Keresés

Részletes keresés

1 Bandi Creative Commons License 2019.05.20 0 0 33330

ok

remélem beválik neked, csak én szkeptikus vagyok ezekkel a szürőkkel szemben. de ez az én bajom,attól még lehet jó.

ezért írtam, hogy majd írd meg a tapasztalatodat.

Előzmény: JULES (33325)
Mortoff Creative Commons License 2019.05.20 0 0 33329

Azért pontatlan, mert általában 1Hz, vagy alacsonyabb (minden másodpercben 1 adat, vagy kevesebb) mintavételezéssel dolgoznak a vevők és ez főleg a kanyarokban cstűnik fel. Ez 1 Hz esetében pl. 50 km/h-nál 14,5 méter távolság két mintavétel közt, 100 km/h-nál már majdnem 30 méter. Vegyél egy 10Hz-es mintavételezéssel rendelkezőt és csodákat fogsz látni.

A pontosságot zömében földi jeladókkal (GBAS) korrigálják, ritkábban a műholdakkal (SBAS). Mondjuk mindkettő drága.

Előzmény: nagykunsági (33327)
janoszeged Creative Commons License 2019.05.20 0 0 33328

"a GPS csak annyira pontos, amennyire az USA akarja"

A katonai célra kifejlesztett rendszert használhatjuk bizonyos korlátozással. Az oroszok és a keletiek is folytatják a saját műholdjaik fellövését.

Előzmény: nagykunsági (33327)
nagykunsági Creative Commons License 2019.05.19 0 0 33327

Tapasztalat. Főleg kanyarban nem tud rendesen mérni. 

 

Gyakorlatilag a GPS csak annyira pontos, amennyire az USA akarja. 

 

Persze vannak nagyon pontos GPS-ek is, pl a mezőgazdaságban, de azért már nagyon sokat kell fizetni. Mármint a műholdak használatáért. 

Előzmény: Törölt nick (33326)
JULES Creative Commons License 2019.05.19 0 0 33325

A gyárinál nagyobb alapterületű szűrő, használatával a jármű garanciája megmarad, több rétegű szűkülő lyukméretű szivacs, ami 5 mikronig szűr. Annyira rossz nem lehet...

Előzmény: 1 Bandi (33322)
1 Bandi Creative Commons License 2019.05.18 0 0 33324

Ráadásul van egy Fazeres srác, aki tapasztalatból írta a hsz-ok között, hogy kb 3000 km-ként kell kimosnia a szűrőjét, mert addigra már koszos. Igaz az K&N szürő.

Előzmény: nagykunsági (33323)
nagykunsági Creative Commons License 2019.05.18 0 0 33323

Jó cikk. 

Nekem hasznos volt.

Kösz.

Előzmény: 1 Bandi (33322)
1 Bandi Creative Commons License 2019.05.18 0 0 33322

https://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/olcso_tuning_a_rossz_levegoszuro/

 

Ajánlom figyelmedbe. Majd később számolj be a tapasztalataidról.

Köszi :-)

Előzmény: JULES (33321)
JULES Creative Commons License 2019.05.17 0 0 33321

Igen az. A leírása szerint 32ekm-enként kell tisztítani, amit egy kicsit sokallok. Úgy tervezem, hogy évente egyszer fogom mosni...

Előzmény: 1 Bandi (33320)
1 Bandi Creative Commons License 2019.05.17 0 0 33320

Ez a kimosós, olajozós kivitel?

Előzmény: JULES (33319)
JULES Creative Commons License 2019.05.17 0 0 33319

Végül ez a Pipercross szivacs szűrő került bele:

http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303474

 

http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303475

 

http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303476

 

Ez végre jól illeszkedik, jóval nagyobb felületű, mint a gyári szűrő. Többet nem kell szűrőt vennem.

Tetszik...

 

Előzmény: 1 Bandi (33298)
nagykunsági Creative Commons License 2019.05.16 0 0 33318

A trafizó rendőr nagyívben leszarja mit mutat a GPS-ed. Őt csak az érdekli, mennyit mutat az ő műszere. Aminek ugyancsak van méréstartománya, amit nagylelkűen levonnak a mutatott sebességből. 

 

A GPS is csal, nem keveset. 

Előzmény: Törölt nick (33315)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.05.16 0 0 33317
Előzmény: Bear7712 (33313)
JULES Creative Commons License 2019.05.16 0 0 33316

Egyrészt ahogy már előttem is írták a kilóméter órák csak felfele csalhatnak és csalnak is. Másrészt az út szélén álló sebesség jelző táblákból két félét láttam eddig: olyat ami GPS szerint pontos és olyat ami GPS-hez képest +5km/h-t mutat.

A Varámra szereltem egy VDO M2.1 kerékpár computert, amit GPS-hez igazítva beállítottam (-+1km/h különbség 130km/h-ig). Amikor beüzemeltem a km számlálóját hozzáigazítottam a Vara órájához, de azóta már jócskán eltér a két számláló...

Előzmény: Bear7712 (33313)
1 Bandi Creative Commons License 2019.05.16 0 0 33314

Szerintem ez normális. Nekem a GPShez képest kb ennyit csal. Picit kevesebbet, de az útszéli kijelzők sem pontosak... sőt GPS és GPS között is van némi külömbség.

Bear7712 Creative Commons License 2019.05.16 0 0 33313
Üdv mindenkinek!

Találkozott valaki avval a problémával, hogy csal a kilométer óra?
Igazából többet mutat mint a valós. Út melletti tábla kiírta hogy 35 km/h a műszerfalon kb 42 43 lehetett. Nagyobb sebességnél nagyobb a differencia. Igazából új a gép, mármint nekem. Tegnaptól van meg. Ez tűnt fel elsőre.. ( évjárat 2007. )
Honnan kapja a jelet a kilométer óra? Lehet hogy más méretű, fogazású az első lánckerék és ez miatt csal? (Csak ötletelek, mert fogalmam sincs)
Köszönöm a válaszokat.
1 Bandi Creative Commons License 2019.05.13 0 0 33312

Azért kell használni a sluszkapcsolót mert különben, elkoszolódik. Azért nem indul a gép. 

Előzmény: aladar644 (33311)
aladar644 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 33311

A leállítógomb nálam is viccel néha, nekem azt mondták,hogy ne használjam. Amikor nem indul,csinálok egy kibekapcsot, és azonnal indul. Remélem nem maradok úton valahol emiatt.

én is köszi a tippet:)

Előzmény: 1 Bandi (33309)
Kecsozoli Creative Commons License 2019.05.13 0 0 33310

Szuper! Köszönöm a tippet.

1 Bandi Creative Commons License 2019.05.13 0 0 33309

Szia!

 

Visszatérő hiba a nagy Varáknál. Gondolom neked is nagy Varád van. A leállító gombot fújd be kevés kontakt tisztítóval és soxor kapcsolgasd. Valamint próbáld + a másik kulccsal is beindítani. Érdemes berakin 2. ba vagy inkább 3. ba és megtolni gyujtás nélkül picit, hogy a holtponti jeladó kimozduljon a helyzetéből. Ezek után szokott indulni. A leállító gombot használd, hogy ne koszolódjon be. Kb ezek. 

 

Üdv

Bandi

Előzmény: Kecsozoli (33308)
Kecsozoli Creative Commons License 2019.05.12 0 0 33308

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Ha a FI nem alszik el, akkor nem indul a technika, csak az indító forog. Miért nem alszik el a FI? Ha leveszem gyújtásról és újra vissza, akkor elalszik a FI, de volt olyan is, hogy csak 6.-ra sikerült. Nem villogta ki a hibakódot. Köszönöm a válaszokat.

 

janoszeged Creative Commons License 2019.05.06 0 0 33307

"vagy hanyagság miatt..."

Szerintem...

Előzmény: JULES (33306)
JULES Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33306

Akkor jó ideig nem kell ezzel foglalkoznom...

Egyébként egyenletesebb lett az alapjárat, meg kis fordulaton/kis terhelésen is finomabban jár...

Előzmény: aladar644 (33303)
JULES Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33305

A kérdés csak az volt, hogy valami okosság miatt (akkor hátul kellett volna lennie a nagyobb hőértékű gyertyának) volt különböző, vagy hanyagság miatt...

Előzmény: janoszeged (33301)
JULES Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33304

5ekm mentem a vásárlás után...

Előzmény: 19horvath77 (33300)
aladar644 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33303

IJR8B9 (NGK) 48ezrenkénti cserét ír. Nem kérdés,hogy mindkét hengerbe egyforma kell.

Előzmény: JULES (33299)
janoszeged Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33302

48E van előírva az irridium gyertyára.

Előzmény: 19horvath77 (33300)
janoszeged Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33301

"Természetesen mindkettőt cseréltem, hozzá való DPR8EIX iridium elektródásra..."

Mi a kérdés, ha mindent az előírások szerint csináltál?

Az előző szerelő gondolatait nem tudod kitalálni úgy sem:-)

Előzmény: JULES (33299)
19horvath77 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33300

Szia! Mennyi km-es periódus szerint cserélted a gyertyákat, 24 v 48e km? Én a 2006-os motoromhoz láttam két különböző adatbázisban ellentmondó utasítást. Most jön a 72e km-es szerviz, így a 24 szerint cserések lennének a gyertyák. Köszi!

Előzmény: JULES (33299)
JULES Creative Commons License 2019.05.03 0 0 33299

Sziasztok, gyertya kérdés:
Van valami oka amiért különböző gyertyákat kellene használni? Vagy csak az előző tulaj/szerelője volt hanyag?
Merthogy ezek voltak bent:
A vaskosabb elektródás volt az első hengerben DPR9EA típusú, a képen nem nagyon látszik, de kicsit lucskos volt. Nagyobb hőértékű gyertya.

http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303444


A hátsóban DPR8EVX volt, szép őzbarna. Gyári hőérték, platina elektródás.

http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303445

 

Logikusan gondolkodva, ha különböző gyertyák kellenének bele, akkor hátulra kellene a nagyobb hőértékű...

Természetesen mindkettőt cseréltem, hozzá való DPR8EIX iridium elektródásra...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!