Keresés

Részletes keresés

galapago5 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12461

Köszönöm a válaszodat! Sajnos nekem is volt szerencsém az utángyártott karbihoz régen, de én se tudtam beállítani Rendesen. Akkor ezek szerint ez nem változott semmit. Megpróbálok akkor karbi házat venni, vagy egy használt gyárit, azt felújítani...

Előzmény: JIKOV VARI (12460)
JIKOV VARI Creative Commons License 2021.01.14 0 0 12460

En az utangyarottat nem tudtam bealitani rendesen soha. Hazsnalt gyari tobbet er ha felujitod.Szerintem nincs jobb karburator hozza.Amit most lehet kapni utangyartott az kinai gyartmany. Nem naftara megy a vari hanem 1:40 es benzin keverekre.

Lehet hozza venni kulon karburator hazat, es akkor n em kell uj mnettel kinlodni.

http://www.vari.sk/motor-jikov-teleso-karburatora-104

Előzmény: galapago5 (12459)
galapago5 Creative Commons License 2021.01.10 0 0 12459

Sziasztok! A Terra MJ-5 karburátor benzincsatlakozásánál a menet elnyíródott, végül M8x0.75 volt. Gondoltam felfúrom 9.5-re és vágok bele M10x1 menetet. A hozzá való M10x1 csavart méretre vágom és a benzincsap azon részét, melyen átmegy a csavar felfúrom 10-re. A csavart is üregesre fúrtam, ill az oldalfuratot is megcsináltam. Sajnos nagyon kevés a mozgástér, szóval éppenhogy sikerült. 

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e jobb karburátor, amit fel lehet szerelni MJ-5-re? Az utángyártottakról van-e tapasztalat, mostanában műanyag úszóházasat lehet kapni. Kicsit bajlódok az alapjárat beállításával. Beindul szivatóval, majd pár másodperc múlva mikor a szivatóval már fulladna le, akkor gázadása mellett visszateszem a szivatót, de lefullad. Jópátszor játszottam vele, de mindig ezt tapasztaltam. Lehet, hogy a benzincsapcsavarját nem fúrtam elég “üregesre” és kevés a nafta?

Szép napot!

studiod1 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 12458

lemértem jelenleg 350mm tehát eredetileg a vonókengyel alsó pontja kb300mm. Itt a fotó így néz ki illetve látszik a hajtóműházon az eltolás hegesztett U anyag a csavarokkal.(eltolás egy rögzítési távolság emlékem szerint 45mm)

Előzmény: studiod1 (12457)
studiod1 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 12457

Megyek s lemérem a vonó kengyel magasságát igaz az enyém kissé eltolt mivel 5x12 helyett 6x12 gumikkal szerelt s így nem dől hátrafelé.(r250t)

Előzmény: abnm (12456)
abnm Creative Commons License 2021.01.09 0 0 12456

Nincs senki a fedélzeten? :-)

Előzmény: abnm (12455)
abnm Creative Commons License 2021.01.03 0 0 12455

Érdeklődöm, a Terra és a Robi 250t  vonópadja milyen magas?  A Terra eszközei - sorközművelő, váltva forgó eke - a Terra felfogatóval jó a Robihoz?

Ha nem, mit kell alakítani hogy jó legyen?

JIKOV VARI Creative Commons License 2020.12.14 0 0 12454

Nem hinnem hogy szamit karburator furat a furat motornal mivel csak 0.25mm nagyobb a furt henger atmeroje.

Előzmény: valkűr a texasi kopó (12453)
valkűr a texasi kopó Creative Commons License 2020.12.12 0 0 12453

Az MJ5-öt fúratás után úgy járattam be, hogy 1:25-ös keverékkel kocsiztam vele üresen, azaz 260kg-val, kb. 10 munkaórát. Eleinte félgázon max, majd amikor éreztem néhány munkaóra után, hogy jön az ereje, 3/4 gázon, nagyjából sík terepen.

Az se jó, ha túl alacsony fordulaton, alapjáraton járatod, és a fullgáz se jó. kb. a 7. üzemórában már rotáltam vele 1-esben.

Próbáltam én is a variátor pálcát áttenni másik lukba, mert nagy emelkedőn már nem visz fel megpakolt kocsival, le kell szállnom. Nem volt jelentősége, azon a rézsűn kb.250kg-nál többet nem bír felvinni, kapar fullad. Hiába járattam be, lehet, hogy kevés a karbifurat átmérője a fúrt motorhoz.

Nem foglalkozom vele, amíg viszi az ekét. Annyi viszont biztos, hogy a bejáratás után sokkal nőtt az ereje, az üres kocsizáson lehetett érezni.

Előzmény: arsenalfan007 (12442)
galapago5 Creative Commons License 2020.12.09 0 0 12452

Sziasztok! Terra t20 karburátor benzincsap csavarjának valaki tudja a méretét, menetemelkedését? M8x 1.0, vagy M8x0.75 Valaki próbálta már javítani a karburátorban elnyalt menetet javítani?

syll321 Creative Commons License 2020.12.09 0 0 12451

Sziasztok! Szevafém vetőgépet keresek a rotakapámhoz. Ha valakinek van eladó, kérem jelentkezzen. Köszönöm!

arsenalfan007 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 12450

Köszönöm mindenkinek!

 

 

Egyébként időközben kiderült, hogy valószínűleg a váltóban van a gond: szántás közben egyszer csak nekiállt kerregni, és a csigás tengelyt alul kinyomta a házból, széttörve a csapágyat a zéger gyűrűt és a lemezt is ami a helyén tartotta.

 

a váltó tetején levő kosár ugye nem mozoghatna - ugye írtad ezt boli77 - de semmi holtjátéka sem lehet, mert most olyan 2-3 mm-es mértéken mozgatható.

 

Köszönöm!

Gyurka1959 Creative Commons License 2020.12.05 0 0 12449

Szia!

Gondolom a többiekkel is"egy srófra jár az agyunk" ugyanis ők is azt mondják amit én. Értsd jól: nyit a kupplung mindig, hiszen a motor csak egyfelé forog, a forgásirányt(hátramenet) a váltó változtatja meg. A hátramenetnél nagyobb az áttétel, ezért a nyitó kupplungon keresztül a motor tud hajtani, de kisebb áttétel esetén (előre) nem tud. A keresett szimmeringet a kuppéung szétszedése után találod meg, de ha ez tényleg átereszt, akkor a blokkot szét kell húznod, mert másképp nem lehet cserélni.

Előzmény: Gyurka1959 (12444)
boli77 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 12448

Sajnos nem ,messze vagyunk egymástól. Szímering a kuplung kosár alatt van.Segger gyűrű le és kosár fel húz. De szét szedés nélkül is lehet tudni ,hogy baj van a kosár jobbra-balra mozog akkor már borítékolható a baj. 

Előzmény: arsenalfan007 (12445)
studiod1 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 12447

Más az áttétel, a kuplungnak nem ugyanazt az erőt/nyomatékot kell átvinni elviselni ha kicsi a surlódási erő (olajos kuplung a rugók az érinkezés pillanatában túlfeszítettek) bekövetkezik a csúszás.

Előzmény: arsenalfan007 (12445)
arsenalfan007 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 12446

Ezt a szimeringet pontosan hol keressem? De a kérdés ugyanaz, mint az előző hozzászólásomnál: csak előremenetnél enged át? Hátrafelé nem?

Előzmény: Gyurka1959 (12444)
arsenalfan007 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 12445

De akkor hátramenetnél miért tud nyitni? Miért csak előre menetnél nem nyit? Igen, tudom, hogy személyesen jobb lenne. Nem vagy véletlenül Szombathely környéki, vagy ahhoz közeli? Szívesen elvinném.

Előzmény: boli77 (12443)
Gyurka1959 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 12444

Szia!

Előre azért nem megy, mert arra gyengébb, más az áttétel, mint hátra. (Szántani is a hátramenet való.) Mindenesetre keresd meg az okát, miért olajos a kupplung! Ha ezt a hibát elhárítod, előre is fog menni. A motor szimmeringje nem enged át a kupplung felé?

Előzmény: arsenalfan007 (12440)
boli77 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 12443

Szerintem kocsizni kell vele és nem járatni alapjáraton . Valami ott a kuplung környékén van . Nem lehet ,hogy a kuplung pofa nagyon erősen össze van húzva és nem tud nyitni ?? Sajnos így távolról nehéz segíteni és jobban tudok ha látom is a gépet .

Előzmény: arsenalfan007 (12442)
arsenalfan007 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 12442

Szia!

 

Köszönöm a diszkrét fogalmazást, de nem kis hiba van benne...

 

Én tudtam, hogy be kell járatni, de nem tudtam, hogy ez pontosan mit jelent. Pöfögjön el üresen egy egész tankot? Húzzam az utánfutót 10 km-en át? Fogalmam sincs, hogy mi a jó bejáratás.

 

Szerencsére nem szántással kezdtem, hanem almahordással, dombnak felfelé...

 

A keverék jó.

 

Megpucolom természetesen. Elvileg nem lehet olajos. De ha az is lenne, akkor hátramenetben hogyhogy van ereje, előre felé pedig nem?

Előzmény: boli77 (12441)
boli77 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 12441

Utolsó mondatodban lehet egy kis hiba . Be kellett volna járatni de erre nem volt idő :(:(:(:. Sokan azt hiszik ,hogy furás és már oké is lehet szántani . Hát nem. Regulátor rugót hagy ott egyenlőre . Kuplungot pucold meg fék tísztitóval és a kosarat is . Majd legyen egy próba . Keverék legalább jó ??

Előzmény: arsenalfan007 (12440)
arsenalfan007 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 12440

Szia!

 

Köszönöm válaszod!

 

Én nagyon kezdő vagyok gépek terén, szóval lenne még kérdésem, ha szabad....

 

A kuplung olajos: ugye a motor és a váltó egymástól szétválasztható. A kuplungból csak egy ferrodolos fényes gyűrűt látni. Ezt kellene megtörölgetni?

 

A gép egyébként pörög ezerrel, hátramenetben hajt is, de előre sebességben nem hajlandó megmozdulni.

 

Facebookon egyébként azt javasolták, hogy a regulátor tüskét át kell akasztani másik furatba. Erről mi a véleményed? Vagy ez ugyanaz lenne, mint a rugó mozgatása?

 

Egyébként valóban: többet vártam a megfúrt motortól. Tudom,  hogy be kellett volna járatnom, de arra sajnos nem volt lehetőségem.

 

Köszönöm a segítséget!

 

Előzmény: boli77 (12439)
boli77 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 12439

Több baj is lehet. Kuplung olajos ,ha az akkor előre nincs olyan erős mint hátra. A regulátor rugó lehet gyenge de akkor nem fog pörögni . Csere vagy akaszd arrébb . De azért egy frissen fúrt motor soha nem lesz erős annyi amennyire várja az ember . 

Előzmény: arsenalfan007 (12438)
arsenalfan007 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 12438

Sziasztok!

 

Egy facebookos fórumban egy felhasználó olyasmit kérdezett, ami engem is érint:

 

,,Sziasztok kèrdezni szeretnèk terra traktorom most lett megfuratva minden patent mègis olyan mintha nem lenne erő bene de hàtrafele bivaly mitöl lehet"

Erre ez a válasz született:


,,Indítsd el told neki oda a gázt plusz a karbin a regulátor tüskét, ha felpörög akkor a kis pálcikát akaszd át a másik furatba"


Szerintetek ez megoldás lehet?


Köszönöm!

lackter99 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 12437

Igen érdekel egy elérhetőséget ha kaphatók azt megköszönném

Előzmény: golf72 (12436)
golf72 Creative Commons License 2020.11.29 0 0 12436

Szia ! Hézagolót fogaskereket tudsz de elég húzós van egy ismerős nála van sok minden ,érdekel ?

Előzmény: lackter99 (12435)
lackter99 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 12435

Szép estét
Sikerült ma szert tennem egy Robi 250T váltóra sajnos törött fogaskerékkel , az előző tulaj próbálta megjavítani de nem sok sikerrel .
Van valakinek bontott váltója ?
Több dolog is hiányzik belőle előre
Távtartó gyűrűk ,váltókar , fogaskerék , rugó, golyó
Robixnál milyen alkatrészeket lehet beszerezni ?

boli77 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 12434

Szia ! Legalább 300000 de ahogy én nem kapom meg azt az árat amit kérek szerintem te sem. Sajnos . Pedig tudjuk azért gép a javából még akkor is ha idős. Van benne anyag rendesen . Darabbokban el megy egy része de utánna a gép még annyit sem ér. :(:(:(. 

Előzmény: JIKOV VARI (12431)
ksanyi52 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 12433

Szerintem is legalább 500-at, de a felét sem kapnád meg érte. A 40 év.

Előzmény: JIKOV VARI (12431)
abnm Creative Commons License 2020.11.18 0 0 12432

300-at, de ennyit nem kapsz érte, egyszerűbb, ha darabonként adod el.

Előzmény: JIKOV VARI (12431)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!