Minden ami Action cam. A topic célja megbeszélni a kamerákról a technikai dolgokat, bemutatni kiegészítőket (legfőképp a házilag barkácsoltakat), felvételi módokat, stb.
Legismertebb típusok:
GoPro HD HERO SD 960 1080
DRIFT HD X 170
Contour HD GPS
Oregon Scientific ACT
VIO POV
Figyelem! Ez a topic nem az elkészült videok bemutatására szolgál!
Nem tudom használ-e közületek bárki is Sony akciókamerát. A kérdésem a kiegészítőivel lenne kapcsolatos. Szeretném a motoros bukósisakomra rögzíteni, de nem találok ehhez tökéletes adaptert. Ha valamelyikőtöknek sikerült már rögzíteni, küldhetne egy képet vagy egy leírást, hogy melyik kieg-ekkel tudnám ezt megoldani. Néztem a kormányra rögzíthető adaptert is, de a gyári Sony-s csak kerékpárra ajánlott. Gondolom nem bírná a nagyobb sebességet, vagy fene tudja. Előre is köszi!
ma találtalak benneteket és remélem tudtok segíteni a problémámban....
szereztem egy Gopro hero 2 es hez használható 3D videó tokot amiben 2 kamera fér el .
kiprobálom a gyári Gopro Cineform videószerkesztő programot , müködik a 2 videóanyag egy videó vá való konvertálása akár felső alsó vagy oldalsó beállítást használtam a próba renderelés előtt.
szombaton. vasárnap megcsinálom a felvételeket, meg is van a bal és jobb oldali videóanyag VISZONT a go pro cinemon studio ba nem tölt be a videókat ! csak felvillan a Loading felirat és semmi nem történik.....
semmilyen videót es nem tudok beletenni szerkeztés céljából ( mp4 ) többin nem próbáltam....
1 import és konvertálás: azt irja hogy ez a file nem gopro mp4 es videó !!!!
találkozott már valaki hasonló dologgal ?
esetleg Vegas 12 pro ban megtudom csinálni ?? ( inkább azt használom mint a go pro szerkeztőjét csak 3D miatt lett volna jó )
Az f2.8-as "lencse" sem képes csodákra. A profi kamerák optikái magukban többszázezres tételek, valamint a kamerák sem egy gyufásdobozba vannak besűrítve, vagyis sokkal komolyabb elektronika áll az optikák mögött. Ezek az optikák ráadásul nem is 1cm átmérőjüek, hanem 5-7-10cm-esek, vagyis lényegesen, nagyságrendileg több fényt engednek át, ráadásul sokkal kisebb optikai torzításokkal.
A demo videók minősége a videómeosztókon nem releváns, a legtöbb profi mozi fizetős account mögé van feltöltve, ott lényegesen kevésbé tömörítenek, ha egyáltalán tömörít.
Másrészt régóta gondolom már, hogy a demofilmek snittjeinek jórésze nem az adott kamerával készül, hanem valami profi kamerán leutánozzák a gopro, vagy más képét.
A sötét ráadásul amúgy sem a kamerák barátja. A kép eleinte elkezd zajosodni, majd bizonyos fénymennyiség alatt a tömörítési algoritmus miatt elkezd bekockásodni. Ha ez nagyon zavar, próbálkozz vmi nagyobb fényerejű LED-es lámpával, 10-20ezer között sokféle elérhető itt-ott.
Nem tudom aktuális-e még, de nekem is akadozott mostanában a felvett nyersanyag visszanézéskor. Régebben nem volt gond vele, de pár napja frissítette magát a a gép és átállította az alapértelmezett lejátszót a WMP-re, innen kezdve jött az említett hibajelenség. Visszaraktam a windows 8-ban csak "videó" néven szereplő lejátszót alapértelmezettnek és szépen, akadás mentesen tudom nézni az anyagaimat.
Remélem, hogy tudtam segíteni ezzel a kis plusz infóval!
Sziasztok,egy GoPro 3 Black Edition kamerával kapcsolatban kérnék tőletek szakmai segítséget. Az a problémám hogy az éjszakai videók készítésénél nagyon pixelesedik a kép hiába az f2.8 as lencse. Láttam a neten olyan teszt videókat ahol ez nem volt tapasztalható. Milyen beállításban kéne használnom a kamerát? Már több variációt is próbáltam. Látni a tv-ben hogy a profi kamerák képe esti felvételeknél sem pixelesedik ennek mi az oka? Van erre külön valami funkció? A GoPro videókat nézve a megosztókon vannak akik ugyanezzel a típussal zavaró pixelesedő hatás nélkül videóznak. Ha sötétedik már akkor is kezd jelentkezni a probléma illetve beltérben is a "rossz fényviszonyok" közt. Segítségeteket előre is köszönöm.
Egy olyan kérdésem volna, hogy amióta frissítettem a Gopro appot a telefonomon, azóta akadozik a kép, amikor felveszek vele. Esetleg tudja valaki, hogy hol hibázhatok. A válaszokat előre köszönöm.
Jó. Nyilván. Bár 7 éves korom óta zenélek (most 23 vagyok), zenekarban is, így a hallásom elég jó azt hiszem, viszont mégsem hallok ki lényeges különbséget az mpeg3-as tömörítés, illetve a stúdiófelvételek között. Maximum, ha valamilyen drága, jó minőségű hifi-n hallgatom...így azt gondolom, az emberek igen kis hányada rendelkezik efféle "tehetséggel". (hiszen van olyan, aki, ha akarja, sem tudja megtanulni ezt a plusz képességet) Így azt gondolom, kár általánosságban írni erről.
Igen, bocsi, félreértettem. Amúgy ugyan ez a gond nálam is, pc-n beszaggat a 60 f/s, míg a tabletem simán lejátsza. Még nem jöttem rá, hogy mi lehet a gond...
azt tudom csinálni, hogy 60 vagy 120 fps -ben felvett anyagot lassítom,
de a végső export movie file már csak 30 fps lesz. nem tudom miért akadozik a gépem :( talán újra kéne húznom. háttérben nem fut semmi olyan prg ami okot adhatna erre.
Az emberi szem 24 képkocka/mp (fps) felett már folyamatos mozgásnak érzékeli az egymást követő képkockákat. Ergo a szemed nem fog lényegi különbséget érzékelni a 25, 30, 60 fps-es felvételek között. Ahogy badmad is mondta, ennek akkor van igazán jelentősége, ha lassítani is szeretnél az utómunkálatok során.
(Az egész hasonlít az mp3-as tömörítésre, csak ott a füledet "csapod" be azáltal, hogy mivel az emberi fül sem képes azon extra "információkat" feldolgozni, amikkel egy veszteségmentes bitsűrűség rendelkezik (pl FLAC). Így azt mondhatjuk, ezek felesleges információk).
Mellesleg ezekkel a beállításokkal dolgozom napi szinten, igaz, nem gopro kamerák képeivel. Viszont azok adásban vannak a Sport TV csatornáin nap, mint nap.
Ez is a leírt metódussal készült, döntsd el, hogy minőségre (vigyázz, youtube!!!) milyen. Másrészt én a 60fps-t nem a részletgazdaság, hanem a lassíthatóság miatt használom, különben szerintem teljesen felesleges egy goproval. Ha pro kamerákról beszélünk, minimum fotóminőségű optikákkal, nagysebességű mozgások esetén, az más kérdés.
Nem, a vágottat 25fps-re exportálom, régebben 720p/50-es projektbeállítást használtam, a gopro3-mal 1080i/50-et.
De miért kéne 60fps-ben exportálni?
A felvett anyagon a 60fps-t én lassításhoz használom, gopro studio-val konvertálok belőle 25fps-re, ezáltal lesz egy gyönyörű slowmo felvételem. Aztán az AVID-be az eredeti 60fps-es felvételeket is importálom (ezekből normális 1/1 sebességű felvétel lesz), ezek mellé vágom a konvertált lassított felvételeket.
A Vegas belső playere akadásmentesen le tudja játszani a felvételeket? Csak a kiexportált vágott anyagod szaggat, vagy már a nyersanyag is? És milyen videólejátszón szaggat?
Én AVID-ből H.264-es kodekkel szoktam .mov-ot exportálni, 25fps, minél magasabb bitrate, stereo hang, 1080-as felbontás. Ezzel nekem a tv-m playere is meg tud bírkózni és a youtube-ra is elfogadható minőséget produkál.
Amúgy lámer, alap kérdés: firmware frissítve lett a kamerán?
az SD kártyával nincsen baj, direkt ehhez vettem, hivatalos helyről, nem kevés pénzért.
Félre értetted a kérdést, nem kártyáról végzem a szerkesztésivissza játszási műveleteket.
SD kártya tartalmát átmásolom SSD-re és onnan folytatom a munkát. Sajnos beszaggat. :(
PC-m röviden, i7, 16GB RAM, SSD drive, 1GBDDR5 VGA card... szerintem a PC-nek elégnek kéne lennie, nem nagyon találkoztam még programmal ami kiakasztotta volna.
Kipróbáltam az is, hogy elindítok 2 db 1080p (30fps) -s video egyszerre Media playeren és VLC. Gond nélkül ment, nem akadt. Ez a művelet elvileg meg kell egyezzen egy 60 fps -s 1080p videó lejátszásával.
A kérdés az, hogy milyen sebességű memóriakártyát használsz? 60 fps full hd-ben felvételt kizárólag a leggyorsabb memóriakártyák tudnak rögzíteni. Tehát class 10-es UHS kártyára van szükség, amly minimum 45 Mb/s sebességre képes. 30 fps-sel nincs gondja a sima class 10-nek.
Szóval a megoldás egy gyorsabb kártya, vagy fps lejjebb vétele. Ha nem akarsz nagyon belelassítani a felvételekbe, akkor a 30 fps is hibátlan lehet.
Asztali számítógépem konfigurációját nem részletezem, 3D-ben tervezek vele több szinten irodákat, eddig nem nagyon okozott problémát semmilyen művelet... míg nem szembe nem jött a gép kapacitásával egy 1080p-s video 60 f/s -en. :(
Video szaggat, akad, nem képes folyamatosan lejátszani.
Kérdésem az lenne, hogy Sony Vegas szerkesztés után, renderelés előtt melyik beállítás lehet az optimális,
ami még nem butítja el "annyira" a videót de azért mégis megőrzi annak "valódi" minőségét és képes legyen lejátszani PC akadás nélkül... ?