Üdv. 99 es Matiz ka 1 es. Ma megint eljátszotta,magasabb fordulaton kigyullad a lámpa,de vissza nem alszik,alapjáraton. Hibakodot nem ad,teljesitményéböl nem veszit nem rángat. Olvasom az elöttem szolokat a hibakod olvasoval kapcsolatban (odb2) ezt akartam csinálni,hogy talán megmutatja.A kipufogo a hátso dobnál lukas lefelé a kondenzviz csak ugy folyik belöle. De szerintem ez nem befolyásolja a chek lámpát.
Az ok, ha le van zárva az EGR, mert nem eregeti vissza a kipuf.gázt az égéstérbe. De mi van, ha nyitott heylzetben akad fel? Vagy ez nem pillangó szelepes megoldású?
Az EGR-re bármit rá lehet fogni - amikor fingjuk sincs a szerelőknek mi a valódi baja a motornak.
Ebben "segít" a valójában semmire sem való hibakódolvasás is (főleg a Kínából rendelt, univerzális szoftverű) - ami azon kívül, hogy véletlenszerű számokat dobál ki - bármire is legyen az - más szórakozást nem nyújt.
Hasznot meg még annyit sem.
Ezért könnyű mindent az EGR-re fogni első körben mert arról szinte senki nem tudja pontosan, hogy milyen valódi hatással van a motor működésére (sokan még azt se, hogy mit takar ez a 3 betű).
Bár ugyanez elmondható a lambdaszondáról is - ha egyszer megkérdeznénk 10 random autóst, hogy mesélje már el mi tulajdonképen az a lambdaszonda és főleg mire való...érdekes arány jönne ki a 10 megkérdezettből.
Szóval az EGR ha van, ha nincs, ha működik, ha nem, vagy ha teljesen le van blindelve (vagy kikötve elektromosan) - az az égvilágon semmit nem befolyásol a motor működésén - érezhető hibajelenséget meg aztán végképp nem produkál.
Nem vagyok autószerelő, csak a tapasztalataimról tudok irni. 19ezer km táján nekem is gondom volt a check lámpával. 2 Daewoo SZAKszervizben (Siófok, Veszprém) is az elsők között szerepelt a gyanús dolgok listáján az EGR szelep. P300as hibakód mellett, ha jól emlékszem. Rengetegszer voltam náluk, mivel garanciális volt a kocsi.
Végül mikor megállt az egyik henger kiderült, h bef. szelep, de ez már egy 3. szervizben történt, egy gurunál, ahová az előző helyek egyikéről küldtek.
Szerintem az EGR-t hagyjuk ki ebből - mert az égvilágon semmilyen befolyása nincs a motor működésére - az 1-esnél meg aztán pláne.
Annyira nincs, hogy egy idő után az menetrendszerűen úgy elkokszolódik, hogy azon semmi sem jár se ki, se be - de sokan (főleg műszaki vizsga előtt) simán leblindelik egy lemezzel, oszt annyi neki.
Részemről vagy 3-4 évet jártam tökre lezárt (leblindelt) EGR-el (pont a CO miatt) - tehát tudom mit beszélek.
A "nagy hajtás" után bekövetkező problémák (amennyiben kis pihenő, illetve lassabb menésben, vagy alpjáraton megszűnik) - az sokkal inkább lambdaszonda-szagú - ugyanis amikor a már fáradt-beteg szonda jobban felhevül a nagy hajtástól - onnantól kezd megbolondulni.... visszahűlve meg rendbejönni.
Egyébként a lambdaszonát úgy 100 ezer km-ként kérdezés nélkül illene kicserélni (lehetőleg egy márkás darabra, mert ebből is sok a kutyaütő) - csakúgy, mint ahogy a vezérszíjjal sem ajánlatos megvárni, amig elszakad.
EGR, lambdaszonda, befecskendező szelep szentháromságon kivül, lehet gyertya, gyújtótrafó vagy akármi. Ha 1es matiz, akkor egy sor hibaforrás lehet az elosztós gyújtás miatt.
Üdv. A tenapi nap szembesültem a chek lámpa idegesitő világitásával. Eddig leginkább csak városban használtuk,alacsony fordulat ötven max. A tegnapi nap elhagytam a várost,magasabb fordulat kihuzatva. Harmadikba hatvannál felgyuladt a lámpás. Na mondom még ez hiányzott. Félreáltam motor leállit,pihi. Gyujtás ráad várom a hiba kodot,semmi,lámpa elalszik. Akkor irány tovább. Falubol kiér felgyorsit lámpa felgyullad. Nem értem. Olyan mintha magasabb fordulaton vagy nagyobb temponál jönne elő. Haza felé ugyan az. Lámpás világit,vasuti átjáro a városban,motor leállit. A városban alacsony fordulaton lassu temponál nem jönn elö. Olvastam a forumot és én erre az EGR szelepre gyanakszom. Vagy vegyek hibakod olvasot,az megmutatná,kiirná. Nemtudom mit évö legyek mihez nyuljak? Ötlet?
Ingáztam is vele kb 10 évig 15 km távolságra. Soha sem evett többet 5,5 liternél.
Ma már csak helyben ill. az előbb leirt 150km es túrát járom rendszeresen.
Ezt a kocsit sohasem fogom eladni. Max szétrohad a kasznija egyszer, de még az is jó, mert valami véletlen folytán sosem kellett túl sokat sós latyakban mennem vele.
Sziasztok. Olyan problémám lenne a kicsi Matiz zal (99es),hogy inditásnál mikor járatom a motort,bugyborákolást hallok a motorbol. Azt mondják levegös a rendszer,de ha lekéne magátol levegötlenitenie akkor már elkellett volna hagynia. Viz nem tünik el. Meleg nincs nem jó a fütés. Tudnátok tippet adni . Köszönöm
Üdv Urak! A probléma a következő. Kulcs be a gyutáshoz, oszt nuku reakciója. Táp szopattyú, zúg, az ok. Kontroll lámpa világlik. Ez is ok. De a gyútó meg se nyikkan. No, gyútó le, kefe csere, gyútó fel. Hiba fennál. Nyikk nuku. Ötlet GPS uram??? Lehet zárbetét a kulcsnál???
Akik a Matiz fogyasztására 4-5 litert írnak, azok enyhén szólva is füllentenek! A gyári adat is 8,5 litert ír! Ennyit a fogyasztásról! Én egyébként télen-nyáron 7,3-7,4 közötti fogyasztással használom és csak Budapesten!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Apósom nemrég vett egy 2003-as Matiz-t. Már túl van egy hengerfej felújításon, gyűrűzésen, és lambda szondák cseréjén. Az autó továbbra is melegen füstöl és 12 litert eszik. Hibának dús keveréket ír be.
Most ott tarunk hogy, a motorvezérlőnek állítólag nem szabadna 5 Voltnál többet kiadnia, ez viszont 6-6,5-öt is kiad. Ezért keresünk egy hozzávaló vezérlőt. Még azt szeretném megtudni, ez a vezérlő csak imóval együtt cserélhető, vagy átprogramozás nélkül, imo nélkül is cserélhető?
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, van egy 2006 -os Matíz ,aminek nem vílágít a tolatólámpa, minden átnézve és kiderült hogy ha be van tekerve a váltóba nem működik, ha kiveszem benyomom működik, ilyenkor mi lehet a probléma ? nem ér bele? és nem tudja benyomni, valakinek hasonló? és megoldás?