Keresés

Részletes keresés

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 3640

Köszi a tippet,kipróbálom!

Sajnos most se gázolaj se régi felesleges fékfolyadékom nincs.

Előzmény: MECSI (3639)
MECSI Creative Commons License 2014.05.07 0 0 3639

én gázolaj fékfolyadék turmixal szoktam kezdeni, de az viszi a festéket no meg a koxot is. aztán benzinnel lemosás.

Előzmény: Joejoe1974 (3638)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 3638

Olyan koszos volt a blokk hogy nem akartam foglalkozni vele.Most elmostam benzinnel,utána erős mosogatószerrel.Így már van valami kinézete.

 

 

Előzmény: Joejoe1974 (3637)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 3637

Jöjjön pár kép :)

Blokk jobbról és balról.

 

Sörétezett égéstér a hengerfejben:

 

Mz dugattyú letört szoknyával :

 

A főtengely a blokkban:

 

Gondosan körbe szilikonozott főtengelyszimmering bent és kint:

 

 

 

A kuplung egy átmenőcsavarral

 

 

Kuplungkönnyítés :-D

 

 

A bal főtengelyszimmering réz fészke,alatta egy csapágykosár darabbal :-D

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 3636

Tényleg írtam,de szegény ember vízzel főz,motorépítő meg abból dolgozik ami kéznél van :)

Először Mz Ts125 blokk került a vázba,Babetta gyujtással.A rajta levő 24-es Dellorto karbi ment jóbarátomhoz,kaptam helyette egy 34-es Dellortot.Most elhozta a karbihoz tartozó blokkot is ajándékba :)

Ő is úgy kapta,az előző gazdája szerelgette a blokkot,előtte meg ki tudja ki :-D

Ez már azért komolyabb mint a Ts blokk,és ezzel komplett lehet a gép.Ezt már így továbbfejleszteni nem lehet,hacsak ki nem cserélek mindent.(Vázat,kerekeket,tankot stb).

 

Előzmény: MECSI (3635)
MECSI Creative Commons License 2014.05.03 0 0 3635

mintha múltkor írtál volna valamit a befektetett munka meg az érték arányáról ;-)

 

tényleg pofás az a blokk, ez már szerelem nem reélis döntés:-)

Előzmény: Joejoe1974 (3633)
MECSI Creative Commons License 2014.05.03 0 0 3634

A storry:
adott egy egykerék hajtású egymotoros kisautó ami gyenge mint a harmat a 6Vocskájával. Már régebben kapott egy 12V akut a tuning jegyében. Egyelőre bírta a kiképzést. Fűben így is szenved de lendületből már tud menni egy csemetével. kettővel meg aszfalton is.
Mivel nem akartam túl kicsi akut venni "a tuning jegyében" egykissé túl nagyot sikerült, ami aztán nem fért be a burkolat alá, az eredeti aku helye már rég nem játszik, legalább mindik lesz elég amper. Kicsit megreszelgettem a műanyagokat végül sikerült az elejében a kormánymű előtt annyi helyet csinálni, hogy a burkolatot rá lehetett csukni, mindössze pár miliméteres rés maradt ami szinte nem is látszott. Igenám de így orrnehéz lett és a hajtott hátsó kerék túl könnyen elforgott + a kormány nehezen fordult.
Aztán múlt hétvégén a problémát megoldandó, áttettem az akut hátra, ez már nem ment simán, vágni kellett a kasznit. Végülis hőlégfúvó meg fűrész segítségével civilizált külseje maradt meg még a sarkakra is könyebb rátenni a töltőt. Igenám de most meg olyan könnyű az eleje, hogy a 3 éves fiammal szinte nem akar egyenesen menni. ezt a problémát pár darab betonnal voltam kénytelen megoldani.
Most sem jó mert most meg néha elrecseg a fogaskereke induláskor. ha meglököm picit akkor nincs gond. Ha összejön sikerül mégegy ugyanilyen kisautót venni amiből megkapja a másik motort, aztán 2 motorral már egész bika lesz...

Ma a majálisozást elmosta az eső így beszorultunk a házba. mit lehet ilyenkor csinálni? gondolkodni!
2 motor párhuzamosan kötve túl gyors, sorba kötve meg pont jó igaz gyengébb lesz. De akkor jó lenne egy kapcsolóval megoldani a soros/párhuzamos kapcsolást. úgy éreztem menni fog, végül fél óra agyalás meg 3 újrarajzolás után megszületett a megoldás, közkincsé teszem ámbár biztos más is csinált már ilyet...
Fontos tudni, hogy az eredeti irányváltó kapcsolót meg kell tartani! Ez egy további kapcsoló lesz aminek a funkciója a teljesítmény felezés felesleges elektronika nélkül csupán egyetlen kapcsolással! Csak egy db 2 vagy háromállású közönséges 6 lábú kapcsoló kell hozzá meg némi drót, az ábrán a két külön kapcsoló ezt jelképezi.
1 - lassú üzem elektromos diferenciálművel
2- gyors "difizáras" "race" üzemmód
3- vegyes ábra mindkét bekötéssel

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.05.03 0 0 3633

Nálam van a blokk!Azt tudtam csak hogy gyujtás nincs hozzá,de a mérete meglepett.Szép nagy blokk,hatalmas hűtőfelületekkel.Még a blokk alja is bordázott.A blokk elég ütött kopott,a benne levő Mz dugó szoknyája letörve,a hajtókar lóg.A henger gyárilag nikasilos volt,ezt hüvelyezték,de a két felömlő ablak formája elég eltérő.A hengertalp alá aluból kivágott tömítés szépen belelógott a csatornákba.A szervízkönyv szerint a dugattyún a csapszeg fölött,a gyúrúk alatt kicsivel két lyuk van, ez egyfajta pótfelömlő lehet.Természetesen az Mz dugón nem voltak a lyukak. Ma kiengedtem az olajat a blokkból,és levettem a deknit. A főtengelyszimmering vastagon körbekenve szilikonnal,a kuplungból kitörve egy darab,az egyik összehúzó csavar átmenő csavarral helyettesítve.Sok munka lesz vele,de szerintem érdemes nekiállni mert nagyon szép a formája,és erős erőmű lehet belőle.Képeket rakok fel hamarosan!

Előzmény: Joejoe1974 (3632)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.30 0 0 3632

Majd a Gilera vázba kerül másik blokk.Egy ilyen ;)

Olasz TGM blokk,az Aprilia elődje.6 sebességes,léghűtéses,résvezérlésű,34-es Dellorto karbi van rajta,Motoplat gyujtás vagy Magnet Marelli generátor gyárilag,30lóerős.

 

Előzmény: Joejoe1974 (3628)
MECSI Creative Commons License 2014.04.26 0 0 3631

van neki :-))) meg már körül is nézeget pár éve...

Előzmény: Törölt nick (3630)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.25 0 0 3630

Neked valami kormányhínár fóbiád van,hogy állandóan azt emlegeted?

:)

Amúgy,meg van forgalmija,adásvételije,meg minden ami szemszájnak ingere.

:)

Majd ha egyszer körülnézel a motorépítők világában,látni fogod,hogy az épített motorok java része nem vehet részt a forgalomban,sőtmitöbb az igazán jó építések nem is üzemképesek,még beindítani sem lehet őket.

:)

Előzmény: elsandro (3629)
elsandro Creative Commons License 2014.04.25 0 0 3629

Az első féklap jó! Kormányhínár, 2 póstástáska oldalára esetleg?:))))Mi volt a cél,ha közúti forgalomban nem vehet részt?

Előzmény: Törölt nick (3623)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 3628

Nem is a kihívás a gond,hanem ahogy az esztergályosom mondja mindig,"a befektetett munka és a pénz legyen arányban a végeredménnyel" :) A Mustangot kéne folytatni,de nagyon.Tervek vannak,pénz meg idő nem sok ilyenre :(

Előzmény: MECSI (3626)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.24 0 0 3627

hónaljszárítós kormánynak előrefelé kell dőlnie mert úgy autentikus.

 

meg életveszélyes.

:)

Előzmény: MECSI (3625)
MECSI Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3626

azért belepattintani egy kereket előre elvileg nem olyan nagy kunszt, ha meg mégis akkor te kreatív ember vagy, kellenek az ilyen kihívások ;-) erről szól a tuning

Előzmény: Joejoe1974 (3620)
MECSI Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3625

ez igencsak jól néz ki! gratula szép munka!

anno azt olvastam, hogy a hónaljszárítós kormánynak előrefelé kell dőlnie mert úgy autentikus.

Előzmény: Törölt nick (3623)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3624

Nagyon jó lett!

Előzmény: Törölt nick (3623)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3623

Nakéremszépen, Sztálin bosszúja nagyvonalakban elkészült:

 

 

 

 

Apróbb beállítások még szükségesek,de leginkább már ki kéne menni az országútra.

Ahhoz meg még 100 féle dolog hiányzik,de elég ha elmondom az első párat:

se rendszáma

se műszakija

se forgalmija

se biztosítása még nincsen.

A többit fel sem sorolom.

:)

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3622

Mai videó:

 

https://www.youtube.com/watch?v=oPKwuP03m9Y&feature=youtu.be

Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3621

Most jelenleg,gps szerint és digitális óra szerint is 43km/óra.De ezt reszeletlen dugóval.A régi hengerrel,nagyobb gyűrűvel (tehát jobban feszült a hengerben mint kellene),lekönnyített lendkerékkel,reszelt dugóval,gyári kipufogóval 48km/óra volt.Másnap egy robogó hengerfejjel,pedig 49-et ment.

Előzmény: MECSI (3619)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3620

Az a baj tudod hogy egyik dolog hozza a másikat.Ennek a "próbának" az volt a lényege hogy egy kivülről (majdnem) gyári kinézetű régi (1980-as évjáratú tehát idén 24éves) Babi mit tud ha megvadul.Most is mentem vele,és elég furcsa érzés hogy a gyorsulása fordulaton tartva egy régebbi robogóéhoz hasonló.Furcsa látni hogy egy hátul közeledő átlagos kocsi,erősebb gázhúzás után a tükörben távolodik :-D

Nem igazán akarom jobban átfaragni,túl sok mindent kellene alakítani.Pl ezen a tipuson a hátsó villa nem a zártszelvény fajta,hanem az U profilos amit kézzel lehet hajtogatni,tudod.

Előzmény: MECSI (3615)
MECSI Creative Commons License 2014.04.23 0 0 3619

tulajdonképpen most hol a vége kmh-ban?

Előzmény: Joejoe1974 (3614)
MECSI Creative Commons License 2014.04.21 0 0 3618

gratula szép munka! 

 

Előzmény: rozsi01 (3617)
rozsi01 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 3617

A Méray 680 első indítása. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=BIAHvWwBEno&feature=youtu.be

MECSI Creative Commons License 2014.04.21 0 0 3616

ja a hátsó kerékre meg jó lesz a babeszé, egy komolyabb első fékezésnél úgyis a hátulja leblokkol azzal a kis fékkel is.

Előzmény: MECSI (3615)
MECSI Creative Commons License 2014.04.21 0 0 3615

inkább csinálj rá féket, kis szerencsével pár ezer forintért kapsz tárcsafékes kereket, esetleg egész motor elejét mindenestől. (győrben egy hónapja 10e ért hirdettek egy krosszvázat kerekestől)

A váz meg kap egy hosszirányú csövet az üléstől a kormánycsapágyakig és meglátod mindjárt merevebb lesz. legalább dolgozhatsz vele még pár órát, hogy megoldjad a benzin betöltését...

Egyébként én is filóztam ilyen témán mert a babeta féke ahogy van szarok, anno a suliból dolgoztam a motorgyárban pár hétig, ha jól emléxem mondták, hogy csináltak erősebb verziót valamelyik piacra de gond volt a fékekkel, egy esetleges gázfennakadásnál már gond volt megállítani. (spec ez megoldható egy villanykapcsolóval ami bennakadva marad és nem kell egyfolytában nyomni, vagy a 207esen van dekompresszor ami ha minden igaz a 210 es hengerfejére is felmókolható :-))

Szóval Babeta tuning gondolataim idején mint alternatíva én a jawa ideal vagy mustang vonalon indultam el, annak sokkal nagyobbak a dobjai, volt 90es javám is aminek ugyan olyan volt a kerék agya mint a mustangé meg az idealé de pár milivel szélesebb volt a betétje viszont 18 colos volt a kereke nem 16, tegyük fel, hogy ez a két tény kompenzálja egymást így kb ugyanannyit tudhat. Egy Sk pincsituningos oldalon olvastam, hogy a 90es fékkulcsa is más (erre már nem emlékeztem) szóval a pincsié egyszerű téglalap enyhe rádiusszal (lásd kép)a 90esé meg ca. elipszis alakú. ez azért jó mert sokkal adagolhatóbb a fék ill. kisebb erővel nagyobbat szorít. ezek a srácok versenyre használnak ilyen fékeket.

a dobméret külömbségét lásd a képen. 

igaz harcore a 90es fékje lenne de az olyan ritka mint a fehér holló.

kicsit gondolkodtam két nagy tábla mogyorós csokiért odaadom az egész vázat meg a két kereket, (az egyikhez nincs meg a fék a másik meg a képen látható) azt hiszem ennek vastagabbak a telói mint a babeszé.

ha ez neked messze lenne (Dunaszerdahely SK) vagy ilyesmi szvsz simson cuccok ugyanezt tudják...

biztos nem alakítanám vissza !

Előzmény: Joejoe1974 (3614)
Joejoe1974 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 3614

Sajnos a motortuning miatt egy veszélyes fegyver lett a Babiból,így vissza kell alakítanom.Szombaton egy erőteljes gyorsulás után,egy hirtelen fékező autósba szaladtam kis híján.Erő van,fék alig,meg ugye a váz is gyenge.

Előzmény: Joejoe1974 (3607)
MECSI Creative Commons License 2014.04.19 0 0 3613

mivel garázsom sincs így az udvaron puceváltam, elkezdett esni az eső... :-)

erről az jut eszembe, hogy - olyan szomjas vagyok, hogy az éhségtől azt sem tudom hol fogok aludni :-)

Előzmény: Törölt nick (3612)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.19 0 0 3612

Hát ez pech.

Előzmény: MECSI (3611)
MECSI Creative Commons License 2014.04.19 0 0 3611

az a legnagyobb baj, hogy gőzborotvám sincs :-) ahelyett, hogy az autómosóban megáltam volna aztán haza a kései időpont meg a hideg gyorsan behajtottak a melegbe, így jártam :-)

marad az ecset meg a motormosó folyadék vagy a gázolaj utána meg benzines öblítés...

Előzmény: Törölt nick (3610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!