Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Oldjawás Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9866

Én Trabanttal jártam sokat az M7-esen, bizony a vesekövem simán lerázódott mire leértem Balatonra, vagy vissza Budapestre. :-) Ráadásul a régi Trabantoknak alul volt még a benzincsapja, az ember megtanult százas tempónál áthajolni a jobb oldalra és átforditani a benzincsapot tartalékra menet közben. :-D

Előzmény: pumukli89 (9864)
gumidani Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9865

Egyről beszélünk szerintem. A háborús felvonulás=haditechnika vonultatás.

 

A listát azért kerestem meg, mert már korábban is feltűnt, hogy az első német autópályák zöme az ország északi és déli része között létesült. Pedig a katonai felvonulás iránya főleg kelet-nyugati irányú volt. Eltekintve a nagy erőkoncentrációt igényló dániai offenzívától......

Tehát, így utólag az az érzésem, hogy a történelemtanárom nem fejtette ki az igazság minden részletét.

Előzmény: pumukli89 (9864)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9864

"volt ilyen szakasza"

 

Nem is rövid darabon,és teljesen mindegy volt hogy busszal,vagy egy rövidebb tengelytávos Ifával mentél.Rázott rendesen.

Kár hogy nem volt akkoriban webkamera,most jókat röhögnénk az akkori felvételeken.35° meleg,és kocog a fogunk..mintha fáznánk. :)

:::::::::::::::::::

 

Egyről beszélünk szerintem. A háborús felvonulás=haditechnika vonultatás.

Előzmény: gumidani (9863)
gumidani Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9863

Az M7-nek is volt egy ilyen szakasza. Egyszer arra menve az egyik utas mindenáron a busz hibájának vélte a dübörgést. Csak akkor hitt nekem, amikor a leállósávra hajtva változatlan sebességnél "megjavult" a busz. 

 

A bajszosbácsira visszatérve. Azt tanultam az iskolában, hogy az Autobahnokat a háborús felvonulás érdekében építették. Akkor még nem volt internet, amelyről pikk-pakk megnézhető az útszakaszok építésének sorrendje.

http://www.autobahn-online.de/altefreigaben.html

Előzmény: pumukli89 (9861)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9862

Jó kép,de le is vették a motorsátor két oldalát,a jobb szellőzés miatt.

 

Ezt a kétpótkocsis módszert még'85-ben is alkalmazták,ill akkor pont láttam ilyet. Drezda,mellettem a lámpánál Skoda billencs,két pótkocsi utána kötve+dögre rakva kővel.Zöld indulás,szegény Skoda csak pattogott,Te oktató is voltál,láttál gondolom elég sok rossz kuplungolást.Itt szerintem nem az ember volt a béna,ezt már a kocsi sem bírta. :)

Előzmény: gumidani (9860)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9861

Igaz,bamm-bamm-bamm. :)

 

Nem vagyok oda a bajuszos kisemberért,de azért tett valamit a Német emberek autópályás közlekedésért.

/A haditechnika mozgatásába most nem mennék bele./

 

Nem ilyen(szart) adtak át nálunk is'95-ben? M0 halálút,pedig Samsula? bácsi még sörös hordót is gurított.

Közben eltelt közel 60 év..

Előzmény: gumidani (9857)
gumidani Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9860

Ez már (többször is) volt. Csak most a kisebb autók túlterhelése tárgyában jutott eszembe.

A kétpótkocsis IFA-hoz. Úgy a 60-as, 70-es években a mezőgazdaság szocialista nagyüzembe szervezésekor hazánkban a Zetor + két pótkocsi volt a jellemző szállítóeszköz. Nem személyes tapasztalat, hanem korabeli híradások szerint az endékában viszont ugyanilyen célra teherautókat használtak. Most - e képek - hatására már tudom, hogy ők is két pótkocsival építették a sz-t. 

Előzmény: pumukli89 (9859)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 1 9859

Pedig'71-ben már működött,a hogyan csináljunk kicsiből-nagyot projekt. :)

 

(Van valahol egy képem,nyerges Ifa+egy nyerges pótkocsi dollyval rákötve.Épp nem találom.)

 

Előzmény: Cooper911 (9858)
Cooper911 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9858

Pedig azt hittem, hogy az IFA nyergesvontatónál nincs nagyobb arc. De van. :D

Mondjuk még a Trabant lakókocsival, lehetett hasonlóan dinamikus szerelvény :D

Előzmény: pumukli89 (9856)
gumidani Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9857

Fínom kis hitlerájos Autobahn. Ohne leállósáv, ohne gyorsítósáv. A betonkockákon meg bamm-bamm-bamm.

Előzmény: pumukli89 (9856)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9856

NDK-ás barátaink sem tétlenkedtek mikor arról volt szó,hogyan butítsák le az amúgy sem erőműnek csúfolható eszközeiket.

 

 

Berlin.                                           Ezt sajna nem tudom hol készült.

Berci 2103 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9855

Azok a jó kis pálya-Skodák :)

 

Előzmény: p21-feri-tb2 (9839)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9854

Azt megköszönném. :)

Előzmény: Oldjawás (9853)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9853

Nálunk a mai napig megy egy Zsuk ponyvás kisteherautó, gáz felirattal a ponyván. Majd egyszer lefotózom ha épp elkapom.

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 1 9852

A felniket elnézve,olyan eredeti,mint a"napapa eredeti fejszéje",....aminek csak a feje,néha meg a nyele volt cserélve.

 

(1990) 

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9851

:-). És még licencdíjat sem fizettek érte,mármint a nyugatiak.

Előzmény: gumidani (9850)
gumidani Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9850

Azt hiszem barátaink is feltalálták,a maguk neylon buszát.

............ amit utána a gaz nyugatiak jól leutánoztak.

Előzmény: pumukli89 (9849)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9849

Azt hiszem barátaink is feltalálták,a maguk neylon buszát.

 

 

Kérdés: Ilyen felépítménnyel került forgalomba nálunk is?(Én nem emlékszem rá,de ez semmit sem jelent.)

Előzmény: gumidani (9848)
gumidani Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9848

Egészen biztosan. A boldog jövőbe bizakodóan előretekintő Genosse jobb keze környékén látszik a platós változatra jellemző sebességváltókar.

 

A másikon pedig a "Barkas-licenc" sebességváltó látszik. (koporsó, vagy busz) 

Előzmény: pumukli89 (9846)
gumidani Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9847

Igen, a motorháztető felnyitása után ezt lehetett a plafonon kialakított (már nem emlékszem, hogy milyen) kampóba beakasztani. Azért tessék megnézni a kivitelt! A bőrszíjdarabnak van saját bújtatója, hogy nem leffegjen csak úgy a vakvilágban.

Előzmény: pumukli89 (9841)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9846

Az nem lehet hogy kétféle belső rész látunk?

 

A: Platós,vagy dobozos.

 

B:Rövid fülke,busz,esetleg postás,kenyeres.

Előzmény: gumidani (9837)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9845

Ilyen volt! De ahogy benéztem zöld volt a belseje,de az a zöld,ami civilben is létezett nálunk,ill mint a képeslapon.

 

 

(Nem mérgelődni!Látom a rendszámokat,ezek a túlélők.)

Előzmény: Oldjawás (9844)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.09 0 1 9844

És az eredeti kép.

 

Előzmény: Oldjawás (9843)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9843

Zil locsolókocsi mai kivitelben. Persze már Ifa motor van benne.

 

Előzmény: pumukli89 (9842)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9842

Még egy gondolat,nosztalgia ügyileg.

 

Ma árut vittem egy helyre,nagy gyár folyamatos bővítés-fejlesztés. És megállt mellettem egy ZIL locsoló kocsi.

Ezt szerintem betimsózták..mert gyerekkoromban ez azért sokkal nagyobb volt. :))

 

A kép nem itt készült,csak illusztráció,egy képeslapom.

 

 

Előzmény: pumukli89 (9841)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9841

Feladvány:

 

Ez nem valami gyári kitámasztó cucc lehetett?/Segédfűtés,a motorsátor picit felemelve/ Mert ha jól emlékszem, ezt alapban télen nem pólóban vezettétek? :-)

Előzmény: gumidani (9837)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9840

"a vezetőfülke komfortjával nagyon meg voltam elégedve"

 

Azzal szerintem semmi probléma nem volt a későbbi típusnál sem. Én hivatalosan nem dolgoztam Roburral.

Vezettem vagy 12-15000 km-ert a Fater tehertaxiját. Ez úgy történt Apám engedett vezetni jogsi nélkül is. Aztán lett papírom,de nem sofőrként dolgoztam bevonulás előtt.Jöttek a GMK-ás melók,aztán mondta,nem akarsz dolgozni hétvégén a kocsival?Nekem itt a telek,és már nincs kedvem dolgozni a hét minden napján.

Villogott a szemem,dehogynem. Aztán később a Határőrségnél kérdezték a gyakorlatot,mondtam a km-et,és a történetet,elfogadták..

Előzmény: gumidani (9838)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9839

Brno 70-es évek

 

 

 

 

 

 

gumidani Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9838

De annak idején a vezetőfülke komfortjával nagyon meg voltam elégedve.

Előzmény: gumidani (9837)
gumidani Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9837

Ahh ti milyen deluksz Roburral jártatok!

Nekem még ilyen vezetőülés jutott:

 Üléspárna magasság és előre-hátra dőlése, valamint a háttámla dőlése állítható. Slussz.

 

Ez a másik oldalról:  A piros nyíl mutatja a koporsó- és busz-Roburok ergonómikus sebességváltókarját. Ínyenceknek narancssárga nyíl mutat egy feladványt.

Előzmény: pumukli89 (9836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!