2. rész, folytatás a Szlovák vasút oldalról:
Miedzilesie a lengyel határállomás, csak egy teher vonat vár engedélyre. A Lengyelországba exportált Skoda személygépkocsikat erre is hordják vasúton.
Az EU itt is finanszírozta az átépítést, (át)építettek egy gyalogos felüljárót is, de senki nem használja ilyen "hatalmas forgalom" (óránként 1 vonat) mellett, ezért rájöttek a szintben is át kell engedni az utasokat..... úgyis kibontanák a kerítést.
Klodzko Miasto mh.
Klodzko Miasto - Klodzko Gl között. A Wroclaw - Miedzilesie vonal valamikor végig 2 vágányú volt, mindenütt megvan az alépítmény. Jelenleg Klodzo környékén Kb. 40 km és Wroclaw előttől 30 km a két vágányú. A vonal állapota változatos. A pálya sebesség 30 és 80 km/h között váltakozik, a határtól a 130 km megtételére 3 óra kell Wroclawig....
Van nyíltvonali "STOP táblás" útátjáró is, ahol főútvonal keresztezi a vasutat, semmi biztber. Itt minden vonat lelassít 15-re.
Klodzko Gl-ban át kell szállni, Wroclaw felé, de legalább közös a peron.
Itt felújították a perontetőt, nem szétverték...
A Klodzkoig közlekedő CD Wanda vár a körül járásra...
Szerencsére a háborút és a szocializmust is túlélte a felvételi épület.
Szénvonatot húznak be Klodzko Gl-ba.
Képek a wroclawi villamosokról, itt éppen egy retro szoci kocsmát rekámoznak.
Évente 150 millió utas az MPK (wroclawi közl. vállalat) busz és villamos vonalain. Jelenleg 23 villamosjárat üzemel kb. 200 km vonalhálózaton.
Hát ez az úttestről való le és fel szállás a villamosra nem valami utasbarát. Babakocsival, vagy időseknek bottal pláne....
Közben nagyban megy Wroclaw Gl. átépítése. Ez vasúti daru éppen egy kisebb acél hidat vitt (a palánktól nem látszik). Így nem kellett a felsővezetéket lebontani a hídépítés idejére.
Jó állapotú nagypaneles (BKV tipus) villamos vágány, ott működik. Bp-en nem.
A városon átvezető felső vezetésű vasúti pályát és a hidakat már felújították az eredeti állapotot helyreállítva, a hidak alatt a régi raktárak helyén boltok és cseh sörös kocsmák vannak.
Wroclaw - W.wa EIC: az 1. o. 12,5 zl-is helyjegyében benne van az ülőhelyre felszolgált kávé-tea is.
Az 1.o. kocsi középső két fülkéje (négy személyes) a managereké, egy utast láttam benne, nem tudom mennyi a pótdíj.
Szépen sorban a szovjet gyártmányú lengyel "hernyók". Sokat már felújítottak. A regio forgalom alapvonat tipusa most is a villamosított pályákon.
Romániából érkeztek valamikor, még most is sok dolgozik.
Egy lengyel gyártású gép.
Villamos Zabrze-ban.
Manapság már sok a Skoda mozdony is lengyel magán vasutaknál.
Mérhetelen pusztulás mindenütt. A vasút, a bányák, a lakótelepek (kevés a munkahely). A japán atomkatasztrófa lehet átgondolásra készteti a világot a már elfeledett szén felhasználására, persze a 21. századi környezetvédelmi előírások betartásával. Akkor talán ismét több szénvonat lesz Sziléziából is.
Sztrájkol a Solidarnosc Katowicében a fűtőház bezárása miatt.
Nálunk ez elképzelhetetlen: Szűz Mária szobor a fűtőház homlokzatán. A szocializmusban a lengyeleknél még a falusi rendőr is bent űlt egyenruhában a Szentmisén, nem az SZT tisztekre gondoltam....
Katowice Gl, regio vonat.
Ahol vár állott most kőhalom.... Hatalmas tempóban épül az új Katowice Gl. Jövöre foci EB lesz.
Ez a gép vitte a Praha EC-t Bohuminig.
Itt az utolsó PLK (a lengyel pályavasút) állomás.
Az utolsó PLK felső vez. oszlop a cseh határ előtt.
Ez meg az első CD oszlop...
Folyt. köv. a Szlovák vasút oldalon.