Na ez meglepett, hogy ismét mit csinálnak még a hídon. Ezt én már nehezem hiszen el tervszerű munkáknak, hisz már az egész beruházásnak mindenestül tavaly be kellett volna fejeződnie.
Március 20-tól folytatódik az Északi összekötő vasúti híd részleges lezárása!!!
A Budapest - Esztergom vonalon az Északi összekötő vasúti híd karbantartási munkálatai miatt a vasúti pálya részleges lezárása folytatódik. Március 20-tól május 24-ig (kivéve március 27-29., április 10-12. és május 1-3.) péntekenként 22:45 órától, szombatonként egész nap, vasárnaponként 21:10 óráig, a MÁV-START által közlekedtetett vonatok Kaszásdűlőnél a HÉV vágányaira áttérve a Margit híd felszíni állomásig járnak, illetve onnan indulnak. Ezekben az időpontokban a vasúti forgalom Óbuda és a Nyugati pályaudvar között továbbra is szünetel.
A március 28-i munkanap áthelyezés miatt március 27-29., a húsvéti ünnep miatt április 10-12. és a munka ünnepe miatt május 1-3.között a szerelvények a közforgalmi menetrendben meghirdetettek szerint közlekednek Budapest Nyugati pályaudvar és Esztergom között.
A www.vasutihid.hu, és a www.vonat.vasutihid.hu címeken elérhető hidas weboldalam szerencsésen beköltözött egy új, igaz már fizetős, de így már szolgáltató tárhelyre, a korábbi freeweb tárhelyről.
Ezzel biztosabbá vált az elérés, és ami probléma volt még, a freewebes oldalak hálózati blokkolása is kiiktatódott, ami a MÁV-os hálózatból is akadályozta az oldalam elérését.
Tekintettel a tárhely bővített méretére, így az idei évben nem lesz már probléma az újabb fotók feltöltésével.
Ráadásként kétvágányú híd sem építhető már többé ide sem, mivel a GKM rendelete a két vagy többvágányú pályáknál alsópályás acélhidak csak külön vágányonként építhetőek.
Deazért ebből a típusból nem sok van ami nevezetesebb, és nagyobb, én csak a Szolnoki Tisza-hídról tudok.
Nagyon formás, arányos szerkezet volt ez a régi déli összekötő, ezt a képet a ferencvárosi szennyvízátemelő telep főépületében találtam róla (eredetiben ritka jó minőségű).
Még nem említettem (aki esetleg nem nézte még meg), hogy a www.vasutihid.hu oldalon a Duna galéria frissült, a már itt is említett Újpesti-híd új képeivel, valamint felkerükl új hídként a hozzá való itörténeti smertetővel a Komáromi-híd is. Ezzel párhuzamosan az itt található közúti hídról is kerültek felvételek elhelyezésre a Közúti hidak albumban.
Valamint egy nemrég beindított új dolgot is jelzek, azaz interaktivítás jegyében az eddigi űrlapküldő oldalt kétirányúvá tettem, azaz a kérdésekre, véleményekre a válasz is megtalálható a részemről. Továbbra is jó nézelődést!
"Az őrház meg megérne egy olyan kis múzeumot, mint a párkány-esztergomi Valéria híd őrháza a magyar oldalon."
Ahogy én tudom, felmerült ez az ötlet, anyag is lenne hozzá bőven, de elakadt annál a kérdésnél, hogy ki, hogyan, miből őrizze, illetve őrzés nélkül hány napig állna?
A külső tatarozásnak is voltak ellenzői, hasonló indokok miatt, sőt az elbontás is felmerült!
Sajnos -a tapasztalatok alapján- ezek súlyos szempontok!
Na, örülök, hogy sikerült kiprovokálnom ennyi hasznos hozzászólást. :) Egyik oldalon sincs járda még. Vannak olyan szakaszok, ahol még járdaszerkezet sincs. Az őrház meg megérne egy olyan kis múzeumot, mint a párkány-esztergomi Valéria híd őrháza a magyar oldalon. Az sem nagyobb.