Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Én is klímát tennék be, de a hideg falak miatt max 1-2 éjszakát lehetne otttölteni anélkül, hogy penészedni kezdjenek a falak. Ezért is lenne jobb a klíma, mert az addig mozgatja a levegőt, míg ember tartózkodik ott. Ugyanakkor, egy fűtésre való klíma egész télen (talán 5 fok alatt) fogyaszt 50 wattat állandóan a karter- és a csepptálcafűtésre.
Ha meg áramtalaítva van a ház, akkor hidegben a klíma bekapcsolása előtt érdemes a klímát áram alá helyezni, hogy a karterfűtés felolvassza az olajat a rendszerben.
A vályog alkalmi fűtés esetén olyan nagy mértékben disszipálja a hőt, hogy nagyon nehéz lesz normál lakható szintre felfűteni. (ezért is "hűvös" nyáron, mert lassan melegszenek át a falak.)
Vagyis az eseti fűtés sosem lesz itt megfelelő, lehet, hogy a bent lévő levegőt fel lehet melegíteni, de a ház szerkezetét nem, (vagy csak nagyon lassan/sok energiával) és a megmelegített levegő a nagy felületű "hideg" falak miatt aránylag gyorsan fog hűlni.
Én klímával fűtenék... (az sem lesz komfortos, hideg lesz a fal/talaj.. )
Igen sok helyen ilyen a hétvégi ház temperálása---bár kissé borsos a villanyszámla.
Utána jön "Napelem" azzal is működik.---megint csak jelentős summa--de onnan "ingyér van!"
Magánvélemény; ha nincs hőszigetelés a helyzettől függöen a 8--16C az olcsón elérhető. S nincs gyors felfűtés , tehát 2 ..4 nappal előtte kell meggondolni,mikor megyünk.
A sensys-t akarnám beállítani arra, hogy ne az alap képernyőt mutassa,hanem a kazán-alap vagy a kazán-teljes képernyőt. De sajna mindkettőre az írja nem található a képernyő.
Lehet ,hogy a kazán nem tudja kezelni ezt a funkciót?
Tuti megint én vagyok hozzá a nemértő izé-mizé pedig már mindent is nyomkodtam-tekergettem rajta ,de semmi eredménye nem volt. Ezért fordulok az itteni csoport tagokhoz ,hátha már valakinek sikerált beállítani egy sima fűtő Ariston Careshez ezeket a beállításokat. És ha így lenne,akkor árulja már el nekem mit és hogyan nyomkodott és tekert rajta.
Mennyi a benti hőmérséklet a beállított 21 Cels. fokhoz képest? Amennyiben kicsi a különbség, akkor nagy valószínüséggel a kazán rövid időre bekapcsol, majd, mivel a termosztáton beállított hőmérséklet eléréséhez a kazán minimum teljesítménye túl sok, ezért rövid idő múlva kikapcsol, és ez a jelenség ismétlődik sűrün, és a kazán csak nagyon rövid időszakokra megy csak.
A Bosch Condens 3000 fűtőkazánnak van 24kW és14kW teljesítményű változata. Az előbbi kb. 8kW-ra míg az utóbbi kb. 5kW-ig tudja csökkenteni a teljesítményét. Amennyiben a jelenség leginkább átmeneti időszakban, -amikor a külső hőmérséklet magasabb- fordul elő, akkor nagy valószínüséggel túl kicsi ház hőigénye a kazán mnimum teljesítményéhez képest.
Ha kisérletképpen magasabbra állítjuk a termosztáton a hőmérsékletet és a jelenség megszűnik, akkor a fent leírt jelenség okozza a problémát.
Leírnám a problémám, hátha valaki találkozott már ilyennel és tudna segíteni. Bosch Condens 3000-es kazán üzemel nálunk, ami ellátja a padlófűst, és előállítja a melegvizet amihez van egy 120 literes tárolónk. Alig több, mint 1 éve üzemel a rendszer. A szobatermosztát fixen 21 fokra van állítva.A meleg víz ellátással nincs problémánk.
Mostanában sajnos egyre gyakrabban előfordul, hogy arra kelünk fel, vagy arra érek haza munkából, hogy nem megy a fűtés. A termosztát vezeték nélküli, érzékeli a hőmérséklet csökkenést és kapcsolja is a kazánra kötött vevőegységet, (folyamatosan világít a visszajelző a termosztáton) viszont a kazán csak zúg, de nem világít az égőüzem lámpa és nem keringeti ki a melegvizet a fűtéshez.
A kazánon 2-3 állásban van a fűtéskör előremenő hőfoka állítva. Ez kb 45 fokos előremenő. Ilyenkor ha kikapcsolom a kazánt majd vissza be, néha használ és szépen feláll a rendszer és elkezd melegedni az előremenő cső. Viszont ez nem mindig működik. Hiába van 60-80 fokos víz is a kazánban, a termosztát már rég kapcsolt, de nem keringeti ki a vizet. Órákat csak zúg. Volt olyan, hogy ment a kazán rendesen és közben letekertem 2-esre az előremenő szabályzót és azzal meg is állította a kikeringetést, ellenben felfűtötte 85 fokig magában a vizet. Szóval nem tudom értelmezni a működését. A szivattyúk működnek. https://youtube.com/shorts/gGyPbn2LgGo?feature=share
Váltószelep lett cserélve benne, de az nem oldotta meg a problémát. A hivatalos szerviz a kazánban nem talál hibát. Ő a fűtésrendszerbe épített valamelyik visszacsapó szelepre gyanakszik. Ugyanakkor furcsának találom, hogy ha ilyen jellegű lenne a hiba akkor az folyamatosan fennállna, az újraindítás miért tud néha segíteni.
Bocsánat a hosszú írás miatt, de már nagyon tanácstalan vagyok.
Köszönöm, hogy elolvastad és nagyon köszönöm ha segíteni is tudsz.
az az időtartam, amelynek elteltével a nyári/téli átváltás aktiválódik
Ott 0-300 perc állítható.
Nekem úgy tűnik, hogy (végre) olyan lehetőség, hogy egy bizonyos külső hőmérsékletnél nem enged fűteni. Pl beállítod, hogy ha külső 15 fok,(S/W prag de temperatura) akkor ne engedje nyekegtetni a kazánt,(ha esetleg van fűtéskérés) S/W timp de intarziere -->Az az időtartam, amelynek elteltével a nyári/téli átváltás aktiválódik pl ha 300 akkor aktiválódik ha ennyi ideig fennál a beállított külső hőmérséklet.
Van egy Saunier Duval Semiatek Condens 30 típusú kombi kazánom.
A készülék már nem képes teljesen kinyitott vízcsap állásnál forró vizet előállítani, csak akkor jön a "tűz" forró víz, ha majdnem hogy csurgatva van a kifolyó víz.
Amúgy nem ingadozik a hőfok. A lemezes hőcserélő már lett savazva.
Van némi összetettebb gondom egy Ariston Class ONE kazánnal. A készülék kb 5 - 6 éves. Azt műveli, hogy fűtés üzemben a bekapcsolás után kb 20 30 perccel "robban" egyet. Belül a kazánból hallani, gondolom az égéstérből. Olyan mintha a láng kialudna, a gáz meg közben egy ideig még megy bele a készülékbe (míg észre nem veszi hogy nincs égés), Majd kb 10-20sec múlva újra megpróbál begyújtani ha sikerül. Szerintem az újragyújtáskor időközben az égéstérben felhalmozódott kevés gáz berobban. Az újra gyújtás van hogy nem sikerül neki (SP1- SP3 al kiáll hibára) van hogy igen. 10 - 9 szer újra be tud gyújtani de kis idő múlva ugyan ez a "robbanás" jelenség van. A vízhőfok 50 re van állítva, most hogy a padlófűtés már nem megy, van hogy ha eléri az 50 fokot, lekapcsolja a lángot és csak keringet. Lehet nem tud rögtön begyújtani és ezért csinálja? De ennek elvileg ellentmond hogy a ventilátornak ki kéne szippantania az égéstérből az esetleg felgyülemlett gázt, ahogy azt a égéstermék esetében is ugye elvileg csinálja. A kazán üzemszerűen gond nélkül elindul mikor a termosztát bekapcsolja és ezt csak fűtés üzemben csinálja, a HMV melegítése közben (Indirekt tároló van 200L es) nem csinálja ezt. El lenne dugulva a kémény? Kit hívjak ki? Kéményest vagy kazánost? Mert ezt én gondolom home made módszerrel javítani nem tudom, hacsak nem kapok valami instrukciót tőletek mit nézzek, mit pucoljak meg..stb. Szedtem már szét a készüléket. Illetve a hőcserélő fedelét vettem le, az égőfejet pucoltam meg, a hőcserélőt tisztítottam azzal a tisztítóhabbal meg a gyújtó elektródát tisztítottam. Ez után működött gond nélkül, ez a fűtés szezon elején volt szeptemberben. Fenti hibát most kezdte el csinálni 1 hete kb.
Jah.. a hőcserélőben lehet kevés víz az aljában? Mert találtam benne egy keveset, és a fűtéskörből elmegy a nyomás kb 1-2 hónap alatt (FILL 108) Mondjuk ezt csinálta az első perctől, már az előző nyílt égésterű kazán esetében is.
Bármilyen infóért hálás lennék. Előre is köszönöm.