Ahhh, most jót kérdeztél. Erről örök vita megy, hogy gyári előírás, meg szín, stb. még az autószerelő fórumon is. :-)
Gyárilag a Glysantin G33 való bele. Vicces, hogy a Glysantin oldalán már csak G30 szerepel, de feltételezem, hogy esetleg a G33 speciálisan gyári beszállítás lehet és a Glysantin általánosan is árul fagyállót és ahhoz a G30-at ajánlja. Szerintem ugyanazt tudja a kettő.
Más gyártmányban meg elvileg a gyári előírást kellene megnézni, de pl. ha a Glysantin specifikációit megnézed, nagyon nagy átfedés van az általánosan kapható fagyállókkal (G11, G12, G12+,G13+ stb) Jellemzően azzal mindenki egyetért, hogy alu motorosba lehetőleg aluprotect menjen és ne keverjük össze mással, tehát ha nem tudjuk pontosan mi van benne, akkor teljes csere aluprotectre és nagy baj nem lesz. A régebbi autókba való fagyállók minősítéseit szerintem a most kapható fagyállók 95% teljesíti.
Fagyállót is cserélünk mert elég veszett kinézete van. Abból milyen javasolt ebbe a jó öreg csótányba?
Jelen állás szerint döntés csak óvatos fejlesztés lesz nyárig húzza ki azt ha sikerül lecseréljük(anyagiak függvénye). Azt utána bontó. Nincs értelme már sokat költeni rá sajnos be kellett látni...
Elméletben igen. Gyakorlatban meg ki tudja?! Apróságokon fog múlni szerintem: a szíjtárcsa átmérője stimmel-e, a csőcsatlakozások ugyanoda esnek-e, ilyesmik.
Szétszedtük a régit jó kis 1.9 D hát igen szervo szivattyú tengely az ki-be majd kiesik... :) oldal irányban nem olyan annyira vészes... :) + kis bölcsőt is cserélni kellene kezd összefakadni. Alján is van baj... Vezérlés is cserés. Tanakodás jön azt majd látni mi lesz vele...
Aha. Szóval akkor az újaknál több marhaság több baj... :D Van itthon már egy Master III és Adblue meg elekro szervo meg amit akar az ember, de hajjaj. Reméltem szép és pár éves és hű, de jó azt aha lehet tolni rá a lóvét... Lassan mindenki oda jut más nem lesz...
De most láttam meg létezik 4x4 Berlingo is pecás gép. :D Nagyon tetszetős csak gondolom csillagászati árakban és mint a fehér holló. :D Na mindegy nézelődöm azt majd elválik még mi lesz. Az biztos ezt a 1.9D már vissza sírom... :)
Hát, az újabbaknál tettek be szép új LED menetfényeket, meg új motorokat, amikbe már kellhet FAP adalék. Ezeknek némileg szerintem a hangja kellemesebb, ültem párban, a zsír új fajtában is.
Ezeknek az újakak már változott a motorja, kaptak kettős tömegűt, meg talán 6seb váltót, de ebben nem vagyok biztos. A szervó elektrohidraulikus lett, stb.
Hát igen akkor nem fényezik már nagyon kis azt az emblémát. :) Nem tudom nézelődtem és mindenképp valami kevésbé öreg kellene amit a rozsda nem háborgat és viszonylag nem nagyon mellé nyúlás a motor terén pláne. A fiatalabbakról is esetleg tudsz valamit?
Nekem 2009es 1.6HDI autóm van, Multispace kivitel. Eddig, kopp-kopp, nem volt nagy bajom vele, bár ez a jellegzetes HDI/TDCi puffogós hang az őrületbe kerget, de hát ez ilyen. A VW-dízelek sokkal szebb hangúak.
Nekem nagyrészt csak annyi hibája van, mind az összes többi 10+ éves dízelnek. Könnyezi az olajat a gyári pasztás tömítéseknél néhol, a rezgés elporlasztja a gumi motortartókat(szar kiszerelni!!), az önindító szabadonfutója nyekkent meg, ilyenek. Egyébként 0 fokban izzítás nélkül is elsőre indul hidegen. Eddig 8eKm-alatt kb 3mm olaj ha fogyott belőle, de sokszor állok meg egyenetlen talajon., szóval kitudja.
A motorkódokra kell figyelni, a 9HX az részecskeszűrő nélküli, de csak 2010ig gyártották, és Euro4-es.
Ja igen és megfordult a fejemben esetleg egy újabb. 1.6 HDI 92Le olyan 2012-2014 környékiek mennyire megbízható gépek? Motorikusan és úgy igaz az egész érdekelne. Vagy esetleg nem tudsz valami jó lehetőséget esetleg?
Te jó ég most látom az új árát. Sokkot kaptam! Nem ér annyit tán az egész autó mint ez a kis sza.ság... Ajjaj na most már kíváncsi leszek hogyan tovább...
Elméletileg lehet én úgy tudom csak érdemes-e azt nem tudom... :) Csak 360 ezer km bírt ki elég szomorú... :D Majd holnap széttermelés lesz. De ennek is volt már minden hangja, de hogy honnan jött a hang majd elválik...
Az enyém is kezd ilyen lenni, igaz még csak a tárcsa küllőire kent egy kevés olajat.
Erre én is kíváncsi lennék!
Az enyémnek eléggé mozog tengelyirányban a tengelys, de sugárban is moccan, ezen kívül elég érdekes sípoló hangot ad. Cseréltem benne olajat, így most halkult, de nem tökéletes.
Amikor ilyet lát az ember akkor ugye van baj? :D Ez megdöglött(kikent szépen mindent). Ezt lehet javítani vagy új állja a helyét? Ha igen hol és ha újat érdemesebb akkor milyet?
Nem tudom, hogy ahhoz milyeneket lehet most kapni náluk. Szerintem görgőből az INA ajánlott, amúgy az is a gyári beszállító. A Dayco is INA görgőket használ. Ha szett, akkor mi Dayco-t, Gates-t, Conti'-t használunk és mostanában szereltem már be INA szettet is. (Ez utóbbinál csak a szíj miatt volt kis ellenérzésem eddig, ami Román gyártmányú)
Pánik szerű vezérléscsere lesz a gépen valamelyik görgő ki akar esni már morog meg minden ami csak lehet... :D Nem érte el a 80000 km. :)
Véleményed szerint melyik a legjobb amit a unix kínálatában lehet most kapni?
+ vagy féltengely vagy torony csapágy is gatya és a rángatása kis gáznál is megmaradt(kuplungnál lesz valami, ez a Valeo 6 rugós nyilván nem volt valami jó választás anno...). Szóval sok baj már nincs... :D De megy megy és megy... :D 1.9D tudja amit kell... :D
Hat igen ezen nincs :( nem olyan a csatlakozo mint a szurohazon, de probalkozok. Most elmentem csovekert, aztan remelhetoleg dulore jutok. Koszi megegyszer
A csatlakozón van egy színes domb-szerűség, azt kell benyomni pl. egy fogóval és utána lehet lehúzni a csatlakozót. Azt, hogy melyik hova megy, nem tudom innen, de kövesd a csöveket ! A bejövő az üzemanyagszűrőháztól érkezik.
Itt vagyok ujra a kocsinal. A lenti kepen gondolom a feher csatlakozos ag a tanktol jovo, az adagolon femcsokivezetesu pedig a tankba visszafolyo ag. Ezeket a muanyag csatlskozok hogy jonnek le? Pattintos, feszitos, beszoritos stb trukkel, mert siman hizva, ovatosan rangatva nem tudom lehuzni? Utcan vagyok ezert nem szeretnem eltiorni ezert ovatosan nyulnek hozza.