Valóban vannak a vér kifolyatásának praktikus okai, ahogyan a körülmetélkedésnek is, stb.
A lényeg a szempontunkból a vér szellemi, ezoterikus jelentősége. A vér misztériuma. "Különös nedv a vér."
A vérnek és egyáltalán a testünket kitöltő folyadéknak, a víznek nagyon nagy a jelentősége!
Egy felnőtt ember 65-70 százaléka, egy újszülöttnek 80 százaléka és egy megtermékenyített petesejt 96 százaléka víz.
Ha ismerjük a folyadékok, kristályok, sejtek programozhatósági, információtárolási képességét, akkor egyből világos, hogy miért mondják, hogy
"az vagy, amit megeszel", és hogy miért/hogyan hangolja testünket-szellemünket a minket kitöltő folyadék (vér, víz, egyéb idegközegek, stb.)
A felvett táplálék/folyadék energetikai minősége (rezgése) kihat ránk, hangolja a testet-lelket.
Valóban az (is) fontos, ami a szájunkon kijön, nemcsak az, ami bemegy :), azonban a fenntiek alapján táplálkozásunk minősége egy belső minőséget tükröz, határoz meg.
Lehetne itt még beszélni a szív szellemi szerepéről, hogy miért olyan fontos Keleten-Nyugaton a szív, annak megtisztítása, a szegycsontéról (a szegycsont latinul STERNUM = "SUGÁRZÓ"!), stb. Ezekről majd talán máskor :)
Én nem gondolom, hogy bármelyikünknek olyan szintű tudása, látóköre, ennek megfelelő ítélőképessége lenne, mint annak a tanítónak, akit Jézusnak hívtak.
Érdekes, amit írtál, megint az jutott eszembe, sosem szabad elfelejteni, hogy amit valaha mondtak, írtak, kiknek szánták, mikor és miért. :)
Bár nem vagyok bibliaolvasgató, van néhány kedvenc mondatom belőle, többek között a „nem az teszi tisztátalanná az embert ami bemegy a száján, hanem ami kijön a szájából, az teszi tisztátalanná”
Kicsit átvitt értelemben még az is lehet, hogy egy gondolat (ami belülről kifele jön), miszerint egy bizonyos anyag ártalmas, megteremti annak eredményét, de a gondolat-teremtő nem veszi észre a valódi ok-okozati összefüggést.
A vérrel kapcsolatos gondolatokhoz szeretném hozzáfűzni, hogy az ószövetségi szövegekben számos helyen, amindennapi élethez kapcsolódó utalások és tanácsok is olvashatóak.
A vér kifolyatása az étkezésre szánt húsból profán szempontokat is szolgál, mivel a vér a legromlandóbb anyagok közé tartozik.A sivatagi környezetben élő emberek számára ez életbevágó, követendő gyakorlat is volt.
A hús fogyasztásáról és a borról sokféle vélekedés olvasható, ezért nem mondanám, hogy pl. a bor fogyasztása, vagy a hús evése hiba lenne. Csak akkor "röpít" minket vissza bárhová, ha azt nem mértékkel, kellő alázattal tesszük.
A víz borrá változtatása, illetve az ószövetségi szövegekben található utalások a borra (pl., hogy felvidítja az emberi szíveket), nem azt üzeni, hogy tiltott, vagy káros volna.
Jó mottója a témának: "Tudom és meg vagyok győződve az Úr Jézusban, hogy semmi sem tisztátalan önmagában: hanem bármi annak tisztátalan, a ki tisztátalannak tartja." (Rm 14, 14 Károlyi Gáspár fordításában)
Nagyon szép gondolatokat olvastam itt, örülök annak, hogy sokakat érdekelnek a mindannapi létünkön túlmutató célok.
Nem szándékom, hogy a többieknél többet tudó okosként vagy afféle "beavatottként" szóljak hozzá a témához. Sokat hezitáltam, hogy írjak-e egyáltalán, de úgy gondolom, mindenképpen fontos bizonyos gondolatokat megosztani azoknak, akik keresik az igazságot.
A "görlitzi suszter", a teuton filozófus, az "isteni" JAKOB BÖHME AURORA-ja. Angolnyelvű régiség.
Magyarul tudtommal még nincs közkeletű használható, egységes fordítása az Aurora-nak. A Szent sóvárgás (Heilige Gier) talán a legismertebb munkája Böhmének.
Can we play ..., like I do not know anything. I mean, anything, but I am interested, so much... And I put the question... and you answer... I said it is a game, but i want people to pay attention! I will put questions, seems like stupid but it's not.
.... can we do that? we don't have too much time...
tehát ne edd a húst, mert megeszed vele az állat lelkét és ettől te is állat-lelkü leszel...
erről van szó?
Szóval ha valaki leteszi a húst, a parhapörit és a reggeli felest hahahahaha, :-))))) jól megkaczagtattál hahaha tényleg, tök jó ahogy írod :-) szóval akkor minden rendben lesz? Visszaáll a tudata ahova kell és így jó létállapotba kerül?
szerintem minden halott dolog, amit megesz és megisz az ember. ahogy learatjuk a búzát, leszakasztjuk a gyimilcset, abban a pillanatban halott. Halottat eszünk, iszunk, ezért potenciális halottak vagyunk .... :-)
Miért nem történik meg az alapvető áttörés, kitalálás a körből?
Mert a tudatállapot/létállapot TESTILEG is le van bennünk horgonyozva! A vér és az idegközegek mind a belső minőségünket hordozzák.
"Különös nedv a vér" - Mondja Goethe a Faustban. Ő beavatott volt, tehát nem a levegőbe beszélt, de máshonnan is hozható a vér fontosságára példa, pl. az Írásból:
"Mert a vér a lélek. Ne edd meg a lelket a hússal." - mondja az ismert Ószövetségi hely.
Mármost ha ezt tudjuk, és belátjuk, hogy a vér tisztasága miért fontos... akkor belátjuk az IGAZI tudatosság felé vezető út kulcsát.
Mantrákkal, imákkal befolyásolható a tudatállapot, átrezegtethetjük szépen magunkat, de utána a korsó sör, vagy a marhapöri vígan visszarepít minket oda, ahol eme nagyszerű elfoglaltságok előtt voltunk! ;) :)
Marcel azokról a finomfizikai lényekről is szól, amelyeket MI táplálunk a szenvedélyeinkkel, és egyéb energia-kitörésekkel, félelemmel, stb.
Ezeket lehet démonoknak is hívni, nem az elnevezés a fontos. Az a fontos, hogy tudatában legyünk annak hogy élünk, milyen a gondolati-érzelmi életünk. És hogy lehetőség szerint ne tompítsuk magunkat még pluszban a táplálékunkkal.
Ha csak végnélkül fecsegünk a tudatról, anélkül, hogy ismernénk a pl. a vér ezoterikus jelentőségét, akkor ebben a körben keringünk folyton.
A tudatállapot minősége ui. nem változik ALAPVETŐEN a meditációktól, vagy egyéb technikáktól. Befolyásolni lehet persze, ahogyan a reggeli feles is befolyásolja ;), de bizony a több milliónyi meditáló, jógázó, stb. ugyanúgy nem világosodik meg, ébred fel, ahogyan Bodri kutya a szomszédban, pedig ő csak nagyokat nyújtózkodik egész álló nap! :)) ;)
Mirdad, 57:00 -nál, amikor is arról van szó, hogy egyeseknek fel kell áldozniuk a vérüket..., mert átalakított a DNS-ük, mert különleges vérük van..... stb...
Mirdad!
Kik ezek?
lehet, hogy ezt az egész részt itt nem jól értelmezem.... :-(
Mai világunk egy kozmikus fordulat, a Vízöntő korszak fázisába lépett. A régi misztériumokhoz nincs már visszaút. Kincsük a mikrokozmikus örökségünk rétegeiben rejlik. Testünk szerkezete és tudatunk növekedése azoknak az isteni-szellemi impulzusoknak az eredménye, melyek az ősi messzeségből a közelmúltig nyúlnak. Tovább hatnak bennünk, akkor is, ha már nem vagyunk képesek felismerni őket, Én-né váltunk. Valamikor szellemi erők színtere lévén, ma egyéniségek vagyunk. Az ego-ra vetett büszke pillantásunk vakságot idéz elő. Megtagadjuk a szellemi őserőket, apáinkat és anyáinkat, a bennünk lévő Istent. Így tört meg a kapcsolat Isten és ember között.
A Földünkért való felelősség felvállalása azonban azt jelenti, hogy felismerjük az istenit és az emberit, akárcsak azok egymáshoz való viszonyát. Ha méltóak leszünk ehhez a kapcsolathoz, Földünk is új állapotba lép majd. Az, hogy individualitások, egyéniségek lettünk, azzal a következménnyel jár, hogy felelősséget róttak ránk. Közreműködésünkre szükség van ahhoz, hogy az istenit és az emberit és végül pedig az ezekhez kapcsolódó természetet tökélyre vigyük.
Az emberekbe süllyedt Istenek arra várnak, hogy tudatunkra ébredjünk, és megajándékozzanak bennünket az intuícióval. Velünk együtt akarnak a szellem birodalmába térni, miután velünk együtt süllyedtek az anyagba is. Az Eddában összegyűjtött mítoszok ennek a világfolyamatnak a misztériumairól mesélnek.
Miként az igazi fénykeresők, nyugtalanítva érzi-e még magát? Tudatában van-e még, hogy Ön küzdelem tárgya, és ezért igen nagy igyekezet forgatagában áll, olyannyira, hogy ez világít Önről? Megvan-e még Önben az a feszültség, ami a zsoltárosban, aki az egyik pillanatban ujjong, a másikban pedig lelke legmélyéig fenyegetve érzi magát? Nos, ha még érzi az Önt körülvevő falakat - akkor az élő tanulóság kegyelmében áll.
Ha csupán nyugalom van Önben, itt üldögél minden eleven cselekedet nélkül, akkor egy megkristályosító hatalom befolyása alá került, mely rózsabimbójától elvonta a talajt. Ha még van hozzá ereje, meg kell keresnie ennek az okát.
Szeretettel meghívunk minden érdeklődőt a "Kvantumfizika és Spiritualitás" című kerekasztal beszélgetésre.
Meghívott vendégeink: Dienes István – tudományos kutató Kovács Attila János - fizikus Nagy Gábor – Aquarius Alapítvány Kutsera Róbert - házigazda
Időpont: 2011. március 28. - Budapest MOM Park Érkezés:·17:00 órától Előadás: 17.30-20:00
A beszélgetés témái:
1.) Mit jelent az anyag és mit az energia fogalma a modern fizikában? 2.) Mit köszönhetünk Arisztotelésznek? 3.) Mikor beszélhetünk objektivitásról fizikai jelenségek mérésekor? 4.) Mit tud kezdeni a paradoxonokkal a tudomány? 5.) A tudat és tér-idő viszonya.
A helyek korlátozottsága miatt ha jössz, kérlek jelentkezz az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Szeretettel meghívunk minden érdeklődőt a "Vízöntő, a változás kora" című kerekasztal beszélgetésre.
Meghívott beszélgető partnereink: Kowalsky - zenész, festő, író Dr. Mokry Tamás - Napfényes Élet Alapítvány Paksi Zoltán - Asztrozófus Horváth György - Aquarius Alapítvány Nagy Gábor - Lectorium Rosicrucianum
A kerekasztal beszélgetés témái:
Mit jelent a Vízöntő kor?
Mi az, ami a jelenben inspirál, cselekvésre ösztönöz, mi az, ami igazán lelkesítő?
Milyen az az életérzés, élethez való hozzáállás, amit a jelen követel tőlünk, mi az az életvitel, amivel működik az élet?
Hogyan lehet ezt megvalósítani? Mik a tapasztalatok?
Időpont: Február 25 17.00 - 20.00 Budapest MOM Parkban Pénteken 17.00 órától
A helyek korlátozottsága miatt ha jössz, kérlek jelentkezz az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Bár azt nem értem,. hogyan lehet hit nélkül eljutni valahova.
Azt viszont érdekesnek tartom, hogy kijelented, miszerint bizonysággal idéz valaki olyat dolgokat, amiket nem él meg.
Először is: honna tudod, hogy nem él meg. Másodszor: te megéled e?
Speciel, amit én mint egy leegyszerűsített példaként leírtam nem nagy dolog, gyakorlatilag ilyen elvek alapján épül fel körülöttem minden-bocs, magunk, és általában a mindenség.
A formák erőképletek, és ezt nem onnan tudja az ember, hogy érzékel, hanem mert ...tudja? Nem jó kifejezés, de mindenesetre nagyon jó példák azok az állandósult analógiák, amelyekből oly sok van ezekből. Elég ha csak kimész a kertedbe, és észreveszed őket.
Ha itt nem találod meg, vajh' megtalálod őket ott, ahol finomanyagi állapotukban keresed?
Megjegyzem, nálunk, akik rózskeresztes tanulóknak! nevezzük magunkat ez alap. Nem feltétlenül kell ugyanis Istent látnia valakinek, hogy abban higyjen. Jézust sem. És mégis hiszünk bennük, hiszen amit te okkult anatomiának nevezel( azaz az okkultisták által is ismert és felhasznált anatomia, amit a gnosztikus őstanok ismertetnek) olyan kicsinyke szelete ennek az útnak! Hiszen nem erről szól.
Tisztánlátás, finomanyagi érzékelés? Elbeszélünk egymás mellett.
Három kritériuma van a gnosztikus tanoknak:
a mikrokozmosz tana
a transzfiguráció tana
és a két világrend tana.
Most mindehhez képest, hogy valaki "lát" vagy nem "lát"...hm
lehet, hogy valahol ez fontos, de nálunk látó tanulók csak annyiban tartják fontosnak az útjukon, amennyiben őket a személyes megélésükben segíti. De semmi esetre sem kíválóság, sőt, gyakran akadály, hiszen aki "lát" esetleg a saját valóságát igazolja ezzel.
Mi van, ha valaki ellát Ausztráliáig? Belelát a Nyilas csillagképbe?
Ha valaki nem a szívével lát,azaz nem a lelkével, akkor minek?
Ez nem vakhit, hanem csak mást mond, mint egy más hit.
Viszont ugyanazt mondja, ami egyetemes tan.
Mindaddig, amíg az Egészet meg nem tapasztalod, nem értheted meg a részleteit sem.
Arjunának Krisna abszolút valóságában nyilatkozott meg, és nem úgy, hogy nédd' má, az a csillag is például én vagyok.
Egy finomanyagi ismerettel bíró delikvens éppen úgy a képzetek világának fogja, mint az, aki az anyagban kotorász. Közöttük különbség nincsen. Egyáltalán nincsen!
Pistis Sophiát bemásolni bárhová lehet, azt megélni, egy az egyben más dolog.
Rózsakeris könyvek között vannak olyan írások, amelyekben Jan van Rijckenborgh és a társa, bizonyságot tesz, az okkult anatómiai tudásáról.
Nyilván, érzékelések minősége között is van különbség. Ezt nem is vitatom. Inkább az számomra a "zavaró tényező", ahogy egyesek, olyan bizonyossággal idézgetnek, írnak olyan dolgokról amelyeket sohasem tapasztaltak meg. Ám legyen, de hmmmmm.
Alapok alapos ismerete nyilván fontos, sőt nélkülözhetetlen.
Shotokan karatéban van ez úgy, hogy az alacsonyabb övfokozatút, kumite alkalmával, magasabb fokozatúval rakják össze. És?
Az egyén hitelességéről van itt inkább szó,a száján kimondott dolgok, és az általa beidézgetett, idézett források éléséről.
Lehet nyakló nélkül lectoriumos könyveket olvasni, vagy meghallgatni 1000 előadást is, ha annak minden szava, "csupán értelmi" megértés (ezt nem lealacsonyítás képpen írom).
Nem éppen jó, ha az elmélet, és a gyakorlati tapasztalás, nem igazolják egymást.
Lehet sok könyvet írni az okkult anatómiáról, más tészta, ha az olvasója, sohasem tapasztalja meg az ott leírtakat.
Nézd, a vak ember is tapasztalja ugyanazt a formát, mint az, aki látó, és nem biztos, hogy a látó benyomása az igazi.
De még könyvtárnyi anyagot meg lehet ne tölteni ezzel, ki-ki a maga igazát hajtogatva.
Nekem a lényeges az, hogy a középpontból, azaz Istentől indulok el, és e szerint a magasabb mindig áthatja az alacsonyabbat, a töményebbet. Így tisztánlátó az, aki Istent tapasztalja, az annál töményebb állapotokban nem megbízható a tudás.
Energiatestről lehet beszélni, bár inkább éredemes szerves energiának, vagyis tudatnak, ami nem test, hanem energiarendszer. Ennek a megnevezése a rózsakereszteseknél a mikrokozmosz, amely analóg a makrokozmosszal, végül is Istennel.
Az ezáltal megjelenített, sajátos gócpontjai által az egyre sűrűbb rétegekben összegyüjtöjtött testei a mentál-asztrál-éter-és fizikai test, amelyekben a magasabb rezgésű életállapt megnyilvánítja és áthatja az alacsonyabbat-így a tudat-a sors-az élet testet amelynek eszköze végül is a legutolsó fizikai, amelyben ugyanakkor mind a négy megnyilatkozik.
Ez azonban ennek az energiarendszernek részlete csak, ahogy az emberi megnyilvánulás is részlete, bár tudata révén központi szereplője a mindenségnek.
Ezt látni?
Benne van mindenben akkor is, ha nem "érzékeled"
És hiába látod a "harmadik szemeddel", érzékeled magasabb szinten a valóságot, ha a szíveddel nem látod és nem érted: amely mindennek a lelke, szakrális középpontja.
Tisztánlátással egyedül ez a lélek bír. És ez nem hit kérdése.
A személyiségnek lehetnek képességei, hogyne. Nemegy embert ismerek, aki bír ilyenekkel, nekem is vannak, de nem a látás-az ilyen látás- szintjén. Ettől függetlenül ezek az emberek alapdolgokat nem tudnak az Egyetemes Tanból, amelyet nem a rózsakeresztesek találtak ki, hanem jelen vannak a Mindenségben a kezdet óta.
Van egy kínai anekdóta, nevezhetjük koannak is.
Három tanytvány elindult, és egy városba értek. Ott éppen verseny volt, amit harcművészek részére rendeztek Részt is vettek rajta, hiszen mind a hárman kitűnően képzett harcosok voltak. Sőt el is jutottak a döntőig, amikor máűr négyen maradtak, ők hárman, és egy negyedik, rendkívüli képességekkel bíró hős.
Először Madárember küzdött meg a Hőssel, de az két perc alatt végzett vele.
Jött Vasember, neki egy perce volt.
Harmadikként az, akinek nem voltak ilyen nevei, egyszerűen Csak Csung-csinnek hívták , állt ki a hős ellen, és három mozdulattal a padlóra küldte azt.
Neki nem voltak különleges képességei, csak az alapokkal ismerte, tökéletesen.
"Ez szép....bár a pszichologizáláson túl van más féle vonzata is, hiszen az amit energia testnek mondasz vajon az aurára, az annál komplexebb mikrokozmoszra, vagy valami másra utal?
Az anyagi test ennek az energiatestnek a legtöményebb nézete, külseje. Látszat, mégis van.
Talán megfordítanám a dolgot. Az átlag(?) embernek csak múltja és jövője van, jelene nincs, de ugyanennek a kényszernek nem csak az úgynevezett fizikai test van alávetve, hanem mindaz, ami áthatja egymást, nem anyagiként(nevezve). Nem csoda, hogy mindez, ahogy mondod, változik egyik sem állandó, újra kell a megszületés és a meghalás útját járniuk. Egy finomanyagi nézet éppen úgy elsorvad, ahogy maga a nem anyagi/?/ is. Ami állandó az az, ami ezeket a testeket fölveszi újra meg újra.
Tapasztalni sem elég, ha nem tudod, hogy mit tapasztalsz."
Jó lenne, ha az elméleti tudásod, és a gyakorlati tapasztalataid, közelítenének egymáshoz, nem?
Tudás/Tapasztalat fontos hogy egymás mellett haladjon. Vakhit így kizárva.
Nézem a Tejo-t, s eközben Nézve nézni elfelejtek, És ez megüt, visszadöbbent, Tükröt tart tűnődésemnek - Mi az, hogy folyó és folyik? S ki nézi és gondolkodik?
Semmivé szakad hirtelen, Üres lesz hely és pillanat. Összezuhan e semmiben, Lyuk lesz bennem a gondolat. Minden - én s az egész világ - Így lesz önmagából kizárt.
Így veszik el lét s jelenlét, Ha a tudat egyberakja. Nem lélegezhetem lelkét Névnek, eszméknek magamba, Sem a földbe és egekbe.
És rádöbbenek Istenre.
II. / Túl van Passou
Túl van Mikoron, Miérten, Eltűnt túl az Eltűnésen…
Hullámzik az Ismeretlen: Mozdulatlan, meg se rezzen…
Csordultig telt Hiány - soha El nem felejti, hogy nincsen…
A világ az ő lábnyoma… Az ő árnyéka az Isten…
III. / Isten hangja A Voz de Deus
Egy éjben csillogó hang, A Kint mélyén hallgatom… Mindenség: én magam… Oh, öröm és borzalom, Hogy a lámpás kilobban, Mely vezetett utamon!
Belül név- és gondolat- hamu, s a hang: Ó, világ, Benned nézem arcomat… Visszhang vagyok, önmagát Szorzó - sötét fénykutak Mélyén Isten maga vár.
IV. / A mélybehullás A Queda
A világról szőtt ideákból Kiestem… A semmi fénylik odaátról, Hol nincs Én, s nincsen Odaát sem…
Káosz - a puszta semmi héja, Fogalmak között üres hely… Fokok nélküli Tökéletes Létra… Látomás, nem látszó színekkel…
Túl-Istenen! Túl-Istenen! Fekete csend… Az Ismeretlen villanása… Lélek, minden mást jelent, S még az is csupán célzás másra…
V. / Testetlen kéz magasba emel egy kardot Braço sem Corpo Brandindo um Gládio
A fa között, és hogy látom a fát, Hol van hát az álom? És a hídnak melyik oldalát Őrzi Isten?… Rámhull szomorúságom, Mert a híd íve, nem tudom, Nem a láthatár-e vajon…
Az élő és az élet között A folyó mely irányba folyik? Itt egy fa, levelekbe öltözött, A Fához mily gyökérrel kapaszkodik? Galambok röpülnek a galambdúc körül, Van-e, mit a csapat mindig jobbról kerül?
A nagy Térköz, Intervallum: Isten, De mi és miközött tehát? Szavam között, s miről nem szólok mit sem, Ki vagyok? Ki az, ki életemre lát? Tévelygek… S a dúc ott, a magasba lökve, A galamb mellett van, vagy körülötte?
Ez szép....bár a pszichologizáláson túl van más féle vonzata is, hiszen az amit energia testnek mondasz vajon az aurára, az annál komplexebb mikrokozmoszra, vagy valami másra utal?
Az anyagi test ennek az energiatestnek a legtöményebb nézete, külseje. Látszat, mégis van.
Talán megfordítanám a dolgot. Az átlag(?) embernek csak múltja és jövője van, jelene nincs, de ugyanennek a kényszernek nem csak az úgynevezett fizikai test van alávetve, hanem mindaz, ami áthatja egymást, nem anyagiként(nevezve). Nem csoda, hogy mindez, ahogy mondod, változik egyik sem állandó, újra kell a megszületés és a meghalás útját járniuk. Egy finomanyagi nézet éppen úgy elsorvad, ahogy maga a nem anyagi/?/ is. Ami állandó az az, ami ezeket a testeket fölveszi újra meg újra.
Tapasztalni sem elég, ha nem tudod, hogy mit tapasztalsz.
Ebben a mundán világban, egyetlen egy dolog az állandó: a változás.
Imerd meg önmagad: nyilván, viszont ez nem csak pszichologizálást jelent, hanem ami azon is túl van. Lehet pszichologizálni, nem baj az, csak nem szabad, beleragadni.
A fizikai test, korlátok között mozog, együtt ezzel a világgal, vagyis az állandó változással. Ezzel harmonizál. Ez így jó. Az átlag embernek multja "van", jövője nincs, hiszen az még igazából nem történt meg. (lehet pálmalevelezni)
Az energia tested, a mostban van. Ha érzékeled, akkor a mostba kerülsz.