Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2023.07.26 -2 0 23473

 más cégekkel tárgyal a Start, hogy "adja kölcsön" munkavállalóit és ők megbízással dolgozzanak

 

-----

 

Azt hogy? 

Ha a Metransnál dolgozok gépkezelőként, mehetek jv-nek Miskolcra? :-D

Előzmény: alex_86 (23470)
M41 2180 Creative Commons License 2023.07.26 -3 0 23472

A 92, 94, 98 102 és még egy rakás más vonalon országosan lehetne ún. módváltás,  az az utasmennyiség elszállítható még a buszos kapacitás komolyabb nevelése nélkül is. Nagyon mondjuk a Volánnál se lehet bővíteni,  sofőr sincs...

 

Persze ez nem a vasútbarát megoldás de az államcsőd szélén tartok tőle nem lesz más megoldás.  

Előzmény: alex_86 (23470)
sz_b Creative Commons License 2023.07.25 -2 0 23471

Tök jó, majd Vitézy és az utódja megint egymást fogják szidni a Facebookon. 😁

Előzmény: alex_86 (23470)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.25 -2 0 23470

Ha igaz a zuhanyhíradó, ismét vonatelmaradásokra számíthatunk Miskolc környékén, annyira nincs ember. Többen felmondási idejüket töltik és nyugdíjba is vonulnak.

Cégen belül az emelt órabér, ingyen szállás (kihelyezés) sem vonzó, most más cégekkel tárgyal a Start, hogy "adja kölcsön" munkavállalóit és ők megbízással dolgozzanak. Nyilván az IC fordákról van szó elsősorban. Személyvonatok esetében pedig vagy lesz mv, vagy nem....

Nyilván az új vezetés nyakába fogják varrni mindezt, de az IC üzemidő kibővítésekor is ismert tény volt...

A tiszaúji vonal és Kishidas felső bezárása minimálisan enyhít ezen.

 

Abymot Creative Commons License 2023.07.23 0 0 23469
Előzmény: GIM057 (23468)
GIM057 Creative Commons License 2023.07.23 -1 0 23468

15607-tel ma mi történt? nyládházán állt 1,5 órát reggel. Laza 2,5 óra késéssel ért Fonyódra.

jbaal Creative Commons License 2023.07.21 -1 1 23467

Ja bocsánat, a 40a-t kihagytam az ercsi c. lerakattal, illetve újabban megjelent ott az iváncsai alja vendégmunkás réteg is. Nyilván szabadidejükben ők is bejárogatnak Budapstre portyázgatni.

Előzmény: jbaal (23466)
jbaal Creative Commons License 2023.07.21 -1 1 23466

Nyilván azóta hülyevasutas lett belőle és muszáj volt átvennie ezt a kőkorszaki mávos kommunista mentalitást. Ez soha nem fog kihalni, mert a fiatalokat is azonnal megfertőzik vele már a tanfolyamok alatt.

 

Cigányokkal meg tele az 1-es, 4-6-os villamos, az egész budapesti belváros meg Dél-Pest, a 71, 100a, 120, 142-es vonalak, csepeli, ráckevei HÉV, ilyen alapon akkor azokat is el lehet hanyagolni nyugodtan.

Ahol nincsenek az maximum az 1, 2, 30a vonalak meg a budai busz- és villamosjáratok azon szakaszai, amik elkerülik a nagy parasztelosztókat (Kelenföld, Újbuda, Móricz, Széll Kálmán tér).

Előzmény: 432 184 (23465)
432 184 Creative Commons License 2023.07.20 0 2 23465

Sokat fejlődtél, avagy az üléspont esete az állásponttal:

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140716875&t=9119288

 

:)

Előzmény: kez-577 (23463)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.20 0 1 23464

Ezt most nem értem, miért nekem címzed, ezt pofázom már lassan egy éve, plusz nyarakon az állandó IC kocsihiányt. Isteni szerencse, hogy a 80c drótosodott 4 évvel ezelőtt, különben a mozdonyok is a Balatonnál lennének.

Előzmény: kez-577 (23463)
kez-577 Creative Commons License 2023.07.20 -2 0 23463

Gyere és mutasd meg!Mutasd meg mikor,mivel,kivel,és miből legyen,lenne kocsi?Amikor gyakran 80 kocsiből egyetlen egy sincs,ami hibátlan,és mehetne vonatba,gyere és nézz meg egy vasárnapot a nagyfaluban,ahogy a cigányokkal teletömött icéitek kapják a kocsikat.

Előzmény: alex_86 (23452)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.19 -6 2 23462

Gazdagéknál járnak Halberstadti kocsik is, amiket szerettem. Hogy Miskolcon mikor közlekedtek ilyenek utoljára idejét se tudom már. Talán 7 éve?

 

Ha átmegyek a Délibe csak nézek, hogy gazdagéknak mi jár. Mondjuk Buda és Pest közt is éles a kontraszt. Csak hogy maradjunk a kötöttpályánál... télen: budai villamosokon van fűtés, pestieken nem sűrűn. (ha átmegy Budára is, akkor talán, ha nem akkor odafagysz az ülésre :D)

 

Utazóközönség budai villamosokon: a nagy "parasztelosztókat" (pl. Móricz, Moszkva, Újbuda központ) kivéve hajléktalan vagy alkesz figurák nem nagyon vannak a járatokon.

 

Ezzel szemben a pesti villamosokon: 24-es, 37-es, 28-as és hasonló járatokon millió lepattant figura, ellenőrrel még soha nem találkoztam ezeken.

 

Az ellenőrök is elég furán működnek. Pl. 2-esen is csak a Jászaitól visszafelé a Széchenyi térig ellenőriznek, az Akadémiánál köddé válnak.

 

41-esen is Clark Ádám tér környékén szálltak fel. Szóval az az érzésem, ahol nagyobb turistafogásra van esélyük és kevesebb lepattant figurára, ott ellenőriznek. A többi le van...

 

De mondjuk a Kőbányáról Óbudáig közlekedő 9-es utazóközönségének változása Buda felé haladva izgi szociológiai tanulmány lehetne.

Fun fact: egyszer láttam, amint ominózus járatról két "tisztogatós" BKK-s figura a Báthory utca című megállónál lecibált egy hajléktalan fazont vmelyik hátsó ülésről. Állítólag büdös volt, én ugyanott szálltam le, de előrébb nem éreztem semmilyen szagot.

Előzmény: jbaal (23458)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.19 0 1 23461

Jó poén volt a múltkor, amikor Hatvannál vagy 10-15 fő még úgy gondolta jó vicc lesz, ha még beülnek mellénk az IC kocsiba. :D Természetesen mindenki Budapestre jött.

Előzmény: lazlooow (23449)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.19 0 0 23460

OK, de ha tényleg van rajta 3 posta Bhv, akkor általában megy is rájuk a szöveg, hogy a vonat első/utolsó (attól függ merre megy) 3 kocsija lezárva közlekedik. Miskolcról Pestre általában az utolsó kocsikat zárják le. A kínos az egészben, hogy ezek rendszeresen történnek, nem csak úgy néha-néha.

 

Viszont helyette kap belőle a 22-esben is. Hát régi szép idők, amikor még volt 23-as kocsi. Helyette most kapsz bisztrót, ami vagy van vagy nincs, de ott papíron nem lehet egy egész utat eltölteni, főleg ha nem fogyasztasz.

Előzmény: ELK671 (23447)
ELK671 Creative Commons License 2023.07.19 0 3 23459

Ezt a témàt,màr màsik topikban is feszegették,hogy hibrid IC-ként kellene,hogy közlekedjen.

Úgy valóban mindenki eldöntheti mit akar,és îgy az IC is egy magasabb komfortot képviselne,mert szerintem nagyon sokan nem oda ülnének.

 

Sajnos az IntercityRapid időszak elmúlt,amikor tényleg sehol nem àll meg egy vonat. Be kell làtni,nincs is annyi utas mint 20-25 éve. Legalàbbis tàvolsàgi vonalakon tuti,agglo az màs kérdés a rengeteg kiköltözés miatt.

jbaal Creative Commons License 2023.07.18 -2 3 23458

Na azért állj már meg egy pillanatra. Akkor a veszprémi, békéscsabai, balatoni IC-ken miért lehet választani?

Nem arról van szó, hogy az északkeleti népet még ezzel is jól le lehet húzni, miközben a gazdagabb régiók meg utazhatnak olcsón, kényelmesen?

 

Egyébként az is hogy a francba van, hogy pl. egy flirtös, KISS-es zónázó vonat személyvonati jeggyel vehető igénybe, a minden bokorban megálló sebesvonatokra meg évekig szedték a gyorspótjegyet a By kocsikba? Illetve most is egy posta Bhv-s IC-re mire fel szednek felárat, amit ráadásul a majom vitézy még meg is állít az előváros seggeskinyalására? Most is azon pattog, hogy az az óránkénti egy pár nyíregyi IC miért nem vehető igénybe Ferihegytől, mikor ott van egy rakás elővárosi vonat, meg a szegedi IC gyorsvonati kocsijai. Persze ő úgy tálalja, hogy ezen a szakaszon "a vonatok jelentős része IC".

Előzmény: Ashi Valkoinen (23445)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.18 0 2 23457

A sebesek kinyírása után nem is csoda.

De legalább nálatok ott a 101-es vonal, ami kiszolgálja Karcagot, Kisújszállást, Törökszentmiklóst, lassítás nem jöhet szóba. Nyíregyháza megtapasztalta azt, amit Miskolc már legalább 5-6 éve, hogy lényegében csak IC... Debrecen tekintetében történtek pozitív változások, az éjszakai vonatok sűrítésével, Cívissel. De az sem úgy valósult meg, ahogy kellene.

Előzmény: M41 2180 (23455)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 23456

Ilyenkor azért ránéznek a MÁVRES-re vagy nem tudom már, hogy hívják most a helyfoglalási rendszert... 

Az első osztályra, prémiumba sem enged foglalni.

Előzmény: M41 2180 (23453)
M41 2180 Creative Commons License 2023.07.18 -1 3 23455

Ezzel ellentétben pl a 100 -as vonalon még mindig tömöttek az IC vonatok de katasztrofális a helyzet.  Se kocsi se pontosság.  Igazi balkán.  Direkt utasüldözés zajlik.  Sose volt még ennyire lent a színvonal...

Előzmény: alex_86 (23450)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 23454

Ugyanarra gondoltunk, csak amíg én tableten bepötyögöm, addig lemegy a nap.

 

Az Okosjegyes témában írtam kártérítési igényt (sok más hiányossággal egyetemben), amint érkezik válasz, közzéteszem.

 

(Az űrlapon mindössze 3 csatolmány feltöltésének lehetősége eléggé optimista, zipet nem enged, ezért a PDF jegyek egy fájlba fésülése a megoldás)...

Előzmény: M41 2180 (23451)
M41 2180 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 23453

Közben újra ránéztem,  Hatvan - Tokaj között már 285 forint a hely

Előzmény: M41 2180 (23451)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.18 0 2 23452

Hát ha számodra mindegy, hogy 300 vagy 650/990 Ft felárat fizetsz érte, akkor tedd.

 

De amíg ilyen vonatok járnak, nincs miről beszélnünk.

Mai 650-566 végig így jár.

És ez sajnos addig így is lesz, mivel a Keletiben/Nyugatiban "hozzá nem nyúlunk, mert ez más telepállomás fordulója". Evidensnek kellene lennie, hogy ha nem is tartalék szerelvény, de néhány kocsi álljon rendelkezésre.

Igaz, jövőre a papíron 30 perces fordulás alatt nem hogy stokkozás, de még a kukaürítés sem fog beleférni.

 

Addig így pörög, amíg vissza nem tér honába, vagy más vonatok végén lezárva küldünk kisegítést, de ilyet kizárólag Miskolcon vagy Nyíregyházán (esetleg Debrecenben, kör IC-t elverve) sorozunk a vonatba. Nagyfaluban nincs idő (kedv)...

M41 2180 Creative Commons License 2023.07.18 -1 1 23451

Ma az 566 igazán remek. Egy azaz 1 IC kocsi a többi Schileren és a mindenki kedvence a "nem légkondicionált expresszvonati kocsi" azaz a Fecske.

Természetesen a rendszer szemrebbenés nélkül kiadja a 990 forintos fix helyre szóló jegyet a kemence kocsikba.  

alex_86 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 23450

Tömött IC vonatok csak péntek és vasárnap délután vannak. Ennyire lecsökkent az utasszám, holtidőben átlag 2 kocsit sem töltenek meg az utasok Hatvan-Miskolc közt. Bőven jut jegy indulás előtt is.

Előzmény: dojcstomi (23444)
lazlooow Creative Commons License 2023.07.18 0 0 23449

Teljesen jogos, ugyanis most sem tiltja semmi és senki, hogy valaki átüljön egy szabad ülőhelyre. Miskolc-Budapest távon Füzesabony után a kör-IC-nél is szabad préda minden üres szék, mert helyfoglalással már nem jöhet oda senki. 
Ilyenkor nyáron tényleg a legrosszabb opció a nem működő klímás IC kocsi...

Előzmény: ELK671 (23447)
ELK671 Creative Commons License 2023.07.18 0 1 23448

Alapjaiban kéne ezt az egész IC rendszert megreformálni. Ugyanúgy mint a volánnál , had döntsem én el hova akarok ülni. Amíg van 3 üres kocsi, ne az elsőbe adjon jegyet 100 másik ember közé, egy ablaktalan, levegőtlen vagonba.

Előzmény: ELK671 (23447)
ELK671 Creative Commons License 2023.07.18 0 1 23447

Engem személy szerint pont nem érdekel, hogy hova adja ki a rendszer a helyjegyet, simán beülök az üres vagonba , ami nem IC mínőségű kocsi.

Én nem fogok a 21-esbe menni 100 ember közé, ahol több esetben állnak is már az utasok. Miközben a vonat végén meg ott van rákötve mondjuk 3 full üres posta bhv, vagy akármilyen kocsi, nyitható ablakokkal.

 

Időnként használok csak ilyen vonatokat, de egyre többször tapasztalom, hogy más is így gondolkodik. Többen az utolsó kocsikban utaznak is akár gyerekekkel is, hiába a 21 -es be dobja ki a jegyet, más se kér a heringpartyból. 

 

Előzmény: dojcstomi (23446)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.18 -1 2 23446

OK, csak akkor ne buzdítsuk itt a népeket a trükközésre, hogy akkor vegyenek vasutas kerékpáros jegyet vagy hogy volt.

 

Mert ha már ennyire a "kényelemről" szól az IC, mint vonatnem, akkor hadd ne kelljen már n+1. heringként a rendszerint tömött 21-es kocsiban helyet foglalnom Gipsz Jakab mellett, ha utazhatok a klíma nélküli ablakosban is, ahol emiatt eleve jóval kevesebben utaznak.

 

Sok ember, zárt ablakok, klíma (vagy légjavító jó ég tudja) => garantált szemszárazság, köhögés, légszomj.

 

Kevés ember, nyitható ablakok, klíma nélkül => szar lesz a levegő minősége, de legalább LESZ és az ablakok miatt talán légszomjtól sem kell tartani.

Előzmény: Ashi Valkoinen (23445)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.17 0 2 23445

Szerintem semmi extra nincs ebben, a szolgáltató egy IC-vonatot kínál, amelyet vagy megveszel, vagy nem. De ha mindenképp akarsz utazni, és már nincs IC-minőségű hely, akkor épp vehetsz az olcsóbból is.

 

A boltban sincs mindig kirakva a napvégi leértékelt pékáru, sőt, nem vehetsz lejáratközeli élelmiszert olcsóbban, ha akarsz, csak akkor, ha van ilyen, mert az alapértelmezett a teljesárú élelmiszer.

Előzmény: dojcstomi (23444)
dojcstomi Creative Commons License 2023.07.16 0 1 23444

Rengetegszer jöttem már Pestről úgy, hogy vonatindulás előtt 10-15 perccel vettem a jegyet. SOHA nem adott az automata olcsóbb jegyet vagy olyat, ami nem IC kocsiba szól.

 

Hát azért elég beteg az, hogy itt az olcsóbb helyjegy a pénztárosok jóindulatán múlik.

Előzmény: alex_86 (23442)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!