Keresés

Részletes keresés

Aln 663 1189 Creative Commons License 2018.06.20 0 1 34687

Így van! 

Előzmény: Törölt nick (34686)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.20 0 1 34686

Ha minden igaz, két Ludmilla érkezik a GySEV-hez (egy meg a Kárpát Vasúthoz):

https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=32871

rm40 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 34685

Én sem tudok konkrét emblémáról. Valami konkrét jármű feliratozása a kérdés?

Előzmény: alkotasu (34683)
gjovar Creative Commons License 2018.05.26 0 0 34684

Szerintem nagy  kérdés,  de talán lesz vkinek  fénykép, v máshogy tudja.  Én  ugy  emlékszem, h  semmi  különos, embléma  nem volt,  söt a  gysev  is  csak egy apro felirat volt az oldalán.Ugyanolyan jellegtelen sötét szinu, mint a MÁV akkori  görd. állománya.  Ez a  "látomás"  kb 1958-60 körüli,  a  soproni  motorvonat  késöbb kapott egy  szemre jobb  külsőt.  De a  festés a z a  szokásos  akkori sötétzöld?? lehetett.

 

Valamikor már  volt erről szó,  söt képek is   .

Előzmény: alkotasu (34683)
alkotasu Creative Commons License 2018.05.26 0 0 34683

Urak!

Be tudna tenni valaki egy képet arról, hogy milyen volt a GySEV emblémája az '50-es, '60-as években?

KVZOLI Creative Commons License 2018.05.25 0 0 34682

Lehet,hogy a reggeli villámlás megkavarta.

Előzmény: KVZOLI (34681)
KVZOLI Creative Commons License 2018.05.25 0 0 34681

Szerintem a kapuvári biztber szarakodott.A egyik fénysorompón a fehér fény sem világított.

Előzmény: Aln 663 1189 (34679)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.25 0 0 34680

Ma délelőtt is... :) 

Előzmény: Aln 663 1189 (34679)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2018.05.25 -1 0 34679

Nem tudom. 

Előzmény: M63 010 (34678)
M63 010 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 34678

Mi történt?

 

Előzmény: Aln 663 1189 (34677)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 34677

Tegnap délután eléggé megborult a menetrend. 

Előzmény: bakter72 (34676)
bakter72 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 34676

Sok a vonat vagy kevés? Mire gondolsz?

Előzmény: Aln 663 1189 (34674)
M63 010 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 34675

Szombathelyről Répcelakra 6 órás lyuk van a személyek menetrendjében! Persze ez sem indokolt, utas is biztosan több lenne, ha rendes 1-2 órás ütem lenne errefelé is.

 

Előzmény: M63,008 (34667)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 34674

Ma nem túl jól alakultak a dolgok a nyolcas vonalon. 

Aln 663 1189 Creative Commons License 2018.05.15 0 0 34673

Mi akadályoz meg benne? Amúgy Rajka fele is úgy néz ki neki állnak. 

Előzmény: haha 1970 (34672)
haha 1970 Creative Commons License 2018.05.14 -2 1 34672

Nagy dilemmám van hogy hozzászolhatók e, állítólag nyáron lesz egy komoly vágányzár a 16-os vonalon Csorna-Hegyeshalom között!

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.14 0 0 34671

Nem, ennyi időre sosem zárták be a boltot.

Volt ez-az, de sosem ilyen mennyiségben, mint az elmúlt pár évben.

És nyista fejlesztés, tartunk a húsz évvel ezelőtti állapontál a nyolcas vonalon, max. több a lassújel.

Előzmény: 20-as vonal (34662)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.14 0 1 34670

A 8-as vonal teherforgalma töredéke a 15 évvel ezelőttinek

Amiért a kapacitásbővítés indokolt, az a jól felfuttatott teherforgalom.

Az eu csatlakozás óta nincs nagyon miért Sopronnak kerülni, arra meg pláne nem generálódik már semmi sem.

Ha Hegyest csak egy kicsit sikerülne gatyába rázni (mert a mai üzemvitel pár évtizede a szabotázs jelzővel lett volna emlegetve), akkor a nyolcas vonali teherforgalom vetekedne a 29-esével.

Vegyük észre, hogy még a gyesev kargó is Hegyesen át megy, ha nem kell piszkálni semmit a vonaton, vagy nincs túl nagy nyomás hazafizetni a phd-t.

Előzmény: lazlooow (34664)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.05.14 0 1 34669

Az utasok szempontjából tökmindegy, hogy a vasutasok állomásnak, vagy megállóhelynek nevezik. Egy vasútilag megállóhelynek nevezett dolog is lehet nagyforgalmú, és lehetne utasforgalomra jól kiépített.

A legjobb példa itthon Zugló, a sógornál meg Baden.

Előzmény: juxx (34668)
juxx Creative Commons License 2018.05.14 0 0 34668

Tatán meg Komáromban nem napi 4-5 Bz/Jenbacher volt az alternatíva egy regionális távolságra, mint pl. Komáromtól Tatáig.

 

Ez kicsit olyan, mint Gyömöre-Tét, ahol nagyon régóta megállnak a gyorsvonatok (manapság megállókon megállás nélkül áthunyászkodó személyvonatok), mivel ott annyira közel a falu, és annyira jelentős a forgalom, hogy a többivel nem mérhető össze a vonal mentén.

Namost Répcelak kedvéért biztos nem indítanak azon a vonalon külön gyorsvonatokat, csak hogy ne kelljen megállítani az IC-t, illetve ha megáll, ingázásra lehessen használni.

Előzmény: M63,008 (34667)
M63,008 Creative Commons License 2018.05.14 -1 0 34667

(Ld. pl. Szhely-Répcelak pótdíjmentes IC-utazás kinyírása.)

Ez mondjuk már a ló túloldala.

Mikor Tatán és Komáromban meg sem állt az IC, Répcelakra meg pótdíj nélkül lehetett rajta utazni. Érzed a kontrasztot? Röhej...

Előzmény: M63 010 (34666)
M63 010 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 34666

Nem hobbi a személyszállítás, és lehetne még jobb is, ha a minisztérium nem ugatna bele a vonatkilométerekkel és az üzletpolitikai kedvezmények megkurtításával. (Ld. pl. Szhely-Répcelak pótdíjmentes IC-utazás kinyírása.)

Előzmény: lazlooow (34664)
Lovrin Creative Commons License 2018.05.13 0 0 34665

személyszállítást látványosan hobbiból végeznek csupán. Ha csak egy kicsit komolyan vennék, akkor fényévekre lehetnének a Starttól. 

 

Itt mire gondolsz pontosabban?

Előzmény: lazlooow (34664)
lazlooow Creative Commons License 2018.05.10 0 3 34664

Én viszont azt mondom (MÁV-osként), hogy elolvasgatva a GYSEV terveit, nekik legalább világos koncepciójuk van és azt igyekeznek megvalósítani. A nagypolitika is kevesebbet ugat bele az ő projektjeikbe, mint nálunk a MÁV-nál. 

Jó, igaz, egy kisebb hálózatot könnyebb is üzemeltetni. A 8-as vonalnál még kapacitásszámítás nélkül is látszik, hogy a 16-os villamosítása utáni megnövekedett teherforgalmat már nehezen bírja Győr-Csorna között a meglévő egy vágány, így kell a második. A tervekben ez meg van toldva egy állomásközzel, Kapuvárig, valamint a soproni új nyomvonal. Na mivel világosan szerepelt a cég honlapján is az a mondat,  hogy "társaságunk forrással a megvalósításhoz egyelőre nem rendelkezik", így nem marad más, mint a szakaszolás. Elsőnek a soproni új nyomvonal és Csornáig a két vágány, utána a többi. Persze mindent a teherforgalomnak alárendelve.

A 16-17-es vonalakon is a villamosításkor elvégeztek annyi pályafelújítást, ami feltétlenül elég volt, de már tudják, hogy a megnövekedett forgalom miatt sokáig nem bírja ki a pálya, így készítik elő a teljes pályafelújítást, amiből már az állomási peronépítések ki is maradnak, hiszen azt belevették a villamosításba. Ezzel szemben mi van nálunk? Bohóckodás a 29-es vonallal, holott nyilvánvaló, hogy a pályát is fel kell újítani a közeljövőben, sőt, első körben inkább azt kellene, mint a felsővezetéket kihúzni.  

És nem is csak a 29-es vonallal van gond, hanem szerintem a rossz projekt iskolapéldája az 1-es vonal tervezett Biatorbágy-Tata felújítása. Ugyanis elköltenénk százmilliárdokat úgy, hogy semmi érdemi javulás nem lenne. 140-ről 160 nagyrészt a jelenlegi nyomvonalon, de sem új távolsági nyomvonal (nagysebességű pályaként), sem pedig 3 vagy 4 vágány a mostani 2 helyett. Szóval minden elemében förtelmes pazarlásnak tartom. Nagy szerencse, hogy nem sikerült a tatabányai lobbinak betolni a projektet a valóban katasztrofális állapotú és "életmentésre" szoruló  40a és 80a felújítás elé. 

Nekem MÁV-osként annyi kifogásom van a GYSEV ellen, hogy személyszállítást látványosan hobbiból végeznek csupán. Ha csak egy kicsit komolyan vennék, akkor fényévekre lehetnének a Starttól. 

Előzmény: Aln 663 1189 (34652)
M63 010 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 34663

Lehet, de tavaly ősszel emlékszem ilyenre, meg tavasszal is. Azaz nem egy alkalom volt, amit simán tolerálnék.

Előzmény: 20-as vonal (34662)
20-as vonal Creative Commons License 2018.05.03 0 0 34662

Most nem akarom visszanézni a korábbi évek vágányzárait,de szerintem volt már ilyen,csak éppen más vonalszakaszon.

Előzmény: M63 010 (34660)
M63 010 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 34661

Személlyel mentem, és a legtöbb személy a győri csatlakozásokhoz való hangolás miatt ugyanakkor indult Győrből, de ez az egy előbb indult!

Előzmény: haha 1970 (34659)
M63 010 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 34660

Értem, de az elmúlt 20 évben miért nem volt soha fullos hosszú lezárás? Akkor nem kellett sohasem hosszúsínt cserélni? A pálya akkor is rendben volt.

Előzmény: 20-as vonal (34656)
haha 1970 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 34659

Nem tudom melyik vonattal mentél, de ha vágányzár van általában a páratlan IC vonatok elöbb indulnak Szombathelyröl,a párosak pedig késöbb érkeznek Szombathelyre!

Hogy miért van igy az jó kérdés, de biztos meg van az oka!

Mostani vágányzár az érdekes lesz ha úgy lesz a szerelvény forduló ahogy a startnál szerepel!

Előzmény: M63 010 (34654)
koller andor Creative Commons License 2018.05.02 0 0 34658

Bizony nem! :-) Mi sokat dolgozunk velük. Olyanok már mint egy igazi magánvasút. (Legalábbis a GyC)

Előzmény: Aln 663 1189 (34652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!