Keresés

Részletes keresés

Motoros73 Creative Commons License 2019.02.07 -1 1 33174

Mindig visszahúz a szívem a bmw-hez, de mikor meg arra gondolok, hogy beletekerek napi használat során egy csomó km-t, és közben mi fossa össze benne magát, akkor meg mindig megvilágosodok, hogy Hondát kell venni!

 

Szegény bmw-sek nagyon zokon vették úgy érzem, hogy megosztottam velük - bántó szándék nélkül - a tegnap tapasztaltakat, mert alapból ha bmw mellett döntenék, csak új jöhet szóba, mert valahogy úgy vagyok a bmw-vel mint a más alsógatyájával, hogy nem venném fel, ha agyonára ki van mosva, akkor sem! :) Ki tudja mikor fostak bele! :)

 

Aztán volt némi dühítő tapasztalatom a bmw konfigurátort illetően, hogy miért akarnak, próbálnak pénzt lehúzni elvakult embereken, emberekről! :(

 

Szóval ott vetettem véget az új motor konfigurálásnak! :( 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150454757&t=9131477

 

Nézegettem én már sok motort túraendúró kategóriában 900 ccm vagy az felett, de mind sok kakival jár, DL1000, rengeteg típushiba, KTM egy fokkal nem jobb, Multistrada - Isten őrizz, a VFR1200 X meg szerintem sokk nekem, nem sportmotorozni akarok egy endúróval! :( 

 

Egyelőre van a Varadero gondolat, nincs jobb ötletem! :(

 

Bocsánat bíemvísek! :)

nagykunsági Creative Commons License 2019.02.06 0 0 33173

Inkább vakmerő.

Előzmény: kiss_atti (33172)
kiss_atti Creative Commons License 2019.02.06 0 0 33172

Kemény csávó lehetsz, Bradör.

:-))))

Előzmény: nagykunsági (33169)
nagykunsági Creative Commons License 2019.02.06 0 0 33171

Talán én?

 

Most nem arról van szó, hogy állandóan, de néha azért odahúzom neki. 

Előzmény: Motoros73 (33170)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.06 -1 0 33170

:))) Ez jó! :)))) ...de ki az aki a Varaderoval 200-al közlekedik, vagy akar közlekedni? :))) ...nem lehet valami komfortos! :))) ...de a GS1200 sem arra való, erről meggyőződtem már! :))) ...de a tesztek is bizonyítják! :)))

 

Jelenlegi motoromnak csak egy picivel rosszabb a szél és időjárás védelme, mint egy személyautónak, de ezzel sem járok 200-al! :) 

Előzmény: nagykunsági (33169)
nagykunsági Creative Commons License 2019.02.05 0 0 33169

Anno én is nézegettem a Deauville-ket, de számomra az nem motor ami nem megy 200-al.  

Előzmény: Motoros73 (33168)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.05 -1 0 33168

Sziasztok!

 

Esetleg ha tudtok szép és jó SD02-est eladót, örömmel veszem a megosztást a későbbiekben.

 

Ez a típuskódja ha jól tudom? az injektorosnak, 2003 utáni modelleknek?

 

Köszi!

 

Néztem a Denauville-t is, vagy ez - vagy az, szerintem mindkettőt kiptóbálom! Élőben szép az a motor is, és biztos jó is!

Motoros73 Creative Commons License 2019.02.02 -1 0 33167

De észben tartom, kelleni fog, mert Vara-t akarok, de még próbálni sem sikerült egyet sem, de remélem, mihamarabb! :)

Előzmény: janoszeged (33165)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.02 -1 0 33166

Igen, értem én a fogaslánc - fogaskerék dolgot, csak épp azt mondom, hogy a jelelegi motoromban a vezérművet nem fogaslánc-fogaskerék hajtja, hanem ugyan olyan kinézetű lánc, mint ami a szekunderen is van a Vara-n, csak természetesen kisebb méretben, tehát görgős lánc. Ami most van nekem, az egy K1200GT.

 

Ami előtte volt VS1400 Suzuki, abban meg egész keskeny volt a vezérmű fogaskereke, amin a lánc futott, keskenyebb, mint a Vara-é, jóval! :)

 

A Service Manual-t meglátom, jobb lenne elektronikusan, nem szívesen támogatom a postát! :)

Előzmény: janoszeged (33164)
janoszeged Creative Commons License 2019.02.01 0 0 33165

Ha érdekelnek a szerviz adatok, van eladó egy Szerviz Manual angol nyelvű, 1000Ft+posta.

Előzmény: Motoros73 (33160)
janoszeged Creative Commons License 2019.02.01 0 0 33164

A sokan nem ismerik a láncok fajtáit, és a szaknyelvet. Az átlagember számára ez nem is fontos. De elvárható, hogy egy Varadero tulajdonos pontosan meg tudja nevezni, milyen láncok vannak a motorján:-) Tehát a megnevezés:  lánc-lánckerék / kis lánckerék és nagy lánckerék/  görgős láncnál használatos. Ez a szekunder áttételnél van. A vezérműben   hy-vo lánc: fogaslánc-fogaskerék.  

Előzmény: janoszeged (33163)
janoszeged Creative Commons License 2019.01.31 0 0 33163
Előzmény: Motoros73 (33159)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33162

Köszönöm!

 

Vásárlást követően gondolom nem árt, km-től függetlenül.

Előzmény: johnny77 (33161)
johnny77 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33161

24 ezrenként.

Előzmény: Motoros73 (33160)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 -1 0 33160

Mennyi km után kell ellenőrizni a szelephézagot?

 

Bocsi, a sok kérdezősködésért! :)

 

Szeretem a tulajoktól jövő infókat!

Előzmény: -Mosquito- (33158)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 -1 0 33159

Na most megnyugtattatok, ráadásul a fotók alapján látom, ezeken azért sokkal tisztességesebb lánc van, mint anno nekem a VS1400 Suzukin, azon sokkal keskenyebb volt, ha jó zudom 3/4 volt a láncszemben lévő tagok száma, de tuti 4/5-től nem volt több, ez ahogy látom 5/6, a vezérműkereke annak fele ilyen széles volt.

 

Akkor ha nem csörömpöl, nincs gond!

 

A jelenlegi motoromon is csak akkor kell cserélni, ha elmennek a jelek, de mivel nincs hangja így nem piszkáltam még. Ennek érdekes mód rendes normál? görgőslánc a vezérlánc, vagy ahhoz hasonlít. de ez más téma. 98.000 km-nél tartok.

Előzmény: -Mosquito- (33158)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33158

Ez csukló/felhasználási módtól is függhet.

Pl az említett Face Vara csoportban biztosan 80eKm-t futott saját gépén cserélt első hengeren láncot, mert azon már fél szem nyúlás volt. A hátsó henger lánca meg teljesen gyári értéken volt. Cserélve lett két feszítő is. (ezek el szoktak törni állítólag.) Amúgy simán kibírta volna, ha ~160ekm-nél cseréli ki,de a saját biztonsága érdekében inkább most ennyinél kicserélte.

Szelephézag ellenőrzésnél,esetleg korong cserénél nézzétek a jeleket,mennyire vannak elmászva, illetve a lánc megnyúlva. Hogy ez 80,100,150,200ekm lesz azt nem tudni. :) 

(Nálam majd 124ekm-nél lesz az egyik korong cserélve.)

 

 

Előzmény: Motoros73 (33156)
janoszeged Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33157

A vezérlés 200.000 Km-nél még nem kell cserélni!

Olvass!!! http://www.varahannes.at/

Előzmény: Motoros73 (33156)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 -1 0 33156

Szia!

 

Pont ezt akartam kérdezni, hogy hány km-nél kell először cserélni a vezérlést?

 

Köszi!

 

Zoli

Előzmény: -Mosquito- (33155)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33155

 

Már annyi Km van benne, hogy cserélni kell? Nagyban függ, hogy kereskedésben "gyárit" tesznek bele, vagy máshol szerelnek bele utángyártott, "gyári" alkatrészt. 

Amit találtam. 

 

DID Vezérműlánc: 2x kb 20-30eFt/db

Gyári Feszítő : 2x 30eFt/db

Utángyártott. Ha szelepfedél tömítést is kell cserélni. 2x 12eFt/db

Olaj+szűrő 

+munkadíj. 

 

Kb ennyi, de majd a többiek kiegészítik, ha hiányos. 

 

Fent vagy a Fecén akkor keresd a 

Honda Varadero Riders Hungary oldalt. 

 

Mex64:

 

Szívesen! 

Előzmény: mati13 (33154)
mati13 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 33154
Sziasztok!
Vezérlés csere mennyibe szokott kerülni?
Köszönöm!
mex64 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 33153

Köszönöm, Mosquito!

Előzmény: -Mosquito- (33152)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.01.29 0 0 33152

Szia,

Első: 16 fogas és a zajcsillapítóst érdemes venni. 

Hátsó: 47 fogas

Lánc: 112 szemes DID-et érdemes 

 

https://motoralkatresz.eu/motorok/honda/1000/XL1000_Varadero_ABS/2005/

 

vagy

http://nagyvas.hu/kereses_tipushoz.php?cmd=6&motorgyarto=Honda&motorccm=1000&motortipus=XL&evjarat=2005&evjarattures=0

 

Fékbetét:

https://motoralkatresz.eu/motorok/honda/1000/XL1000_Varadero_ABS/2005/

 

Gyárit azt kereskedésben fogsz kapni. Kb 30+18eFt a komplett szett. Vagy kintről rendelsz. 

Előzmény: mex64 (33151)
mex64 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 33151

Sziasztok!

Cserélnem kell láncszettet (DID lánc, JT kerekek), valamint fékbetéteket (csak gyárit) 2005-ös Varán.

Ha valaki mostanában lefutotta ezt a kört és segítene a beszerzési forrásokban, azt megköszönném! 

Motoros73 Creative Commons License 2019.01.28 -1 0 33150

Végre valami jó hír! :)

 

Bár nem sokat közlekedek városban motorral, de budapesti városi közlekedésre, az eddigi motorjaim közül a Vara volt a legalkalmasabb.

 

Ennek igazán örülök!!! 

Előzmény: nagykunsági (33149)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.28 0 0 33149

Semmi közöm a KPM-hez. 

 

Én is ugyanazon az utakon közlekedek , mint mindenki más, de semmi gondom az autó futóművével. Van egy 10 éves kisteherautóm, 8 évig plakátot ragasztottam vele, útpadkára fel, útpadkáról le, tehát volt igénybevétel bőven, meg még horgászni is jártam vele földutakon, de még a futóművéhez nem kellett hozzányúlni. Nem lóg, nem kotyog. 

Sajnos az autó többi részéről ez nem mondható el :(( Pedig jobb lett volna futóművet javítani, mint injektorokat cserélni . 

 

Bár nem sokat közlekedek városban motorral, de budapesti városi közlekedésre, az eddigi motorjaim közül a Vara volt a legalkalmasabb. 

Előzmény: Motoros73 (33148)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.28 -1 0 33148

Nem vagy Te KPM-es véletlenül??? :))) ...csak vicc volt! :)

 

Egy részével egyet értek, de őszintén szólva engem baromira bosszant, hogy 300.000 km-t elmenne az autóm futóműve, ha jó minőségű úton közlekednék, ehhez képest 40 - 50 ezer km-enként tönkremegy egy jó minőségű autó alattam, mert napi szinten olyan szar úton kell járnom, hogy 100-szoros igénybevételnek van kitéve a futómű, mint ha normál, az adófizető által elvárható úttesten közlekednék!

 

Pont két éve vettem át a feleségemtől a jelenlegi kocsim, minden gyönyörűen feszes, koppanás mentes volt - ő amerre jár, ott jó az út - pont két év telt el, kb. 50 ezer km, és nincs olyan része a futóműnek, amit következő műszakira ne kellene cserélnem! És ezt nem a korábbi, hanem az utóbbi 2 év okozta! Ez a bosszantó!

 

Na ezért akarom a Varaderot, de lehet a legjobb egy krosszmotor lenne??? ...azzal meg nem lehet haladni máshol!

Előzmény: nagykunsági (33147)
nagykunsági Creative Commons License 2019.01.27 0 0 33147

A rutintalanság. 

Sajnos a legtöbben nem tudják, vészhelyzetben mit is kellene csinálni. Mondjuk erre lennének jók a vezetéstechnikai tréningek. 

Csak a legtöbben cikinek érzik elmenni rá. 

 

Valóban negyede volt a járműpark, de az legalább műszakilag rendben volt. 

30 éve is jártunk 100 felett, tartósan. És még téli gumi sem volt. Valahogy mégis megoldottuk. 

 

Jobban vigyáztunk az autóra, nem hanyagoltuk el. 

Most meg erőn felül vesznek autót, csak a fenntartásra nem nagyon jut. Xenonos autót vesz, mert az a menő, de ha nem világít úgy jár vele évekig, mert izzó, esetleg trafócserére nem fussa. Csak használtgumit  vesz, ami még ráadásul öreg is, mert az az olcsó. Bontóból javít. 

Soroljam még?

 

Tehát, vannak szar utak, de vannak nyugaton is. El lehet közlekedni ezeken az utakon is, de a léleknek jól esik mindíg valaki mást hibáztatni. 

Előzmény: Motoros73 (33145)
Mortoff Creative Commons License 2019.01.27 0 0 33146

Vajon az útra szétszórt kavics, a kivilágitatlan útfelbontás,vagy az úton szétfolyt olaj is tud arról, hogy én 100%-ig betartva a kreszt közlekedem?

Nem fekete/fehér a dolog...

Előzmény: nagykunsági (33140)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 33145

Hát valamitől csak a túlsó sáv melletti fának hajtott, gondolom nem szándékosan tette, két kisgyereke várta otthon.

 

Meg véletlen ha bele is teker az ember a kormányba, akkor sem tesz 90 fokos fordulatot az autó, ez úgy nézett ki, mint ha be akart volna kanyarodni egy útkereszteződésben, csak út nem volt ott.

 

Az autó meg új volt jóformán, céges.

 

Azért valami köze lehetett csak annak a kb. 1 m2 felületű és 40 cm mély gödörnek is, amibe belehajtott.

 

A részleteket onnan tudom, hogy munkabaleset volt, mivel céges járművel, munkából menet otthonába... stb.

 

 

De az Általad leírtakkal is teljes mértékben egyet értek!

 

Mondjuk 30 évvel ezelőtt kb. negyede volt a járműpark is, meg a haladás is 60 - 80 km/h volt.

Előzmény: nagykunsági (33144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!