Üdv ! Hát az ajzat szigetelést zsengének találom ,főleg ebben az alacsony hőfokú fűtés üzemben ! Természetesen minél nagyobb átmérőjű csővel, sűrűbb és rövidebb köröknél éred el az optimumot ! Ha hosszú a kör, végén az eleve alacsony induló hőfok miatt, és a közbeni hőleadás végett lehet "hideg "a visszatérő ! Minden nagyon át kell gondolni/tervezni, mert a javítás szinte lehetetlen utólag!
Felújítás előtt álló családi házunk fűtés korszerűsítésén gondolkodunk. Monoblokkos hőszivattyús padlófűtés mellett döntöttünk. A készülék egyfázisú 10 Kw -os, üzemeltetése minél alacsonyabb fűtővízzel a leggazdaságosabb (30/35 °C, 40,45 °C, 47/55 °C, max vízhőfok 65 °C)
A rendszer a csatolt kép alapján lenne kialakítva.
A padlófűtő körök száma 16 mm -es csővel 10 cm -es osztásban az előzetes kalkulációk alapján 70-80 méter hosszal 12 -re jön ki, 90-95 méter hosszal esetleg 10 kör. 20 mm -es csővel csökkenthető lenne a körök száma 8-9 -re, de ez jelentős költség növekedés.
A kérdésem: - Melyik a jobb megoldás kevesebb hosszabb kör, több rövidebb kör, esetleg 2 osztó-gyűjtő?
- Egy osztó-gyűjtő hány körig alkalmazható jól? (egy leírásban ezt olvastam: 90 méterig max. 9 kör, 60-70 méterig 11 kör) - A 16 mm -es csővel vagy a 20 mm -es csővel lenne ajánlottab telepíteni? - A 20 mm -es csövet ajánlják több helyen ilyen célra, az a hatékonyabb megoldás az alacsony hőmérsékletű víz miatt?
A házról: - beltér kb 95 m2 - ajzat: bitumenes vízszigetelés, 8 cm eps, vasháló, 4-5 cm beton, csere előtt álló járólap. A járólap felszedése után kb. 6 cm "helyünk" van, ide kerülne be vashálóra a padlófűtéscső, estrich és az új járólap. - Födémen jelenleg 10 cm üveggyapot, ide kerül még plusz 20 cm. - A 38 cm -es tömör kisméretű tégla falak kívülről 12 vagy 14 cm grafitos szigetelést fognak kapni.
A segítséget előre is köszönöm. Szép napot mindenkinek! István
Először azt csináld meg, hogy az összes kör átfolyását állítsd maximumra. Jelenleg úgy néz ki, mintha korlátozott lenne a egyes körök áramlása. 40 fokos előremenővel azért már jelentkeznie kéne némi padló langyosodásnak. Bár az általad felrakott képen a kiosztás nem nagyon bizalomgerjesztő
" Napi 24 ben nyitva az ablak. Párátlanítót is bevetek nemsokára "
Haveri körben nincs valakinek mobilklímája ? Igaz áramot fogyaszt , de nagyon jól párátlanít és a meleg is benn marad . Nem kell az ablakon kiengedni a párával .
A szélső szobában nekem is 22 fok van, miközben egy szélvédettebb szobában 23-24. Három éve nem tudom ennél jobban közelíteni őket egymáshoz.
Penész ellen legjobb a hővisszanyerős szellőzés, annak nagyon örülök, hogy 5 éve építkezéskor ezt is megcsináltuk. Télen az alacsony páratartalom ad egy kis megoldandó feladatot.
1. egy ilyen rendszernél a huzamosabb járatás az pár nap folyamatos fűtést jelent!
Amikor néztem a visszatérő hőmérsékletét én kivittem a szobatermosztátot a teraszra hogy direktbe menjen a kazán és kb 45 perc múlva néztem hogy
még mindig hideg a visszatérő. Lassabban jelenik meg hő a visszatérőn? Sajnos messze lakunk az építkezéstől így már csak korom sötétben botorkálok
és nézelődöm.
2. mennyire volt a ház áthűlve, mielőtt fűteni kezdtél? Mivel az egész tök vizes és most szárad, hónapok lesz mire rendesen beáll
3. az osztón majd kell finomhangolni, és beáll a helyiségek hőmérséklete. Feltéve, hogy volt tervezve hogy hova mennyi cső menjen, nem mindenütt annyi van amennyi elfért és kész.
Ez az a pont ami érdekelne. Én úgy gondoltam ott az osztón belőhetem külön termoszok nélkül ,tapasztalat alapján ,hogy minden helységben nagyjából ugyanannyi legyen a hőmérséklet,
de azt is hallom ,hogy azt csavargathatom hajnalig is akkor is hidegebbek lesznek a sarokszobák laminált padlóval. Ami vonzza a penészt.
Párával hogyan állsz? Szellőztetsz? Nagyon kellene szerezz egy páratartalommérőt.
Napi 24 ben nyitva az ablak. Párátlanítót is bevetek nemsokára. Nem padlófűtés téma, bár lehet kapcsolódik hozzá. Betongerendás födémünk van fel-betonnal, lemértem a teljes födém vastagság 29 cm,
persze a béléstestben van 15 cm üreg. A födémre jön 30 cm kőzetgyapot. utána a satortetőre jön páraáteresztő aminek a belső oldalán ,hát elég erősen kicsapódik a pára.
Nincs párazáró a födém és a szigetelés között,de ha felveszem a szigetelést alatta száraz a beton.
De tényleg combos a páralecsapódás, ahol vannak szelőzző nyilások a tetőn körülötte semmi.
Nem tudom kell e erőteljesebb átszellőztetés vagy ez csak most van velünk, amig ilyen párás az épület, vagy tényleg kellene ide a párazárás a szigetelés alá.
Fűtés már megy jó ideje sztem november végétől, légkondival. Meglepően jól kifűtötte a házat de a kisszobákban legalább 5 fokkal hidegebb volt.
meg is jelent a penész, pláne hogy szellőztetve volt az ablakoknál. A fűtést dec 28 án inditottuk el. azóta megy.
Volt-e ideje az új háznak kiszáradni?
Fűtés mellett 2 kisablak nyitva van, már nem érzem a párát ,de valószinűleg ha becsuknám kicsapódana az ablakra.
Milyen osztással lett lefektetve a csőkígyó a padlóba?
9 körre tettük, mindenhol van padlófűtés kivéve egy kis kamrában. nappali 3 körre van téve , helységek 1-1 körre.
Tervezve volt a csőfektetés, vagy szaki hasraütéssel megoldotta?
Nem volt tervezve, a fűtésszerelő elmondta hogy lesz, nekem tetszett. A nappali sztem fenomé bár nem értek hozzá, egyedül a hálóknál vagyok bizonytalan.
A csövek felett szerintem is vastag az esztrich, de ez csak annyit ront, hogy nehezebben veszi fel a hőt a felfűtési szakaszban, és nem szabad hagyni hogy kihűljön.
Nincs amúgy pontos mérésem rá de a tervezettől 2-3 cm rel jöttünk felfelé.
1. egy ilyen rendszernél a huzamosabb járatás az pár nap folyamatos fűtést jelent!
2. mennyire volt a ház áthűlve, mielőtt fűteni kezdtél? Mivel az egész tök vizes és most szárad, hónapok lesz mire rendesen beáll
3. az osztón majd kell finomhangolni, és beáll a helyiségek hőmérséklete. Feltéve, hogy volt tervezve hogy hova mennyi cső menjen, nem mindenütt annyi van amennyi elfért és kész.
Párával hogyan állsz? Szellőztetsz? Nagyon kellene szerezz egy páratartalommérőt.
Milyen osztással lett lefektetve a csőkígyó a padlóba?
Tervezve volt a csőfektetés, vagy szaki hasraütéssel megoldotta?
A csövek felett szerintem is vastag az esztrich, de ez csak annyit ront, hogy nehezebben veszi fel a hőt a felfűtési szakaszban, és nem szabad hagyni hogy kihűljön.
Üdv ! Hát ezek nem túl combos adatok "zerelőbeton , vízszigetelés ,2 x 5 cm lépésálló eps ,hőtükrös fólia, rajta vasháló ráfűzve fűtéscsövek és rajta egy kissé túlöntött esztich kb, 8-10cm lehet a csövek felett" ,Nem reparálható a padlófűtés, és félő hogy minden v kevés v sok ! Kevés lehet a 10 cm szigetelés, szerintem 15 de inkább 20 cm raktam volna alá, egyes helységek lefektetett cső átmérő és mennyiség egyes köreinek nagysága/hossza is okozhat problémát! Ami meg sok ,főleg a szigetelés vastagsága fényében az a csövek feletti beton vastagság, ami szerintem 5-6 cm lehetne optimálisan!
Most építettünk Családi házat, nettó 100 nm a lakótér van egy grasslapos nappali és 3 laminált padlós 12nm es halószoba.
A laminált padlónál direkt 7mm es vastagságot választottunk amit a gyártó is ajánlott padlófűtésre.
A házba én egy kombi Bosch Condens 2300w t választottam ,24Kw os kazánt.
Nincsenek radiátorok a házban. Még nem lakunk benne, de a fűtés megy.
Még nem volt műszaki átadás, kazán előremenő 40 fokra van beállítva, szerintem a világ legegyszerűbb fűtési rendszerében.
Kazán tolja a fix 40 fokos meleg vizet a szivattyúba az belemegy a 9 es osztógyűjtőbe amiben a térfogat határolók mindegyike 2 esre van állítva.
A hálószobák mindegyike az épület egy egy sarkában van.
A padlófűtés rétegrend:
szerelőbeton , vízszigetelés ,2 x 5 cm lépésálló eps ,hőtükrös fólia, rajta vasháló ráfűzve fűtéscsövek és rajta egy kissé túlöntött esztich kb, 8-10cm lehet a csövek felett.
Ház oldala 30cm NF + 12 cm nikecel , födém betongerendás fel betonnal , rajta kb 30 cm közetgyapot.
Tapasztalatom:
a padlón én kézzel nem érzem hogy menne a fűtés, a szobákban meg pláne nem.
ha megfogom az előremenőt szép langyos ,de a visszatérő sztem nagyon hideg még huzamosabb járatás után is.
Sajnos még nem tudtam hőmérőket szerelni.
Jelenleg a szivattyú a 2 es fokozatban megy a 3 ból.
A házban jelenleg nyitva vannak a beltéri ajtók ,meleg van, de én így is érzem hogy a sarokszobák hidegebbek.
Van rá mód/beállítás hogy mindegyik helységben ugyanolyan meleg legyen?
Szerintetek ezekkel a ház szigetelési paraméterekkel jól működhet tisztán a padlófűtés?
Miért lehet az hogy a házban szerintem 19-20 fok van ,0 fokos kinti hőmérsékletnél de a visszatérő csövek hidegnek tűnnek.
Elektromos padlófűtéssel (Heatcom, BVF) van valakinek tapasztalata? Új építésű, rendesen szigetelt házban lehet ez fő fűtési megoldás? Hívogató a gondolat, hogy nem kell bevezetni a gázt, nem kell kémény, csövek, szelepek garmadája, szivattyú stb. Sőt a több milliós hőszivattyú is kiváltható lenne. Napelemmel megtermelni az áram jó részét. Betenni ezt a padlóba, meg egy elektromos bojler, és kész. De nem tudom, hogy a jól hangzó elmélet mellett ez tényleg egy bevált megoldás, vagy inkább csak kiegészítő fűtés megoldására jó, hogy növelje a komfortérzetet.
köszi, igazából semmi sincs kiszámolva, csak ahogy olvasgatok a neten, abból gondoltaltam hogy a 10es osztással nem lőhetek nagyon mellé. a 20as cső meg a csőhossz végett gondoltam.
köszi, én is úgy terveztem, hogy a másik szoba belső oldalán viszem odáig
20as csővel 10es osztás nagyon ágyúval veréb esete? 20as csőre azért volna szükségem, mert atlépném a 100méteres csőhosszt. 12nm + 15-15 méter még elér a helységig a cső. Mondjuk a gépészeti helység a ház egyik sarkában van, igy a szobákhoz elég hosszú csövek kellenek ami eszembe jutott, hogy a 3 szoma előremenőjére rakbék is csőszigetelést. Vagy hülyeség? :)
Üdv ! Gondolom valami esbe Vta lesz ,akkor normál meneten (jobbra) zársz a meleg ágon és több hideget kap értelem szerüen ! Egy hőmérőt applikálj rá a Vta utáni csőszakaszra,legalább tájékoztató jellegű infód lesz !:-)
Ez a rendszer egy haveromnál van és szét szenvedi magát, azért kért meg, hogy segítsek. Én még attól is félek, hogy a kazán szivattyúja kevés lesz a rendszerre.
Nálam szobánként van zónázva. Azt kicsit egyszerűbb beállítani
A parkettás részen többet kell fűteni, mert kevesebb hőt ad le mint a járólapos rész, jobb lett volna ha szobánként van egy termosztát, és zónaszelepekkel vezérelve a fűtés.
Kicsit több infó kellene--termosztát hol van? 1 db? ha igen akkor abban a helységben vissza kellene venni a fűtést egy kicsit pl 1,5l/perc, a többi padló kör legyen teljesen nyitva. Törölközőszárítót ahogy javasálták.