"Akkor gondolom nem volt gond, hogy kicsit túlcsúsztál az 500 km-es intervallumon?"
Nem volt gond. Más kérdés, hogy ha esetleg meghal mondjuk pár hónap múlva a hajtómű, vagy szétesik a dugattyú, mint anno a Benelli Pepe robogómon, nem kötnek-e bele a mostani túlcsúszásba.
"Főleg a fehér jön be... :-)"
Nekem a sárga jobban bejön, de ma egy fehéret próbáltam. Ez is jól néz ki.
"mondjuk ahogy a kezelésijét néztem (letöltöttem), ott mintha 1000 km lett volna első szervizre írva..."
Ott asszem igen, én is arra emlékeztem. A szervízkönyvben a 400 cm3 alattiakra 500, a fölöttiekre 1000 van írva. Más kérdés, hogy szerintem nem is létezik 400 cm3 feletti Keeway.:)
Azzal búcsúzott a szervízes srác, hogy szeptemberben várnak vissza, vagy 3000 km-nél. Szerintem ez júliusra össze fog jönni. Ha veszek motort is, és azzal is járok munkába, akkor persze nem.
A Honda CB125F nekem is tetszik, csak azt már túl drágának találtam. Főleg a fehér jön be... :-) Utána fordult az érdeklődésem az RKS felé, szerintem a most kapható egyik legjobb forműjú 125-ös... :-)
Annó a Yamaha YBR 125 is Kínában készült, mégis nagyon meggyőzően jó minőségű volt. (Mondjuk a gumiabroncsokat leszámítva... :-))))
Akkor gondolom nem volt gond, hogy kicsit túlcsúsztál az 500 km-es intervallumon? Mondjuk ahogy a kezelésijét néztem (letöltöttem), ott mintha 1000 km lett volna első szervizre írva...
"A Benellik (amiket nálunk forgalmaznak) nem Kínából jönnek, hanem Pesaro-ban készülnek, Rimini és Ricione után a második következő város az olasz tengerparton..."
Ja tényleg. Akkor pláne nem értem ezt az importőri magatartást a rendeléseknél.
Ma kipróbáltam egy alighasznált CB125F-et. Meglepően kellemes motor, igaz a robogós beidegződéseimmel kicsit bénáztam vele, de meg tudnám szokni. Meglepett, hogy hiába kínai gyártás, teljesen jó minőségű volt (milyen vicces, hogy a kínainak tartott Benelli tulajdonképp Made in Italy, míg a japánnak tartott Honda a Made in China.)
Az persze mosolyogtató volt, hogy 12000 van a motorban, és a gyári - kínai - gumin még volt egy csomó minta. Autógumiknál a távol-keletiek jobban kopnak, úgy látszik motorgumiknál meg pont fordítva van, kemények ezek mint a műanyag.
Nagyon elgondolkoztam ezen a Hondán, bár 3 évesen kerül majdnem annyiba, mint egy új BN125, de legalább be van járatva, és nem kell márkaszervízbe vinni, cserélhetem rajta az olajat magamnak.
Visszakaptam a Zaharám, a kötelező szervíz megvolt a Hosubánál 2 óra alatt, és 18 ezerbe fájt. A kormányom szorulásának oka banális (a kábeltartó fém akad), mégis egy picit még a hajlítgatás után is hozzáér a doblemezhez, mégha nem is szorul már.
A Benellik (amiket nálunk forgalmaznak) nem Kínából jönnek, hanem Pesaro-ban készülnek, Rimini és Ricione után a második következő város az olasz tengerparton...
Mondjuk ez a Benelli, ami Délkelet-Ázsiában és Dél-Amerikában kapható (TNT15), ez tuti az RKS-ek gyártósorán készül Kínában:
Sajnos már az autószalonok se ilyen rugalmasak. 2008-2009 táján egy barátom még el tudta érni, hogy a helyi Renault-Dacia kereskedés rábírja a Renault Hungáriát, hogy egyedibe behozzanak neki egy napsárga Logan MCV-t. Olyan színű, mint a román taxik. Gyári szín, csak Magyarországra sose hozták. 2013 végén viszont én már nem tudtam elérni, hogy az Expression felszereltségű Fluence-hoz rendelhessek tolótetőt, mert csak a fölötte lévő felszereltségi szintnél volt elérhető, de abban már olyan extrák voltak, amit én nem akartam (pl. kulcs nélküli nyitás), meg eleve drágább volt, mert annál már a kisebbik 95 LE 1.5 dCi motor sem volt rendelhető... Ment néhány levélváltás, és az lett a vége, hogy nem megoldható. Pedig tudom, hogy technikailag megoldható, csak 2-3 embernek lett volna vele 0,5-1 óra melója pluszban, hogy összeállítsák a gyártási dokumentumokat hozzá, mert utána a logisztika már automatikusan a szükséges olyan alkatrészeket teszi a szalag mellé, mint pl. egy tető amin van egy nagy luk... :-)))))) Ugyanis a szalagon egymás után készülnek a fapados és fullos autók, olyan is előfordul, hogy teljesen más típus is van a szalagon... Csak meg kell nézni néhány Youtube-os videót némelyik autógyár gyártósoráról... :-)
Úgy értettem, hogy az országban ismeretlen a Bajaj. Nekünk "Távol-Kelet" szakértőknek nem az... :-))))
A Bajaj Dominar 400 és a KTM Duke 390 blokkja egy és ugyan az. A Bajaj gyártja Indiában. Mivel a KTM a Bajaj tulajdonában van, hasonlóan, mint ahogyan a Benelli a kínaiaké... :-)
Nem hívtam még fel, mert csak egy fekete színű BN 251 van az országban, még decemberben körbetelefonálták a kereskedőket, akiknek adtak oda a készletből. Akkor is már csak a kiállított piros 2017-es volt, ami decemberben el is kelt, így a kalodából elővették a feketét, ami 2018-as, és azt állították ki a bemutatóteremben. Több nincs, és amíg az importőr nem rendel, addig a kereskedőknél se lehet... :-(
Meg ugye még most se tudtam végleg eldönteni, hogy mit is akarok, ami lehetséges is (vagyis nem jövő télen lesz elérhető)... :-)))))
"Amikor elmentem üléspróbára Szentendrére, 200eFt foglaló is nálam volt, tehát kvázi eladott volna egy motort,"
Anno volt, hogy olyan autót rendeltem szalonból, amilyen nem volt készleten, és mondta a kereskedő, hogy semmi gond, legyártják nekem, és szólnak ha készen lesz. 2 hónap múlva megvolt. Nem értem, ezt miért nem lehet megtenni egy motornál is. Rendben, az nem a közeli Franciaországból jön, mint az akkori kocsim, de csak át lehet küldeni egy motort is valahogy Kínából hozzánk.
Nem tudok okos tanácsot adni de bokorugró nekem nem kéne, Én elvagyok az RKS el mondjuk utólag jelzett dolgaimra nem jött válasz még... , de fekete motor hát Harley vagy Imperiale, Jawa, Pannónia,
egy biztos az RKS -t is Én adtam el magamnak, kereskedő barátom megmondta nem fog motort bekészletezni meg eladni 10-20 % kedvezménnyel lásd az év végi akciójukat. Aki megadtam hívtad már ?
A fehér BN 251-et már decemberben megrendeltem volna, ha akkor azt mondják, hogy valahogyan, de beszerzik, legkésőbb április elejére. Amikor elmentem üléspróbára Szentendrére, 200eFt foglaló is nálam volt, tehát kvázi eladott volna egy motort, és már én se vekengenék itt ezen... :-)
Most meg még mindig döntésképtelen vagyok, hogy vigyem-e a készlet fekete BN 251-et (ami nem tetszik úgy, mint a fehér), vagy csapjak bele a V-Strom 250-be, szintén készletről, de majd' másfélszeres áron...
Az a baj, hogy eléggé be vannak tárazva RKS 125-ből, és nagy a készletük....
Sajnos alig van motorkerékpár eladás, és a kereskedők egy része is csak vegetál. Debrecenben rég bezárt a Kawasaki, és a Suzuki motorszalon is. A Honda még azért bírja, mert autót is árul, a Yamaha szalon meg Gepida bicikliket forgalmaz...
Ez azért elég gáz, hogy Nyíregyházára kell menjek, ha Suzuki motort akarok venni, meg majd hordhatom oda szervizre is, ha mellette döntök...
A BN 251 esetében az a gond, hogy amíg a szalonban álló fekete 2018 évi motor nincs eladva, addig nem rendelnek belőle. Nekem a fekete meg pont nem jön be. Egy fehéret magában nem rendelnek, mert nem éri meg, legalább hármat kellene rendeljenek.
Nem az Én világom de jól néz ki a Suzuki , sajnos az Én tehetségemet meghaladja, sztem az lehet a dolgok hátterében, hogy Ázsia mindent elnyel amit gyártanak, ott ebben a 125 kategóriában csodák vannak de ide nem hozzák nem vagyunk piac , nekem titkos vágyam a KTM Duke volt majd egyszer ...
"BN 251 fehérben nyárra van ígérve - decemberben még március közepe, vége volt a várható elérhetőség... :-("
Más Benelli is ilyen hiánycikk? Én meg még azt hittem, hogy ha végül a BN125 mellett döntök, csak besétálok, és veszek egyet, ahogy decemberben tettem azt a Zaharával:)
Elég rossz előjel az Imperiale esetén, hogy egy kiállításon így kiállítanak egy motort, és az 160 km/-ás sebességgel áll egyhelyben a standon... (még ha valószínűleg nullszériás darabról van szó, akkor is...) :-(
Ne ijjesztgessetek... Mivel a Benellit is ugyanaz a cég gyártja, kezdenek félelmeim támadni... (ugyan Olaszországban, de lehet, hogy az olasz munkás hanyagabb mint a kínai, akinek 100-an várnak az esetlegesen megüresedő állására...)
Az Imperiale 400 bevezetéséről semmi hír, írtam az olasz gyárnak is, de 2 napja nem válaszolnak. BN 251 fehérben nyárra van ígérve - decemberben még március közepe, vége volt a várható elérhetőség... :-(
Így elindultam másfelé nézelődni - mondjuk sajnos a vásárlási keret megint háromszorosára kell nőjjön a kiindulási elképzeléshez, az RKS-hez képest, mint 5 éve amikor 1-1,5 millióért kezdtem használt Octáviákat és G Astrákat nézni, és lett belőle egy új Fluence...
A Suzukinál ez van 0% THM finanszírozással... Már elkezdtem beszerezni a szükséges igazolásokat a banknak...