"Tarlós István hozzátette, hogy szeptembertől folyamatosan, havonta 2-3 metrószerelvény forgalomba állítására lesz lehetőség. Az Alstomnak 2013. február 13-ig kell az utolsó szerelvényt is Budapestre szállítania, amely 2013 márciusában állhat forgalomba."
Pillangónál tuti nem, a környéken nicns semmi csak a P+R parkolók a lakóházak a túl oldalt messze vannak, és ott a Kerepesi is, annál nagyobb zajt nem tudnak csinálni. Az Örsön meg szintén messze vannak a lakóházak.
Viszonylag alacsony alkat vagyok, ha bent állok két üléssor között (merthogy a 3-as cső teljesen foglalt), akkor számomra kényelmetlen az ülések fölötti csövet fogni végig (ha nem ül senki az üléseken akkor persze nem annyira), kényelmesebb lenne, ha fölöttem lennének szíjak és abba kapaszkodnék.
Igen, egyébként a pálya miatt is nagyon zajos nemcsak az Alstom, az orosz metró is és ez a sikoltozó hang (főleg Puskás-Keleti lejtőn) nem a járművek hajtásából jön ki.
A hangosabb zúgás meg nem tudom kit zavarna föld alatti megállókban (még Örsön meg Pillangónál se lehet zavaró). És mint írtam, kifelé kéne hogy szóljon és nem befelé, ott persze hogy idegesítené az utasokat, ha hangosabb lenne.
"Szintén nem tudom tompítható-e, de ugye főként az ajtók kialakítása miatt egy átlagos új metrónál zajosabbnak tűnnek az Alstomok (bécsi V típus halkabb, ott az ajtók olyanok, mint a Combinon)."
A berlini H és Hk típus sokkal halkabb az Alstomoknál, pedig azok már nem mai darabok. Nem is beszélve a bécsi U-król...
Persze ha nálunk is lenne valami zajcsökkentés a pályában, mindjárt halkabbak lennének itt is.
Az ajtók közelébe tényleg kéne még kapaszkodó, tömegben kevés az az egy hármas cső, kéne még az ajtók környékére is. Az ülések felettivel nekem nincs bajom.
Az indításjelző meg úgyis nyuszika és sapka kategória, ha hangosabbra állítják akkor az lesz a baj, a Combinok pittyegésére is volt panasz, le is halkították akkor meg azért. Szerintem nincs baj vele, fényjelzés és hangjelzés is van, hangosabb lehet persze, de a rendszer jó így, a kérem vigyázzanak az ajtók záródnak nélkül is elvagyunk, más járművön sincs ilyen, elég az ha fény és hangjelzés.
Így, hogy már több szerelvény jár, lassan fél éve, kicsit több tapasztalatot lehetett szerezni utasként az Alstomokról. Még mindig azt mondom, hogy alapvetően tetszenek ezek a járművek, szívesebben szállok fel rájuk mint az oroszokra, de pár dolog változhatna.
Nem tudom javítható-e, de az a recsegő hang a kocsik összekapcsolásánál borzasztó (főleg induláskor, tegnap 506-507, mintha külön akart volna válni).
Szintén nem tudom tompítható-e, de ugye főként az ajtók kialakítása miatt egy átlagos új metrónál zajosabbnak tűnnek az Alstomok (bécsi V típus halkabb, ott az ajtók olyanok, mint a Combinon).
Több kapaszkodási lehetőség kéne, ez szerintem javítható lenne valamilyen mértékben. Nekem pl. elég kényelmetlen az ülések fölött lévő, ráadásul az ablak felé elhajló kapaszkodórudat fogni, az ülő utasok fölé hajolva. A plafonra lehetne fölrakni szíjas fogódzkodókat a szellőzőrácsok mellé, mindkét oldalra (ha egyáltalán a plafon elbírja a kapaszkodó embereket, mondjuk vészfékezéskor is). Közvetlen az ajtó mellett is hiányolok egy-egy oldalra fölszerelt rudat. Ezeket a példákat szintén a V típusról hozom, azzal utaztam már és nagyon tetszik a kialakítása, bárhol lehet kényelmesen állni.
És hát, amit már korábban emlegettünk, az ajtózárár jelző. Tényleg egy kifelé(!) szóló, hangosabb búgás kéne, mert ez továbbra sem ér semmit. A "Kérem vigyázzanak..." úgy meg szerintem hanyagolható is lenne. A varsói Alstomról, vagy a párizsiról lehetne példát venni (hasonló "zaj" az indításjelző).
A 4-esről visszajött már az 5 kocsis? Mi is volt a száma az oda telepített 4 kocsisnak?
Ha a 14.-et felmatricázták, akkor az már össze van rakva feltételezem és kezd próbázni. Hány darab van még itt szerelés alatt?
Kedves A-dani! Ha havi 3-om szállítása volt tervezve, amit a BKV maximalizált, és feltételezzük, hogy két szerelvény szerelés alatt van, akkor még a február vége is elképzelhető lenne, de kis matematikával ki lehet számolni, hogy a határidő még bőven nem telik le, mert aug. végén szept. elején kezdődtek a szállítások.