"Hallottam ilyen funkcióról, de ezt nem minden GPS tudja!"
tekintve, hogy minden telefonban tudja ezt a gyárilag benne levő navigáció, minden ami nem tudja, az egy szóra sem érdemes elavult hulladék. nem érdemes egy percet sem pazarolni rájuk. semmilyen előnyük nincs a telefonnal szemben. ha ingyen lenne a kocsimban offline navigáció, akkor sem használnám, hiszen van a zsebemben jobb.
ugyanez a helyzet a DAB-al. otthon minden rádiózási igényemet kielégíti a tablet/telefon, nem létezik olyan dab receiver, aminek lenne előnye hozzájuk képest. ha ugyanezt élvezni akarom a kocsiban, akkor az belekerül havi 2000 forintomba. ha ezt összehasonlítom egy nagyon olcsó szivargyújtós dab receiver 20ezer forintos árával és a szegényes műsorkínálattal, nem kérdés melyik nyer.
Nem az egészet tölti le. Én Európa-térképpel vettem, de csak a Magyarországit töltöttem idáig le.
"(aztán néha-néha szükség szerint ráfrissít)" ....vagy frissíthetek kézzel....
"hanem azért mert a forgalmi viszonyokat - a többi autóban futó azonos programokból automatikusan szolgáltatott adatok alapján egy v. több szerveren keresztül - azonnali frissítéssel kapja az ember és ha a navigációs software olyan akkor az ezeket az adatokat figyelembe véve manageli az autóst az időráfordításban legrövidebb útvonalra."
Hallottam ilyen funkcióról, de ezt nem minden GPS tudja!
Jááááj! :D Mindegyik letölti az egész térképet egyszer (aztán néha-néha szükség szerint ráfrissít) úgyhogy nem ezért kell az onlányság', hanem azért mert a forgalmi viszonyokat - a többi autóban futó azonos programokból automatikusan szolgáltatott adatok alapján egy v. több szerveren keresztül - azonnali frissítéssel kapja az ember és ha a navigációs software olyan akkor az ezeket az adatokat figyelembe véve manageli az autóst az időráfordításban legrövidebb útvonalra. Lásd példának okáért Waze. Mondom én hogy megöregedtél. :) Az automatizált kétirányú adatcsere egyik leglátványosabb előnye például ez. Mindezek mellett a sofőrök interaktív módon saját maguk is tudnak információkat közölni a többekkel (kátyú az úton, baleset, műszaki hibás autó, rendőrségi ellenőrzés - traffipax, stb.).
Máshol is ez van: fiam Lengyelországban él, és pont erre panaszkodott nemrég, h a lakóparkos albérletében kizárólagos szerződése van egy vacak netszolgáltatónak.
Úgy sem hiszed el, de alap szempont nálam lakásszerzésnél/bérlésnél, hogy milyen sávszélességű net van. A lakóparkok odáig süllyedtek hogy csak a saját "szolgáltatójukkal" engedik szerződni a lakókat és úgy hirdetik magukat az értékesítési irodáikban hogy szélessávú netelérést biztosítják. Ebben a gecizésben legnagyobb eddig szememben a Cordia. Felháborító.
Nekem csak oroszországi tapasztalataim vannak, ott a korlátlan mobil internet már 5 évvel ezelőtt is kevesebb mint 3000 Ft volt havonta, a 30 MB-os vezetékes internetért pedig fele annyit fizettem mint most a DIGI-nél.
Egyáltalán van már Magyarországon korlátlan mobil internet? (Ez most tényleg kérdés, mert pár éve még nem volt)
Sokkal inkább a mobil percdíjak dolgában és az sms díjakkal kapcsolatosan állítható, hogy drága ország vagyunk. A családból többen is élnek az eu-ban és a havi általánydíjas* mobilelőfizetéseik 10-15 €-nál nem kerülnek többe.
*Ilyen nálunk még nincs (korlátlan beszélgetés EU-n belül + végtelen számú SMS)
Én is ráfutottam arra a minap, hogy a régi szar ébresztő óránkat le akartam cserélni egy ébresztő órás internetes rádióra, aztán szembesülnöm kellett vele, hogy a gyártók ezt a kérdést még mindig nem a megfelelő komolysággal kezelik. :) Régebben - úgy 10 éve - volt egy hasonló próbálkozásom, de az árak sajnos maradtak az akkori szinten. Egy valamire való darab még mindig 60 eFt-tól indul.
Itthon optikai hálón lógok (1000/200 Mbit/s) havi bruttó 3 eFt-ért (<10 €) és a mobilomon 13 GB forgalmi korláttal 2500 Ft/hó (<8,3 €) a 4G. Mit akarsz még ennél is olcsóbbat? Szerintem ez a kapott szolgáltatás ellenében kibaszott olcsó, nem hogy európai de még világszinten is. :)