Keresés

Részletes keresés

Norbitron Creative Commons License 2011.07.02 0 0 2127

Sziasztok!

 

Lenne egy kis gondom a biztosítóval. Van egy 23éves nagyon ritka(jelenleg ilyent nem lehet találni használtautón, illetve még külföldön is keresni kell) jó állapotú, relatív értékes autóm amit összetörtek egy balesetben. Az autót GTK-ra vették és egy nevetséges összeggel akarják kiszúrni a szemem. A javíttatása ennek az összegnek egy szakszervízben körülbelül a 3x-osa. 4x-ese

A KGFB nem azért van, hogy a károsult járművében okozott kárt megtérítse? Én nekem le kell nyelni azt az összeget amit megajánlottak és el kell fogadni, hogy GTK? Mi van akkor ha én odaviszem egy szerződött márkaszervízbe, odaadom a betétlapot, rendőrségi határozatot és megjavíttatom az autót? Akkor is a 3ad-át fogják az összegnek kifizetni? Van értelme harcolni a biztosítóval?

 

Átrágtam ezt a rendeletet de semmit nem találtam a kárrendezéssel kapcsolatban: http://biztositaskotelezo.hu/torvenyek/2009lxiitorveny.pdf

 

Melyik rendeletben van leírva, hogy a kárrendezésnek mi a folyamata, milyen szabályok vonatkoznak rá?

 

köszi

üdv

Norbi

Macika Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2125

Értem amit írsz, de KÉTSÉGET KIZÁRÓAN egyedül csak a jármű üzemben tartójának személyét tudják megállapítani, hiszen megállítás híján a rendszámból az ő személyét lehet megtudni.

 

Azt, hogy az XY tulajdonában/üzemben tartásában lévő járművet ki vezette a szabálysértés elkövetésének időpontjában, kinek kellene kiutalni az előéleti pontokat, azt fizikailag lehetetlen kideríteni.

Lehet nyilatkoztatni a jármű tulajdonosát/üzemben tartóját, hogy nevezze meg a járművezetőt, de kötelezni nem lehet rá.

 

Innentől pedig...

Előzmény: Törölt nick (2124)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2123

Ez megint egy olyan odabaxott jogszabály. Majd kerül millió L.B. állásfoglalás és amúgy is az ügyvédek is megéheznek... Meg vergődjön vele a rendőr és a szabs. e.a. ...

Előzmény: Macika (2122)
Macika Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2122

Nekem nem világos, hogyan gondolják összekapcsolni a közigbírságot és a pontrendszert.

Előbbi esetén a gépjármű üzemben tartója, utóbbi esetben a jármű vezetője vonható felelősségre.

 

Te érted?

Előzmény: Törölt nick (2121)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 2120

A t.v.t.-n átvezető úton bárki közlekedhet ha az nincs sorompóval lezárva. rengeteg ilyen út van az országban, akár az M3 is. Mindegy, hogy földút vagy aszfalt út. Az út használójának nem kötelessége ellenőrizni, hogy az útnak látszó objektum tényleg út e? A zárásról a t.v.t. kezelője köteles gondoskodni illetve arról is, hogy ami nem út az ne is legyen alkalmas útként való használatra. Az, hogy egy erdőterületen melyik rész van kivéve az erdő müvelésből út céljára azt a telekkönyv tartalmazza. Ha az erdő kezelője ezt nem tartja be és máshol utat létesit az az ő felelőssége és nem az út használójáé. Az útról letérni természetesen szabálysértés.

Előzmény: Macika (2119)
Macika Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2119

- Mit is tilt egy ilyen tábla hivatalosan, magában?

- Melyik jogszabály írja elő, hogy nem mehetek le egy ilyen földúton?

 

1966. évi LIII. törvény a természet védelméről:

 

38. § (1) Védett természeti területen a természetvédelmi hatóság engedélye szükséges különösen:

.....
j) járművel történő közlekedéshez, az arra kijelölt utak, az engedélyezett tevékenységek végzéséhez szükséges munkagépek, valamint a feladatukat ellátó - külön jogszabályokban erre feljogosított - személyek járművei kivételével.

 

- Jogszerű volt a büntetés így, minden tájékoztató és tiltó tábla ellenére?

 

Ez nem olyan, amit 'szoktak' tudni az emberek. Mármint, hogy AZ, OTT természetvédelmi terület.

Ha nincs tábla, nincs tiltás, nincs (jogos) bírság.

AixDes Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2118

Tábla problémám van. Illetve annak hiánya és ennek következtében egy büntetés. Kérlek titeket nézzétek meg az alábbi bejegyzésemet és válaszoljatok ha tudtok:
http://nemisut.blog.hu/

 

Macika Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2117

A biztosító úgy 90%-ig biztos vagyok benne, hogy 50-50%-ra veszi a dolgot, magyarul ő pénzénél van, mindenki fizette neki a biztosítást, ő meg senkinek egy fillért sem...

 

Ha Neked kisebb volt a károd, mint a másik autósnak, akkor még szerencsésen is jöttél ki az esetből...

Előzmény: KET1001 (2115)
KET1001 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2115

sziasztok,

 

bizonyíthatóság hiányában megszűntették az eljárást. nem állapítható meg a felelősség.

 

 Köszönöm a segítséget!

 

a biztosítók meg ezt nem értékelhetik át, gondolom.

 

KET

Előzmény: Törölt nick (2086)
Macika Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2114

Huhhh, megnyugodtam... ;)

Előzmény: LSB (2113)
LSB Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2113

Nem én vagyok. Akkor az ügyvédemtől kérdezném, nem az index fórumon :P

Előzmény: Macika (2111)
Macika Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2112

Bizony, jól írod.

Az összes, amit felfüggesztetek, az végrehajtandóvá válik. Plusz a különös visszaesőség miatt a legutolsó ittas vezetés megítélése is szorzóval működik, hozzáadódik...

 

Az ilyen miért nem veszi igénybe a sofőrszálgálatot, ha ivott...

Előzmény: Törölt nick (2110)
Macika Creative Commons License 2011.06.10 0 0 2111

Sajnos nem tudnélk indulat nélkül írni az ilyen felelőtlen idiótáról, aki az elévülési időn belül NEGYEDSZERRE is volán mögé ül ittasan.

Az egész társadalomnak jobb lesz, ha jó ideig hűvösön csücsül.

Remélem nem Te vagy az érintett...

Előzmény: LSB (2109)
LSB Creative Commons License 2011.06.09 0 0 2109

Üdv. Nem tudom, hogy jó topikban kérdezem-e, de csak tudja valaki. Mire számíthat az, akit háromszor elkaptak ittas vezetés miatt (kétszer jogosítvány nélkül), emiatt felfüggesztett börtönt kapott, de ennek ellenére elkapták negyedszer is ittas vezetéssel, természetesen jogsi nélkül (baleset nem volt)? Gondolom letöltendőre, de mégis mennyire? Köszi.

Macika Creative Commons License 2011.06.04 0 0 2107

Félre ne érts, jó, hogy ide beírtad!!!

 

Amit én beírtam, az egészen másnak a vonzata, egyáltalán nem Ellened szólt! :)

Előzmény: Törölt nick (2106)
Macika Creative Commons License 2011.06.04 0 0 2105

Állandó vesszőparipám, hogy a magyarokat igazán cska a jogaik érdeklik... :)

A kötelességeket tartsa számon, aki akarja... ;)

Előzmény: Törölt nick (2104)
Macika Creative Commons License 2011.06.03 0 0 2103

Ez jó!

 

Van ilyenből, ami a kötelességeket ismerteti? ;)

Előzmény: Törölt nick (2102)
Macika Creative Commons License 2011.05.31 0 0 2095

Utánanéztem, 4 kW feletti motorral ellátott vagy 6,2 méternél hosszabb vagy 10 m2-t meghaladó méretű vitorlával rendelkező hajó esetén kell csak kishajóvezetői engedély.

Előzmény: Törölt nick (2093)
Macika Creative Commons License 2011.05.31 0 0 2094

Nem kellene ahhoz vízijártassági?

Előzmény: Törölt nick (2093)
Macika Creative Commons License 2011.04.16 0 0 2089

Egy ilyet szeretnék. De nagyon!

Előzmény: KET1001 (2088)
KET1001 Creative Commons License 2011.04.14 0 0 2088

üdv,

linket esetleg tudsz dobni ide? azért ránéznék, hátha... az idegeskedés elkerülsésre nagyon jó lehet.

majd beépítem a következő kocsimba, ami vmi 2,5 tonnás terepjáró lesz... ;-) Csak Pestre. ;-)

 

Előzmény: Macika (2087)
Macika Creative Commons License 2011.04.13 0 0 2087

Ha be tudnám valahogy hozatni Amerikából FÉLÁRON, már nekem is lenne. De sajnos 90.000 Ft-om nincsen rá.

Előzmény: KET1001 (2085)
KET1001 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 2085

üdv,

Hát ez elég kiábrándító volt, legalábbis eddig, mert még nincs vége.

 

A kedves "kék autós" leírta és elismerte, hogy tolatott, de azt is állítják, hogy én meg gurultam. Sőt, az a nyilatkozatuk másik érdekes része, hogy kijelentette az idős néni, aki vezetett, hogy ő a tolatás előtt meggyőződött róla, miután belenézett a tükörbe, hogy biztonságosan toltahat. Na ezt tuti a rendőr férje mondta neki...

A harmadik, hogy jön még a tanú meghallgatása, majd májusban... ugyebár ő is azt állítja majd, hogy én gurultam. Ez így elég nehézkes lesz. Mindenesetre, nem tudom hogyan látta, hogy én ott voltam a kocsimmal egyátalán...

De ha mégis azt mondja, hogy látott, akkor meg miért nem figyelmeztette a feleségét, hogy nem biztonságos a hátratolatás?

Hihetetlen, hogy emberek mire nem képesek a pénzért.

Egyébként a biztonsági kamera felvételeit már törölték, sajna, nagyon örülök neki, de legalább már tudja a rendőrségi ügyintéző is, hogy én kerestem fel a biztonsági szolgálatot, hogy bizonyíthassam egy felvétellel is, mi történt.

 

ui.: már fontolgatom, hogy beépítek az autómba egy kamerát, ami digitálisan rögzít mindent, ha elindul a motor, mert ez így tiszta szívás, tanúval a zsebemben meg nem járhatok...

Előzmény: Törölt nick (2084)
KET1001 Creative Commons License 2011.04.12 0 0 2083

Köszönöm a segítséget, holnap lesz a "nagy kaland" a rendőrkapitányságon. Ott is elő kell adni a történteket. Jegyzeteltem amit írtatok és aszerint járok el.

Fényképet készítettem, az eset után, mert a kék autó felállt a járdára... Megkérdeztem a közelben lévő épületben, amin van kamera, hogy belátja-e a kereszteződést a felvevő. És belátja! És fel is vette.

 

Holnap folyt. köv.

 

 

Előzmény: Törölt nick (2082)
Macika Creative Commons License 2011.03.31 0 0 2080

Teljesen jó, amit írsz, de az 50-50% már jó a kollégának, mivel neki kára nincs (ha jól értettem).

A lényeg az, hogy ne tudják az eset okozását ráverni 100%-ban.

Előzmény: Törölt nick (2078)
ivódzsima Creative Commons License 2011.03.31 0 0 2079

Igy a szobából könnyű, de tisztelettel kérdezem, nem készítettél akármivel, akármilyen fotókat? pláne az átadott űrlapodról?

Előzmény: KET1001 (2076)
Macika Creative Commons License 2011.03.28 0 0 2077

Én úgy tudom, hogy hátramenetet végző járműnek a forgalom minden résztvevőjének elsőbbséget kell adnia, mivel irányváltoztatásnak minősül.

 

Ha elismerik, hogy tolattak és nem vonják kétségbe, hog yTe közben nem mozdultál egy mm-t sem, akkor nem lehet gondod.

Legfeljebb kihoznak Benneteket 50-50 %-ban felelősnek és akkor Te jól jöttél ki...

 

Szerintem.

 

De várjunk más véleményt is.

Előzmény: KET1001 (2076)
KET1001 Creative Commons License 2011.03.28 0 0 2076

Tisztelt Fórumozók!

 

Egy számomra nem egyértelmű eset kapcsán kerestem meg ezt az oldalt.

 A történetem a következő lenne:
 "Egy hétfői napon olyan 8.45 magasságában úton voltam Bp. IX. kerületében. A Corvinus egyetem épülete melletti utcából szerettem volna kikanyarodni balra nagy ívben a Közraktár utcára. Itt a kereszteződés a következőféleképpen néz ki: egy kétirányú utcából (Mátyás utca) ki lehet kanyarodni a 4 sávos közraktár utcára. Az én szemszögemből nézve a 4 sáv a következő: balról-jobbra haladóknak 1 sáv, majd a jobbról-balra haladóknak 3 sáv, amiből a tőlem legtávolabbi az lekanyarodik a rakpart felé, a két középső a jobbról-balra haladókat viszi tovább a Boráros tér felé. A kereszteződés nem lámpás, nekem elsőbbségadás táblám van. A balra kanyarodást az úttest felfestései engedik. Plusz infó még, hogy ettöl a kereszteződéstől (az én szemszögemből nézve) balra kb. 25 méterre van egy lámpás kereszteződés. (ha nem világos, akkor Google maps-et javaslom)
Mivel balról nem érkezett jármű, ezért kigurultam a balról érkezők
sávjába, majd megálltam, mert a jobbról érkezők sávjában nem fértem
volna át az ott álló autóktól. Ekkor emlékeim szerint úgy álltam meg,
hogy az autóm lökhárítója már belógott a keresztező sávba. Tőlem balra
előre állt egy autó (kék autó), az én menetirányomra kb. merőlegesen,
ami előtt még ránézésre egy autónyi hely volt. Én biztonságos
távolságban megálltam tőle. Ekkor vki hátulról kikerült és úgy
döntött, hogy áthajt a kék autó előtt, ahol már egyébként záróvonal
volt. Erre a kék autó vezetője hátratolatott, hogy jól elférjenek
előtte, ezzel rátolatva az én autóm lökhárítójára.
Az én autómban gyakorlatilag csak kisebb karcolások keletkeztek. A kék
autó hátsó lökhárítójáról meg lejött a színezés és két ujjnyi vastag
és hosszú sávban fekete volt. Én, mivel nem tartom hibásnak magam és
nem is akartam feltartani a sávot, ezért lehúzódtam a szembe oldalon
az út szélére, és vártam. Majd a másik kocsiból kiszállt a
vezetőülésről egy idős hölgy, megnézte a kék kocsit, majd utána
kiszált az anyósülésről egy idős úr ő is megnézte a lökhárítójuk bal
hátsó részét. Majd az idős úr odasétált hozzám, az idős hölgy pedig
idegurult az autóval és megállt. Ezek után az  idős úr kijelentette,
hogy szeretné ha el tudnánk intézni egymás közt, térítsem meg a
kárukat és akkor elhajtanak. Én meg mondtam, hogy nem érzem magam
felelősnek. Próbáltuk győzködni egymást, majd az idős úr kijelentette,
hogy ő nyugdíjas rendőr és ha továbbra is fenntartom az álláspontomat,
akkor ő rendőrt hív.
Erre már azt mondtam neki, hogy hívjon, én megvárom. Nem sokkal ezután
kiértek a redőrök. Meghallgattak minket. Leírtuk mindketten ami
történt a saját űrlapunkra, amit átadtunk a rendőröknek. Majd kaptunk
egy-egy lapot, amin az volt, hogy kik vettek részt a balesetben, ki
volt az intézkedő rendőr, hol történt, ilyesmi.
Most ott tart az ügy, hogy a rendőrség nem tud dönteni, ezért
beidéztek a kapitányságra, hogy ott is mondjam el, amit leírtam. Attól
tartok, hogy a kék autóban ülők, mivel ketten voltak, bármit
tanúsítanak egymásnak."
Mit lenne érdemes lépni az ügyben, hogy ne emelkedjen igazságtalanul a KGFB-nk?

Előre is köszönöm a válaszát.

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.10 0 0 2073

Nem veszik úgy,még egy párszor fel fognak szólitani és küldenek olyan befizetős lapot.

Előzmény: Törölt nick (2072)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.10 0 0 2071

A birságra nincs kamat!!!

Előzmény: Törölt nick (2070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!