Keresés

Részletes keresés

media11 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 673

"Tarlós István hozzátette, hogy szeptembertől folyamatosan, havonta 2-3 metrószerelvény forgalomba állítására lesz lehetőség. Az Alstomnak 2013. február 13-ig kell az utolsó szerelvényt is Budapestre szállítania, amely 2013 márciusában állhat forgalomba."

 

http://budapest.hu/Lapok/Forgalomba-%C3%A1llt-az-els%C5%91-Alstom-metr%C3%B3szerelv%C3%A9ny-Tarl%C3%B3s-korszakv%C3%A1lt%C3%A1snak-tartja.aspx

 

Meg fog érkezni az utolsó szerelvény is február 13-ig?

Peti817172M Creative Commons License 2013.01.22 0 0 672

Ma 8 szerelvény volt kint.

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.21 0 0 671

Pillangónál tuti nem, a környéken nicns semmi csak a P+R parkolók a lakóházak a túl oldalt messze vannak, és ott a Kerepesi is, annál nagyobb zajt nem tudnak csinálni. Az Örsön meg szintén messze vannak a lakóházak.

Előzmény: Törölt nick (670)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.21 0 0 670

Viszonylag alacsony alkat vagyok, ha bent állok két üléssor között (merthogy a 3-as cső teljesen foglalt), akkor számomra kényelmetlen az ülések fölötti csövet fogni végig (ha nem ül senki az üléseken akkor persze nem annyira), kényelmesebb lenne, ha fölöttem lennének szíjak és abba kapaszkodnék.

 

Igen, egyébként a pálya miatt is nagyon zajos nemcsak az Alstom, az orosz metró is és ez a sikoltozó hang (főleg Puskás-Keleti lejtőn) nem a járművek hajtásából jön ki.

 

A hangosabb zúgás meg nem tudom kit zavarna föld alatti megállókban (még Örsön meg Pillangónál se lehet zavaró). És mint írtam, kifelé kéne hogy szóljon és nem befelé, ott persze hogy idegesítené az utasokat, ha hangosabb lenne.

FKU-911 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 669

"Szintén nem tudom tompítható-e, de ugye főként az ajtók kialakítása miatt egy átlagos új metrónál zajosabbnak tűnnek az Alstomok (bécsi V típus halkabb, ott az ajtók olyanok, mint a Combinon)."

 

A berlini H és Hk típus sokkal halkabb az Alstomoknál, pedig azok már nem mai darabok. Nem is beszélve a bécsi U-król...

Persze ha nálunk is lenne valami zajcsökkentés a pályában, mindjárt halkabbak lennének itt is.

Előzmény: Törölt nick (663)
Darhon Creative Commons License 2013.01.20 0 0 668

Ülések felett én is elérem gond nélkül, de azért azt nem gondolom hogy mindenki eléri. Szóval én azért hiányolom a kapaszkodókat.

 

Az is jó lenne ha a kedves utastársak nem úgy állnának ajtóba ill. a középső kapaszkodókhoz hogy ne lehessen normálisan fel/leszállni.

Előzmény: Törölt nick (664)
Peti817172M Creative Commons License 2013.01.20 0 0 667

Nekem nem volt gondom a plafoni kapaszkodókkal. Persze én nem a folyosó közepén állok.

Előzmény: Törölt nick (663)
Peti817172M Creative Commons License 2013.01.20 0 0 666

Én szoktam még a légkondi rácsába is kapaszkodni. Teherbírása megfelelő, magassága is.

Előzmény: Törölt nick (664)
Peti817172M Creative Commons License 2013.01.20 0 0 665

Azért a varsóin se túlozzák el az indításjeltzőt. Két rövid és egy hosszú hangjelzés van, és a hosszúnál már csukódik az ajtó.

Előzmény: Törölt nick (663)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.20 0 0 664

Az ajtók közelébe tényleg kéne még kapaszkodó, tömegben kevés az az egy hármas cső, kéne még az ajtók környékére is. Az ülések felettivel nekem nincs bajom.

 

Az indításjelző meg úgyis nyuszika és sapka kategória, ha hangosabbra állítják akkor az lesz a baj, a Combinok pittyegésére is volt panasz, le is halkították akkor meg azért. Szerintem nincs baj vele, fényjelzés és hangjelzés is van, hangosabb lehet persze, de a rendszer jó így, a kérem vigyázzanak az ajtók záródnak nélkül is elvagyunk, más járművön sincs ilyen, elég az ha fény és hangjelzés.

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.20 0 0 663

Így, hogy már több szerelvény jár, lassan fél éve, kicsit több tapasztalatot lehetett szerezni utasként az Alstomokról. Még mindig azt mondom, hogy alapvetően tetszenek ezek a járművek, szívesebben szállok fel rájuk mint az oroszokra, de pár dolog változhatna.

 

Nem tudom javítható-e, de az a recsegő hang a kocsik összekapcsolásánál borzasztó (főleg induláskor, tegnap 506-507, mintha külön akart volna válni).

 

Szintén nem tudom tompítható-e, de ugye főként az ajtók kialakítása miatt egy átlagos új metrónál zajosabbnak tűnnek az Alstomok (bécsi V típus halkabb, ott az ajtók olyanok, mint a Combinon).

 

Több kapaszkodási lehetőség kéne, ez szerintem javítható lenne valamilyen mértékben. Nekem pl. elég kényelmetlen az ülések fölött lévő, ráadásul az ablak felé elhajló kapaszkodórudat fogni, az ülő utasok fölé hajolva. A plafonra lehetne fölrakni szíjas fogódzkodókat a szellőzőrácsok mellé, mindkét oldalra (ha egyáltalán a plafon elbírja a kapaszkodó embereket, mondjuk vészfékezéskor is). Közvetlen az ajtó mellett is hiányolok egy-egy oldalra fölszerelt rudat. Ezeket a példákat szintén a V típusról hozom, azzal utaztam már és nagyon tetszik a kialakítása, bárhol lehet kényelmesen állni.

 

És hát, amit már korábban emlegettünk, az ajtózárár jelző. Tényleg egy kifelé(!) szóló, hangosabb búgás kéne, mert ez továbbra sem ér semmit. A "Kérem vigyázzanak..." úgy meg szerintem hanyagolható is lenne. A varsói Alstomról, vagy a párizsiról lehetne példát venni (hasonló "zaj" az indításjelző).

FKU-911 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 662

500-504 is szállít már utasokat.

Előzmény: UltraCap1 (651)
FKU-911 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 661

Utaztam már én is a 465-el.

Előzmény: Peti817172M (653)
Macs31 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 660

-

 

Tud valaki ALSTOM jellegrajzot ??

 

-

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.16 0 0 659

Valami miatt még mindig egy kissé döcögősnek érzem az Alstomok kiadását. Igaz, leginkább hétköznap hajnalban / este, és hétvégén vagyok Pest-Budán.

Előzmény: Viko88 (658)
Viko88 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 658

Igen 7 volt kint: 415-419; 420-424; 425-429; 435-439; 445-449; 505-509; 515-519.

Előzmény: FKU-911 (657)
FKU-911 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 657

Tegnap délután már legalább 7 volt kint utasforgalomban.

Előzmény: Peti817172M (653)
Darhon Creative Commons License 2013.01.16 0 0 656
UltraCap1 Creative Commons License 2013.01.10 0 0 655

Köszi.

A 520-523 is volt már lent a 4-es alagútban?

Előzmény: br130 (652)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.01.10 0 0 654

Nekem is úgy rémlik mintha utaztam volna vele, de lehet, hogy csak utasok nélkül láttam a múlt héten, ebben nem vagyok biztos.

A lémyeg, hogy szépen gyűlnek és a Siemens is elkezdte a munkát.

Előzmény: Peti817172M (653)
Peti817172M Creative Commons License 2013.01.09 0 0 653

Állítólag a 465-469 is vitt már utasokat. Vizsgája mindenképpen van, anélkül nem is mehetett volna a 4-esre próbázni.

Előzmény: br130 (652)
br130 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 652

Érkezési és felmatricázási sorrend :

1. 415-419

2. 420-424

3. 425-429

4. 435-439

5. 445-449

6. 515-519

7. 440-444

8. 505-509

9. 465-469

10. 500-504

11. 485-489

12. 475-479

13. 455-459

14. 480-484

+1. 520-523 (M4-re)

 

Az első 8 már szállíthat utasokat , le vannak vizsgáztatva.

Havonta 3 szerelvény érkezik , januárban még nem jött egy se.

M4-en a 465-469 volt kb két hetet , már visszajött.

A Siemens próbák éjszakánként vannak.

Előzmény: UltraCap1 (651)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 651

1. 415-419

2. 420-424

3. 425-429

4. 445-449

5. 435-439

6. 515-519

7. 465-469

8. 440-444

9. 505-509

10.

11.

12.

13.

14. 480-484

...

Az 500-504-et már láttam mozogni, az hagyadik?

A 4-esről visszajött már az 5 kocsis? Mi is volt a száma az oda telepített 4 kocsisnak?

Ha a 14.-et felmatricázták, akkor az már össze van rakva feltételezem és kezd próbázni. Hány darab van még itt szerelés alatt?

 

Kedves A-dani! Ha havi 3-om szállítása volt tervezve, amit a BKV maximalizált, és feltételezzük, hogy két szerelvény szerelés alatt van, akkor még a február vége is elképzelhető lenne, de kis matematikával ki lehet számolni, hogy a határidő még bőven nem telik le, mert aug. végén szept. elején kezdődtek a szállítások.

 

A biztberről senki nem tud semmit??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: br130 (650)
br130 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 650

A 14. Alstom szerelvény is fel lett matricázva , pályaszáma 480-484.

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.09 0 0 649

Ez viszont lehet, akkor is csípkedniük kell magukat, mert 8 vagy 9 van még itt, az még messze van a 22-től.

Előzmény: Darhon (645)
Gothpaladinus Creative Commons License 2013.01.08 0 0 648

De, arra értette!

Előzmény: Darhon (645)
Gothpaladinus Creative Commons License 2013.01.08 0 0 647

Így van.

Előzmény: FKU-911 (646)
FKU-911 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 646

Tudom én is. De ami a gyári tesztpályán van, az az igazi, tehát egy ideig két 410-414 is volt...

Előzmény: Gothpaladinus (639)
Darhon Creative Commons License 2013.01.08 0 0 645

Nem arra értette hogy akkora lesz itt a 22? Ami nem egyenlő azzal hogy forgalomban is vannak.

Előzmény: Törölt nick (644)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 644

február vége-március eleje ezt Tarlós mondta. Vitzéy lehet mondott mást is.

 

Igaz Tarlós azt is mondta, hogy jön 7 Alstom a hármasra és azóta arról sincs egyszó sem.

Előzmény: Gothpaladinus (643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!