Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2022.01.19 -2 0 35

81 es a Máv Ruttka felé menő fővonala volt.

Először  1914 -ben utána 1970-1985 között tervezték villamosítani.

Első esetben az I világháború a második esetben a rosszul teljesítő tervgazdaság áldozata lett a beruházás.

Gázolajköltséget tekintve megtérült volna bőven...

 

f_k Creative Commons License 2022.01.19 0 2 34

Közvetlen vonatot lehet indítani a villamosítás után Bp Keleti pu ról , úgy, hogy egy Hatvanig közlekedő továbbmegy Salgótarjánba/Somosra

 

Előzmény: trizs77 (28)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.19 -1 1 33

A villamosítástól - csak magától - valóban nem változik sok minden, legfeljebb több utast már nem veszít a vonal, mert a V43-asok még mindig megbízhatóbbak mint a BZ-k,

talán nem mondanak le heti 5 diák vonatot az ötből és további 5-öt délutánonként hetente.

 

Ha a villamosítással együtt jár némi pálya rekonstrukció is és hozzátartozó infrastruktúra is megújul részben, illetve bizonyos szakaszokon épül egy második vágány is, hogy úgynevezett "repülő kereszteket" lehessen csinálni és ne kellejen a vonatoknak egymásra várni, akkor talán még utas szám növekedés is lehetne (helyközi szinten és nem távolsági, mondjuk Budapest irányába.

 

Ha a V43-as a hugyos Bhv helyett fecske Bhv-ból és kompatibilis vezérlőből cibál magával egyet-egyet akkor helyközi közlekedésben a vasút a vonal mentén elhelyezkedő települések távolsága miatt rendben is lesz.

 

Ha merünk nagyot álmodni és napi 4 pár vonat akár ütemben sebes vonatnak lenne minősítve Flirt-ből, hatvani Agria dokkolással akkor annak már lenne vonzereje, nem csak helyközi hanem távolsági szinten,

akkor is ha a menetidő még mindig nem versenyképes a buszéval.

 

Ne feledjük a megvásárolható kedvezmény kártyákat, Start kártya családot, ami csak vonatra biztosít kedvezményt (én jelenleg valami 900 ft környékén jutok el Salgótarjánból Budapestre vonattal, Start Klub kártyával)

Ne feledjük a kerékpár szállítás lehetőségét és Salgótarjánnak az ilyen irányú turisztikai lehetőségeit (kifejezetten hegyi kerékpáros vidék vagyunk igen aktív klub és verseny élettel)

 

Nyilván ha csak ülőhelyben, utas kapacitásban gondolkodunk akkor nem fog semmi sem változni.

Mivel az ember fia és lánya nem ömlesztett árú vagy több utas göngyöleg így meg fogalmazódik benne, némi igény és elvárás a közlekedés minőségével kapcsolatba ami nem csak köbméterben mérhető rakteret, kilogrammban mérhető terhelhetőséget és négyzetméterben mérhető rakodó felületet jelent és egyébként teljesen mindegy van-e fűtés vagy nincs, vagy húgy szag van a vonaton vagy nincs.

A BZ mellékben egyébként van húgy szag de cserébe fűtés nincs, ráadásul még a "lecsó konzerv üvege" sem bír a helyén maradni az ablak alatti kis-asztalon.

 

Talán autót is azért veszünk újat időről-időre mert valami újabbra komfortosabbra, biztonságosabbra vágyunk, nem elégszünk meg azzal. hogy nagyapám Wartburg-ja is pont 5 személyes volt mint egy 5 éves Ford. 

 

Egyébként a BZ-t nem lehet annyi utas kapacitásra számolni amennyi ülőhely van benne, mellém és velem szembe nem igen ül le senki, vagy áll, vagy átadom a helyem három álló utasnak és csak én állok. :-)

 

 

Előzmény: trizs77 (28)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -2 0 32

A 78-as vonal két részből áll :

      - Aszód-Bagyarmat ...............59 km

     - Bgyarmat - Ipolytanóc...........41 km

 

a kettőn együtt az utolsó béke évben volt 100.000 utas.

( nem volt annyi, de felfelé kerekítettem)

 

Az alsó szakaszon egy év alatt elment kb. 7300 vonat, fent Ipoly felé kb. 2900 vonat.

Összesen kb. 10.000 vonat egy év alatt.

 

kb. 100.000 utas osztva kb. 10.000 vonattal = egy vonaton - átlagban - 10 fő utazott.

 

Ezt a 10 főt kiszolgálta egy fő mv + 1 fő vjv.

 

A vonatok egy része húzott mellékkocsit is mert úgy komolyabbnak néz ki a vonat.

 

Az átlag azt is jelenti, hogy az Aszódra reggel 6,10-kor és 7,15-kor érkező vonatokon biztosan többen voltak mint tízen.

Sőt.

Lehet, hogy 30-nál is többen voltak.

Ebből viszont az is következik - hisz a 10 fő csak átlag szám - hogy naponta sok olyan vonat amikor az utasszám nem éri el az 5 főt sem.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -2 0 31

Több vonat kell oda ?

 

 

Előzmény: balint36 (30)
balint36 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 30

Pontosabban 9 vonatpár (a vonal alatti vonatszám a hétvégén, "rövidebb" útvonalon közlekedő vonatnak a száma) és egy páratlan irányú vonat. Ahogy a menetrendben és számos közleményben lehet látni, a menetrendi struktúra szerint a vonatok az Agriához csatlakoznak (kivéve az első és az utolsó, mert azok az Aszód-Keleti között ugyanolyan megállási rendű miskolci személyekhez). Akinek az az igénye, hogy az Agriával utazzon tovább, annak jó, de mivel a csatlakozáshoz, és nem munkakezdéshez igazították, ezért - ahogy f_k írta - nem optimális iskolába és munkába járásra. Ezért volt, hogy (a 2014/2015. 1. módosítástól) a tavalyi menetrendváltásig a 33516 és 33513 vonatok az alapütemtől 20 perccel eltolva közlekedtek, mert önkormányzatok kifejezetten kérték, hogy legyen egy induló vonat du. 2 után is.

Előzmény: trizs77 (13)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -2 0 29

Előzmény: trizs77 (28)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -2 1 28

Mi változik, ha az idén - egy jó tündér - villamosítja a 81-es vasútvonalat ?

 

A menetidő egy perccel se lesz rövidebb.

 

Csak nem Bz+mellék fog járni hanem V43+1 db Bhv.

 

Nem 44+50= 94 ülőhelyen ül majd 30 utas hanem 80 ülőhelyen ül majd 30 utas.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -2 1 27

Nagyon csapongsz.

 

8 sorban hat különálló témát említesz.

Nehéz követni.

 

Egyet fejtsél ki.

Azt elolvassuk.

Válaszolunk rá.

 

köszönettel

 

Laci

Előzmény: f_k (26)
f_k Creative Commons License 2022.01.19 -2 0 26

Az a beruházás nem zsákutca.

Onnan Cigándról a megyeszékhelyre sosem volt közvetlen járat.

80c vonalról meg a legtöbb a napi 3 járat volt a megyeszékhelyre.

Tegyük hozzá Trianon előtt és 1945-ig a megyeszékhely Sátoraljaújhely volt!!! Zemplén megye!!!

Salgótarján megérdemelné a villamosított vasutat.

Ezt kilobbizni egyelőre nehéz.

Nógrád is érdekes hiszen több vármegyéből áll, pont a vasutasoknak lehet köszönni, hogy nem lett Csehszlovákia Balassagyarmat és  térsége...

Előzmény: Racilaci (20)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -2 0 25

A Bodrogköz közlekedését ráadásul rendbe lehetne tenni.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ok.

 

Hogyan ?

Előzmény: Racilaci (23)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -2 0 24

A 81-es vonal utasszámaról egyelőre annyi tudható, hogy a napi kb. 30 vonat 90-95%-ra elég lenne egy szóló Bz is ha csak az utasszámot vennék figyelembe.

 

Ettől függetlenül persze vontathat mellékkocsit a Bz , akár egyet, akár kettőt,

attól az utasszám nem nő meg.

 

A szóló Bz motorban 44 ülőhely van.

 

Ha Usgyi jár ott, akkor is ugyanannyi az utas.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mostanában meg arról csiripelnek a zuglói verebek, hogy a reggeli pásztói kirohanós diákvonat, mely Pásztóról hordaná a nebulókat Hatvanba egyre többször kimarad.

Most kivételesen nem az érdeklődés hiánya miatt, hanem mert nem jut rá üzemképes jármű.

 

Racilaci Creative Commons License 2022.01.19 0 3 23

No de hát ilyen alapon a fél ország, meg az összes határszéli terület ilyen rendkívüli módon megsegíthető csupán...

 

A Bodrogköz közlekedését ráadásul rendbe lehetne tenni, mert Sátoraljaújhely összeköthető több útvonalon is Kisvárdával, s akkor már Nyíregyházával, miközben a Miskolc irányába való vasúti ráhordást is meg lehetne szervezni. (Ebből a szempontból a Hegyköz helyzete sokkal rosszabb...) Csak hát erre kellene, hogy legyen valós, rendszerben gondolkodásra igény, s egy ilyen szisztéma sem két fillér. 

 

 

Ugyanez jön elő - és akkor vissza az ON témára - a jelzett példádban: hiába oldottad meg az Acsa-Balassagyarmat vonalat, ha az nem egy egységes rendszerbe illeszkedik, hanem csak valami szigetszerű, kiemelt fejlesztés, akkor a vonaltól 5-10 km-re fekvők már alig látnak belőle valamit, de még a vonal mentén élők sem biztos, hogy mindig Balassagyarmatra akarnak menni.

Előzmény: trizs77 (22)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 22

Cigándról jó megoldás nem nagyon van.

 

Talán vmilyen politikai segélyprogram (elmaradott térségek állami támogatása) címén indíthatnának 2 db kb. 20 fős express buszt naponta többször Cigándról - Nyíregyházára és Miskolcra.

 

Ezek nyilván nagy részén az útnak párhuzamosak lennének a vonattal, egyetlen előnyük az átszállás mentesség lehetne.

Menetidőt tekintve talán 30-60 perccel előbb érnék el előbb a két megyeszékhelyt mint most átszállással.

Előzmény: Racilaci (20)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.19 0 3 21

Nem morgok érte sőt, nyugodtan beleírhattam volna a topik leírásba, hogy Nógrád megye és kapcsolósó vasútvonalai, közúthálózata.

Nagyon sok esetben nem lehet egy témát megfelelően átbeszélni éles határvonalak, korlátok között.

Nyilván való, hogy előbb-utóbb a kishatárforgalom is előkerül mint téma, csak nyugodtan, az is kapcsolódik megyénk közlekedéséhez, hisz valamikor a sugár irányú közútjaink, vasútvonalaink ott kötődtek összes és voltak teljesek.

Írjatok nyugodtan bármiről ami egy Nógrádi lakhelyű ember utazásával, annak lehetőségeivel vagy korlátjaival kapcsolatos!

Előzmény: trizs77 (19)
Racilaci Creative Commons License 2022.01.19 0 2 20

Vegyük a bodrogközi Cigánd példáját. Ez egy 3.500 fős kisváros, a Bodrogköz (kb. 15 település) központja, járási székhely. Ennél lehetne rosszabb helyzetben lévő példákat mondani.

 

Cigánd megyeszékhelye Miskolc. A távolság 105 km.

 

A jelenlegi közösségi közlekedési kínálatot alapul véve holnap leghamarabb 6:27-re ér be egy cigándi lakos egy átszállással Miskolc Tiszai pu-ra. Onnan átszállással megyei kórházba, esetleg dolgozni 7:00-re lehet beérni. Ehhez 3:48-kor kell felszállni a buszra.

 

 

Ha ez esetleg korai lenne, mert mondjuk nyelvvizsgázni indulsz a megyeszékhelyre, akkor 8:27-re tudsz beérni 6:14-es indulással.

 

 

De mondjuk vegyük azt, hogy Miskolcra extrém dolgok miatt kell csak bemenni. A legközelebb eső ipari központ (és még mondjuk épp működő kórházzal rendelkező város) Sátoraljaújhely. A távolság 42 km. Oda 5:26-os érkezéssel szintén 3:48-kor kell felszállni a buszra, a 7:08-as érkezéshez 4:51-kor. Utána ugyan a következő órákban van 3 buszjárat, ami 60 perc alatti menetidőt kínál, de a nap nagy részében min. 1 átszállás és az autós utazás sokszorosára rúgó menetidővel számolhatsz.

 

 

Mindezt még egyszer úgy, hogy évtizedek óta a térségben nem látott hatalmas beruházásnak vagyunk a végén. 

 

 

 

Ez azért nem OFF, mert nem kéne Nógrádban hasonló zsákutcába befordulni.

Előzmény: trizs77 (19)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 19

Cserébe a Bodrogköz, a Hegyköz, térsége továbbra is szörnyű közösségi közlekedési kapcsolatokkal rendelkezik.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Lehet, hogy Angyal olvtárs mint topik gazda megmorog az OFF kérdésért, de kérdezem :

 

A Bodrogközből és a Hegyközből a helyközi buszok nem hordanak rá a Szerencs-Súlyhely vonalra ?

Előzmény: Racilaci (11)
Racilaci Creative Commons License 2022.01.19 0 1 18

Újhely felé nem 10 fő / vonat az utaslétszám.

 

 

De, annyi. Nyilván tudok néhány járatot mondani akár napi szinten, amin több, de a zsúfoltabb időszakokban is elegendő lenne egyetlen busz. 

Előzmény: f_k (15)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 17

volt közvetlen Balassagyarmat-Budapest-Keleti vonat is  azok jobban kiszolgálták az igényeket.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

amíg volt ilyen vonat az mennyivel jobban szolgálta ki a vonal Nógrád megyei szakaszának (Galgaguta-Bgyarmat) hivatásforgalmi igényeit ?

 

Előzmény: f_k (16)
f_k Creative Commons License 2022.01.19 0 0 16

Ingázáshoz a 3 műszakos munkábajáráshoz részben alkalmatlan a menetrend.

Volt közvetlen Balassagyarmat-Budapest-Keleti vonat is  azok jobban kiszolgálták az igényeket...

Előzmény: trizs77 (13)
f_k Creative Commons License 2022.01.19 0 0 15

Újhely felé nem 10 fő / vonat az utaslétszám.

A budapesti közvetlen vonatok miatt nem kell átszállni ill. gépcserézni amíg dízel üzem volt addig Szerencsen később Miskolcon gépcsere volt!

 

Salgótarján felé kell egy mainál korszerűbb villamosított vasút.

M3 autópálya terhelése az ottani dugók  torlódások az ottani forgalom nagysága nem igazolja, hogy csak busszal szabad egy Bp Salgótarján utazást eszközölni.

A mostani egy kényszermegoldás , vannak napi ingázók Budapest és Salgótarján között a vasút menetideje nem éri el az 1990 es szintet amikor 1 óra 50 perc alatt Budapestre lehetett érni.

A pályafelújítást 2006 -ban elhalasztották kényszermegoldásként az Usgyiktól várták a vasúton megoldást...

Előzmény: Racilaci (11)
Racilaci Creative Commons License 2022.01.19 0 0 14

Mindezt úgy, hogy beleöltél nem kevés pénzt, s mindennek dacára nem ad semmilyen választ arra, hogy mi legyen a Romhányból, Herencsényből stb. Gyarmatra utazókkal, netán azokkal a galgagutaiakkal, akiknek nem Gyarmaton, hanem Romhányban vagy Érsekvadkerten van dolguk.

 

Tehát miközben maga a célközönség eleve kicsi, egy ilyen térségi kiemelt fejlesztés nem vesz tudomást arról, hogy egy legalább ekkora célközönség kb. évtizedekre el is esik a színvonaljavulás esélyétől, miközben az eredeti célközönségnek is lényegében egyetlen (bár kétségtelenül valószínűleg a legjellemzőbb) utazási célját, funkcióját veszi figyelembe.

 

 

(Pont ugyanez történt az Újhely-Szerencs vonal igen jelentős megújításával.) 

Előzmény: trizs77 (12)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -1 0 13

A Balassagyarmat - Acsa (Nógrád megyei szakasz) szakaszon naponta 11 pár vonat közlekedik.

 

A 22 vonat alig pár ezer embert szolgál ki.

 

Nem nevezném elégtelen szolgáltatásnak.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -1 1 12

Vegyünk egy NÓGRÁD megyei példát.

 

Ott van a 78-as vasútvonal.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Asz%C3%B3d%E2%80%93Balassagyarmat%E2%80%93Ipolytarn%C3%B3c-vas%C3%BAtvonal

 

Mostani beszélgetésünknek legyen a tárgya ebből a hosszú vonalból a Nógrád megyében található szakasza az ACSA--Galgaguta - Balassagyarmat szakasz.

 

 Galgaguta - Balassagyarmat = 30 km vonaton

 

Aki itt vonatozik az 80%-ban dolgozni jár Gyarmatra, iskolába jár vagy közszolgáltatásokat, kórház, rendőrség, kormányhivatal, stb, vesz igénybe Gyarmaton, majd dolga végeztével hazamegy.

Kevés a vasuti utas.

Ok.

Egy eszközvallású egyből rávágja, hogy :

 - tessék indítani korszerű új motorvonatokat.

 - az új motorvonatok járjanak csúcsban 30 percenként, csúcson kívül 60 percenként,

 - a pályasebességet emeljék fel 100km/h-ra,

 - stb,

Az én megközelítésem más.

Nagyon más.

Galgagutától (a Nógrád megyei részen) Bgyarmatig a vonal érinti :

 - Nógrádkövesd,

 - Becske,

 - Magyarnándor,

 - Mohora,

 - Szügy

településeket.

Galgaguta.

Lélekszám kb. 700 fő.

Eljárók száma 80-100 fő.

Nógrádkövesdnek van kb. 680 lakosa.

 - Aktív kb. 300-350 fő.

 - Eljáró kb. 100 fő.

Becske községnek van Becske alsó néven vasúti megálló helye, mely a községtől 2100 méterre Dél-nyugatra van.

Vasút ügyileg Becskével nem kell számolni.

Magyarnándor. 1000 lakosú község. Vasútállomása a község központjától kb. 450 méterre Keletre van, a község főútjától kb. 800 méterre.

A községben van három buszmegálló egy egy vasútállomás.

Aktívak száma kb. 600-700 fő.

Eljárók száma kb. 150-200 fő.

Mohora .

Hasonló min MNándor.

Szintén 1000 lakos, eljáró kb. 150-200 fő.

Vasútállomás a falu szélén.

Szügy.

Kb. 1400 fő.

Eljárók száma 300-400 fő.

A helyi munkahelyek miatt más településről ide ingáznak munkavállalók.

Összesítve : 700 + 680 + 1000 + 1000 + 1400 = 4780 fő.

Eljárók száma = 80 + 100 + 200 + 200 + 400 = kb. 980 fő.

Ezen a 980 főn kell osztozni a :

 - személyautónak,

 - busznak,

 - vonatnak.

Ha a személyautó Nógrádban "csak" 65%-t hasít ki akkor is elvisz kb. 640 ingázót, a 980-ból.

Marad 340 fő, akin osztozni kell a busznak és a vasútnak.

 

 

 

 

 

 

Racilaci Creative Commons License 2022.01.19 0 0 11

Szó esett itt pozitív példaként, a sátoraljaújhelyi vonal teljes felújításáról és villamosításáról. Nos nem tudom, ez mire ad megoldást és mire pozitív példa. Kétségtelen, hogy az ott élők 30 éve emlegetik, mint "történelmi adósságot", olyan ígéretet, amit valaki egyszer tett nekik és sokáig nem valósították meg, de most bezzeg...

 

Most bezzeg van egy nagy rendszerességgel járó, továbbra is meglehetősen zavarérzékeny üzem, amelynek szerelvényein elenyésző számban vannak utasok. A Trizs által írt 10 fő körüli limitet hol eléri egy-egy járat terhelése, hol nem. Cserébe a Bodrogköz, a Hegyköz, térsége továbbra is szörnyű közösségi közlekedési kapcsolatokkal rendelkezik. És ráadásul a 37-es közúti főút állapota is hagyományosan rettenetes. 

 

A sok tekintetben Nógrádéval hasonló helyzetben lévő Zemplén helyzetén kb. semmiben nem javított az, hogy beleöltek csilliárdnyi pénzt egy olyan infrába, amire nincs tényleges kereslet.  

balint36 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 10

Az utaselveszítéshez: Emlékezetes, hogy 2012 táján a Bgyarmat-Diósjenő és a Bgyarmat-Tarnóc szakaszokon volt a legnagyobb szolgáltatáscsökkentés Nógrádban, míg a Diósjenő-Vác bekerült a váci pókba. Ennek tudatában annyira nem meglepő.

Előzmény: trizs77 (8)
Racilaci Creative Commons License 2022.01.19 -1 0 9

Ez egy 5*-os hozzászólás. Sajnos elég sokan nem látják át ezt a néhány összefüggést.

Előzmény: trizs77 (8)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.19 -1 1 8

Nem gondolom, hogy bárkit vissza lehet csábítani vasútra.

Pontosítok.

 

Ha a vasúton az eljutási idő mondjuk  60 perc (nem a menetidő hanem az eljutási idő) akkor az autós ugyanoda 70-80 perces autós eljutási időig nem száll át a vonatra.

Lásd Hetényegyházi próbálkozást.

 

Ha a vasúti eljutási idő 60 perc de az autós 100-120 perc akkor az autós vagy részben, vagy egészben leteszi az autót és vonatozni fog.

Lásd 10-es út története.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az autó használat arányát tekintve az UNIO 27 országából általában 26.-k vagyunk.

Magyarul az egyik legkisebb arányban használjuk az autókat a 27 ország között.

 

Ezért az autó használat aránya a mostani 63-70%-ról (majdnem biztosan) nőni fog kb. 75-80%-ig.

 

NÓGRÁD megye a hazai 63-70% közül, valószínűleg közelebb van a 63%-hoz mint a 70%-hoz.

A KSH régebben adott ki ilyen hol használják a legtöbbet az autókat statisztikákat, ma már ilyet nem találok.

(vagy csak rosszul keresem ?)

 

Mint tudva lévő a hazai közforgalmú utasok között a legnagyobb utasvesztést az elmúlt 20 évben nem a vasút, hanem a helyközi autóbusz könyvelte el.

A Volán helyközi buszai - kb. 20 év alatt - elveszítették utasaik kb. egy harmadát.

A vasútnál az utasszám vesztés kevesebb mint 10%.

 

A vasútnál viszont igen erőteljes utas átrendeződés tanúi vagyunk napjainkban is.

 

A vasút nagy vesztesei a :

      - mellékvonalak,

      - kisebb részben az IC vonatok,

 

A nagy nyertesek az elővárosi vonalak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Úgy is fogalmazhatunk, hogy Nógrád megyében az, hogy a vasút elveszítette a :

      - 81-es vonala utasait,

      - a 78b Bgyarmat-Ipolytarnóc utasait,

      - a 75-ös Bgyarmat-Diósjenő utasait

törvényszerű.

 

Megnyerte viszont a 75-ös vasútvonal Vác-Diósjenő utasait.

 

 

 

balint36 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 7

Azonban egy kocsi léte nem mindig a költségekről szól. Nem mindegy, hogy azt a vonatot hogyan tudod megfordítani. Körüljárás során mekkora személyzetigénye van, vagy hogyan foglalja el az állomás vágányait. Ilyen szempontból inkább Usgyi (vagy a felsorolásban nem szerepelő motor+motormellék+motor) lesz a favorit.

Előzmény: trizs77 (5)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.19 -1 1 6

Elég jó ez a számítás, megmutatja, hogy ha nem megy kupleráj 60 éves hölgyekkel, azokat lehet le kellene cserélni fiatalabbakra, jelen esetben a BZ motorvonatokat.

Hátha többen megkívánnák a fiatalabbakat a "vendégek".

Az országban - legyen az gumi vagy vaskerekű "ipar", mindig volt egy sorrend ahogyan ez a megtérülési százalék növekedhetett, először cserélték a hölgyeket aztán jöttek a vendégek.

Pár fanatikustól eltekintve kiket vonz ma egy 30 éves Ikarus 260-as vagy egy 50-60 éves BZ?

Azokat akik szeretik a retrót és azokat akik kénytelenek ezekkel dolgozni.

Azt ne felejtsük el, hogy ma nem abban a rendszerben élünk, hogy majd fentről megmondjuk mi kell a népnek, a nép majd eldönti mit szeretne, ha nem azt amit kínálnak neki, megoldja saját maga.

Ezzel a problémával szembesülnek Vitézyék, csak egyenlőre még nem ismerik fel, hogy az a probléma ami Budapest útjain keletkezett, illetve az autópályák bevezető szakaszain, az nem biztos, hogy csak Veresegyház távolságából indul, hanem lehet az Salgótarján vagy Vásárosnamény.

Egyértelmű, hogy a közútról vissza kellene CSALOGATNI és nem kényszeríteni az utasokat a vasútra, közlekedjen az egyénileg saját gépkocsival vagy konvojban egymás mögött haladó 3-4 kisegítő kocsival közlekedő autóbusz járaton!

Előzmény: trizs77 (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!