A téli hidegindításnál volt egy problémám, amit sikerült orvosolni. A jelenség az volt, hogy bár pöccre beindult a motor, de pár másodperces járás után elfogyott az üzemanyagszűrőből a gázolaj és a motor leállt. Pumpálgatni kellett, hogy megint legyen olaj a szűrőben és kapjon a motor eleget. Nem segített a komplett üzemanyag cső cseréje egészen a tanktól. Nem segített az üzemanyag szűrő cseréje sem. Később vettem bele üzemanyagszűrő fedelet és új szűrőt, kiiktatva a labdapumpát. Ettől jobb lett, de nagy hidegben így is leállt. Azt mondta az egyik szerelő, hogy már nincs mit tenni, az adagolóban a szivattyú kopott el. Egy másik szerelő mondta el a tutit. Te ennek a motornak elő töltése van! Onnan tudom, hogy lassabban teker az önindító, mint kéne és keményen jár! Nem az önindító gyenge? A villamossági szerelő azt mondta! Nem! Hallom a motoron is, hogy keményen jár! Na jó, akkor arra tudsz valamit mondani, hogy hidegben miért áll le indítás után? Kopott a szivattyú? Az lehet, válaszolta. Aztán egy pár nap múlva újra szóba hoztam a dolgot. Figyelj csak! Lehet, hogy kicsi a háznyomás az adagolóban. Megmutatta, hogy hol kell állítani, majd nagyjából fél óra alatt fülre a hidegen beindított járó motornál beállította egy kalapáccsal meg egy dornival kocogtatva, amíg stabilan nem járt a motor. Az előtöltés még nagyobb lett, amit az adagoló elforgatásával ugyanúgy fülre belőtt. Ennek már két hete, azóta pöccre indul, szépen jár, nem hangos és gyorsabban forgat az önindító. Azért hozzátette, hogy ezt műszerrel kéne pontosan belőni és azt is tudni kéne, hogy mekkorának kell lenni az adagolóban a háznyomásnak. Minden esetre sokkal jobb lett, mint volt.
Az enyém teljesen be van állva. Elvileg nem kellene hajtania hidegen, de olyan vakrozsda van rajta mint a fene és egybe van nőve a tengellyel. Szval csere. A bárdinál a ventilátor kuplung: jvc902 7770Ft.
Az unixnál van a többi -szelepfedél tömítés 10637412, 1547Ft -hengerfejtömítés 10782643, 11589Ft - olajteknő tömítés 10646523, 1978Ft - vízkeverő 10523047, 21091Ft
(Az sem biztos, hogy a videón lévő ventilátor kuplungja jó, mert nagyon támolyog forgás közben.)Egyébként az enyémen is meg tudom fogni kézzel, hogy ne forogjon. Az egyik szerelő azt mondta, hogy télen kössem ki valahova madzaggal a ventilátor lapátot. Győzködött, hogy nem lesz baj, nem fogja a madzagot eltépni, sem magát a lapátot eltörni. Még gondolkozom a dolgon, másokat is megkérdezek.
Meghajtottam a vasat egy crosspályán. Felültettem a közepét egy háromszög alakú dombra. 3 méter magasan, az első kerék még nem ért le, a hátsó meg már nem :) Béna voltam, túl hamar vettem el a gázt. Végül calahogy leért az egyik hátsó, úgy már letolattam :)
Köszi mindenkinek a segítséget. Úgy néz ki sikerül mindent beszerezni, majd beírom a cikkszámokat. Mikor szélvédőt cseréltem letisztítottam a gumigédert, majd fekete szilóval teljesen körbenyomtam. A kasznit meg a gumit teljesen összedolgoztam. Mind a két oldalon találtam vizet, és a fűtőmotor aljánál vizes volt, ezért gondoltam hogy az lehet de nemtudom Tavasszal kiderítem, télen én nagyon fázok :-D
Rákerestem az Unix webshopjában próbaképpen. Nekem kiadott egy 816519 cikkszámon egy Ajusa komplett tömítés készletet 1983-as Isuzu 2.2D motorhoz 44662Ft-ért.
Köszi a segítséget! Próbálkozok folyamatosan, de webshop mind a kettőnél elég szar. Az unixnál megtalálom a cuccokat, még vízkeverőt is. Aztán beadja az unalmast és kiírja hogy ilyen keresési feltételekkel nincs a rendszerbe. De előtte megvan.
Szerintem az 1986-os Isuzu Trooper 2.2 TD motortömítése és viszkokupplungja lesz a nyerő. Így kéne rákeresni a Bárdinál vagy az Unixban. De nem vagyok benne 100%-ig biztos.
Mesterek! Valaki tud cikkszámokat adni a motor tömítéseihez és a viszkokuplunghoz? A viszkó teljesen be van állva. A tömítések pedig a hengerfej, a szelepfedél, és a karter tömítés lenne. A háromévnyi állás megtette a hatást, a hengerfej tömítés valahol picit atengedett, mert belebugyogott a vízbe. A hengerfejet levettük és nagyon meglepődtem. A motor nagyon jó állapotú. A hengereken egy deka kopás sincs. Olvastam régebben egy bejegyzést beázásról. Valamiért befolyik a víz a fűtésnél. De nemtudom miért. A szellőzőt a szélvédő előtt levettem de nem tudom mit keressek. Az ottani leeresztő megvan, és nincs is eldugulva de nem tudom miért folyik be a víz...
Kiszállásnál erősebben csaptam be a bal első ajtót és lezuhant az ablak. Le a kárpit, megnéztem a emelő szerkezetet. Van benne két ca. 15mm átmérőjű műanyag görgő. Azok vannak elkopva és kipattantak a helyükről. Gyorsan azt tudtam csinálni, hogy egy kicsit hajlítottam a görgőt tartó karon, hogy befelé feszítsen. Egyelőre működik, azért alkalomadtán le kell gyártani danamitból és újabb 20 évig rá sem kell nézni. Az egész szerkezet és a kárpit rögzítése is egyszerű mint egy faék.
Sziasztok. Van esetleg ötletetek hogy honnan lehetne a szélvédő körüli gumikédert beszerezni? Bontott nem jó, új kell. Budapesten mindenre van célbolt, lehet hogy gumikéderre is? Tudnátok segíteni a beszerzésben?
Nekem a Malatesta Kobra mintája tetszik nagyon. De azzal aszfalton elmenni a terepig horror lehet. Márpedig ez van, el kell menni a terepig, nincs a közelben kihívás. Gondoltam már, hogy veszek egy trélert és húzogatom, akkor nem kéne félnem, hogy hogyan megyek haza, ha tönkrevágom a vasat:)
Na jó, ez tényleg szép művelet volt:) De legalább jó lett a vége.
Viszont ez a vas terepgumi nélkül olyan, mint favágó fejsze nélkül. Vagy, mint pornós csaj bugyiban. Sajna én is sokat megyek aszfalton, de azt Hankook M/T gumival teszem, mert hát adni kell az érzésnek:) Meg a lehetőségnek is.
Aszfalton sokkal jobb, mint egy nehézterep malatesta, terepen meg csak kicsit rosszabb, igy kiváló kompromisszum. Szívem szerint General Tire-t használnék, de az drága.
Először vettem egy 16-os AEZ Namib felnit, amit eladtam, mert ET20-as volt és kanyarban beleért az alvázba. Aztán vettem egy ET0 15-ös Namibot, amire feltettem az utcai Wrangler gumikat, a 16-ost eladtam. Találtam egy matt fekete 17-es Namibot Németországban, aminek a zertifikátja is megvolt. ET0-nak írta. Ekkor eladtam a 16-os Malatesta Kaimanomat. Aztán kiderült, hogy csak a papírja volt ET0-ás, a felni ET20 volt. Ekkor találtam 16-os Namibot ET0-ást. Ez már tényleg az, de a gumik már nincsenek meg. A matt fekete 17-est meg egy haverom fogja feltenni egy Hiluxra. Egyszóval most nincs terep gumim.
Nem ez volt az első szerelő, amelyik azt mondta, hogy az eredeti gyári első kardán túl gyenge. Ezért van az, hogy gyakran kell vele foglalkozni. Igazából csak kisegítő hajtás, amit csak szükség esetén ajánlatos bekapcsolni. Amolyan spórolósan. A kardánosra teljesen rábíztuk a dolgot, csináljon mindent és méretezzen úgy, ahogy jónak látja. Ez lett belőle :-)
A motoron szelepállítás történt meg kompressziómérés. A hangja sokkal finomabb lett, sajnos a kompresszió 22-25-25-22 Az mondja ezzel azért még sokáig elmegy.
A kormányrúd csatlakozója kikopott, ezért a holtjáték nagy volt, ezt is javította.
A lényeg, hogy a javítások után sokkal finomabb lett a gép, sokkal komfortosabb és simábban gurul.
Amit viszont észrevett, hogy a főtengely hátsó szimeringjénél szivárog az olaj. Nem nagyon, de jön, majd amikor kuplungot kell felújítani, akkor ráér ezt is cserélni.