Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a.k. Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2947

Ja és persze ami kb. kapható a unixban mert onnan tudnánk jó áron... 

Előzmény: a.k. (2946)
a.k. Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2946

Aha hoppi akkor ez bele közepébe kérdés... :D 

 

Igen azért kérdem mert a hűtő alu és egyebek. Te személy szerint melyiket szoktad bele tenni ezekbe a régiekbe amit bátran ajánlasz? 

Előzmény: FeZ_ (2945)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2945

Ahhh, most jót kérdeztél. Erről örök vita megy, hogy gyári előírás, meg szín, stb. még az autószerelő fórumon is. :-)

Gyárilag a Glysantin G33 való bele. Vicces, hogy a Glysantin oldalán már csak G30 szerepel, de feltételezem, hogy esetleg a G33 speciálisan gyári beszállítás lehet és a Glysantin általánosan is árul fagyállót és ahhoz a G30-at ajánlja. Szerintem ugyanazt tudja a kettő.

Más gyártmányban meg elvileg a gyári előírást kellene megnézni, de pl. ha a Glysantin specifikációit megnézed, nagyon nagy átfedés van az általánosan kapható fagyállókkal (G11, G12, G12+,G13+ stb)  Jellemzően azzal mindenki egyetért, hogy alu motorosba lehetőleg aluprotect menjen és ne keverjük össze mással, tehát ha nem tudjuk pontosan mi van benne, akkor teljes csere aluprotectre és nagy baj nem lesz. A régebbi autókba való fagyállók minősítéseit szerintem a most kapható fagyállók 95% teljesíti. 

 

 

 

Előzmény: a.k. (2944)
a.k. Creative Commons License 2020.12.27 0 0 2944

Fez! 

 

Fagyállót is cserélünk mert elég veszett kinézete van. Abból milyen javasolt ebbe a jó öreg csótányba?

Jelen állás szerint döntés csak óvatos fejlesztés lesz nyárig húzza ki azt ha sikerül lecseréljük(anyagiak függvénye). Azt utána bontó. Nincs értelme már sokat költeni rá sajnos be kellett látni...

FeZ_ Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2943

Elméletben igen. Gyakorlatban meg ki tudja?! Apróságokon fog múlni szerintem: a szíjtárcsa átmérője stimmel-e, a csőcsatlakozások ugyanoda esnek-e, ilyesmik. 

 

 

Előzmény: a.k. (2942)
a.k. Creative Commons License 2020.12.26 0 0 2942

Fez!

 

A 2.0 HDI szervo szivattyúja jó lehet ehhez is? 1 kasznis az is csak már hdi 3 évvel fiatalabb ennél...

a.k. Creative Commons License 2020.12.25 0 0 2941

Igen lemaradt a vége. Akkor a futómű rendben van. 

 

Szétszedtük a régit jó kis 1.9 D hát igen szervo szivattyú tengely az ki-be majd kiesik... :) oldal irányban nem olyan annyira vészes... :) + kis bölcsőt is cserélni kellene kezd összefakadni. Alján is van baj... Vezérlés is cserés. Tanakodás jön azt majd látni mi lesz vele...

Előzmény: siletto (2940)
siletto Creative Commons License 2020.12.25 0 0 2940

Mire gondolsz, hogy futó? 

A futóműve már nem az a csapágyas megoldás, mint a nagylámpásé volt,amit drága felújítani. Tudtommal. Még nem láttam ezét szétszedve. 

Előzmény: a.k. (2939)
a.k. Creative Commons License 2020.12.23 0 0 2939

Ja igen jut eszembe futó mennyire nyűgös? 

Bár akár benzines is szóba jöhetne az talán nem ennyire nyűgös téma mint a dízel(persze a fene tudja már a mai világban :D )...

Előzmény: siletto (2937)
a.k. Creative Commons License 2020.12.23 0 0 2938

Aha. Szóval akkor az újaknál több marhaság több baj... :D Van itthon már egy Master III és Adblue meg elekro szervo meg amit akar az ember, de hajjaj. Reméltem szép és pár éves és hű, de jó azt aha lehet tolni rá a lóvét... Lassan mindenki oda jut más nem lesz...

De most láttam meg létezik 4x4 Berlingo is pecás gép. :D Nagyon tetszetős csak gondolom csillagászati árakban és mint a fehér holló. :D Na mindegy nézelődöm azt majd elválik még mi lesz. Az biztos ezt a 1.9D már vissza sírom... :) 

 

Előzmény: siletto (2937)
siletto Creative Commons License 2020.12.23 0 0 2937

Hát, az újabbaknál tettek be szép új LED menetfényeket, meg új motorokat, amikbe már kellhet FAP adalék. Ezeknek némileg szerintem a hangja kellemesebb, ültem párban, a zsír új fajtában is.

 

Ezeknek az újakak már változott a motorja, kaptak kettős tömegűt, meg talán 6seb váltót, de ebben nem vagyok biztos. A szervó elektrohidraulikus lett, stb.

Én csak műszaki adatok szintjén néztem át őket.

Előzmény: a.k. (2936)
a.k. Creative Commons License 2020.12.22 0 0 2936

Hát igen akkor nem fényezik már nagyon kis azt az emblémát. :) Nem tudom nézelődtem és mindenképp valami kevésbé öreg kellene amit a rozsda nem háborgat és viszonylag nem nagyon mellé nyúlás a motor terén pláne. A fiatalabbakról is esetleg tudsz valamit?

Előzmény: siletto (2935)
siletto Creative Commons License 2020.12.22 0 0 2935

Szia! 

Nekem 2009es 1.6HDI autóm van, Multispace kivitel. Eddig, kopp-kopp, nem volt nagy bajom vele, bár ez a jellegzetes HDI/TDCi puffogós hang az őrületbe kerget, de hát ez ilyen. A VW-dízelek sokkal szebb hangúak.

Nekem nagyrészt csak annyi hibája van, mind az összes többi 10+ éves dízelnek. Könnyezi az olajat a gyári pasztás tömítéseknél néhol, a rezgés elporlasztja a gumi motortartókat(szar kiszerelni!!), az önindító szabadonfutója nyekkent meg, ilyenek. Egyébként 0 fokban izzítás nélkül is elsőre indul hidegen. Eddig 8eKm-alatt kb 3mm olaj ha fogyott belőle, de sokszor állok meg egyenetlen talajon., szóval kitudja. 

 

A motorkódokra kell figyelni, a 9HX az részecskeszűrő nélküli, de csak 2010ig gyártották, és Euro4-es. 

Előzmény: a.k. (2933)
soryton Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2934
Előzmény: FeZ_ (2931)
a.k. Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2933

Ja igen és megfordult a fejemben esetleg egy újabb.  1.6 HDI 92Le olyan 2012-2014 környékiek mennyire megbízható gépek? Motorikusan és úgy igaz az egész érdekelne. Vagy esetleg nem tudsz valami jó lehetőséget esetleg?  

a.k. Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2932

De a bontott az tiszta kamikaze nem? Nem tudni 1 nap vagy 1 év vagy több. Bár igaz nagy terveket már nem kell ehhez adni a rohadás végett... 

Előzmény: FeZ_ (2931)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2931

Felújítható a szivattyú, rá kell keresni, hogy ki foglalkozik vele. Amúgy a bontott sem elvetendő lehetőség. Azt nem szokták drágán adni.

Én újat szoktam feltenni, ha kell, úgyhogy nem tudok ilyen céget.

Előzmény: a.k. (2929)
a.k. Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2930

Te jó ég most látom az új árát. Sokkot kaptam! Nem ér annyit tán az egész autó mint ez a kis sza.ság... Ajjaj na most már kíváncsi leszek hogyan tovább... 

a.k. Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2929

Elméletileg lehet én úgy tudom csak érdemes-e azt nem tudom... :) Csak 360 ezer km bírt ki elég szomorú... :D Majd holnap széttermelés lesz. De ennek is volt már minden hangja, de hogy honnan jött a hang majd elválik...

Majd Fez megmondja a frankót! 

Előzmény: siletto (2928)
siletto Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2928

Az enyém is kezd ilyen lenni, igaz még csak a tárcsa küllőire kent egy kevés olajat. 

Erre én is kíváncsi lennék!

Az enyémnek eléggé mozog tengelyirányban a tengelys, de sugárban is moccan, ezen kívül elég érdekes sípoló hangot ad. Cseréltem benne olajat, így most halkult, de nem tökéletes. 

 

Lehet ezt felújítani? 

Előzmény: a.k. (2927)
a.k. Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2927

 

Fez!

 

Amikor ilyet lát az ember akkor ugye van baj? :D Ez megdöglött(kikent szépen mindent). Ezt lehet javítani vagy új állja a helyét? Ha igen hol és ha újat érdemesebb akkor milyet?

a.k. Creative Commons License 2020.12.21 0 0 2926

Ajjaj egyre jobb ma reggelre tócsa állt a gép alatt. Szervo olaj mindenfele. Na ilyet sem csinált még a 23 éve alatt... :D 

Még jó hogy épp a műhelybe átállás előtt... 

a.k. Creative Commons License 2020.12.20 0 0 2925

Szigorúan szett. Bosch van a unixban az biztos, de kissé zavaros az oldala így a többi kibogozni nem egyszerű... :D 

 

Előzmény: FeZ_ (2924)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.20 0 0 2924

Nem tudom, hogy ahhoz milyeneket lehet most kapni náluk. Szerintem görgőből az INA ajánlott, amúgy az is a gyári beszállító. A Dayco is INA görgőket használ. Ha szett, akkor mi Dayco-t, Gates-t, Conti'-t használunk és mostanában szereltem már be INA szettet is. (Ez utóbbinál csak a szíj miatt volt kis ellenérzésem eddig, ami Román gyártmányú)

 

Előzmény: a.k. (2923)
a.k. Creative Commons License 2020.12.20 0 0 2923

Fez!

 

Pánik szerű vezérléscsere lesz a gépen valamelyik görgő ki akar esni már morog meg minden ami csak lehet... :D Nem érte el a 80000 km. :) 

Véleményed szerint melyik a legjobb amit a unix kínálatában lehet most kapni? 

+ vagy féltengely vagy torony csapágy is gatya és a rángatása kis gáznál is megmaradt(kuplungnál lesz valami, ez a Valeo 6 rugós nyilván nem volt valami jó választás anno...). Szóval sok baj már nincs... :D De megy megy és megy... :D 1.9D tudja amit kell... :D 

FeZ_ Creative Commons License 2020.12.05 0 0 2922

Pedig a képet kinagyítva mindkettőn látom a "gombot" amit be kell nyomni.

Előzmény: Aranyossy Csaba (2921)
Aranyossy Csaba Creative Commons License 2020.12.05 0 0 2921

Hat igen ezen nincs :( nem olyan a csatlakozo mint a szurohazon, de probalkozok. Most elmentem csovekert, aztan remelhetoleg dulore jutok. Koszi megegyszer

Előzmény: FeZ_ (2920)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.05 0 0 2920

A csatlakozón van egy színes domb-szerűség, azt kell benyomni pl. egy fogóval és utána lehet lehúzni a csatlakozót. Azt, hogy melyik hova megy, nem tudom innen, de kövesd a csöveket ! A bejövő az üzemanyagszűrőháztól érkezik. 

 

Előzmény: Aranyossy Csaba (2919)
Aranyossy Csaba Creative Commons License 2020.12.05 0 0 2919

Itt vagyok ujra a kocsinal. A lenti kepen gondolom a feher csatlakozos ag a tanktol jovo, az adagolon femcsokivezetesu pedig a tankba visszafolyo ag. Ezeket a muanyag csatlskozok hogy jonnek le? Pattintos, feszitos, beszoritos stb trukkel, mert siman hizva, ovatosan rangatva nem tudom lehuzni? Utcan vagyok ezert nem szeretnem eltiorni ezert ovatosan nyulnek hozza.

 

Előzmény: FeZ_ (2917)
Aranyossy Csaba Creative Commons License 2020.12.04 0 0 2918

koszi szepen a gyors valaszt :), akkor ne olvasd el az emailem mert pont most kuldtem el mailben is :), nem tudtam milyen gyakran jarsz erre.

igen a visszafolyocsovet kerestem de meg nem talaltam, holnap megnezem ujra.

koszonom szepen megemegegyszer a gyors segitseget!

Előzmény: FeZ_ (2917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!