Hmmm, a tapasztalat - úgy tűnik - hogy a tce-vel is gond van ilyen felhasználás mellett. Nem nagyon van már különbség egy dci és egy tce között. Illetve van, utóbbit már nem tudod megvenni.
Legközelebb én is benyásat veszek városra, legalábbis nagyon úgy néz ki.
Így van, kitaláltam, nyilván ott voltál/láttad/ismerőseid jobban tudják. (ja ez ember elmegy végig cruze-ol rajta, aztán ottragad a célnál, vagy hazasétál a kocsit hátrahagyva. Életszerű a kinti ismerőseidnek is, meg az idehaza élő ingázóknak is, mindenki csak egy irányban közlekedik :) )
Részemről befejeztem, igyekszem inkább a hozzászólásokra válaszolni, nem az okoskodásokra.
A krakkolás során a hosszú szénláncokból - aszfalt minőségű szénhidrogénből - készítenek akár benzint, vegyipari benzint, gázolajat, oldószereket, stb. Amit a piac épp kíván. Tehát nem függ a végtermék összetétele a nyersolajtól, ha van krakkoló üzeme az adott finomítónak. Kell hozzá hidrogén, amit metánból (földgáz) pótolnak hozzá. Ráadásul az általad végterméként ismert üzemanyagokat sok-sok párlatból, komponensből keverik össze, az nem egy csap a vákumdesztillációs kolonna oldalán.
Most ugye az volt a cél, hogy "kiégessem" a rendszert a sok rövid táv miatt, nem az, hogy mennyit fogyaszt normál autópályatempó alatt.
Sosem megyek a megengedettnél kevesebbel ha nincs rá ok mondjuk baleset, torlódás vagy éppen építkezés miatti korlátozás, ha már pálya akkor haladjunk.:)
Persze ez nem a TCe-re vonatkozik mert ez nem pályázásra lett véve hanem a páromnak a közeli városba napi munkábajárásra.
Most már akár mehetek vele pályára néhanapján kikormolni hiszen van rá véve éves megyei.
Lehet mi is jobban jártunk volna ilyen felhasználás mellett egy 3 hengeressel, dieselt meg azért nem akartam venni mert DPF+ adblue + a sok rövid táv miatt még több gond lett volna egy gázolajossal.
Tehát mentem ca. 110 km-t az M6-on, tempomat 140km/h-ra (valós vmi 135 körül ) állítva, de volt rövid 150 is, és ha már autópálya akkor volt 160 is 1-2 gyorsítás erejéig, úgyis wazéval megyek mindig, nem mértek sehol sem.
Miután lejöttem a pályáról irány a közeli MOL-kút, megint csurigtank, oszt nézem, számolom a fogyasztás a tegnapi tankolás óta megtett 130 km-re 7.76 literre jött ki
8000 mérföld, egy hónapban, napi 266 mérföld(~420km, minden nap), egyik kinn élő ismerős sem megy ennyit, ha nem muszáj, de megint jó példa volt.
A 66-os nincs 4k km hosszú, szóval ha jártál arra, az oda-vissza tényleg buszos teljesítményű kör, persze tudom, hogy te amikor kinn voltál hetente toltad le.
A városba meg jól beégtetek és most valamiért Miskolcról beszélsz, pedig beszélhetnénk Győrről is ;-D Soroksári út királyai.
Van aki rendszeresen járt Ny-Európába heti szinten, itthonról telitank, kintről telitankkal hazafelé, ez talán elég jelentős tapasztalatot eredményez mivel heti szinten találkozott az autó itthoni, és "nyugati" üzemanyaggal.
Aztán ahogy már írtam, és más is aki szintén nem keveset járt kifelé, és vissza, sem tapasztalt számottevő fogyasztáskülönbséget a kinti ill. itthoni üzemanyaghasználat között.
Azt is írtam, hogy lehet valamelyik autó allergiás a magyar üzemanyagra, és imádja a kintit.:)
"ui: az ember nem buszsofőr, de ha hobbikiránduláson elautózgat 4-8e mérföldet egy hónap alatt, összejön az a másfél milla km rövidebb idő alatt is :) És akkor még csak a 66-oson ment egy karikát. Más dimenzió mint Miskolc-BP bevezető (tempomat nélkül) :)"
Miért kell ahhoz buszsofőrnek lenni, hogy történetesen vki elautózzon hetenként 1-2 ezer km-t?
Nem dicsekvésképpen csupán száraz tényként közlöm még a 80-as évek végén egy hétvégén elautóztam egyedül 3200 km-t egy bérautóval.
Sajáttal ha emlékeim nem csalnak egy hét alatt ca. 1700 km-t, de ez csak oda-vissza út, de mentem egy seggel 1200 km-t is mert muszály volt.
Én például tapasztaltam, de csak osztrák Bécs környéki és romániai kutakon. Mindkettővel kedvezőbb volt a fogyi. De ne zárjuk ki a szubejktivitást belőle.
Otthonomtól 1500 km-es környezetben tankolok saját verdába. Messzebb bérautóba, azokat meg nyilván nem tudom...
Ja de, USA-ban ritka fos 87-es oktánszámú normállal, néha pedig 93-as szuperbenyával jártam. Fingom nincs milyen kutakon, de 20-22 államban biztosan autóztam, a távolságok miatt vélhetően többségében tankoltam is.
Ezeket nem fillérbaszásból tudom, hanem munka miatt, könyvelődik minden a projektre, munkára, így a nafta is, amortizáció is, szerviz is, idő is.
ui: az ember nem buszsofőr, de ha hobbikiránduláson elautózgat 4-8e mérföldet egy hónap alatt, összejön az a másfél milla km rövidebb idő alatt is :) És akkor még csak a 66-oson ment egy karikát. Más dimenzió mint Miskolc-BP bevezető (tempomat nélkül) :)
Természetesen, kérésed nem merül feledésbe, jövő héten úgyis pupig kell tankolnom megint a párom autóját, ő ugye ezt "nem szereti", de sebaj, majd én megoldom, és leírom mennyi lett ismételten az átlagfogyi.
Ja, persze megint MOL-hoz megyek csupán a kíváncsiság hajt, hátha emiatt majd jól "megjavul" a fogyasztás.:)
Én sárga-pirossal jártam így városunk összes kútján, mind b, mind d naftával. Bár az összes benzinkutas ismerősöm esküszik, hogy az nem lehet. Mégis, bárhol másutt tankolva jelentősen kevesebbet ettek a verdák (literrel), ebből én arra következtettem, habos naftát, vagy vizezettet mértek, vagy valami egyébbel növelték a mennyiséget a föld alatt.
Nem tudom hogy működik a hitelesítés, vagy mi állítódhat el? A benzinben oldódó műanyag fogalma pl ismert, összerakáskor még jó a lapát/fogaskerék/dözsfék/fúvóka/cső majd hitelesítés után szépen elfogy, porózussá válik. De ez csak kitaláció.
A világ kénbányászata akkor omlott össze amikor a diesel olaj kénmentesítését bevezették. Nem mellesleg ez adott lendületet az ipari tisztaságú kén felhasználásával gipsz és szárazépítés fellendülésének.
A nyersolaj a technológiát határozza meg, nem a végterméket. A krakkolás feltalálása óta bármiből lehet bármit készíteni.
Megfogadtam mindegyikőtöktől a javasolt tippeket, elmentem "céltalanul" pályázni a TCe-vel, vettem reggel, jobb híján, 2 vármegye matricát mert csak eggyel talán körbe körbe kőrözhettem volna, így legalább eltudtam menni egy irányban 50 km-t.
Tehát mentem ca. 110 km-t az M6-on, tempomat 140km/h-ra (valós vmi 135 körül ) állítva, de volt rövid 150 is, és ha már autópálya akkor volt 160 is 1-2 gyorsítás erejéig, úgyis wazéval megyek mindig, nem mértek sehol sem.
Miután lejöttem a pályáról irány a közeli MOL-kút, megint csurigtank, oszt nézem, számolom a fogyasztás a tegnapi tankolás óta megtett 130 km-re 7.76 literre jött ki, no ez már nagyon rendben van.
Csodát nem várok el egy 130 LE-s benzinestől, főleg nem 6-7 literes fogyasztást, de a sok rövid távú használatnak megvan az ára a magas fogysztás.
Még amire gondoltam, ugye ezer éve mindig ugyanannál a kis kútnál tankolok, nem-e ott nem stimmelhet vmi a kiadott üzemanyag mennyiségével kapcsolatban?
A kedvezőbb - 15-19 Ft-os árat valahogy finanszírozni is kell.
De hamarosan ennek is utánajárok mert legközelebb is a MOL- hoz megyek tankolni, és meglátom, hogy alakul így a fogyasztás.
Ugyanezt tapasztaltam én is, az általam használt autóknál sosem volt jelentős ( néhány tizednyin kívül ) fogyasztáskülönbség itthoni, és a nyugaton tankolt üzemanyagok között.
De ezt már nagyon régóta téma némelyeknél mert csak hinni kell benne, és már "működik" is a csodaüzemanyag.:-)
Remélem nem gondolod komolyan, hogy rajtad kívül még senki sem járt Hegyeshalmon túl?
"Fél liter fölötti különbség százon. 500 kilométer, ott már látszik."
Ha 600 vagy neadjisten 1600 km-t megy az ember egy irányba majd onnan vissza az számít?
Így van benne akár többször is nyugaton tankolt csodaüzemanyag, különbség pedig nem érzékelhető azaz nem mérhető, az a néhány tized eltérés teljesen normál.
Tehát:
- most vagy nem tudják kiszámolni a különböző tankolt üzemanyagok közötti eltérő fogyasztást
-vagy nem tudnak olvasni hiszen nem látják a műszerfalon az előttük megjelenő fogyasztási adatokat, jelen esetben a kiírt átlagot ami jelentősen nem változik attól függetlenül, hogy hol került a tanknyílásba a töltőpisztoly.
-esetleg van aki olyan autóval jár amelyik érzékeny az üzemanyag minőségére, és van aki olyannal amelyiknek ez édesmindegy.
Én évtizedek óta VW-konszern autókkal járok, és ezeknél nincs, és nem is volt említésre méltó eltérés az idehaza vagy éppen valahol Ny-Európában, németeknél, osztrákoknál vagy éppen hollandoknál, olaszoknál stb. tankolt üzemanyag között.
Tapasztalatom e téren meg amúgy sem lehet hiszen ezidáig csak ca. 1,6 M km-t tettem meg saját autókkal, a cégesek ebben nincsenek benne.
De maradjunk keleten, a szlovén, horvát, de még bosnyák üzemanyagot tankolva sincs néhány tizednél több eltérés, tehát nem számottevő az, hogy éppen hol került az autóba üzemanyag.
Egyébként nem tudom ez az egész nyugati csodaüzemanyag miként befolyásolja a TCe átlagfogyasztását, amely a szalonból elhozva, az első napjától kezdve csak magyar üzemanyaggal volt tankolva, és az akkori kezdeti 8.1-es átlaga mostanra már elérte a 9.7 l/110 km-t.
Mindvégig magyar kúton lett tankolva.
Feltételezem nem minden TCe-s topiktárs jár nyugatra üzemanyagért, és érdekes módon mégsem fogyaszt a Dusterük annyit, mint az enyém, sőt van akié 6 l körül fogyaszt csodaüzemnyag nélkül is.
Évenként ~másfél millióért tankolok, látom a különbséget osztrák, és magyar gázolaj között. És nem decik.
Volt próba ugyanazon úton tól, ig, magyarral, és osztrákkal is. Ugyanúgy éjjel, másnap. Fél liter fölötti különbség százon. 500 kilométer, ott már látszik.