Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2306

Itt egyszerűen arról van szó, hogy van egy intervallum, amit a fortéból vesz át, és van egy intervallum, amit automatikusan generál. Na ezt a kettőt kéne valahogy szétszedni.

Előzmény: _Nyuszi (2302)
BPI-779 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 2305

Ezek megrendelt menetek, csak a meghirdetésből maradnak ki, mivel így nem szükséges ezeket a meneteket pótolni, amennyiben a telephely (jelen esetben az Arriva) nem pótolja le saját magának.

Előzmény: Törölt nick (2304)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 2304

Van egy megoldás darabka:

 

ForTéban létezik a Nagytétény  Leányka utcai ltp. vonal (S724 talán), amin nincs hivatalosan meghirdetve az utasszállítás (megerősítésre szoruló információ).

 

Azt, hogy az Arriva mi alapján szállít mégis utast, mert szállít, nem tudom sajnos. Megpróbálok utánajárni konkrétabban. A andoros diszpécserrel beszélve annyira jutottunk, hogy minden olyan menetet teljesítenek, amit FUTÁR-on keresztül kapnak (akkor is, ha esetleg eltér a menetlevelüktől). 

 

A lényeg: GTFS-ben azért nem található ez a csonkamenet, mert nincs meghirdetve, viszont létezik a háttérben, van hozzá kijelzőkép meg minden. 

 

A maradék kérdés az, hogy miért szállít utasokat az Arriva utasforgalmi szempontból nem létező járatokon (megrendelői kérdés, ők kérték esetleg stb).

Előzmény: FJX-220 (2291)
IAtilla Creative Commons License 2014.10.27 0 0 2303

Az, hogy hétköznap alap- vagy tanszünetes menetrend van, illetve vasárnap ünnepnap van-e vagy nem, már jó előre benne van a rendszerben.

Ez alapján nem értem, hogy miért nem bírt bekerülni a GTFS-be a nov. 3-tól érvényes valós menetrend, amikor jórészt nem fog változni semmi az eddigiekhez képest (de ha mégis változna valami, még mindig reálisabb egy elavult alapmenetrend, mint egy tanszünetes).

Előzmény: _Nyuszi (2302)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.27 0 0 2302

De láthatod (sőt, amennyi ideje foglalkozol vele, tudhatnád is), hogy az operatív és tervezett folyamatok is gyakorlatilag tűzoltás jelleggel kerülnek rögzítésre a ForTe-ban és kiadásra a munkavállalók felé különböző írások formájában.

Egyszerűen a jelenlegi folyamat nem alkalmas a kérésed teljesítésére. Két kiút van: vagy a kérésed felesleges, a folyamat jó; vagy a folyamaton kell változtatni, hogy egy tömegesen jelentkező igényt kielégítsen.

Fogalmam sincs, hogy hogyan lenne jobb (azaz te vársz el túl sokat, vagy a cég lépjen).

Előzmény: Peti817172M (2301)
Peti817172M Creative Commons License 2014.10.27 0 0 2301

Nem azt várom el, hogy előre legyen menetrend, csak annyit, hogy legalább azt lehessen tudni, hogy egy rendkívüli menetrend meddig tart. Tehát legalább a menetrend típusa stimmeljen az adott napra.

Előzmény: _Nyuszi (2299)
hungeri Creative Commons License 2014.10.27 0 0 2300

Az elvárás jogos, a címzés nem az. Ha az lenne a felelős a GTFS-ért, aki a menetrendért, akkor tudjátok jól: a holnaputáni GTFS adatok is már hiányosak lennének. Nyár végén volt egy kis javulás, egy hétre előre elkészültek új menetrendek, de aztán nagyon hamar újra a régi a kerékvágás és egy-két nappal készül el korábban. Vagy aznap. A sors fintora, hogy még az egy hetes adat sem tud időben frissülni Google-nél, ahhoz tíz napra kellene előre látni...

Előzmény: _Nyuszi (2299)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.27 0 0 2299

Amikor az előző napokban (akár hétvégén is) készülnek Intézkedési Tervek, esetleg adnak ki Fődiszpécseri Rendelkezést egy-egy nem operatív pótlásról, akkor ne várd el, hogy hetekre előre legyen menetrend, indítási jegyzékkel és mindennel..

Előzmény: Peti817172M (2296)
Peti817172M Creative Commons License 2014.10.26 0 0 2298

Hát, ha a gugli 60 napra kéri, akkor feltehetőleg nem kevesen.

Előzmény: dontomika (2297)
dontomika Creative Commons License 2014.10.26 0 0 2297

Mindenképp érdekes adat lenne, hogy hányan tervezik meg két hétre előre a helyi utazásukat, majd kelnek útra úgy, hogy addig egyszer sem nézik meg, nem-e változott valami... esetleg vannak ilyen jellegű információid?

Előzmény: Peti817172M (2296)
Peti817172M Creative Commons License 2014.10.26 0 0 2296

Az azért nem igazán korrekt ha az útvonaltervező tervez mondjuk két hét múlva szombatra egy Széchenyi téri átszállást, mert a GTFS szerint megáll, valójában meg holnaptól újra az eredeti útvonalon megy a Boráros felé, így kuka az egész útiterv. Szóval arra azért figyelni kéne, hogy ha van egy rendkívüli/ünnepi menetrend, akkor legyen feltöltve az utána érvénybe lévő / újra érvénybe lépő alapmenetrend.

Előzmény: Peti817172M (2295)
Peti817172M Creative Commons License 2014.10.26 0 0 2295

De akkor legalább arra figyeljetek, hogy ne a rendkívüli/ünnepnapi menetrend legyen időben az utolsó.

Előzmény: hungeri (2294)
hungeri Creative Commons License 2014.10.26 0 0 2294

Leírom kétszázötvenedszerre, hogy a Google 60 napot kér. Ha Neked nem tetszik a 60 nap, ne vedd őket figyelembe a nyolcadiktól. Nincs megtiltva.

Előzmény: Peti817172M (2293)
Peti817172M Creative Commons License 2014.10.26 0 0 2293

Nem lehetne ezt beszüntetni, hogy a GTFS-t véletlenszerűen egészítitek ki két hónapra? Baromi zavaró, hogy fals menetrendet mutat. Inkább írja azt, hogy erre a napra nincs elérhető menetrend. Így az utas keres más forrást, míg ha a fals infót kapja, akkor elhiszi, és szív.

_Nyuszi Creative Commons License 2014.10.25 0 0 2292

"Ez az információ milyen forrásból származik?"

Gondolom onnan, hogy ha belépsz a ForTe-ba, akkor az alsó menüpontok között vannak különböző exportálási lehetőségek.

Előzmény: fberci (2239)
FJX-220 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 2291

Három, MHU-757 :)

Előzmény: Törölt nick (2289)
fberci Creative Commons License 2014.10.25 0 0 2290

Nekem az az érzésem, hogy ez valami FUTÁR-magic. :) Pont most olvastam, hogy elvileg képes olyanra is, hogy elhúzza a követési időket, ha túl nagy a lemaradás (ez persze nem egy olyan nagyon extra feature, de azért mutatja, hogy néha többet tud a FUTÁR, mint látszik).

 

A legjobb persze az lenne, ha térben is élőben látnánk, hogy mi történik ilyenkor kint :)

Ne is mondd! Már most is úgy buszozom/villamosozom sokszor, hogy egyik kezemen az óra, másikban a telefon, és próbálom felmérni, hogy a FUTÁR-ban látott adatok milyen viszonyban vannak a valósággal. A jó mérnök mér. :)

 

 

Előzmény: FJX-220 (2288)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.25 0 0 2289

A VT biztos tud róla, másként nem így közlekedne. Arra gondolok, hogy a BKK két különböző GTFS AB-t tesz ki és csak az egyik van ugye publikus helyre linkelve (/apps/gtfs/).

 

Itthon nem tudom megnézni, bent pedig nincs ForTe a gépemen, de majd utánanézünk. Biztos van valami ésszerű magyarázata ennek a két(?) szellemjáratnak. :-)

Előzmény: fberci (2286)
FJX-220 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 2288

Nekem az is furcsa, hogy másodpercre megadott indulási idők vannak. A legjobb persze az lenne, ha térben is élőben látnánk, hogy mi történik ilyenkor kint :)

Előzmény: fberci (2287)
fberci Creative Commons License 2014.10.25 0 0 2287

Már előbb is akartam írni, hogy nem ez az egyetlen ilyen 33-as. Itt látható a többi, de ami az igazán érdekes az az, hogy előbb még nem látszódott a nickneved menete :), most már viszont igen. Mivel holnapra sem látszódnak ezek a csonka menetek, nagyon úgy tűnik, hogy dinamikusan kerülnek be valahogy a rendszerbe, vagy legalábbis ezen az interface-en dinamikusan jelennek meg. Ez történhetne amiatt, hogy a diszpécser veszi fel kézzel őket, de kétlem, hogy ez esetben erről lenne szó. Érdekes.

Előzmény: FJX-220 (2285)
fberci Creative Commons License 2014.10.25 0 0 2286

Azt mondod, hogy a VT-s belső adatbázisban sincs benne? Mert az tényleg elég fura. :o

 

Elsőre én azt gondoltam volna, hogy ez egy garázsmenet, ami nincs publikusan meghirdetve, de ettől még benne van a Fortéban, hogy legyen például utastájékoztatás. De ez ugye elvileg a VT-nél nem játszik, mert ha meg van rendelve a menet (azaz a BKK fizet utána), akkor illene hogy meg is legyen hirdetve.

Előzmény: Törölt nick (2283)
FJX-220 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2285

Screenshotot már nem rakok, de pl. az FJX-220 most ugyanúgy a Leányka felé megy, ő ugye garázsmenetben szállít is utast, mert BKV.

Előzmény: Törölt nick (2283)
FJX-220 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2284

Így van, róla van szó.

Előzmény: fberci (2282)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2283

Igen, ezt láttam én is. Rendszeresen nézem az oldalad. A kérdés az, hogy honnan szerezte ezt a menetet a gkv. Végig utasokat szállított a Leányka utcáig, aztán kiállt az Andor utcába. Fura.

Előzmény: fberci (2282)
fberci Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2282

A FUTÁR-beli trip itt látható. Elnézve a 33-as forgalmijainak végzéseit az F33-ról lehet szó (22:59-kor végez Nagytétényben).

Előzmény: Törölt nick (2281)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2281

Én is pont a trip id alapján kerestem, de a nem publikusban sincs benne és a kocsink most garázsba megy. Kíváncsi lennék az indítási jegyzékére.

Előzmény: fberci (2280)
fberci Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2280

B153281011-as trip. Publikus GTFS-ben nincs benne.

Előzmény: FJX-220 (2279)
FJX-220 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2279

Például itt, az MHU-753.

 

Előzmény: hungeri (2223)
BPI-779 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2278

Folyamatban az átállás nálam is. Remélhetőleg a jövő héten lesz időm megoldani.

Előzmény: Peti817172M (2277)
Peti817172M Creative Commons License 2014.10.24 0 0 2277

Ja, hogy mindig ugyanarra a linkre kerül fel :)

 

Fberci oldala már használja, BPI-779-nél még mindig csak a BKK-s exportok kerülnek fel.

Előzmény: IAtilla (2274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!