A sok fosvag...en tsi meg közvetlen befecsis társaikhoz képest fényévekkel megbizhatóbb.6.éve hajtom a T-jetem,kopó alkatrészeken kívül semmi peobléma vele.Ha valaki venni akar,szivesen adok tanácsot ezügyben.
Itt csak az acea C3 a megengedett olaj.Ha olajbeöntő sapkát levéve kokszlerakódás van a veztengely és környékén,hagyjátok azt ott.(nem belevalóval használták ).30e felejtős.Le kell harmadolni !!
Rengeteg képem munkám van fennt visszalapozgatva,csak nicket váltottam közben.
Mégis szóba jöttek az 1.4 T-jetek meg a bravo is. Szinte hasonló árban vannak, de ez itt off tudom.
Szóval Puntó.
Ennek milyen az elektromos kialakítása? Ha multifunkciós kormány van rajta de nincs tempómat, akkor felrakunk egyet, diagban engedélyezni és megy vagy kábelezni is kell?
Jah, gondoltam, hogy dízel mert a benzinesnek nem így néz ki a saruja, meg a dízel keményebben jár így jobban ráz mindent ami hozzá van kötve. Én nem akartam felgyújtani, mert egyébként annyi jót tett már nekem a szolgálataival, hogy akkor sem haragudnék rá ha többet sose tudnám beindítani. Mondjuk azért az igen megviselne.. :)
Én többször is megtisztítom évente, amióta meghalt az eredetije kb. 8 éves korában. Sajnos belemegy a nyomásmérő részébe a kondenzvizes olajos trutyi (hülye helyre tette a digó a fííínom Bosch cuccot...) aztán kemény mínuszokban meg belefagy és tönkreteszi a szenzort. Azt a csatit nagyon könnyen szét lehet szedni, kézre esik, sajnos ez valóban nem mondható el mindegyikről.. Olvastam olyat, hogy a motor környékén lévő csatikat csak levett negatív saruval lehet szétszedni. Hát én nem veszem le sose és mégis minden rendben van. Nyilván szétbontott csatival nem adja rá az ember a gyújtást..
Szóval a nyomásmérő nyílásába óvatosan belefolyatok egy kis WD-40-et, az ugye felold minden trutyit meg kihozza a vizet is, aztán féktisztítóval átöblítem és kész. Így még a második darab hibátlanul teszi a dolgát kb. 6 év után is.
Én anno egyszer megtisztítottam, nem nagy varázslat. De én nem szeretem ezeket piszkálni, mindig félek, hogy kárt teszek vele. Már eleve a köcsög csatik széthúzása, ha nem melegben vagy, imádnak merevedni, törni.
Mondjuk amíg nem ingadozik (alapjárat vagy menet közben rángatás), addig nem is kell piszkálni. Ez a nagy előnye a széria autóknak: ha semmi furcsa működést nem észlelsz, az a jó. A tuningoltaknál a "kicsit szarul működés" is lehet normális. :D Abba már bele is fáradtam.
Attól függ, mit szeretnél vele csinálni. Alapvetően szerintem nem szükséges az autóhoz. Én talán egyedül turbónyomást néztem vele, de elvileg pont nem szeretnétek turbóst. Már nem emlékszem, mim volt (Torque Lite?), de hibakódot nem sikerült vele törölnöm - ráadásul a spéci kódokat ezek nem ismerik, csak az általános OBD-ket, azzal meg gyakran nem mész semmire. Hibakereséshez kevés, máshoz meg nem kell igazából.
Nekem mindig 1200 körülire áll be a fordulat hidegindítás után, ez független a külső hőmérséklettől. Amikor a MAP szenzor volt rossz, akkor alig akart beindulni, mert a szenzor méri a beszívott levegő hőmérsékletét is, akkor azt hitte hogy nyár van, ezért semmi dúsítás és plusz levegő bejuttatása a motorba nem történt, tehát az ECU a melegen szokásos alapjárati fordulatot állította be. Szürreális dolog, hogy tök egyenletesen járt és a gázra is reagált, de olyan enervált volt a motor járása. Hogy megkönnyítsem az indítást, féktisztítót fújtam a légszűrőházba. Ez segített, amíg megjött az új MAP szenzor.
Annyit tudsz tenni, hogy "terelgeted". Pl. azt az autót támogatod ($), ami szerinted biztonságosabb, jobb döntés. Amelyiket olcsóbb fenntartani, ill. javítani, esetleg törés esetén feltámasztani.
Nyilván vannak alulmotorizált autók, egy 1.2-es Grandét nem is javasolnék. Az 1.4 8V is városba jó, sőt ott a rövid váltónak hála meglepően jó, nem 77 lónak érződik. Városon kívül meg nem szabad előzni addig, amíg jönnek szembe, és akkor mindegy, hogy 11-12 mp kell neki 80-ról 120-ra (óra szerint). De attól, hogy mondjuk 95 ló van benne, nem fog tudni hirtelen minden előzési szitut megoldani erőből. Ahhoz még 200 ló se biztos, hogy elég, ezt kell elsőre megtanulniuk. (Hogy a gázelvétel és visszasorolás szinte mindig sokkal biztonságosabb, mint teligázt adni.)
Amúgy statisztika, hogy a jogsi utáni első években nem kiugró a fiatalok baleseti aránya. Az 5. évnél kezd megugrani, amikor már azt hiszik, hogy van rutinjuk. Azt úgyse fogod tudni elkerülni, hogy "versenyezzen", ha éppen akar. Szerintem csak _túl_ erős autót nem szabad adni alá hirtelen, lehetőleg legyenek meg a fokozatok. +/- 20 ló nem a világ, nem azon fog múlni, hogy nyugodtan alhatsz-e, ha későn jön haza.
Elég átfogó ismereteim vannak az autós megoldásokról (nem mindent javítok itthon). De ha megnézel a +teljesség igénye nélkül" egy Tibi múhelye (Mini, Volvó, stb) vagy Red Power Garage (csak BMW) youtube sorozatot, akkor látni lehet, hogy neves gyártók és vagy nem kellően felkészült szerelők, illetve az elhanyagolt vagy el nem mondott és emiatt elmaradt karbantartások következménye mi lehet.
Pl nagyon nem mindegy, hogy egy futóműben külön lehet cserélni a gombfejet vagy szilentet vagy csak a komplett lengőkar cserélhető. Vagy a hátsó féktárcsa csak aggyal és csapággyal együtt van esetleg külön. És még számos példa lehet erre.
Ő veszi az autót és ő is fogja fent tartani. Hiába magyarázok neki, hogy a 2.0 városba sok lesz fogyasztásilag vagy az 1,4 75 le is elég pályára.
Fiatal. Érzelmileg dönt mint a nők. De majd megtanulja. :)
Nézd,a gyári tűrés 0.8L/1000km(a legtöbb esetben nem fogy ennyi,fele sem)......ez még az új Tipokba 2018-ig beépített EUR5-6 normás 1.416v motoroknál is így volt,konstrukciós sajátosság.
A márkaszervizek ez alatti érték alatt nem is foglalkoznak érdemben a vevőreklamációval.
Minden benzines Fiat használttesztben megemlítik ezt a jelenséget,figyelni kell rá ennyi az egész.
Szinte minden 1.2-1.416v motor csipegeti az olajat új korától kezdve,technikai felépítése nagyon hasonló az Opel Ecotec szériájáéhoz....1000km/1-2deci a legjellemzőbb de 0,5 liter is előfordul.
Ez nem feltétlenül utal hibára,gyárilag 0,8l/1000km a tűrés.
A mindössze 2,9 literes kenőanyag tartály kicsi,a mennyiség alulméretezett,könnyű csapágyasra hajtani a gépet ha a tulajdonos 2-3ezrenként nem néz olajszintet.
Más jellemző hibája ezeknek a motoroknak nincs,elég tartósak megbízhatóak.Nem valami takarékosak de hát az olasz autó nem is arról szól.
Talán a legtöbb Fiat-nál elmondható, hogy ha digit klíma van benne, akkor azt ellenőrizni kell (a terelőlapátok minden irányba működnek-e), de olyan durva hibák, mint a felemlegetett Off autók/motorok esetén, nem igazán tudnék mondani.
Amúgy a 120 lovas turbóst is meg szabad venni, talán annyi van vele, hogy azt biztos jobban hajtották, hiszen eleve amiatt vette valaki, illetve keményebb a futómű, meg mintha csak 5 sebességes lenne, bár ez szerintem alapvetően mindegy. Még esetleg a Fiat Linea is jó ötlet lehet, nem olyan szép, de abból is volt T-Jet, és talán "nyugodtabb családapák autója", így megkíméltebb állapotú lehet. Árakat nem néztem!
De a 22 éves fiamnak lehet, hogy én is az 1.4 16V-t venném inkább, pláne ha első autó.
kis tanácsra lenne szükség. Fiam (22 éves) első autóját keresi. Van néhány elvárása (ennek mikéntjébe most ne menjünk bele) pl min 90+ Le, jó lenne a 6-os váltó, jó felszereltség (ajtók száma mindegy), stb.
Messziről jutottunk idáig (néhány hónapig még a hirhedt BMW-PSA 1,6 prince motorokkal is szemezgettünk).
Szóval eljutottunk a Fiat Grande/Evo Puntóig, amiket nézünk 2008/2009 utáni, benzines 1,4 erősebb változat vagy nagyobb de turbó nélküli.
Szóval a szokásos dolgokon kívül (élek párhuzamossága, sárvédő és ajtó rozsdamentessége, motortérben javítási nyomok, pótkerék padlólemes épsége, stb) milyen speciális dolgokra figyeljünk?
udv ismet, meg 1 kerdesem lenne, a tompitott fenyszoro folyamatosan eg, hiaba allítom a kapcsolot a 0 allasba ugy is vilagit, mi lehet az oka, h nem engedi kikapcsolni? 2007 3 ajtos punto sport, 1.4 95 le, koszonom a valaszt
> Sok indítózás után 800-as alapjáraton kezdett járni. Most ez nincs így.
A Grande már régebben volt nekem, de lehet, hogy arra is igaz, hogy ahogy hidegedik az idő, elkezdi emelni az indítás utáni (alapjárati) fordulatszámot, érthetően hogy hamarabb melegedjen.Tök normális.
Ezt megszokjuk, de aztán hűl tovább az idő, és egy bizonyos hőmérséklet alatt meg (ismét) nem csinálja. Aztán meg amiatt vakarom a fejem.
Tapasztalatok az új testkábellel: Minden jó lett egy csapásra. Már az akku pólusain is folyamatosan jelen van a 14V. A szivargyújtóban a transzmitter 13.9-14.1V közötti értékeket mutat. Az akku negatív pólusa és a motortömb között 0.02V közötti fesz. mérhető (ellenállás mindig van, csak a mértéke nagyon nem mindegy) felkapcsolt tompított világítással, anélkül 0.01V. Csont hidegen is pöccre indul és nem torpan az indítómotor.
Ezek szerint az akksi rendben van. Végül is a gyári testkábel váltóháznál lévő csatlakozása a gyenge pont, pedig megtisztogattam azt is. Szóval mindenkinek ajánlani tudom, hogy ellenőrizze először a testkábeleket és a csatlakozásokat ha BÁRMI fura dolgot tapasztal az autó olyan részeivel ahol elektromos áramra van szükség.