Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Totyasrác Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1927

Számold mellé a teljes kifizetett összeget (saját erő + hitel kamatokkal), vond le hogy most mennyit ér kb. Meg fogsz lepődni, nem kicsit.

Előzmény: subaaa (1920)
saválló Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1926

Én bátran elindultam/elindulok egy jól karbantartott 400/700 ezret futott autóval is, sosem maradtam az út szélén.

 

Magyarországon egy 200 ezer km-t futott autó már az ipari hulladék kategória, pedig egy lelkiismeretesen karbantartott autótól sem kellene félni.

 

Persze a karbantartáshoz is pénz kell, aki mindenen spórol így a karbantartáson is attól valóban nem szabad "sokat" futott autót venni.

Én bátran megveszem a jót, hiába sok km,és használom is őket.

Előzmény: subaaa (1922)
pizo Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1925

3 millióért nem kapsz új Focust. Daciat kapsz. Ha meg valami Focusnál komolyabbat akarsz, mondjuk alap Mondeot, az 8 milliótól indul... hacsak nem választasz nagyon rosszul, akkor egy normális használt autóval még mindig jobban jössz ki, mint egy újjal. Főleg ha nem mész sokat. Ki a nyavalyának van manapság 8 milliója autóra? És még mindig csak egy alap Mondeo. 

 

Mindegy, valóban az új autó a legjobb, egyszer volt majdnem új autóm, egy Daewoo Nubia III 1.6 SX Chrome Package, az új ára 3,5 millió volt 2004-ben, én 3 hónaposan, 3200 km-rel 2 450 000-ért megkaptam. 8 évesen (2012-ben), 156000 km-rel adtam el. Néha most is látom, még mindig normálisan néz ki. Valóban, 120000-ig gyak. semmi sem volt vele, benzin kellett bele, és olaj. 120-nál volt pár nagyobb tétel, de mind kopóalkatrész.

 

Zoli 

Előzmény: subaaa (1922)
csdani19820802 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1924

Így van. Pont most (is) vettem egy 160 000-et futott autót, 1.5 millióért. Ráköltöttem kapásból 250 000-et. Ez így igaz. De ebből a pénzből még semmit nem tudtam volna venni. Ez egy 10 éves, relatíve magsabb presztízsű és magasabb felszereltségű autó. Ha kipótolom, akkor lett volna egy új Dacia, vagy Lada. Ami 10 év múlva gyakrolatilag egy jobb bicaj áron kelhet el, amit kb az akkorra én korosabb autóm is érni fog. (bár addig nem tervezem megtartani) Valamint a szervizköltségekhez számold hozzá az új esetén a szakszervizes felárat, mind alkatrész, mint munkadíj tekintetében, hogy a garancia ne vesszen el. Részben egyetértek veled, de abban nem, hogy egy ennyit futott autó innentől szinte csak problémaforrásként tekinthető. Továbbra is tartom, hogy egy karbantartott 140 000 km teljestett autó még újszerű. Egy ilyen autó 200 000 Ft - 300 000 Ft ráfordítással patika állapotúra hozható, ha egyáltalán kell rajta kopó alkatrészeket cserélni, tekintve, hogy nyilván Ti is rendben tartottátok. Nekem ha a következő autómat 150 000 km igazolt futásteljesítmény alatt tudom megvásárolni, nagyon boldog leszek :)

Előzmény: subaaa (1922)
saválló Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1923

Tegnap óta belinkelték már néhányan, ettől függetlenül akár félóránként is belinkelheted.:)

Előzmény: Gézen_Gúz (1918)
subaaa Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1922

Én ezt (még mindig) máshogy látom: "Egy autó 150000 km-ig autó, utána indul a sz*pás vele."

 

Pontosan ezeket a 150000-es autókat veszed ma meg 1 milláért, a biznisz után szervizzel kezdesz, a vezérlés csere és a talált hibák miatt egy év alatt ráköltesz - nem túlzás - fél misit.

 

Ott tartasz, hogy másfél milláért van egy 8-10 éves 150000 km körüli autód, amikor 3 milláért már ott lett volna az új.

Előzmény: csdani19820802 (1921)
csdani19820802 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1921

Ne haragudj, de egy 136 000 km-t futott autó gyakrolatilag még új. (Legalábbis ami az óraállást illeti és nem a korát). Csúnya lenne, ha ennyi km után fel kellene ülni a szop*rollere. Nekem az eddigi autóim 300 000 km körül futottak alattam és még ment a következő gazdájához. A legkevesebbet futottat azt hiszem 70 000 km körül vettem, a többit 100 000 km futásteljesítmény fölött. Valós 136 000 km-el használtatót venni öröm a vásárlónak. Valamint ha 14 év alatt csak ennyi km-t tekertetek bele, akkor szerintem pont az kérdőjelezi meg, hogy szükség van-e az új autóra, mert használat nélkül értéktelenedik. Az út szélén azok az autók hagynak ott, amik erősen elhanyagoltak, vagy rettenetes futásról tekergették vissza az órájukat. 

Előzmény: subaaa (1920)
subaaa Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1920

Nagyon jó hogy a Ford Focust hoztad fel példaként, mert pont a mi családi Ford Focusunk billentett engem 100%-ig az "új autó párti" táborba.

 

2004 márciusban vettük újonnan. Nem vagyunk gazdagok, hitelből.

Kuplung munkahenger, csomagtartó teleszkópok (gázrugó), ablakmosó javítás elöregedett csővezeték miatt, alapjárati léptetőmotor tisztítás, 11 év után meghalt a gyári akku... Gyakorlatilag ezeket a hibákat lehet felsorolni 2004 óta. (Bár az utolsót csak bónuszként írtam fel :)))  )

A kötelező dolgok persze szintén költségek (fékbetét, gyertyák, vezérlés, olajcserék, stb) de sajnos ez velejárója az autó fenntartásnak, az új<->használt kérdéskörben érdektelen--> bár jegyezzük meg itt is az új felé billen a mérleg, mert az újnál ezeket nem kell kapásból cserélni, míg megveszed a használtat, minimum vezérműszíj/lánc cserével kezdesz...

Most 136000 km van az autóban, mostanában fog elkezdődni a szívás vele.

 

Tehát a puszta tények alapján: lassan 14 éve van egy autónk, amire még talán 100000-et sem kellett költeni meghibásodás miatt, és soha sem rohadtunk le vele az út szélén.

Innentől kezdve teljesen hidegen hagy a bevillantott értékvesztési grafikon.

 

Egy autó 150000 km-ig autó, utána indul a sz*pás vele. Mi lett volna, ha 2004-ben használtat veszünk, mondjuk 100000 km-errel egy 6 évest? 

A hibalista "kicsivel" hosszabb lenne, súlyos százezrek lettek volna a javítások. Ami az értékvesztési grafikonodban leolvasható, az ráment volna szervizre, és egy 20 éves autónk lenne 236000 km-el, amivel már nem indulnék el nyugodt szívvel egy nagyobb külföldi útra.

 

Ha ma megveszed 5 milláért az általad is említett Focust, 6 évig a kötelező szervizen kívül nincs vele bajod, míg a használt autós haverod az út szélén lerohadva várja a trélert, vagy pereskedik a nepperrel :)

Előzmény: pizo (1913)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1919

Nyilván lehet, csak a kereslet is nagyobb rá, ezért nem lesz annyival olcsóbb mint itt lent a grafikonon. Másrészt meg gyorsan elkapkodják az ilyet, így nem jut mindenkinek. Aki lemarad az vagy vár hónapokig/évekig, vagy vesz egy újat kicsit drágábban ha nem akar lepukkant bontószökevényekkel/g-nepperekkel foglalkozni...

 

Ha valakinek viszonylag sürgős az autó vétel, annak nincs egyszerű dolga ha jó állapotú használtat akar, különösen ha még márka/típus/egyéb preferenciái is vannak.

Előzmény: pizo (1917)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1918

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/12/21/balesetveszelyes_rohado_auto_az_aaa-tol/

 

Belinkelem mert az hétszentség hogy még senki nem olvasta, nehogy lemaradjatok róla !

Biztonság kedvéért holnap is be fogom linkelni !

pizo Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1917

Lehet kapni ilyet. Csak figyelni kell.

 

Zoli 

Előzmény: pirosalmabumm (1915)
nebb Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1916
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1915

"a pár éves, nem törött, megkímélt, keveset futott jármű"

 

ez tök jól hangzik, csak hol kapok ilyet? Az már eleve gyanús ha valaki 1-2 éves autóját el akarja adni.

 

 

visszatérve az előzőekre, hogy neppernél csak fostengerek vannak: ez is részben igaz lehet, hiszen akinek pöpec autója van, az villámgyorsan eladja jóáron normális vevőknek. Amit nem vesznek meg egyből, azzal valami bibi van, és inkább beadja a neppernek olcsóbban, csak ne neki kelljen vacakolnia az eladással.

Előzmény: pizo (1913)
pizo Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1914

Ráadásul a görbe már nem is jó, nem 100%-ról kellene indulnia 0 hónapnál, hanem 90%-ról,  mert ahogy kihozod a márkakereskedésből, már azonnal kevesebbet ér. Át is fogom rajzolni az újabb adatok alapján.

 

Zoli

Előzmény: pizo (1913)
pizo Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1913

"azonnali értékvesztés, stb.). Ami ha még igaz is "

 

Igaz. Brutálisan nagyon veszít a jármű az értékéből az első években. Itt a gépjárművek általános értékvesztési görbéje, lehet tanulmányozni. Igazából átlagembernek a jó megoldás a pár éves, nem törött, megkímélt, keveset futott jármű. Magyar viszonylatok között "gazdagnak" kell ahhoz lenni, hogy egy új, most 5 milliós Ford Focuson (ami egy átlagautó) az ember veszítsen 4 év alatt 2 milliót. Drágább járműveknél ez az érték jóval több.

 

Zoli

Előzmény: subaaa (1912)
subaaa Creative Commons License 2017.12.22 0 0 1912

"Az a baj az országban használtautó kérdéskörben, hogy mindenki tudja, hogy jó autót szinte csak magánszemélytől tudsz venni..."

 

Jó autót csak szalonban tudsz venni.

Csak és kizárólag egyetlen egy dolog szól a használtautó vásárlás mellett: a KÉNYSZER, hogy nincsen pénz az újra.

 

Nincs is ezzel probléma, csak én ott dobom le mindig a láncot, amikor az imént aláhúzott rész elismerése helyett elkezdenek - hamis - ideológiát gyártani aköré, hogy milyen király dolog használt autót venni, mert keveset veszít az értékéből, nem kell márkaszervizbe hordani, stb, és ezzel párhuzamosan meg lefikázzák az új autó vásárlást (márkaszerviz, garancia kérdések, azonnali értékvesztés, stb.). Ami ha még igaz is, végeredményben elmondható, hogy a s2*pás a használttal van, nem pedig az újjal.

 

Kíváncsi vagyok, hogy akik ennyire jó üzleti modellnek tartják a használt autó vásárlást (még annak ellenére is, hogy a használtautó piac egy átverésektől&lehúzásoktól hemzsegő irtózatos gusztustalan posvány évek óta), azok ha megnyernék a lottó főnyereményt, ugyanúgy a 10 éves 180000 km-es verdákat nézegetnék-e a neten??

 

Ebbe az undorító fertőbe ami ma Magyarországon a használtautó piac, én nem lépek bele, de még a közelébe sem megyek. Gyűjtök az újra, ha pedig nem sikerül eleget összegyűjteni, marad a vonat/busz.

 

(Csak megjegyzés a végére: 5 kollégám vett használt verdát az elmúlt fél évben. Ebből 4 beszopta (peregnek a százezrek mert sorra ez-az kiderül), egy pedig teljesen elégedett, jó vásárt csinált.)

Előzmény: Tazizi7777 (1903)
graphite30 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1911

"1,Sajnos Magyarországon a hatóságok érthetetlen okokból igen kesztyűs kézzel bánnak az autóval kapcsolatos bűncselekményeket elkövető magán vagy jogi személyekkel.  Lásd: nepperek, óratekerők stb."

 

Lásd még bankárok. Nyilván nem véletlenül. Ahogy régen mondották volt: varjú a varjúnak...

Előzmény: hiperpigmentált (1902)
Tazizi7777 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1910

Hát végig nevettem. Nagyon jól írtad le a sztorit. Nevetséges, de a helyzetben biztosan nem volt az. Nem semmi lehetett.... Fura, hogy ez a színi társulat még létezik :)

Előzmény: Szabovik János (1904)
forzaitalia Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1909

Lehet, csak nem akarjátok belátni, hogy a nepper/kereskedő ebből él. Nem védem őket, de ez a pár kommentelő által leírt durva általánosítás azért messze nem igaz. 

A kereskedő napi több órát képes a gép előtt ülni, hogy  megtalálja a megfelelő autót. Van pénze, odamegy, megnézi, alkuszik, megveszi. Aztán kicsit javít rajta és többért meghirdeti. Lehet, hogy hónapokig nem adja el, de az árrést akkor is megtartja.  A kereskedő ebből él. Ahogy a boltos is, meg a szolgáltatást nyújtó szakember is.  

A magáneladó egyébként sokszor "szürke" kereskedő, aki ugyanúgy keresni akar az autón, csak még nem is ért hozzá. Persze, van olyan is, aki a megunt, kinőtt, stb. családi autót cserélné le, de az sem biztos, hogy minden hibát részletesen elmesél rajta, ne adj' Isten, megjavíttatja és úgy adja el. 

Elnézést kérek, lehet, nem is ide való a beírás és tudom, hogy jobban tenném, ha a Mátrában szívnám a friss levegőt, de ez a pár beírás ösztönzött engem is a hosszabb kommentelésre. 

 

 

Tazizi7777 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1908

Nem sántít az sehol. A nepper életvitelszerűen él az emberek átveréséből (tisztelet a kevés kivételnek). A magánszemélynek nincs szerszáma, erőforrása, ideje a tekerésre, a fűrésztetőre, meg a többi szarakodásra. Inkább eladja olcsóbban. Igen, a magánszemély a jó kicsiért megkéri, amit én mindig hajlandó is vagyok kifizetni, a titok, hogy olan autót keress, amit meg tudsz venni. Inkább veszem a jó állapotú régebbit, régebbi szériát, mint az újabb, lerúgott sz.rt.

 

Előzmény: hiperpigmentált (1905)
hiperpigmentált Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1907

Így van, de ezekre a nepper fog azonnal lecsapni, megint "drága" autó lesz belőle és a magánszemély-magánszemély üzlet elmarad.

Előzmény: pizo (1906)
pizo Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1906

"Ha magánszemélytől akarsz hiteles múltú, jó állapotú autót, akkor ő megkéri az árát, amit te nem fogsz, akarsz kifizetni."

 

És épp ezért kénytelen a korrekt magánszemély valós értékén alul eladni, annyiért, amennyiért a romokat árulják. 

 

Zoli

Előzmény: hiperpigmentált (1905)
hiperpigmentált Creative Commons License 2017.12.21 -1 1 1905

Sántít az érvelésed. A nepper is árul magánszemélytől vásárolt autót, és nem ő nem cserél benne olajat és nem ő hajtja üveghangon a hideg motort. Ha sz@rt árul, az sz@r volt előtte is, nem ő rontotta el, valószínűleg olcsón vette és drágán adja, a hibákat elhallgatva.

Ha magánszemélytől akarsz hiteles múltú, jó állapotú autót, akkor ő megkéri az árát, amit te nem fogsz, akarsz kifizetni.

Mivel magánszemély még mindig alig vesz új autót, ezért a pár éves használtakból csak a céges vagy kintről behozott adja a kínálat nagy részét. A céges, rendőr ... stb. autókat flottában értékesítik, ezért a neppereknél nagy a választék, az más kérdés, szinte kivétel nélkül csillió km-es, ha nem, akkor tekert.

Előzmény: Tazizi7777 (1903)
Szabovik János Creative Commons License 2017.12.21 0 2 1904

Ezt februárba írtam,úgy látszik,még aktuális:

 

"Akkor írom az én storim.

Hahun hívnak,kell az autó,nagyon jó,nagyon szép,mindenki csak ezt(fogja)nézni.

 

Kínálnak-telefonon-kb 50 e kevesebbet,mondom ez olyan mint a feleség,nem látja,nem érinti,és telefonon elveszi feleségül?

Vagy amikor hirdetem a mobilen,és a német mondja,vigyem el észak Németországba,biztos hogy kell,fizeti a helyszínen.

 

Mondom nem,először nézd meg,alkudjunk meg,fizesd ki,és utána viszem.

Na,ezt egyik se akarja...persze,a helyszínen nyög,nem így gondolta,nem úgy,felét gondolta...eleve vesztes vagy.

Mikor amúgy arra volt dolgom,bementem.

 

5 h volt kb a várakozás,kizárólag csak csalódott ügyfeleket láttam.

Erre jön a manager,aki semmit-mondom semmit-sem értett az autókhoz,nem műszaki szakember,csak egy csóringer szerencsétlen benyomását keltette,rikított róla hogy semmi köze a műszaki dolgokhoz.

A váltót nem tudta kezelni,de a beindítás is nehezére esett.

 

Kb 100-m ment az autóval,és folyamatosan hümmögött.A szerencsétlen azt nem tudta,hogy nyílik a motorháztető,hogy kell a csomagteret felnyitni,merre van a rükverc,és azt hitte a dieselre hogy benzines!!!!

Igy benzinesre mondta az árat-arra hivatkozott,ezért ennyi-de miután szembesítettem,hogy diesel,akkor meg azt válaszolta:"akkor is ennyi..":)

És akkor -mikor bement-jön egy másik munkatárs,aki félrehív.

Nem értettem ezt a bizalmas légkőrt,azt mondja a fülembe,hogy a sógora megveszi,vigyem innen az autót,mert ezek "be fognak csapni"...értitek,az ott dolgozó mondja,hogy vigyem el a saját munkáltatótól az autómat!

 

Erre mondom,ok.

Elkérem a papírjaimat,de nem adják.

Erre felemelem a hangom,és kijön egy 3.pasi,aki megint megnézi,és az előző-eredeti-kínálatra mond 30 e többet.

mondom nem.

Mond 50 e többet.

Mondom nem.

 

Erre észreveszi,hogy a nekem a sógora elérhetőségét megadó AAA-autós integet,pisszeg nekem.

Tudtátok követni?....

Erre-mindenki előtt-elkezdi letolni a munkatársát,hogy ne avatkozzon be az "üzletbe",és menjen a dolgára:)

 

Mondom nem eladó az autó,viszem innen!

Erre-az eredeti manager- kijön,és követeli,hogy fizessem meg a kárukat,mert rám szánták a fél (sic)napot,és egy műszaki átvizsgálást!

Erre már nevetek,mondom nem volt átvizsgálás,csak egy töketlen fél magyar (olyan tájszólással beszélt,mint ha a Holdról jött volna) ment vele 100 métert,akinek láthatóan semmi köze sem volt még az autó vezetéshez sem,nemhogy egy műszaki véleményhez,vagy átvizsgáláshoz.

 

Visszakapom a papírokat,de már csak akkor,mikor tárcsáztam a 107-telefonszámot,ami pechemre  nem helybe,hanem az ország másik végén csörög,köszönhetően az új rendszernek.

 

Kifelé menet,egy új "kollega"jön hozzám bizalmaskodva,mire a zsebembe csúsztat egy cetlit,és közli,hogy rajta van a másik kollegája sógorának az elérhetősége,aki már a teleptől kb 500m re vár,és Ő megadja az eredeti értéket.

 

Mire teszek 200 métert,már hárman hívnak!

1,az eredeti tesztvezető Manager,hogy menjek vissza.

2,egy hölgy hogy csak megadják az árat

3,és egy másik hölgy,aki arról érdeklődik,ott vagyok-e már a telephelyen:))))..tiszta szerencse,hogy az Iphone gyorsan holdingba rakja a beszélgetéseket.

 

A telephely előtt megállít egy ismeretlen,aki közli:"menyi az alja a gépnek?"mondom,"az sok" közli.

Felhívom a sógort-akinek a számát a cetlin megkaptam-és javasolja,találkozzunk a közeli Auchánba.

 

Mondanom sem kell,a sógor is alkudozik.

Felb@sztam magam,elég volt.Nem eladó.

A sógor fogja a kezem,húzza vissza,csak kell...közbe folyamatosan csörög a mobilom,más számokról.(is)

Elég,ordítok....indulok haza.

 

Vissza a hahura a hirdetést,egy picit többért,mert abból is alkudnak.

..és jön egy vidéki,aranyos pár,aki nem alkudott semmit,csak mosolyogtak,és fizettek.

Kaptak egy kv-t,és odaadtam plusz a nyári gumikat is.

Jól jártak,és átkoztam azt a napot,mikor az AAA-autót választottam...volna.

 

 

 

 

Tazizi7777 Creative Commons License 2017.12.21 0 1 1903

Az a baj az országban használtautó kérdéskörben, hogy mindenki tudja, hogy jó autót szinte csak magánszemélytől tudsz venni, de mindenki annyira kényelmes, hogy inkább vesz egy f.st egy kereskedésben. Ezek ebből élnek. Magánszemélyek is árulnak szemetet, de nem hivatásszerű az átverés...., nincs az udvar végén 4 huzatópad, stb....

hiperpigmentált Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1902

1,Sajnos Magyarországon a hatóságok érthetetlen okokból igen kesztyűs kézzel bánnak az autóval kapcsolatos bűncselekményeket elkövető magán vagy jogi személyekkel.  Lásd: nepperek, óratekerők stb.

2, Amíg valaki a három A-nak akar eladni, vagy tőlük venni, addig megy az üzlet. Márpedig a telepüket elnézve, igen sok ember köt velük üzletet.

Előzmény: rosetti (1901)
rosetti Creative Commons License 2017.12.21 -2 3 1901

Mikor zárják már be ezt a tolvaj szemét bandát?

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1900
saválló Creative Commons License 2017.12.21 0 0 1899

Már megint bepaliztak néhány jóhiszemű autóvásárlót:

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/12/21/balesetveszelyes_rohado_auto_az_aaa-tol/

B.GY Creative Commons License 2017.12.15 0 0 1898

Én sem veszek szutykot se kereskedésbe se magán embertől.Sőt még nézegetni sem megyek őket.

Előzmény: Törölt nick (1895)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!