Mi ez az emberpazarlas? Van olyan eroemberunk aki egymaga elhuz egy ilyen gepet. Egyevkent csak surlodas kerdese a dolog, piszkesteton pl ket ujjal sikerult elforgatnunk egy tobb tonnas tavcsovet.
Husz evi munka utan ha az eri a minimalbert kb 50-60 ezer a nyugdij. Ennel kevesebb annak aki csak tiz evet dolgozott, illetve nem teljes munkaidoben. Azt nem tudom a restnyugdijakat hogy szamoljak mert van olyan ismerosom aki a franciaktol kap 4-5 ezer euro nyugdijat de az itthoni par ev munkajaert is kaphat kb huszezret.
Az 1,2 PureTech motoros Berlingo 7-8 liter körül fogyaszt 100-on, normál (nem direkt takarékos) vezetés mellett. Nyilván nem egyszemélyes autó, és persze nem is egyedül szoktam vele közlekedni.
Milyen autód van, ami 5 literből megáll (mármint elmegy) 100-on? És mekkora sebesség mellett?
A teljesitmenyadot, biztositast ugyanugy kifizettetik veled akkor is ha az autod all es vonatozol. Es a rozsda is eszegeti. Logikus es allampolgar szamara elonyos megoldast meg nem hoztak letre.
Bar ahol emberek 20 evi munkajat napi 1000Ft-tal halaljak meg nem kell csodalkozni..
Ki vezet 800cm3-as autót, aki mondjuk a hét végén kb 100km-es távolságba (pl. a Balatonhoz) megy az autójával? Ez nem reális. 3-4 literes fogyasztás? Milyen jó is lenne.. (egyébként az a durva, hogy lehetne is, talán, ha még drágább lesz a benya, akkor lesznek ilyenek - hacsak addigra az elektromos és egyéb meghajtásúak nem szorítják ki teljesen a benzines és dízel motoros autókat)
A logisztika az kemény lenne, valóban. Valószínűleg ezért is nem csinálnak ilyesmit.
Előre kellene jelentkezni (ez már az applikációk világában azért megoldható lenne), leadni a kocsit (mert gondolom nem engednék, hogy a tulaj hatson fel a szállító vagonra), közben beülni a személykocsikba..
Ki kellene számítani a kapacitást is, hogy egy szerelvény hány autót tudna vinni.. (két szinten lehetnek az autók).
További bonyolódás lenne a vagonra fel és leszállításkor. Hirtelen rengeteg autó jelenne meg az állomsá környékén, tehát ott alakulna ki dugó.
Speciel sokkal jobb lenne, ha a Balatonon lehetne autót (vagy egyéb kisebb járművet) bérelni a hét végére. Ember lemegy vonattal, ott bérel vmit, ez akár elektromos is lehet, használja a hét végén, majd leadja, és felszáll vonatra, és azzal tér vissza Budapestre (vagy ahonnan jött), mindenfajta dugózás nélkül.
Sőt, a legmájerebb az lenne, ha önvezető autót lehetne bérelni úgy, hogy csak akkor bérli az ember, ha épp szüksége van rá, hiszen az autó úgy is csak áll kihasználatlanul az idő nagy részében. Az önvezető azért lenne jó, mert elmenne az illető tartózkodási helyére, így kényelmes is lenne a kölcsönzés.
Persze, ha valaki ragaszkodik a saját autójához, akkor ez a bérlés dolog nem játszik.
Ezt nem tudom, hol nézted (jegyárak), de pl Budapest-Siófok jegy ár 2000 - 2800 Ft. Necces (nem minden autóval), de le lehet érni kb 5 liter benzinnel (spec a mi kb új autónkkal nem), de akkor az autó egyéb amortizációját nem vettük figyelembe, és egy esetleges sztráda matricát sem. Szóval ugynannyi - neccesen, és autója és sebessége válogatja, de olcsóbbnak nem mondanám semmiképp.
Az tény, hogy két felnőtt utasra már egyértelmű a képlet.
Most jutott eszembe a vasuti (lend)kerekek felesleges koptatasa fekezeskor.
Ha megsporoljuk a vasuti kocsik tomeget es csapagyazasat egy konnyebb es erosebb jarmuvet/kocsit kell epiteni kis gordulesi ellenallassal. Vas a vason, vagy maglev.
A sok gumipor, kopott gumi is szennyezo, a gumibelapulas okozta deformacio energiazabalo.
És ha az autót nem visszük, csak az embereket, akik az autóval utaznáűnak, akkor még jobb a helyzet.
Autós utaztatással kapcsolatban volt egy öteletem: a hét végi M7 tumultus csökkentése érdekében lehetnének autó szállító vonatok forgalomban. Másnak is eszébe jutott, persze. Nem tudom, lesz.e belőle vmi egyszer.. (Bp-Balaton és vissza)
"Lithium ion batteries typically cost up to $80 per kw/hour of storage. The new battery costs under $6 per kw/hour in its most basic form, and approximately $20 per kw/hour when outfitted as part of a total system—a price point. Bill Gates and Jeff Bezos have invested. They have already forged deals with some utilities, such as Great River Energy in Minnesota."
Az usaban mar harminc eve is draga penzt fizettek azok akik megtehettek, hogy par peec autozas utan a konditeremben fel egy orat tekerhessek a szobakerekpart majd hazaautozzanak. Mondjuk olcaobb lett volna venniuk egy valodi kerekpart es korbetekerni a varosban.
A Black Mirrorban mutattak is pont egy ilyen társadalmat.
Abban a nagyobbik része a társadalomnak ül a bicikliken, és termeli a delejt. Ezért kap pontokat, amiért aztán mindent vehet - sok felesleges dolgot is.
Az emberi energia az meg nincs kihasznalva. Egy ember kerekparozva szaz vatt teljesitmenyt kepes kifejteni akar egy ket oran at. Ha kiosztunk kb egy millio aramfejleszto szbakerekpart, az reszben egeszseges mert a csalad minden tagja edzzhet, es energiatermelo is csaladonkent napi ket ora tekeressel 200 vattora energiat termelnek ami boven eleg a mobilok feltoltesere, es orszagosan napi 200 megawattora energia. Ezzel mar egy tiz megawattos eromu teljesitmenye is megsporolhato.