Igazából nem "veszélyes", de nem egy 5 perces hadművelet.
Igaz, előre fordított telók lettek beszerelve, de itt is ugyanaz a lényeg:
Beférjen a felni, és középen legyen. Ehhez lehet hogy a felniből is le kell, szedni kicsit, vagy esetleg távtartók kellenek....kell egy "adapter", amit fel tudsz az első telóra csavarozni,amire aztán a féknyerget szereled fel.
Ez mind sok méricskélés, agyalás, összerakás-szétszedés-hol kell még igazítani.
A nagyobb falat a hátsó kerék volt, egyenesen fusson a lánc, és beférjen a féktárcsa.
Hát...a féktárcsa átmérőjéből le kellett szedni, de végül jó lett. Viszont amire a féknyerget rögzíted, ott adódtak problémák. A lengővillán van egy "stift" gyárilag felhegesztve, amin ez az egész előre-hátra tud csúszni, mikor pl. láncfeszességet állítasz. Ez rövidnek bizonyult, mert kívülről (a lengővilla, és ez az "alkatrész" közé) kellett egy gyűrűt tenni.
Ezt végül egy alumínium-hegesztő oldotta-illetve toldotta :) meg.
Hát, erre gondoltam, hogy van vele meló. Nekem át lettek fűzve gyári kerekek, supermoto felnikre.
A kerékagy a gyári, csak előre kellett a nagyobb féktárcsa miatt egy adapter.
először is köszönöm a gyors választ. Találtam Bandit felniket, de nem tudom, hogy volt vele meló... mit jelent pontosan? :-) Érdemes belekezdeni? Ha nem szemtelenség, akkor leírnád hogy pontosan mivel jár ez?
Nézd meg van-e rendes test/áram az önindítódnál, nem melegszik-e túlságosan a vezeték.
Mekkora a motor (125, 350 600)?
A 4 üteműnél ha javított a szabadonfutó-találkoztam olyannal, ami "nagyon kopott volt (görgők benne)", hiába cserélték ki a rugóját, feszüllt az egész. Túl nagyot "fordultak" a görgők.
De volt már olyan is, szintén 600asnál, hogy az önindítóban a "bolygókerekek" perselyei elkoptak, és így szorult. Így elsőre ez jutott eszembe.
szevasztok már van,köszi csináltattam,röppsulyrugót kicseréltem,összeraktam,most olyan mintha lemerült volna az aksi de föl van töltve...egyet teker azt annyi!!megkalapáltam az önindítót akkor mégegyet teker talán......néha.....na most szétszedtem az önindítót is elég jól meg van kopva itt ott kicsit kotyog is.....szerintetek lehet az önindító miatt vagy valahol máshol a hiba.......segítsetek mesterek mert itt a jó idő:)....ha az önindítóm ment szét akkor vennék is egy bontottat ha van itt valakinek esetleg.........kössz...
Egy jófej esztergályossal tudsz csináltatni egyet. Én is azt csináltam. Elég gyorsan megcsinálta, jó is lett, és 5000ft-ba került. Hogy sok vagy sem, nem tudom, én örültem, hogy lett ilyenem.
Sajna erről a tipusról nem sokat tudok, azon kívül, hogy kicsit "hasonlít" a blokkja a régi "nagyokéhoz".
Beszéltem pár motorszerelő kollégámmal, akik nagyrészt inkább robogókat javítanak-egyikük sem találkozott még javításra szoruló példánnyal. Nem hiszem, hogy rosszabb lenne bármelyik másik kategóriabelijével (akár japán, akár olasz).
Egy jóbarátom idén vett egyet, vele régen együtt enduroztunk sokat, most úgy gondolta átnyergel nagyrobogóra.
Ő csak jót tud mondani róla, viszont csak május óta van meg neki.
Majd körbekérdezem még, mik a tapasztalatai, és írok neked!
sziasztok lenne hozátok szakavatottam Gilera-sokhoz egy kérdésem
Igaz szerepel a topic névben az hogy robogósokat nem láttok szívesen de szerintem az 500-as robogó már túlmutuat ezen a kategórián így ha nem bánjátok kkérem a véleményeteket a Nexus 500-ról ugyanis ezzel szemezgetek de nem ismerem a típust
Persze ha nem kívántok válaszolni mondván robogó azt is megértem és nincs duzzogás csak nem igazán látok a fórum topikok között Gilerások közül aktívat
Trojákkal már tárgyaltam, aki a Csetényi bontós... még nem tudta megmondani hogy van-e neki bontva, viszont újítanak is fel.... áhhh... ez már annyira macerás, hogy inkább rugdosom tovább.....