Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2024.08.23 0 0 63059

Nincs ezzel gond csak sokat eszik rövid távokon, más baja eddig szinte nem volt.

 

Elődje a Fabia PDTDI no az nem bánta a várost, igaz abba még DPF sem volt, de mégsem füstölt.

 

Legközelebb......ki tudja mi lesz legközelebb, változik minden.....

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63057)
saválló Creative Commons License 2024.08.23 -1 1 63058

" Részemről befejeztem,"

 

Ezzel kellett volna kezdeni nem etetni.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63056)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.23 0 0 63057

Hmmm, a tapasztalat - úgy tűnik - hogy a tce-vel is gond van ilyen felhasználás mellett. Nem nagyon van már különbség egy dci és egy tce között. Illetve van, utóbbit már nem tudod megvenni. 

Legközelebb én is benyásat veszek városra, legalábbis nagyon úgy néz ki.

Előzmény: saválló (63054)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.23 -1 0 63056

Így van, kitaláltam, nyilván ott voltál/láttad/ismerőseid jobban tudják. (ja ez ember elmegy végig cruze-ol rajta, aztán ottragad a célnál, vagy hazasétál a kocsit hátrahagyva. Életszerű a kinti ismerőseidnek is, meg az idehaza élő ingázóknak is, mindenki csak egy irányban közlekedik :) )

 

Részemről befejeztem, igyekszem inkább a hozzászólásokra válaszolni, nem az okoskodásokra.

 

Előzmény: Garfield007 (63051)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.23 -1 0 63055

A krakkolás során a hosszú szénláncokból - aszfalt minőségű szénhidrogénből - készítenek akár benzint, vegyipari benzint, gázolajat, oldószereket, stb. Amit a piac épp kíván. Tehát nem függ a végtermék összetétele a nyersolajtól, ha van krakkoló üzeme az adott finomítónak. Kell hozzá hidrogén, amit metánból (földgáz) pótolnak hozzá. Ráadásul az általad végterméként ismert üzemanyagokat sok-sok párlatból, komponensből keverik össze, az nem egy csap a vákumdesztillációs kolonna oldalán. 

 

Ha tanulni akarsz, akkor itt:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Fluid_katalitikus_krakkol%C3%A1s#:~:text=A%20fluid%20katalitikus%20krakkol%C3%A1s%20avagy,feldolgoz%C3%A1s%C3%A1ra%20%C3%A9rt%C3%A9kesebb%2C%20k%C3%B6nny%C5%B1%20term%C3%A9kek%20el%C5%91%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1ra.

 

Ha csak okoskodni, akkor tárgytalan.

 

 

 

Előzmény: Garfield007 (63050)
saválló Creative Commons License 2024.08.22 0 0 63054

Most ugye az volt a cél, hogy "kiégessem" a rendszert a sok rövid táv miatt, nem az, hogy mennyit fogyaszt normál autópályatempó alatt.

 

Sosem megyek a megengedettnél kevesebbel ha nincs rá ok mondjuk baleset, torlódás vagy éppen építkezés miatti korlátozás, ha már pálya akkor haladjunk.:)

Persze ez nem a TCe-re vonatkozik mert ez nem pályázásra lett véve hanem a páromnak a közeli városba napi munkábajárásra.

Most már akár mehetek vele pályára néhanapján kikormolni hiszen van rá véve éves megyei.

 

Lehet mi is jobban jártunk volna ilyen felhasználás mellett egy 3 hengeressel, dieselt meg azért nem akartam venni mert DPF+ adblue + a sok rövid táv miatt még több gond lett volna egy gázolajossal. 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (63053)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.22 0 0 63053

Tehát mentem ca. 110 km-t az M6-on, tempomat 140km/h-ra (valós vmi 135 körül ) állítva, de volt rövid 150 is, és ha már autópálya akkor volt 160 is 1-2 gyorsítás erejéig, úgyis wazéval megyek mindig, nem mértek sehol sem.

 

Miután lejöttem a pályáról irány a közeli MOL-kút, megint csurigtank, oszt nézem, számolom a fogyasztás a tegnapi tankolás óta megtett 130 km-re 7.76 literre jött ki

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Ugyanez neked 120 km/h-val 7 literre vagy 6,5-re jött volna ki.

Az enyém csak 999 cm3, de autópályán 120-nál kicsivel 6 alatt fogyaszt három személlyel.

Előzmény: saválló (63037)
Garfield007 Creative Commons License 2024.08.22 -5 0 63052

egy hétvégén elautóztam egyedül 3200 km-t egy bérautóval.

 

32 óra a 48-ból egy bérautóban? Tényleg átlag felhasználás :-D

 

Miért kell ahhoz buszsofőrnek lenni, hogy történetesen vki elautózzon hetenként 1-2 ezer km-t?

 

 

Nem kell, egy csomó ügynök, üzletkötő is megy ennyit, kapnak is autót, nem is bírják sokáig, de tényleg van ilyen. Mondjuk 30 év tényleg kemény így.

Előzmény: saválló (63049)
Garfield007 Creative Commons License 2024.08.22 -4 1 63051

8000 mérföld, egy hónapban, napi 266 mérföld(~420km, minden nap), egyik kinn élő ismerős sem megy ennyit, ha nem muszáj, de megint jó példa volt.

A 66-os nincs 4k km hosszú, szóval ha jártál arra, az oda-vissza tényleg buszos teljesítményű kör, persze tudom, hogy te amikor kinn voltál hetente toltad le. 

A városba meg jól beégtetek és most valamiért Miskolcról beszélsz, pedig beszélhetnénk Győrről is ;-D Soroksári út királyai. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63047)
Garfield007 Creative Commons License 2024.08.22 -4 1 63050

A világ kénbányászata akkor omlott össze amikor a diesel olaj kénmentesítését bevezették.

Igen

Nem mellesleg ez adott lendületet az ipari tisztaságú kén felhasználásával gipsz és szárazépítés fellendülésének.

 

 

Ez így nem teljesen igaz, de igen.

 

A nyersolaj a technológiát határozza meg, nem a végterméket. 

A végtermékek eloszlását sem? (ne válaszolj, ez is csapda, megint hülyét csinálnál magadból)

A krakkolás feltalálása óta bármiből lehet bármit készíteni.

 

 

:-D

 

Jó, de most ezekkel mit akartál mondani? A gólya költöző madár?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63040)
saválló Creative Commons License 2024.08.22 0 1 63049

Van aki rendszeresen járt Ny-Európába heti szinten, itthonról telitank, kintről telitankkal hazafelé, ez talán elég jelentős tapasztalatot eredményez mivel heti szinten találkozott az autó itthoni, és "nyugati" üzemanyaggal.

 

Aztán ahogy már írtam, és más is aki szintén nem keveset járt kifelé, és vissza, sem tapasztalt számottevő fogyasztáskülönbséget a kinti ill. itthoni üzemanyaghasználat között.

 

Azt is írtam, hogy lehet valamelyik autó allergiás a magyar üzemanyagra, és imádja a kintit.:)

 

"ui: az ember nem buszsofőr, de ha hobbikiránduláson elautózgat 4-8e mérföldet egy hónap alatt, összejön az a másfél milla km rövidebb idő alatt is :) És akkor még csak a 66-oson ment egy karikát. Más dimenzió mint Miskolc-BP bevezető (tempomat nélkül) :)"

 

Miért kell ahhoz buszsofőrnek lenni, hogy történetesen vki elautózzon hetenként 1-2 ezer km-t?

Nem dicsekvésképpen csupán száraz tényként közlöm még a 80-as évek végén egy hétvégén elautóztam egyedül 3200 km-t egy bérautóval.

Sajáttal ha emlékeim nem csalnak egy hét alatt ca. 1700 km-t, de ez csak oda-vissza út, de mentem egy seggel 1200 km-t is mert muszály volt.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63047)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.22 -1 2 63048
Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63040)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.22 -1 2 63047

Én például tapasztaltam, de csak osztrák Bécs környéki és romániai kutakon. Mindkettővel kedvezőbb volt a fogyi. De ne zárjuk ki a szubejktivitást belőle.

Otthonomtól 1500 km-es környezetben tankolok saját verdába. Messzebb bérautóba, azokat meg nyilván nem tudom...

Ja de, USA-ban ritka fos 87-es oktánszámú normállal, néha pedig 93-as szuperbenyával jártam. Fingom nincs milyen kutakon, de 20-22 államban biztosan autóztam, a távolságok miatt vélhetően többségében tankoltam is.  

 

Ezeket nem fillérbaszásból tudom, hanem munka miatt, könyvelődik minden a projektre, munkára, így a nafta is, amortizáció is, szerviz is, idő is.

 

ui: az ember nem buszsofőr, de ha hobbikiránduláson elautózgat 4-8e mérföldet egy hónap alatt, összejön az a másfél milla km rövidebb idő alatt is :) És akkor még csak a 66-oson ment egy karikát. Más dimenzió mint Miskolc-BP bevezető (tempomat nélkül) :)

Előzmény: saválló (63044)
saválló Creative Commons License 2024.08.22 -1 2 63046

Természetesen, kérésed nem merül feledésbe, jövő héten úgyis pupig kell tankolnom megint a párom autóját, ő ugye ezt "nem szereti", de sebaj, majd én megoldom, és leírom mennyi lett ismételten az átlagfogyi.

Ja, persze megint MOL-hoz megyek csupán a kíváncsiság hajt, hátha emiatt majd jól "megjavul" a fogyasztás.:)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63043)
saválló Creative Commons License 2024.08.22 0 0 63045

Majd kiderül, hivatalosan jövő márciusban lesz a következő éves átvizsgálás papíron, pecsétért.

Addig nem szándékozom őket felkeresni mert az akkor azt jelenti vmi gond van.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (63042)
saválló Creative Commons License 2024.08.22 0 0 63044

"És akkor más autó nem fogyaszthat másképp, mint a tied?"

 

Miért csak nekem írtad ezt, másnak is volt hasonló tapasztalata:

63034 hsz

 

Ezt olvastad?

 

"-esetleg van aki olyan autóval jár amelyik érzékeny az üzemanyag minőségére, és van aki olyannal amelyiknek ez édesmindegy."

 

 

 

 

Előzmény: 1 valaki (63039)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.22 0 0 63043

Ha nem fáradtság írd meg a következő normál használatot követő tankolást is, hátha segített egy kis megkergetés a verdának?

 

Előzmény: saválló (63037)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.22 0 0 63042

Nem olyan fajta. Több felől hallottam, hogy bezárnak. Tegnap a konkurens mondta, nem zár be, ők veszik meg.

 

Előzmény: saválló (63027)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.22 -2 2 63041

Én sárga-pirossal jártam így városunk összes kútján, mind b, mind d naftával. Bár az összes benzinkutas ismerősöm esküszik, hogy az nem lehet. Mégis, bárhol másutt tankolva jelentősen kevesebbet ettek a verdák (literrel), ebből én arra következtettem, habos naftát, vagy vizezettet mértek, vagy valami egyébbel növelték a mennyiséget a föld alatt.

 

Nem tudom hogy működik a hitelesítés, vagy mi állítódhat el? A benzinben oldódó műanyag fogalma pl ismert, összerakáskor még jó a lapát/fogaskerék/dözsfék/fúvóka/cső majd hitelesítés után szépen elfogy, porózussá válik. De ez csak kitaláció. 

Előzmény: saválló (63037)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.08.22 -1 1 63040

A világ kénbányászata akkor omlott össze amikor a diesel olaj kénmentesítését bevezették. Nem mellesleg ez adott lendületet az ipari tisztaságú kén felhasználásával gipsz és szárazépítés fellendülésének.

A nyersolaj a technológiát határozza meg, nem a végterméket. A krakkolás feltalálása óta bármiből lehet bármit készíteni.

 

Előzmény: Garfield007 (63029)
1 valaki Creative Commons License 2024.08.22 -1 0 63039

És akkor más autó nem fogyaszthat másképp, mint a tied?

 

Járjon mindenki fócvágennyel. De csak a gázolajos kivitel, mert az legalább csalós.

Előzmény: saválló (63035)
Garfield007 Creative Commons License 2024.08.22 -5 1 63038

M4, 130km egy matricával. 

Előzmény: saválló (63037)
saválló Creative Commons License 2024.08.22 -2 4 63037

Fejlemények fogyasztásügyileg....

 

Megfogadtam mindegyikőtöktől a javasolt tippeket, elmentem "céltalanul" pályázni a TCe-vel, vettem reggel, jobb híján, 2 vármegye matricát mert csak eggyel talán körbe körbe kőrözhettem volna, így legalább eltudtam menni egy irányban 50 km-t.

 

Tehát mentem ca. 110 km-t az M6-on, tempomat 140km/h-ra (valós vmi 135 körül ) állítva, de volt rövid 150 is, és ha már autópálya akkor volt 160 is 1-2 gyorsítás erejéig, úgyis wazéval megyek mindig, nem mértek sehol sem.

 

Miután lejöttem a pályáról irány a közeli MOL-kút, megint csurigtank, oszt nézem, számolom a fogyasztás a tegnapi tankolás óta megtett 130 km-re 7.76 literre jött ki, no ez már nagyon rendben van.

 

Csodát nem várok el egy 130 LE-s benzinestől,  főleg nem 6-7 literes fogyasztást, de a sok rövid távú használatnak megvan az ára a magas fogysztás.

 

Még amire gondoltam, ugye ezer éve mindig ugyanannál a kis kútnál tankolok, nem-e ott nem stimmelhet vmi a kiadott üzemanyag mennyiségével kapcsolatban?

A kedvezőbb - 15-19 Ft-os árat valahogy finanszírozni is kell.

 

De hamarosan ennek is utánajárok mert legközelebb is a MOL- hoz megyek tankolni, és meglátom, hogy alakul így a fogyasztás.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.08.22 -1 3 63036

Igen.

ahol véget ér a tudás, ott kezdődik a hit.

Előzmény: saválló (63035)
saválló Creative Commons License 2024.08.22 -2 3 63035

Ugyanezt tapasztaltam én is, az általam használt autóknál sosem volt jelentős ( néhány tizednyin kívül ) fogyasztáskülönbség itthoni, és a nyugaton tankolt üzemanyagok között.

De ezt már nagyon régóta téma némelyeknél mert csak hinni kell benne, és már "működik" is a csodaüzemanyag.:-)

Előzmény: trizs77 (63034)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.21 -1 2 63034

Hét évig jártam havonta egyszer, néha többször a brüsszeli lakásunk és bp-i Dohány utca között.

2x1385 km.

 

Semmilyen különbséget nem láttam fogyasztásban a magyar, osztrák, német vagy belga tankolások alkalmával.

 

Garfield007 Creative Commons License 2024.08.21 -5 1 63033

Csak hozzáteszem, hogy mindenki buszsofőr itt is :-)

Az 1,6 millió km 30(harminc) éven keresztül, minden nap 146km megtétele. 

Csak mondom.

ÉS ez csak a magán.

 

Előzmény: saválló (63032)
saválló Creative Commons License 2024.08.21 -1 3 63032

" Évenként ~másfél millióért tankolok "

 

Nyugat Európában?

Remélem nem gondolod komolyan, hogy rajtad kívül még senki sem járt Hegyeshalmon túl?

 

"Fél liter fölötti különbség százon. 500 kilométer, ott már látszik."

 

Ha 600 vagy neadjisten 1600 km-t megy az ember egy irányba majd onnan vissza az számít?

Így van benne akár többször is nyugaton tankolt csodaüzemanyag, különbség pedig nem érzékelhető azaz nem mérhető, az a néhány tized eltérés teljesen normál.

 

Tehát:

- most vagy nem tudják kiszámolni a különböző tankolt üzemanyagok közötti eltérő fogyasztást

-vagy nem tudnak olvasni hiszen nem látják a műszerfalon az előttük megjelenő fogyasztási adatokat, jelen esetben a kiírt átlagot ami jelentősen nem változik attól függetlenül, hogy hol került a tanknyílásba a töltőpisztoly.

-esetleg van aki olyan autóval jár amelyik érzékeny az üzemanyag minőségére, és van aki olyannal amelyiknek ez édesmindegy.

 

Én évtizedek óta VW-konszern autókkal járok, és ezeknél nincs, és  nem is volt említésre méltó eltérés az idehaza vagy éppen valahol Ny-Európában, németeknél, osztrákoknál vagy éppen hollandoknál, olaszoknál stb. tankolt üzemanyag között.

 

Tapasztalatom e téren meg amúgy sem lehet hiszen ezidáig csak ca. 1,6 M km-t tettem meg saját autókkal, a cégesek ebben nincsenek benne.

 

De maradjunk keleten, a szlovén, horvát, de még bosnyák üzemanyagot tankolva sincs néhány tizednél több eltérés, tehát nem számottevő az, hogy éppen hol került az autóba üzemanyag.

 

Egyébként nem tudom ez az egész nyugati csodaüzemanyag miként befolyásolja a TCe átlagfogyasztását, amely a szalonból elhozva, az első napjától kezdve csak magyar üzemanyaggal volt tankolva, és az akkori kezdeti 8.1-es átlaga mostanra már elérte a 9.7 l/110 km-t.

Mindvégig magyar kúton lett tankolva.

 

Feltételezem nem minden TCe-s topiktárs jár nyugatra üzemanyagért, és érdekes módon mégsem fogyaszt a Dusterük annyit, mint az enyém, sőt van akié 6 l körül fogyaszt csodaüzemnyag nélkül is.

 

 

 

Előzmény: 1 valaki (63031)
1 valaki Creative Commons License 2024.08.21 0 0 63031

Évenként ~másfél millióért tankolok, látom a különbséget osztrák, és magyar gázolaj között. És nem decik.

Volt próba ugyanazon úton tól, ig, magyarral, és osztrákkal is. Ugyanúgy éjjel, másnap. Fél liter fölötti különbség százon. 500 kilométer, ott már látszik.

Előzmény: saválló (63026)
Garfield007 Creative Commons License 2024.08.21 -5 0 63030

Akkor tényleg meg kell hajtani, számolni két teli tankból átlagot és ha még mindig ennyi, akkor szerviz és mondjanak ők rá valami okosat.

Előzmény: saválló (63028)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!