A Bz-s topikban valaki azt mondta, hogy már csak az Usgyik topikja hiányzik. Ezért most ezt a hiányt pótolom. De mivel ez egy viszonylag új járműtípus, ezért összevontam a 2-esen közlekedő, kedvelt Siemens Deisirokkal. Tehát: 6341-s és 6342-es barátok ide!
Hát akkor annál a kazánnál már nem volt OK a porlasztás, vagy a légbetáplálás.
Leginkább Bz mellékkocsik fűtőberendezéseinél figyeltem meg ilyet, de azért előfordulhat persze motorkocsiknál is, noha utóbbiak esetében a kazánnak csak kiegészítő szerepe van.
Hosszú perceken keresztül, mert egy ideig vártuk a hangost, hogy ebbe, vagy a kékbe kell-e beszállni. Illetve a vonat hátsó végében veszett büdös volt, ami nem jellemző. A vezetőfülke mögé ülve már nem érződött. Indulás előtt 5 perccel fel is jött egy állomási ember, hogy azt le kéne kapcsolni, szóval mehetett az vagy bő negyed órát is, mert Rókuson az ütem feletti vonatpótlékra sikerült felszállnom (szemerkélő esőben az ember nem válogat).
Valószínűleg a hőntartó(kazán) égéstermékét láthattad. Csak néhány percig füstölt, vagy folyamatosan? Begyújtáskor inkább hajlamosak erősebben füstölni. Persze ez sem optimális égésre utal... ;-)
https://index.hu/belfold/2019/12/15/vonat_nyerges_vontato_baleset_vasuti_atjaro_kunszentmarton/
Mozdonyvezető elvileg nem sérült meg, az Uzsgyiról lehet valami tudni?
Először indul Desiro menetrend szerinti közlekedésben 2006 május 28-án Tapolcára! 9720sz.v. Székesfehérvár-Repülőtér mh Az akarattyai alagútnál megállás megörökíteni! Balatonfüred, Szabó Miklós akkori tapolcai reszortos nézelődik! Tapolca, a mozdonyvezető és a reszortos úr. Először áll be vizsgálatra Desiro Székesfehérvár Vontatási Telep un festőműhelybe.
Abból kiindulva, hogy az ötös csuklójában már biozuhanyzót működtetnek esőben, gyanús, hogy menthetetlenül szétrohadtak és elindultak a donorság rögös útján.
Gondolom, a felújítási program se véletlen nem az alacsony psz-ú, legrászorultabb példányokkal indult...
Ma reggel már Kelenföldön, az 1. vágány környékén láttam, amikor mentem Tapolcára a 972. sz. vonattal. Visszafele az 1973 sz. vonattal jöttem, akkor már nem volt ott.
Ma a Tapolcáról Székesfehérvárra közlekedő 9727-es sz. vonatba második egységként besorozott 1426 020-2 pályaszámú Desiro kigyulladt. Elől a 1426 025-1 volt, de a mozdonyvezető gyors észlelésének köszönhetően gyorsan leakadt, így az nem sérült.
Jelenleg állnak: 003,004,007,012,014,017,019,020,023,027,030,031,033,035,039 tehát majdnem a fél flotta. A 30-as uzsgyi amelyik balesetet szenvedett tavaly augusztus utolsó napján Vajta állomáson, egy kocsi az oldalának hajtott és ennek következtében kisiklott, másnap 2 uzsgyi vitte el és azóta is áll. A 017,020 kékesítésen vannak még. A többi meg talán alkatrész hiány miatt állnak Szentesen.