Én Trabanttal jártam sokat az M7-esen, bizony a vesekövem simán lerázódott mire leértem Balatonra, vagy vissza Budapestre. :-) Ráadásul a régi Trabantoknak alul volt még a benzincsapja, az ember megtanult százas tempónál áthajolni a jobb oldalra és átforditani a benzincsapot tartalékra menet közben. :-D
Egyről beszélünk szerintem. A háborús felvonulás=haditechnika vonultatás.
A listát azért kerestem meg, mert már korábban is feltűnt, hogy az első német autópályák zöme az ország északi és déli része között létesült. Pedig a katonai felvonulás iránya főleg kelet-nyugati irányú volt. Eltekintve a nagy erőkoncentrációt igényló dániai offenzívától......
Tehát, így utólag az az érzésem, hogy a történelemtanárom nem fejtette ki az igazság minden részletét.
Az M7-nek is volt egy ilyen szakasza. Egyszer arra menve az egyik utas mindenáron a busz hibájának vélte a dübörgést. Csak akkor hitt nekem, amikor a leállósávra hajtva változatlan sebességnél "megjavult" a busz.
A bajszosbácsira visszatérve. Azt tanultam az iskolában, hogy az Autobahnokat a háborús felvonulás érdekében építették. Akkor még nem volt internet, amelyről pikk-pakk megnézhető az útszakaszok építésének sorrendje.
Jó kép,de le is vették a motorsátor két oldalát,a jobb szellőzés miatt.
Ezt a kétpótkocsis módszert még'85-ben is alkalmazták,ill akkor pont láttam ilyet. Drezda,mellettem a lámpánál Skoda billencs,két pótkocsi utána kötve+dögre rakva kővel.Zöld indulás,szegény Skoda csak pattogott,Te oktató is voltál,láttál gondolom elég sok rossz kuplungolást.Itt szerintem nem az ember volt a béna,ezt már a kocsi sem bírta. :)
Ez már (többször is) volt. Csak most a kisebb autók túlterhelése tárgyában jutott eszembe.
A kétpótkocsis IFA-hoz. Úgy a 60-as, 70-es években a mezőgazdaság szocialista nagyüzembe szervezésekor hazánkban a Zetor + két pótkocsi volt a jellemző szállítóeszköz. Nem személyes tapasztalat, hanem korabeli híradások szerint az endékában viszont ugyanilyen célra teherautókat használtak. Most - e képek - hatására már tudom, hogy ők is két pótkocsival építették a sz-t.
Igen, a motorháztető felnyitása után ezt lehetett a plafonon kialakított (már nem emlékszem, hogy milyen) kampóba beakasztani. Azért tessék megnézni a kivitelt! A bőrszíjdarabnak van saját bújtatója, hogy nem leffegjen csak úgy a vakvilágban.
Ez nem valami gyári kitámasztó cucc lehetett?/Segédfűtés,a motorsátor picit felemelve/ Mert ha jól emlékszem, ezt alapban télen nem pólóban vezettétek? :-)
"a vezetőfülke komfortjával nagyon meg voltam elégedve"
Azzal szerintem semmi probléma nem volt a későbbi típusnál sem. Én hivatalosan nem dolgoztam Roburral.
Vezettem vagy 12-15000 km-ert a Fater tehertaxiját. Ez úgy történt Apám engedett vezetni jogsi nélkül is. Aztán lett papírom,de nem sofőrként dolgoztam bevonulás előtt.Jöttek a GMK-ás melók,aztán mondta,nem akarsz dolgozni hétvégén a kocsival?Nekem itt a telek,és már nincs kedvem dolgozni a hét minden napján.
Villogott a szemem,dehogynem. Aztán később a Határőrségnél kérdezték a gyakorlatot,mondtam a km-et,és a történetet,elfogadták..
Üléspárna magasság és előre-hátra dőlése, valamint a háttámla dőlése állítható. Slussz.
Ez a másik oldalról: A piros nyíl mutatja a koporsó- és busz-Roburok ergonómikus sebességváltókarját. Ínyenceknek narancssárga nyíl mutat egy feladványt.