578 (184)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.22 0 0 198
Nekem valaki azt mondta, hogy TABon 1980-as évekig állt a fűtőház.
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.22 0 0 197
1908 okt. 15-i MR. a Somogyi Hírlapban.
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.22 0 0 196
Kiváncsi lennék mit találnánk Mocsoládon, ha ásatásokat végeznénk? Talán az alapjait megtalálnánk a fűtőháznak (?).
7578 Creative Commons License 2006.07.21 -1 0 195
Pár napra eltűnök, a jövő héten folytatjuk...
Előzmény: KÖNIGNORBI (194)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.21 0 0 194
'99 óta kezdett foglalkoztatni a téma. Nézd meg a kép.tár.hu-n a v43-1069 néven a képeim.
Előzmény: 7578 (192)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.21 0 0 193
már vagy 7 éve :))))
Előzmény: 7578 (192)
7578 Creative Commons License 2006.07.21 -1 0 192

De belelkesedtél-:)))

Előzmény: KÖNIGNORBI (191)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.21 0 0 191
Minden ilyen jellegű infót megköszönnénk! Vajon anno Mernye hogy nézhetett ki?
Gábor: látod! ilyenkor milyen szupi lenne az idő utazás.....
Előzmény: 7578 (188)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.21 0 0 190
Ha pontos, méretezett rajzot tudnék szerezni Mocsoládról, akkor a mernyei után a Mocsoládit építem meg H0-ban!!! Persze az 1894-es állapotra gondolok.
Előzmény: 7578 (188)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.21 0 0 189
HOL SZEREZTED? Ez Mocsolád? Küld el légyszi mailban. Köszi!
konignorbert@freemail.hu
Előzmény: 7578 (188)
7578 Creative Commons License 2006.07.21 -1 0 188

Lehet hogy egyről beszélünk???

 

 

Előzmény: KÖNIGNORBI (187)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.21 0 0 187
Mocsoládon fűtőházra nem emlékszem, hogy lett volna, de vízdaru volt. Sőt PFT épület is volt ( még nem kizárt, hogy anno ez az épület nem lehetett vontatási célokra használva), de ennek után kell járnunk még.
Előzmény: 7578 (185)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.21 0 0 186
Hányszor elmentem mellette Bogláron pedig..................... :)))
Somogyi Hírlap (szerint) 1908 okt.15-én történt: UJ MENETREND... a kaposvár-mocsolád-siófoki vonalon. Mától kezdve motoros menetrend lesz.....
Az 1908 jún.11-i újság szerint: Kaposvár-Mocsolád-Siófok. 1, KAPOSVÁRRÓL indul 4312. vegyesv. hajnalban 4.40 Siófokra érkezik délelőtt 10.35 ......4306. motorosvonat délután 4.05 Siófokra érkezik este 8.21.
2, SIÓFOKRÓL indul 4305. motorosv. hajnalban 3.20 Kaposvárra érkezik reggel 7.27 ......4313. vegyesvonat déli 12.41 Kaposvárra érkezik este 7.00.
Ha érdekel majd elolvasod, mert az egészet nem tudom ide írni. Nagyon érdekes csatlakozások voltak a siófoki vonatokhoz!!!
Előzmény: Gashpy (183)
7578 Creative Commons License 2006.07.21 -1 0 185

Na jó kérdéseim vannak...

 

Mocsoládon miért volt szükség fűtőházra ??? bocs, most nézem hogy a vonal két szakaszban épült, az első Kaposvártól Felsőmocsoládig, majd 12 év múlva a folytatás... hát ezért kellett az istálló...

Előzmény: 7578 (184)
7578 Creative Commons License 2006.07.21 -1 0 184

Sziasztok!

 

Meg tudnátok mondani, hogy:

 

- Siófokon hol volt egykor a fűtőház?

- Mocsoládon miért volt szükség fűtőházra?

- Kaposváron a gőzmotorkocsik külön épületben voltak, vagy egyben a mozdonyokkal?

 

A válaszokat előre is köszi...

Gashpy Creative Commons License 2006.07.21 0 0 183
No meg is jött a válasz:

275.040
gysz. 5022
év 192929
eredeti psz. 22.040
Bátaszék
+1990.04
B.boglár MAV üdülő Kiállítva, védett

http://www.softrain.hu/TRAIN/Gozmegor.htm
Előzmény: Gashpy (182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!