Amelyik hűtőt kinéztem, ezt írja a használati útmutató:
"
A készüléket az elektromos hálózatra való csatlakoztatás előtt hagyja függőleges helyzetben körülbelül 2 órán át. Ezzel csökkenthtő az olyan működési zavarok felmerülésének lehetősége, amelyek a hűtőrendszerben a szállítás hatásai miatt jelentkezhetnek.
Nem értem, hogy miért ragaszkodsz a butaságokhoz. Sok éven át dolgoztam Németországban, és már akkor vásároltam outletben, amikor itt még azt sem tudták, hogy ilyen létezik.
Az én masinám 649 EUR (kb. 180.000 Ft) volt, erről megkaptam a számlát is, és a 3 éves garanciát a Grundig.de adja. Ennek tükrében nem olyan nagy baj, hogy ha az outletben karcos az ajtaja.
Az uniós jog értelmében minimum kétéves szavatosság illeti meg a fogyasztókat.
Egyes országokban azonban ennél hosszabb szavatossági időtartam van előírva.
Mivel a technika mai állása szerint, még az EU tagjai vagyunk, így vonatkozik ránk az EU Vásárlói Garancia. Az pedig világosan kimondja, hogy a vásárlónak, ha hibás terméket kapott, joga van kérni, hogy vállalkozás térítésmentesen (a posta-, munkaerő- és anyagköltségek stb. felszámítása nélkül):
javítsa a terméket;
kicserélje a terméket;
árkedvezményt adjon vagy
semmissé tegye a szerződést, és teljes egészében visszatérítse a termék vételárát.
Ha figyelmesen megnézed azt az outlet Szerződési feltételeket, ott is ezt találod.
Az átlag vásárlónak ez bőven elég. Akivel pedig el lehet játszani ilyen dolgokat (homár), az megérdemli.
Sziasztok! egy kérdés kell állni hagyni a hűtőt ha kiszállították ,ha igen mennyi a minimum idő mert szerdán elviszik a régit és lehet hogy az nap jön az új de nincs alternatívám a cuccok hűtésére.
Egy percig nem állítottam, hogy az Általad használt hűtőszekrény x éven belül működésképtelen lesz. Mindössze arra szerettem volna felhívni a figyelmed, hogy - ha már vásárlásra buzdítasz valakit - célszerű olyan márkát ajánlani, amelyiknek van hivatalos magyarországi márkaképviselete, kiterjedt szervizhálózata, megfelelelő alkatrészellátása. Ja, és persze lehetőség szerint szakáruházból érdemes vásárolni.
Az outletekről: Nem a bútorüzletet kívántam összehasonlítani a műszaki üzlettel, hanem magát az outlet jelenséget próbáltam Neked elmagyarázni. Ezek a termékek nem közvetlenül a gyártó raktárbázisából érkeznek, hanem többnyire különböző katalógusáruházak bennragadt, sérült és/vagy használt (visszavásárolt) készletét takarják. Az pedig, ha valamit új, karcos termékként árulnak, még nem feltétlen fedi a valóságot. Egy példa: http://homar.blog.hu/2015/05/20 A garanciával kapcsolatban: az átlag vásárló még mindig összemossa a köznyelvben használatos 'garancia' fogalmát a jótállással. Pedig a kettő nem ugyanaz. Sajnos az Általad említett outlet elég szűkszavúan (pontosabban sehogy sem) nyilatkozik arról, hogy náluk mit takar a 36 hónap garancia.
Egy másik üzlet, a Korrekt outlet például így értelmezi a 3 éves garanciát: http://webshop.korrektoutlet.hu/index.php?route=information/information&information_id=3 Magyarán: 12 hónap szavatosságot (nem jótállást!), és 24 hónap díjmentes szerviz szolgáltatást vállal (a cserealkatrészt a vásárlónak kell megfizetnie, mindössze a szerviz ingyenes). Ez például igencsak messze áll egy 2-3-4-5-7-10 éves gyártói garanciától...
Mint már azt tavasszal is jeleztem a fanyalgásodra, nekem ez a gép csak a szállítási költségbe került (Ultrecht - Budapest). Elötte egy egy Samsung hűtőm volt, hasonló paraméterekkel kb. tíz évig. Azóta is kifogástalanul működik ez a masina.
Nem az outlet vásárlást reklámoztam, de google azt találta meg elsőként. Ott a műszaki paraméterei, leírása kis hazánk nyelvén is érthető.
Mindenesetre nekem döbbenetes, hogy egy bútor outlet működését összehasonlítod egy műszaki outlettel. Azért egy karcos hűtőszekrény, 3 év garanciával nem azonos egy sza.os kanapéval.
Szerintem félreértesz engem. Úgy érzem, hogy a sértődöttség beszél belőled. Pedig én nem akartalak megbántani Téged, csak az objektív tényeket közöltem...még ha ezt okoskodásnak is veszed.
"Grundig Magyarország Kft. Bécsi út 85."
Egy példa:
A Samsung Magyarország fióktelepe ebben az irodaházban található:
Ez meg itt az LG központja:
És még lehetne sorolni... Mindegyiküknek van hivatalos weboldala, vevőszolgálata, szerződött partnerei, országosan kiépített szevizhálózata, elérhetőek email-ben, chat-en, telefonon, stb-stb. A Grundigról mit tudsz? Az Igazságügyi Minisztérium cégjegyzéke alapján a Bécsi út 85. szám alatti Grundig Magyarország Kft. már rég nem létezik. Aztán ha megnézed a konkrét címet, az sem túl bizalomgerjesztő...
Az outletekről: biztosan vannak kivételek, de ezek az üzletek többségében a szemetet adják el aranyáron. Ugyan nem műszaki - és háztartási gépekkel, viszont bútorokkal már megtapasztaltam, hogy mit is takar az az outlet. Egy korábbi munkahelyemen németországi katalógusáruházak szállítási sérült, és visszaszállított "szemeteit" forgalmaztuk. Nálunk ez a következőképpen működött: jött egy szép nagy kamion, a "plafonig" telezsúfolva bútorokkal. Ezeket nagyon alacsony ft/euró árfolyamon vásároltuk meg, majd miután kipofoztuk, többszörös haszonnal értékesítettük. Voltak köztük vadi új, szállítási sérült darabok, kisebb-nagyobb hibákkal (apró szövet szakadástól a kettétört fejvégig, minden). A legrosszabbakat szétválogattuk 'donornak', így két hitványból sikerült összetákolni egy viszonylag elfogadható állapotút. Aztán voltak olyan bútorok, amiket rövid ideig használtak, majd élve a visszavásárlási garanciával, végül visszaküldték a német üzletnek. Azon röhögtünk a kollégáimmal, hogy a fólián rajta maradt a vásárlók neve...akik többségében németországi törökök vagy kurdok voltak. Kaptunk olyan bézs színű kanapét, ami - nem hazudok - tele volt fanszőrzettel. Ezeket az ülőgarnitúrákat szépen kiporszívóztuk, és ha kellett, akkor takarítógéppel is átmentünk rajta. A bemutatóteremben aztán a vásárlóink - mit sem sejtve - kényelmesen elhelyezkedve próbálgatták eme csodás kanapékat. Pedig ha látták volna előtte a raktárban... :-)
Gondolom, egy háztartási-, elektronikai cikk áruház ilyen szintre azért nem jut, de az tuti, hogy többségüknél ott is megy a kókányolás. Én csak azt nem értem, hogy ezekért a bizonytalan előéletű, habiszti márkájú háztartási gépekért (Hanseatic, Blomberg, Kenwood...) képesek akár 100-150 ezer forintot is fizetni. Egy cimborámnak volt pár éve outlet üzlete, majd rákérdezek nála, hogy is ment ez...
"És ne feledd, hogy a Grundig mindig is, és napjainkban is a fejlesztés éllovasa."
:-) Ez azért vicces, mert az Általad linkelt cikk is finoman jelzi:
"2009-től sokféle terméket gyártottak Grundig márkanév alatt, de ekkorra már nagyon érződött, hogy ez a Grundig már nem az a Grundig."
Mint már említettem, a mostani Grundignak lényegében semmi köze a nagy elődhöz. A törökök megvásárolták a márkanevet, majd mindenféle szemetet kezdtek árulni Grundig név alatt. Max Grundig vagy Dieter Rams forogna a sírjában, ha látná a mostani állapotokat...
Sokáig Európa egyik legismertebb márkája volt
A képen Max Grundig a 380w típusú rádió mellett. Ő volt a cég alapítója, 1908-ban született Nürnbergben. 22 évesen már megnyitja rádió javító üzletét, ami a háborúban főleg a Wehrmacht távközlési berendezéseinek[...] Bővebben!Tovább »
A GRUNDIG története II.rész
Ezt a részt kezdjük a Satellit készülékekkel. Még külön könyv is jelent meg a cégnek erről a sorozatáról. A nyitóképen a Satellit 600 látható, ami 1983-ban került a boltokba.
1964-től 1996-ig futott a széria. Ezek ún. világvevők[...] Bővebben!Tovább »
A GRUNDIG története napjainkig
1995-ben a Grundig lesz az első gyártó, aki olyan vevőkészülékeket kínál, amelyek megfelelnek az európai DVB szabványnak (Digital Video Broadcasting). Megjelenik a "set top box" műholdas, és kábel TV csatornákra. A TV Greenville sorozat[...] Bővebben!Tovább »
Egyszerű: itthon lényegében nem áll mögötte senki és semmi: nincs hivatalos márkaképviselet, forgalmazó, márkaszerviz, vagy bármilyen alkatrészellátás. Nem véletlenül csak outletekben lehet kapni. Ha egy Grundig hűtőnek elreped az egyik ajtózsebe, vagy fiókja, ne adj' Isten panelhibás lesz, akkor honnan szerzel hozzá alkatrészt? Arról nem beszélve, hogy 150 ezerért már igen jó alternatívák vannak vadi új hűtőszekrényekre, felesleges a "szépséghibás" (néha nem csak esztétikai -, hanem rejtett hibás is) hűtők közt keresgélni.
Anno imádtam a Grundig elektronikai cuccokat, és Dieter Rams gondolkodásmódját. Sajnos ennek már vége, hiszen egy évtizede csődbe mentek. A márkanevet megvásárolták a törökök, szóval ennek a Grundignak már köze nincs az eredeti német Grundighoz.
Én biztos nem adnék pénzt egy ilyen hűtőszekrényért.
Attól még a Bosch is javasolt, igazából csak rácsodálkoztam.
Nem vagyok túl jártas hűtő kérdésben, nekünk két hete ment gajra a 19 éven keresztül hibátlan, jégtelen Tadiran gépünk. Mivel tavasszal vagy nyár elején kaptunk kis fagyasztószekrényt, így eleve fagyasztórész nélküliben gondolkodtam. Ebből egy Electrolux ERF4113AOW lett. Túl sok tapasztalat így nincs még. A legmagasabb, hatos fokozaton fent már fagynak a cuccok, így négyesen megy, így is jó.
Igen,olvastam. Gondolom,azért ott is Bosch gyárban készítik,szigorú szabályok szerint...
Van esetleg valami javaslatod,melyik gyártó termékét tartod jónak? Nem lényeg a nofrost,megbízható legyen,"ezer" évig bírja. Néztünk Whirlpool gépeket is,de azok majdnem mind "nofrostosok" :-(
"Ahogy olvastam a leírásban, ez a Bosch hűtő nem "Nófrosztos",mégis van valami párásító rekesz benne."
A magas páratartalmat biztosító zöldségtároló rekesz nem egy különleges hájtek dolog, egyszerű fizika az egész. Az, hogy "normál" hűtőtérről van szó, vagy total no frost-os a gép, ebből a szempontból mindegy.
Egyébként 110 ezerért, 5 év garival szerintem ez egy abszolút 'vállalható' hűtőszekrény.
Köszönöm a választ! Ahogy olvastam a leírásban, ez a Bosch hűtő nem "Nófrosztos",mégis van valami párásító rekesz benne. Gondolom,nem szenvedek nagy hátrányt,ha ilyen működési elvű hűtőt veszek...Vagy igen??? Olyan bizonytalan vagyok.. Vagy nem??.... :-))))
Véleményed szerint ez lehet jó választás,ha már hűtőt vesz az ember?
Hajlok a Bosch márka felé hűtőben,de nem tudom eldönteni,hogy a Crisperbox és a Vitafresh box között mi a különbség,egyáltalán van-e jelentősége ennek? (Mekkora baromság egyébként ezen dilemmázni...) Az egyik esélyes a KGV36XW30, a másik talán a KGV36VW32.
Szóval,valamelyikőtöknek van erről valami véleménye,tapasztalata?
Ma megérkezett az új LG, egyenlőre annyit mondhatok róla, hogy nagyon csendes és hatalmas hűtő tér 422 l. és szintén nagy fagyasztó rész 174l. A ++. Viszont az inox miatt elég sűrűn kell majd törölgetni.