Sziasztok! Hallottam hogy felfüggesztő 3 pontot lehet vásárolni kisgépekhez, konkrétan T4 k hoz. Nekem a Tomo Vinkovicshoz kellene, mert elég különleges a vonó része, nem mindent lehet hozzá felakasztani. Hol lehet ilyet kapni? Fel lehet e tenni erre?
Szia! Tudsz nekem valami információval szolgálni a Tomon Vinkovic kis traktorokról? Kinéztem a fiúnak egy 18 Le-et. Holnap megyünk megnézni. Örülnék ha valami információt kapnék róla tőletek. Úgy tudom hogy a t4k-t és a Rábát lehetne vele összehasonlítani. Mennyire bírják a strapát, lehet e még alkatrészt venni hozzá, és ha igen milyen áron? Előre is köszi az infókat.
Csak ne a kicsi lovas gépekből válasz azokban nincs cm3 ,a traktornak meg az is fontos . a 18-22 lovasok azok már kb 1000cm3 motorokkal vannak szerelve ,típusa válogatja .
De akkor is csak az marad neked ,a japán ,vagy a tomon vitkovics de az már egy kicsit nagyobb mint a tz4k ! A japánok olyan 600 kilós gépek ,a tzk 845 kg a tomon vitkovics meg olyan 1 tonna !
Nekem egy minél könnyebb, (hogy utánfutón lehessen hozni vinni!) 4 kerék meghajtású kellene, mert hegyre kell egy kis utánfutót felhúznia. Utána padig egy y késes szárzúzóra gondoltam, gazt, kökény hajtásokat vágni! De azt hallottam, hogy a japán trakikhoz is drága az alkatrész és sokat kell rá várni, mire behozzák!?
Nem tudom mire szeretnéd használni de én mindenkit le beszélek erről a típusról ,a drága alkatrészek miatt ! És kell hozzá ha használod ! Egy 16-22 lovas közti Japán traktor jobb választásnak tűnik ,vagy a Tomon Vitkovics .
Eléggé húzós ára van ! Csak régi árakat tudok a maiak sokkal drágábbak szerintem ! A hidaulika szelep maga 75 ezer volt régen ,a szivattyúja meg 115 ezer volt ,hol van még a munkahenger ami 40 ezer körül van + csövek darabja kb 10 ezres ,a hátsó pajzs az emelő tengelyek a vonólapok támasztó orsó 2-300 ezer körüli összeg ! És még mi van ha a gépnek baja van ?
Gondolom csereszabatos a régivel ! Legalább is a váltó belsejében eddig minden csereszabatos volt ,csak komplettül kell cserélni ! Ha véknyabb is csak gondolom a csapágy belső változott, ezért tudtak gyengébb alkatrészt szerkeszteni bele ! Vagy csak magát a kardán csuklót akarod felújítani ha jól olvaslak ! Szét ütöd a keresztet elmégy vele egy agrokerbe vagy olyan helyre ahol kereszteket forgalmaznak és keresel hozzá újat ,valamelyik mezőgazdasági kereszt biztos jó bele ,nem csináltak régen sokfélét a meglévőket adoptálták logikusan ! Agrobírónak is írhatsz ez ügyben hátha tud segíteni ,magyar postával küldi Szlovákiából és forinttal fizetsz !
Segítséget kérnék. Régi 1964 évjáratú eredetileg 10le motorral szerelt t4k közép kardánjához keresek felújító szettet( kereszteket tűgörgős kosarakkal) a gond hogy a régi gépen a kardán majdnem a duplája a fiatalabb gépeken lévőhöz képest, és a keresztek is sokkal erősebbek. várom, az ötleteket, tippeket, minden megoldás érdekel.
Kubota ,Janmár a gyakoriak inkább ! De közúti forgalomban nem vehetnek részt ,hacsak olyat nem találsz amin már van rendszám ! AGT 830 a Tomon Vitkovics magyar neve ,néha felbukkan belőle itt ott ! Lendván szinte minden van hozzá, és magyarul is beszélnek, a forintot is elfogadják ! Ha jól emlékszem valahol Szegeden van márkakereskedése is !
Csak a motor más a többi minden a tz4k-é ! A váltót nem lehet kicserélni semmivel, módosítani sem lehet apró keskeny homlok fogaskerekes váltója van . A váltás csak álló helyzetben lehetséges vele ! 2000 órára tervezték csak nem is tud többet elkopnak benne a keskeny fogaskerekek ,főleg a 3 -4 fokozat ami nem valami nagy szám bennük ! A 3-4 közt még az áttétel ugrásról nem is szóltam ami pont duplája 9 körüli a 3 fokozat a 4 fokozat meg 16 km/ó ! Alternatíva a Tomon Vitkovics jugoszláv traktor és variációi ,ezekből is sokféle van 18 lóerőtől 30 lovasig ! A volt Jugoszlávia maradvány államaiban minden háznál szinte van belőlük ! Vagy japán kistraktor de azokból csak a 20 lóerőtől felfelé lévők amiket jól lehet használni !
értem, köszi az infót. gondolom erre a váltóhibára csak van valami megoldás. csapágy vagy áttételmódosítás, esetleg valami más váltó... a gép többi része egyébként milyen? visszaolvasva a fórumban a korábbi t4k és társai állandó szerelést igényeltek, igényelnek, drága alkatrészekkel, millió problémával. az újabb mt8 is küzd ezekkel? ha igen, milyen hasonló kaliberű gép volna ez helyett? nem baj, ha drágább, csak legyen megbízható, strapabíró. Alkatrész legyen hozzá, minőségi, ha kell.kisebb területen szántás, pótkocsi, tárcsa, fűkasza lenne a munka eszköz utána vele. előre is köszi a segítséget