Keresés

Részletes keresés

forth Creative Commons License 2011.04.10 0 0 647

Ez biztos így van, de átlag utasnak az hogy vonatszámváltás semmit nem mond, két vonatot lát. A menetrendben kellene jelezni, hogy nem kell átszállni. Van akit, egyébként joggal,  éppen az átszállás (sok csomaggal, megvárja a késett vonatot a másik? stb.) riaszt el.

Előzmény: gw (646)
gw Creative Commons License 2011.04.10 0 0 646

A teljes áru jegy most 21,7 erre a távra.

Az késő délutáni egy közvetlen személyvonat lengyel EN57-essel, és amint most nézem Klodzkoban sem kell átszállni, ott is csak vonatszámot vált, tehát Ústitól egy vonat megy végig.

Előzmény: forth (645)
forth Creative Commons License 2011.04.10 0 0 645

Az utóbbi egy évben 2x utaztam ezen a távon.

 

Egy évvel ezelőtt, Brno-ban,  Usti n. Orliciben, Lichkovban és Miedzylesieben kellett átszállni.Tél volt, de mindenütt megvárt a csatlakozó vonat. Akkor a cseh-lengyel határon 1 Bz ment át este 3 utassal, a cseh kalauz nem bajlódott a jegykiadással, amikor meglátta a FIP igazolványt. A lengyel kalauz ősrégi kézzel írt jegyen adta ki pótdíj nélkül a FIP 50%-os jegyet, akkor 10,5 PLN volt (lengyel személyvonati tarifa). Az idén kb. 5%-ot drágultak a jegyek a lengyeleknél. A pénztár Miedzylesie-ben zárva volt este 6-kor és ki volt írva, hogy a kalauz adja pótdíj nélkül a jegyet.

 

1 hónapja is voltam, akkor Brno-ban, Usti n. Orlici-ben és Klodzkoban kellett átszállni, itt sem volt gond se csatlakozással, se a jegyváltással. Az idén már ellátták a lengyel kalauzokat kütyüvel, így gépi jegyet adnak a fedélzeten. Klodzkoban közös peronra érkezik és indul a két vonat. Nem kell lépcsőzni. Klodzko-ig CD szerelvény van (Kysperk gyors) Wanda, Malgosia lengyel lányokról elnevezett Skoda mozdonyokkal.

 

Wroclawba mindenképpen ezt az útirányt javaslom, tarifális szempontból ez a legolcsóbb.

 

 

Előzmény: gw (644)
gw Creative Commons License 2011.04.10 0 0 644

Nem kell átszállni, ez közvetlen vonat Klodzkoba.

Belföldiként is elég karcsú a két perc, főleg, ha nem az első vágányra érkezik a vonat. De ne aggódj, tudsz venni jegyet a kalauztól is, viszont fontos, hogy neked kell őt megkeresni a jegyváltás szándékával, ha megvárod, amíg ő jön ellenőrizni, akkor megbüntethet.

Előzmény: kisgozos (643)
kisgozos Creative Commons License 2011.04.10 0 0 643

helló!

 

Egy kérdésem lenne hozzátok: wroclawba szeretnék menni, csehországon keresztül, már néztem is vonatot http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/en/619224/421475/992712/289948/4095/?q=en/node/146&ld=pkp&seqnr=2&ident=87.0420429.1302441580& csak azt nem tudom hogy erről most át kellene e szállnom, vagy nem, mert ha igen akkor miedzylesiebe csak két percem lenne, ami külföldiként nyilván nem lenne elég idő. Illetve lengyelországba lehet a vonaton jegyet venni büntetés nélkül a kalauztól?

emká48 Creative Commons License 2011.03.30 0 0 642

A wolsztyni gőzös vonatok nem Poznan, hanem Leszno - Zbaszynek felé közlekednek!16:50Mo - So *

ZsákváryA Creative Commons License 2011.03.21 0 0 641

Wrocławi villamosok még:

 

ŠKODA ELEKTRA 16 T

 

gumidani Creative Commons License 2011.03.21 0 0 640

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/7/2/0/IMG_0008771720.jpg

 

Köszönet a képekért. 1971-ben itt léptem be életemben először Lengyelországba.

Előzmény: forth (637)
forth Creative Commons License 2011.03.20 0 0 639

 Ez az előzőből kimaradt. tavaly óta a PKP IC Kft. a felére (most 12,5 zl)  csökkentette a helyjegyárakat. Ideje is volt már, még így is kb. 875 Ft.

Előzmény: forth (637)
gw Creative Commons License 2011.03.20 0 0 638

Szépen sorban a szovjet gyártmányú  lengyel "hernyók". Sokat már felújítottak. A regio forgalom alapvonat tipusa most is a villamosított pályákon

 

Az EN57-esek nem szovjet gyártmányúak, hanem igazi lengyelek a Pafawagtól :)

A több mint 30 év alatt legyártott (az utolsók még nem nagykorúak), több mint 1400 (!) darab még sokáig alaptípusa lesz a lengyel régiós forgalomnak.

Előzmény: forth (637)
forth Creative Commons License 2011.03.20 0 0 637

2. rész, folytatás a Szlovák vasút oldalról:

 

 Miedzilesie a lengyel határállomás, csak egy teher vonat vár engedélyre. A Lengyelországba exportált Skoda személygépkocsikat  erre is hordják vasúton.

 

 

 Az EU itt is finanszírozta az átépítést, (át)építettek egy gyalogos felüljárót is, de senki nem használja ilyen "hatalmas forgalom" (óránként 1 vonat) mellett, ezért rájöttek a szintben is át kell engedni az utasokat..... úgyis kibontanák a kerítést.

 

 

Klodzko Miasto mh.

 

 

 

 Klodzko Miasto - Klodzko Gl között. A Wroclaw - Miedzilesie vonal valamikor végig 2 vágányú volt, mindenütt megvan az alépítmény. Jelenleg Klodzo környékén Kb. 40 km és Wroclaw előttől 30 km a két vágányú. A vonal állapota változatos. A pálya sebesség 30 és 80 km/h között váltakozik, a határtól a 130 km megtételére 3 óra kell Wroclawig....

Van nyíltvonali "STOP táblás" útátjáró is, ahol főútvonal keresztezi a vasutat, semmi biztber. Itt minden vonat  lelassít 15-re.

 

 

 

 Klodzko Gl-ban át kell szállni, Wroclaw felé, de legalább közös a peron.

 

 

Itt felújították a perontetőt, nem szétverték...

 

 

 A Klodzkoig közlekedő CD Wanda vár a körül járásra...

 

 

 

Szerencsére a háborút és a szocializmust is túlélte a felvételi épület.

 

 

 Szénvonatot húznak be Klodzko Gl-ba.

 

 

 

 Képek a wroclawi villamosokról, itt éppen egy retro szoci kocsmát rekámoznak.

 

 

 Évente 150 millió utas az MPK (wroclawi közl. vállalat) busz és villamos vonalain. Jelenleg 23 villamosjárat üzemel kb. 200 km vonalhálózaton. 

 

 

 

 

Hát ez az úttestről való le és fel szállás a villamosra nem valami utasbarát. Babakocsival, vagy  időseknek bottal pláne....

 

 

 

 Közben nagyban megy Wroclaw Gl. átépítése. Ez vasúti daru éppen egy kisebb acél hidat vitt (a palánktól nem látszik). Így nem kellett a felsővezetéket lebontani a hídépítés idejére.

 

 

 Jó állapotú nagypaneles (BKV tipus) villamos vágány, ott működik. Bp-en nem.

 

 

 

 A városon átvezető felső vezetésű vasúti pályát és a hidakat már felújították az eredeti állapotot helyreállítva, a hidak alatt a régi raktárak helyén boltok és cseh sörös kocsmák vannak.

 

 

 Wroclaw - W.wa EIC: az 1. o. 12,5 zl-is helyjegyében benne van az ülőhelyre felszolgált kávé-tea is.

 

 

Az 1.o. kocsi középső két fülkéje (négy személyes) a managereké, egy utast láttam benne, nem tudom mennyi a pótdíj.

 

 

 Szépen sorban a szovjet gyártmányú  lengyel "hernyók". Sokat már felújítottak. A regio forgalom alapvonat tipusa most is a villamosított pályákon.

 

 

 Romániából érkeztek valamikor, még most is sok dolgozik.

 

 

 

 

Egy lengyel gyártású gép.

 

 

 

Villamos Zabrze-ban.

 

 

 

Manapság már sok a Skoda mozdony is lengyel magán vasutaknál.

 

 

 

 Mérhetelen pusztulás mindenütt. A vasút, a bányák, a lakótelepek (kevés a munkahely). A japán atomkatasztrófa lehet átgondolásra készteti a világot a már elfeledett szén felhasználására, persze a 21. századi környezetvédelmi előírások betartásával. Akkor talán ismét több szénvonat lesz Sziléziából is.

 

 

Sztrájkol a Solidarnosc Katowicében a fűtőház bezárása miatt.

 

 

Nálunk ez elképzelhetetlen: Szűz Mária szobor a fűtőház homlokzatán. A szocializmusban a lengyeleknél még a falusi rendőr is bent űlt egyenruhában a Szentmisén, nem az SZT tisztekre gondoltam....

 

 

 

Katowice Gl, regio vonat.

 

 

 

Ahol vár állott most kőhalom....  Hatalmas tempóban épül az új Katowice Gl. Jövöre foci EB lesz.

 

 

 Ez a gép vitte a Praha EC-t Bohuminig.

 

 

 

Itt az utolsó PLK (a lengyel pályavasút) állomás.

 

 

Az utolsó PLK felső vez. oszlop a cseh határ előtt.

 

 

Ez meg az első CD oszlop...

 

 

Folyt. köv. a Szlovák vasút oldalon.

 

 

 

 

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 636

Wünschelburg, ma Radków. A vágányok még nagyjából megvannak itt is.

emká48 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 635

Zillerthal-Erdmannsdorf, avagy Myslakowice. Tíz éve itt még vonatok jártak.

emká48 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 634

Lauban E-Lok Hauptwerkstatt, avagy manapság villanymozdony főműhely helyett romhalmaz. De mindenesetre jobban bírta az elmúlt 65 évet, mint pl. a Landler az elmúlt húszat...

emká48 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 633

 

Porajów. Végre meglett. :-)

emká48 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 632

No és persze Zawidów (Seidenberg)

emká48 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 631

Luban (Lauban)

Kamienna Góra (Landeshut)

Mieroszów (Friedland)

Sulików (Schönberg)

Turoszów (Turchau)

 

emká48 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 630

Ja, ez kimaradt. Hol van már a Krakow - Jelenia Gora gyors?

emká48 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 629

Swierki Dolne

Scinawka Srednia - Tlumaczów vonal visszaépítése!!

emká48 Creative Commons License 2011.03.17 0 0 628

 

Életképek a Walbrzych - Klodzko vonalról.

1-3 Jedlina Zdrój (Bad Scharlottenbrunn)

4-7 Scinawka Srednia (Mittelsteine)

8 Bartnica (Königswalde)

 

 

gw Creative Commons License 2011.03.11 0 0 627

amit én tudok, vagyis legalábbis tavaly ősszel még így volt

 

- Luban - Zgorzelec - úgy tudom van némi teherforgalom, de hogy mikor és hogyan azt nem

- Luban - Bogatynia, (vagy csak Turoszow?) - vagy csak Turoszów, de oda több is naponta

- Luban - Lesna - 1-2 naponta 1 vonatpár

- Jelenia Gora - Karpacz- Karpacz felé is felszedték már részben a síneket :(

- Boguszow - Mezimesti - nagyon ritkák már a tehervonatok errefelé, nincs már 2 óránként vonat, mint  terelés alatt, jó ha napi 1 pár van

 

Előzmény: emká48 (626)
emká48 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 626

Urak! Mit tudtok, nagyjából mikor és melyik szakaszon számíthat az ember tehervonatra az alábbi vonalakon?

- Luban - Zgorzelec

- Luban - Bogatynia, (vagy csak Turoszow?)

- Luban - Lesna

- Gryfow - Mirsk (és tovább?)

- Jelenia Gora - Karpacz (Kowary és a másik vége, tudom, a közepét felszedték)

- Marciszow - Wojcieszow

- Boguszow - Mezimesti

- Walbrzych - Klodzko és szárnyvonalai

 

- Talán még jut idő Kamienec Z. - Nysa vonalra is.

 

Autós kirándulás lenne.

 

Köszönöm, ha megosztjátok velem információitokat. Én meg  majd a képeket osztom meg.

 

 

 

forth Creative Commons License 2011.02.25 0 0 625

 

Tavaly még 25 zl volt csak a belföldi helyjegy(!) a PKP intercityken, ez most a felére csökkent. Hát az elég durva is volt, főleg hogy sokszor 1 órát is késett az EIC.

 

Angol nyelvű e-mailre 5 perc alatt itt volt a válasz...!

 

Hello,

Only reservation in firms class with out ticket for one person cost 12,50 zł.

Best ragards from PKP Intercity S.A
Aneta Straczynska

 FIP-el és IR-el utazók részére lehet érdekes.

forth Creative Commons License 2011.02.23 0 0 624

Ime a régi hídról 3 kép:

 

 Kép Muszyna felé

 

 

 

 Kép Nowy Sacz felöl

 

 

 

 Ezen a képen jól látszik az egyik elsodort meder pillér.

 

Hiába volt körbe szádalva, a pillér tönkremenetelét az okozhatta, hogy a régi kőfalazatra rábetonozott felső pillér szakasz nem bírta a Poprád árvizének nyomását. Gondolom ez a rábetonozás valamikor a II. világháború utáni helyreállításkor készülhetett. Hát eddig bírta...

Előzmény: raulitojani (622)
forth Creative Commons License 2011.02.22 0 0 623

A hír igaz, már jan. 16 óta járnak a vonatok az új végleges hídon.

 

A régi alsó pályás, hídfás, rácsos híd helyett épült egy szép és praktikus alsópályás, ágyazat átvezetéses, gerinclemezes új híd. Akár 160-ra is jó lenne, ha csatlakozó pálya bírná....

Előzmény: raulitojani (621)
raulitojani Creative Commons License 2011.02.22 0 0 622
raulitojani Creative Commons License 2011.02.22 0 0 621

http://waluty.com.pl/a75523-iar__nowy_sacz_poprad_most_otwarcie.html

 

Ez mintha azt jelentené, hogy megnyitották újra a hídat csak azt nem tudom ennek mekkora valóságalapja lehet?

Ez valami ideiglenes híd vagy mi a szösz lehet?

sosiforda Creative Commons License 2011.02.16 0 0 620
Előzmény: gw (612)
emká48 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 619

Hmmm, ha jól értem, felmondták a szolgáltatási szerződést. Akkor mindennek vége...

 

Előzmény: emká48 (618)
emká48 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 618

Január 1-én megszünt a (szerintem csak személy)vonatforgalom a smigiel-i kisvasúton.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!