Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

adingos Creative Commons License 2019.02.11 0 0 5059

Nekem minden tankoláskor kivilágit a cshek, majd valamikor gondol egyet oszt kialszik.  De semmi változás a működésben. 

Előzmény: JaniJaniX (5058)
JaniJaniX Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5058

Üdv. 99 es Matiz ka 1 es. Ma megint eljátszotta,magasabb fordulaton kigyullad a lámpa,de vissza nem alszik,alapjáraton. Hibakodot nem ad,teljesitményéböl nem veszit nem rángat. Olvasom az elöttem szolokat a hibakod olvasoval kapcsolatban (odb2) ezt akartam csinálni,hogy talán megmutatja.A kipufogo a hátso dobnál lukas lefelé a kondenzviz csak ugy folyik belöle. De szerintem ez nem befolyásolja a chek lámpát.

Előzmény: Törölt nick (5053)
oveipreib Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5057

Nem értek hozzá hangsúlyozom, csak kérdezem:

Az ok, ha le van zárva az EGR, mert nem eregeti vissza a kipuf.gázt az égéstérbe. De mi van, ha nyitott heylzetben akad fel? Vagy ez nem pillangó szelepes megoldású?

Előzmény: GPS (5056)
GPS Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5056

 

Az EGR-re bármit rá lehet fogni - amikor fingjuk sincs a szerelőknek mi a valódi baja a motornak.

 

Ebben "segít" a valójában semmire sem való hibakódolvasás is (főleg a Kínából rendelt, univerzális szoftverű) - ami azon kívül, hogy véletlenszerű számokat dobál ki - bármire is legyen az - más szórakozást nem nyújt.

Hasznot meg még annyit sem.

 

Ezért könnyű mindent az EGR-re fogni első körben mert arról szinte senki nem tudja pontosan, hogy milyen valódi hatással van a motor működésére (sokan még azt se, hogy mit takar ez a 3 betű).

 

Bár ugyanez elmondható a lambdaszondáról is - ha egyszer megkérdeznénk 10 random autóst, hogy mesélje már el mi tulajdonképen az a lambdaszonda és főleg mire való...érdekes arány jönne ki a 10 megkérdezettből.

 

Szóval az EGR ha van, ha nincs, ha működik, ha nem, vagy ha teljesen le van blindelve (vagy kikötve elektromosan) - az az égvilágon semmit nem befolyásol a motor működésén - érezhető hibajelenséget meg aztán végképp nem produkál.

.

Előzmény: oveipreib (5054)
oveipreib Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5055

Azóta semmi gondom.

Lekopogtam :)

oveipreib Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5054

Nem vagyok autószerelő, csak a tapasztalataimról tudok irni. 19ezer km táján nekem is gondom volt a check lámpával. 2 Daewoo SZAKszervizben (Siófok, Veszprém) is az elsők között szerepelt a gyanús dolgok listáján az EGR szelep. P300as hibakód mellett, ha jól emlékszem. Rengetegszer voltam náluk, mivel garanciális volt a kocsi.

Végül mikor megállt az egyik henger kiderült, h bef. szelep, de ez már egy 3. szervizben történt, egy gurunál, ahová az előző helyek egyikéről küldtek.

Előzmény: GPS (5052)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5053

A típus megadása sokat segítene.

Ha nem tudod hogy mikor volt gyertyacsere és pontosan milyen típus van benne akkor először cserélj gyertyát.

Előzmény: JaniJaniX (5050)
GPS Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5052

 

EGR, lambdaszonda, befecskendező szelep szentháromságon kivül

 

Szerintem az EGR-t hagyjuk ki ebből - mert az égvilágon semmilyen befolyása nincs a motor működésére - az 1-esnél meg aztán pláne.

 

Annyira nincs, hogy egy idő után az menetrendszerűen úgy elkokszolódik, hogy azon semmi sem jár se ki, se be - de sokan (főleg műszaki vizsga előtt) simán leblindelik egy lemezzel, oszt annyi neki.

Részemről vagy 3-4 évet jártam tökre lezárt (leblindelt) EGR-el (pont a CO miatt) - tehát tudom mit beszélek.

 

A "nagy hajtás" után bekövetkező problémák (amennyiben kis pihenő, illetve lassabb menésben, vagy alpjáraton megszűnik) - az sokkal inkább lambdaszonda-szagú - ugyanis amikor a már fáradt-beteg szonda jobban felhevül a nagy hajtástól - onnantól kezd megbolondulni.... visszahűlve meg rendbejönni.

 

Egyébként a lambdaszonát úgy 100 ezer km-ként kérdezés nélkül illene kicserélni (lehetőleg egy márkás darabra, mert ebből is sok a kutyaütő) - csakúgy, mint ahogy a vezérszíjjal sem ajánlatos megvárni, amig elszakad.

.

Előzmény: oveipreib (5051)
oveipreib Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5051

EGR, lambdaszonda, befecskendező szelep szentháromságon kivül, lehet gyertya, gyújtótrafó vagy akármi. Ha 1es matiz, akkor egy sor hibaforrás lehet az elosztós gyújtás miatt.

 

Előzmény: JaniJaniX (5050)
JaniJaniX Creative Commons License 2019.02.10 0 0 5050

Üdv. A tenapi nap szembesültem a chek lámpa idegesitő világitásával. Eddig leginkább csak városban használtuk,alacsony fordulat ötven max. A tegnapi nap elhagytam a várost,magasabb fordulat kihuzatva. Harmadikba hatvannál felgyuladt a lámpás. Na mondom még ez hiányzott. Félreáltam motor leállit,pihi. Gyujtás ráad várom a hiba kodot,semmi,lámpa elalszik.  Akkor irány tovább. Falubol kiér felgyorsit lámpa felgyullad. Nem értem. Olyan mintha magasabb fordulaton vagy nagyobb temponál jönne elő. Haza felé ugyan az. Lámpás világit,vasuti átjáro a városban,motor leállit. A városban alacsony fordulaton lassu temponál nem jönn elö. Olvastam a forumot és én erre az EGR szelepre gyanakszom. Vagy vegyek hibakod olvasot,az megmutatná,kiirná. Nemtudom mit évö legyek mihez nyuljak? Ötlet?

oveipreib Creative Commons License 2019.02.08 0 0 5049

Ingáztam is vele kb 10 évig 15 km távolságra. Soha sem evett többet 5,5 liternél.

Ma már csak helyben ill. az előbb leirt 150km es túrát járom rendszeresen.

Ezt a kocsit sohasem fogom eladni. Max szétrohad a kasznija egyszer, de még az is jó, mert valami véletlen folytán sosem kellett túl sokat sós latyakban mennem vele.

 

oveipreib Creative Commons License 2019.02.08 0 0 5048

2004-es Matiz2, 73ezer km, 140 km autópálya+országút, 1 személy+150kg csomag, 100km/h, 5,2l/100km

Shell/ Mol/ ÖMV normál 95ös benzin

145/70/r13 négyévszakos gumi

 

Előzmény: GPS (5036)
Seherezade1 Creative Commons License 2019.02.08 0 0 5047

Trükkösen ha nem taposodod, tavasszal már csináltam  4,7 et.

Télen, friss olajcsere után 3 Barra fújt gumival fűtés nélkül papásan 5,4- 5,8 körül, városon kívül.

 

 

Előzmény: GPS (5036)
JaniJaniX Creative Commons License 2019.02.05 0 0 5046

Kettő kisebb van rajt. Ha szemböl állok akkor a hátson szabályos sugárba folyik. A hozzám közelebbi ami a hütörröl jön az csordogál.

Előzmény: GPS (5045)
GPS Creative Commons License 2019.02.05 0 0 5045

 

A vékony visszafolyócsövön csorog vissza a víz a tartályba - járó motorral?

.

 

Előzmény: JaniJaniX (5043)
köböki Creative Commons License 2019.02.05 0 0 5044

Üdv. Keresek Matiz II. Motor blokkot jó állapotban lévőt keveset futottat!

JaniJaniX Creative Commons License 2019.02.05 0 0 5043

Sziasztok. Olyan problémám lenne a kicsi Matiz zal (99es),hogy inditásnál mikor járatom a motort,bugyborákolást hallok a motorbol. Azt mondják levegös a rendszer,de ha lekéne magátol levegötlenitenie akkor már elkellett volna hagynia. Viz nem tünik el. Meleg nincs nem jó a fütés. Tudnátok tippet adni . Köszönöm

CsepeliBalazs Creative Commons License 2019.02.01 0 0 5042

06302446872

Előzmény: CsepeliBalazs (5041)
CsepeliBalazs Creative Commons License 2019.02.01 0 0 5041

Nekem van egy vezérlőm hivj ha kell!

Előzmény: mogeza (5033)
adingos Creative Commons License 2019.01.27 0 0 5040

A folyamatot ismerem. 10esetből kb 4x nem indít. Vagyis, valami gebasz van a rendszerben. 

Előzmény: Laudat (5038)
adingos Creative Commons License 2019.01.27 0 0 5039

Akku, kizárt. 2hetes új van benne. A többi verzió még lehetséges. 

Előzmény: Laudat (5038)
Laudat Creative Commons License 2019.01.26 0 0 5038

Ha levetted az önindítót, meg kellett volna próbálni, hogy behúz, és pörget is, mert hiába cseréltél szénkefét, ha a behúzó része, " be éghetett".

Amikor elindul az önindító  a behúzó része ráviszi a fogas kereket a fogas koszorúra, majd azt megpörget , és beindul a motori

Aztán lehet az akkumulátor is, ha cella zárlatos lesz, vagy lett. másik aksival meg kell próbálni.

Sajnos saját magam is végig jártam , ezt a folyamatot -:((

Előzmény: adingos (5037)
adingos Creative Commons License 2019.01.26 0 0 5037

Üdv Urak! A probléma a következő. Kulcs be a gyutáshoz, oszt nuku reakciója. Táp szopattyú, zúg, az ok. Kontroll lámpa világlik. Ez is ok. De a gyútó meg se nyikkan. No, gyútó le, kefe csere, gyútó fel. Hiba fennál. Nyikk nuku. Ötlet GPS uram??? Lehet zárbetét a kulcsnál??? 

GPS Creative Commons License 2019.01.22 -1 0 5036

 

Akik a Matiz fogyasztására 4-5 litert írnak, azok enyhén szólva is füllentenek!

 

Főleg, amikor azt mondják, hogy nekik vegyesen - várossal együtt (!) eszik 5.5 litert. Na ez az igazi Münchausen-dijas duma.

 

Én 10 évig Matízoztam, és rendben volt a motorom.

 

- országúton, 90-95 -ös tempóval evet 5,7...6-ot

- városban, télen - 9,5...10-et. Nyáron persze kevesebbet - de télen, rövid utakon zabált ám, mint egy felnőtt.

.

Előzmény: ezermester123 (5035)
ezermester123 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 5035

Akik a Matiz fogyasztására 4-5 litert írnak, azok enyhén szólva is füllentenek! A gyári adat is 8,5 litert ír! Ennyit a fogyasztásról! Én egyébként télen-nyáron 7,3-7,4 közötti fogyasztással használom és csak Budapesten!

Előzmény: Törölt nick (181)
mogeza Creative Commons License 2019.01.15 0 0 5034

mogeza Creative Commons License 2019.01.15 0 0 5033

Üdvözlök Mindenkit!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni.Apósom nemrég vett egy 2003-as Matiz-t. Már túl van egy hengerfej felújításon, gyűrűzésen, és lambda szondák cseréjén. Az autó továbbra is melegen füstöl és 12 litert eszik. Hibának dús keveréket ír be.

Most ott tarunk hogy, a motorvezérlőnek állítólag nem szabadna 5 Voltnál többet kiadnia, ez viszont 6-6,5-öt is kiad. Ezért keresünk egy hozzávaló vezérlőt. Még azt szeretném megtudni, ez a vezérlő csak imóval együtt cserélhető, vagy átprogramozás nélkül, imo nélkül is cserélhető?

dekoros1971 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 5032

Sziasztok, olyan kérdésem lenne, van egy 2006 -os Matíz ,aminek nem vílágít a tolatólámpa, minden átnézve és kiderült hogy ha be van tekerve a váltóba nem működik, ha kiveszem benyomom működik, ilyenkor mi lehet a probléma ? nem ér bele? és nem tudja benyomni, valakinek hasonló? és megoldás?

Frici71 Creative Commons License 2019.01.09 0 0 5031

Sziasztok!

1999. évjáratú Matiz első-hátsó üléseit szeretném kicserélni. Chevy Spark l. ülései csereszabatos vele? Méretek, felfogású pontokra gondolok. Előre is köszönöm a segítséget.

Sera26 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 5030

Abszolút korrekt, sőt. Ha ennyiből megúsznám a munkadíjat egy szavam se volna.

Hét végéig kiderül, elvileg holnap fogad a szaki.

Előzmény: GPS (5029)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!