Igen nem irtam,hogy milyen motorba!2.0 hdi-be.Az enyembe is 138000 km van es nalam is ugy 0,5l olaj fogy el(mobil 5w 40)az olajcsereig.Egyebkent a szervizintervallum 15000 vagy 20000km?Mert nalam a kijelzon ha lenullazod 20000-tol szamol vissza az olajcsereig.A 0,5l olaj fogyas az normalis?
Igen a gyári előírás mind az 1.9 d és a 2.0 HDI esetében az 5w40-es olaj. Persze az 5w30-as is tökéletes én a 10w40-eset csak sokat futott motorba ajánlanám és abba is csak akkor, ha már eszi az 5w-set.
Az 1.9-esbe 4,75 liter olaj kell a HDI-be 4,5 liter. Én a saját HDI-mbe pl. 5w40-es Castrol Magnatec Diesel-t használok. De más márka is jó bele természetesen. Hál Istennek ezek a HDI motorok nem az a olajevős fajták. Nekem pl olajcserék között simán elmegy úgy hogy nem kell utána tölteni. Maxról lemegy félre. És most van 140 ezer az autóban.
Ja igen olajat én innen szoktam venni, max két nap alatt kihozzák házhoz és árban valamint kínálatban szinte verhetetlenek:
Koszi a tippeket!Egyebkent en is arra gondoltam hatha kicsit fognak a fekek es ez okoz egy felmelegedest es deformalodast.Ellenorzom azokat amiket irtatok.
Érdemes megnézni, hogy a fékmunkahengerek, dyugattyúk nem szorulnak-e, azaz, vissza tudnak-e térni nyugalmi helyzetbe. Illetve egy alapos tisztítás a fékfolyadék rendszerében és természetesen fékfolyadék csere.
A kiegyenlítő tartály robbanásának oka a sapkában keresengő első nekifutásta. Elvileg nyomás hatására ki kellene nyisson, így csökkentve a rendszerben a túlnyomást. A következő: megnézni, hogy a melegedésen kívül valami okozott-e még nyomásnövekedést, pl hengerfej.
Az úszó féknyereg csapjait, szinte soha nem kenik le hőálló kenőanyaggal, sőt, többnyire a lerakódást sem szedik le.... tisztelet a ritka kivételnek. ez okozhat féktapadást, melegedést, deformálódást... nagyon más ötletem nincs.
Nekem egy 2004-es Partnerom van,138000-km van benne.A kovetkezo problemam van vele es megkoszonnem ha valaki segitene a problema megoldasaban.2. tulajdonos vagyok es amikor a megvasarlasa utan a nyari gumit csereltuk telire lattam,hogy az elso fektarcsak cserelve voltak.Ez nem is volt baj,csak kesobb mert ha kicsit gyorsabban mentem(90k/h)fekezeskor rangatott a kormany.Lecsereltuk a tarcsakat ujra.Amikor csereltuk latszott,hogy a fekbetetek is meg voltak egve,de menet kozbe nem adtak hangot.Ezeket is lecsereltuk.Kesobb ugy 5000-6000km megtetele utan ujra jelentkezet a jelenseg,de mar most hatul is(razza a kormanyt).A tarcsak nem csiribiri utangyartottak!Nem tudom mi lehet a baj!
Nemtudtok valami jó francia autó bontót pest környékén?:)
Szükségem lenne 1 kiegyenlítő tartályra ami a legfontosabb és 1 tippre ,hogy vajon miért robbanhatott fel :s Én gondolom ,hogy vagy valami dugulás miatt.
Ugynézki ,hogy 1 új hűtőre mert az egyik cső kitört belőle tőböl.
1868 köbcentis, 78 lovas motor? Ha igen, akkor meg kell nézni, hogy a 4-es henger tűszelepemelkedés érzékelője működik-e? Sokszor volt olyan hiba, hogy felkeményedett a motor hangja, füstöl és közben erőtlen is lett, hogy nem at előtöltés szabályzó volt a hiba, hanem a porlasztó. Egyébként meg lehet venni jobb diesel műhelyekben 50-től 120 ezerig, keresgetni kell.
Na üdv. Sikerült orvosolni a problémát.A főtegely végén lévő ékszíj vezető tárcsát kellet kicserélnem.Hálistennek sikerült mind ezt megoldanom itthon a parkolóba egy kis eső kíséretével a nyakamban, de ez nem tántorított el a célomtól.:D A tárcsát pedig sikerült beszereznem igazán jutányos áron bontóba nagyon jó állapotban 7 ezer forintér.Ami ujonan 25.Ékszíjat se kellet vennem.Ugy hogy minden ok! Happy Day!:)
Na megcsináltam. Felső polc le, belső világítás ki. Elég kacifántos hozzáférni az antennához, de megoldható. Kiszedtem pucolás, töménytelen szilikon ragasztó visszarak minden meghúz teszt és kész is! :) Hogy ezek a fránya francőzusok mennyi hibalehetőséget pakoltak be ebbe a tipusba! :) Remélem most egy darabig békén hagy a verda és nem jön ki rajta semmi nyavaja.
kiszeded a lámpát középről, le tudod bontani a polcot. csavarozd le az antenna felfogatást, vedd ki, pucold meg a helyét vízkő-por mentesre, FBS-el tömítve szereld vissza. tuti nem kap vizet többé..... fél órás mutatvány, ha van jó szerszámod... jó munkát:)
Na ma lemosattam az autót és beázott a tető antennánál. Vagy fél deci víz csordogált a felső polcon. Nem tudja valaki hogy lehetne hozzáférni az antennához, hogy tömítsem? Le kell bontani a kárpitot, vagy elég csak a polcot?
A felső (fekete műanyag) feszítőgörgőre, egyszerűen rálátsz. ha a felülete nem sima, hanem olyan, mintha kis lapolások lennének rajta (sokszög) , at a meg-meg álló görgő okozza, akkor csapágyas. komplettben cserélik, nem akarok butaságot írni, régen cserélték.... de olyan 20-30 eft tétel lehet.