Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Köszönöm a válaszodat! Sajnos nekem is volt szerencsém az utángyártott karbihoz régen, de én se tudtam beállítani Rendesen. Akkor ezek szerint ez nem változott semmit. Megpróbálok akkor karbi házat venni, vagy egy használt gyárit, azt felújítani...
En az utangyarottat nem tudtam bealitani rendesen soha. Hazsnalt gyari tobbet er ha felujitod.Szerintem nincs jobb karburator hozza.Amit most lehet kapni utangyartott az kinai gyartmany. Nem naftara megy a vari hanem 1:40 es benzin keverekre.
Lehet hozza venni kulon karburator hazat, es akkor n em kell uj mnettel kinlodni.
Sziasztok! A Terra MJ-5 karburátor benzincsatlakozásánál a menet elnyíródott, végül M8x0.75 volt. Gondoltam felfúrom 9.5-re és vágok bele M10x1 menetet. A hozzá való M10x1 csavart méretre vágom és a benzincsap azon részét, melyen átmegy a csavar felfúrom 10-re. A csavart is üregesre fúrtam, ill az oldalfuratot is megcsináltam. Sajnos nagyon kevés a mozgástér, szóval éppenhogy sikerült.
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e jobb karburátor, amit fel lehet szerelni MJ-5-re? Az utángyártottakról van-e tapasztalat, mostanában műanyag úszóházasat lehet kapni. Kicsit bajlódok az alapjárat beállításával. Beindul szivatóval, majd pár másodperc múlva mikor a szivatóval már fulladna le, akkor gázadása mellett visszateszem a szivatót, de lefullad. Jópátszor játszottam vele, de mindig ezt tapasztaltam. Lehet, hogy a benzincsapcsavarját nem fúrtam elég üregesre és kevés a nafta?
lemértem jelenleg 350mm tehát eredetileg a vonókengyel alsó pontja kb300mm. Itt a fotó így néz ki illetve látszik a hajtóműházon az eltolás hegesztett U anyag a csavarokkal.(eltolás egy rögzítési távolság emlékem szerint 45mm)
Az MJ5-öt fúratás után úgy járattam be, hogy 1:25-ös keverékkel kocsiztam vele üresen, azaz 260kg-val, kb. 10 munkaórát. Eleinte félgázon max, majd amikor éreztem néhány munkaóra után, hogy jön az ereje, 3/4 gázon, nagyjából sík terepen.
Az se jó, ha túl alacsony fordulaton, alapjáraton járatod, és a fullgáz se jó. kb. a 7. üzemórában már rotáltam vele 1-esben.
Próbáltam én is a variátor pálcát áttenni másik lukba, mert nagy emelkedőn már nem visz fel megpakolt kocsival, le kell szállnom. Nem volt jelentősége, azon a rézsűn kb.250kg-nál többet nem bír felvinni, kapar fullad. Hiába járattam be, lehet, hogy kevés a karbifurat átmérője a fúrt motorhoz.
Nem foglalkozom vele, amíg viszi az ekét. Annyi viszont biztos, hogy a bejáratás után sokkal nőtt az ereje, az üres kocsizáson lehetett érezni.
Sziasztok! Terra t20 karburátor benzincsap csavarjának valaki tudja a méretét, menetemelkedését? M8x 1.0, vagy M8x0.75 Valaki próbálta már javítani a karburátorban elnyalt menetet javítani?
Egyébként időközben kiderült, hogy valószínűleg a váltóban van a gond: szántás közben egyszer csak nekiállt kerregni, és a csigás tengelyt alul kinyomta a házból, széttörve a csapágyat a zéger gyűrűt és a lemezt is ami a helyén tartotta.
a váltó tetején levő kosár ugye nem mozoghatna - ugye írtad ezt boli77 - de semmi holtjátéka sem lehet, mert most olyan 2-3 mm-es mértéken mozgatható.
Gondolom a többiekkel is"egy srófra jár az agyunk" ugyanis ők is azt mondják amit én. Értsd jól: nyit a kupplung mindig, hiszen a motor csak egyfelé forog, a forgásirányt(hátramenet) a váltó változtatja meg. A hátramenetnél nagyobb az áttétel, ezért a nyitó kupplungon keresztül a motor tud hajtani, de kisebb áttétel esetén (előre) nem tud. A keresett szimmeringet a kuppéung szétszedése után találod meg, de ha ez tényleg átereszt, akkor a blokkot szét kell húznod, mert másképp nem lehet cserélni.
Sajnos nem ,messze vagyunk egymástól. Szímering a kuplung kosár alatt van.Segger gyűrű le és kosár fel húz. De szét szedés nélkül is lehet tudni ,hogy baj van a kosár jobbra-balra mozog akkor már borítékolható a baj.
Más az áttétel, a kuplungnak nem ugyanazt az erőt/nyomatékot kell átvinni elviselni ha kicsi a surlódási erő (olajos kuplung a rugók az érinkezés pillanatában túlfeszítettek) bekövetkezik a csúszás.
De akkor hátramenetnél miért tud nyitni? Miért csak előre menetnél nem nyit? Igen, tudom, hogy személyesen jobb lenne. Nem vagy véletlenül Szombathely környéki, vagy ahhoz közeli? Szívesen elvinném.
Előre azért nem megy, mert arra gyengébb, más az áttétel, mint hátra. (Szántani is a hátramenet való.) Mindenesetre keresd meg az okát, miért olajos a kupplung! Ha ezt a hibát elhárítod, előre is fog menni. A motor szimmeringje nem enged át a kupplung felé?
Szerintem kocsizni kell vele és nem járatni alapjáraton . Valami ott a kuplung környékén van . Nem lehet ,hogy a kuplung pofa nagyon erősen össze van húzva és nem tud nyitni ?? Sajnos így távolról nehéz segíteni és jobban tudok ha látom is a gépet .
Köszönöm a diszkrét fogalmazást, de nem kis hiba van benne...
Én tudtam, hogy be kell járatni, de nem tudtam, hogy ez pontosan mit jelent. Pöfögjön el üresen egy egész tankot? Húzzam az utánfutót 10 km-en át? Fogalmam sincs, hogy mi a jó bejáratás.
Szerencsére nem szántással kezdtem, hanem almahordással, dombnak felfelé...
A keverék jó.
Megpucolom természetesen. Elvileg nem lehet olajos. De ha az is lenne, akkor hátramenetben hogyhogy van ereje, előre felé pedig nem?
Utolsó mondatodban lehet egy kis hiba . Be kellett volna járatni de erre nem volt idő :(:(:(:. Sokan azt hiszik ,hogy furás és már oké is lehet szántani . Hát nem. Regulátor rugót hagy ott egyenlőre . Kuplungot pucold meg fék tísztitóval és a kosarat is . Majd legyen egy próba . Keverék legalább jó ??
Én nagyon kezdő vagyok gépek terén, szóval lenne még kérdésem, ha szabad....
A kuplung olajos: ugye a motor és a váltó egymástól szétválasztható. A kuplungból csak egy ferrodolos fényes gyűrűt látni. Ezt kellene megtörölgetni?
A gép egyébként pörög ezerrel, hátramenetben hajt is, de előre sebességben nem hajlandó megmozdulni.
Facebookon egyébként azt javasolták, hogy a regulátor tüskét át kell akasztani másik furatba. Erről mi a véleményed? Vagy ez ugyanaz lenne, mint a rugó mozgatása?
Egyébként valóban: többet vártam a megfúrt motortól. Tudom, hogy be kellett volna járatnom, de arra sajnos nem volt lehetőségem.
Több baj is lehet. Kuplung olajos ,ha az akkor előre nincs olyan erős mint hátra. A regulátor rugó lehet gyenge de akkor nem fog pörögni . Csere vagy akaszd arrébb . De azért egy frissen fúrt motor soha nem lesz erős annyi amennyire várja az ember .
Egy facebookos fórumban egy felhasználó olyasmit kérdezett, ami engem is érint:
,,Sziasztok kèrdezni szeretnèk terra traktorom most lett megfuratva minden patent mègis olyan mintha nem lenne erő bene de hàtrafele bivaly mitöl lehet"
Erre ez a válasz született:
,,Indítsd el told neki oda a gázt plusz a karbin a regulátor tüskét, ha felpörög akkor a kis pálcikát akaszd át a másik furatba"
Szép estét Sikerült ma szert tennem egy Robi 250T váltóra sajnos törött fogaskerékkel , az előző tulaj próbálta megjavítani de nem sok sikerrel . Van valakinek bontott váltója ? Több dolog is hiányzik belőle előre Távtartó gyűrűk ,váltókar , fogaskerék , rugó, golyó Robixnál milyen alkatrészeket lehet beszerezni ?
Szia ! Legalább 300000 de ahogy én nem kapom meg azt az árat amit kérek szerintem te sem. Sajnos . Pedig tudjuk azért gép a javából még akkor is ha idős. Van benne anyag rendesen . Darabbokban el megy egy része de utánna a gép még annyit sem ér. :(:(:(.