Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Akit érdekel a téma, az írjon. Technikai és stratégiai kérdésekről egyaránt beszélhetünk. De ha sok rajongó van, megalakíthatjuk pl. a Magyar Kirov Csatacirkáló Rajongói Klubbot
A fronton elvérző ukrán sorkatona tartja vissza maximmal két hónapja
Akkor ismételjük meg. Az Ukrán hadsereg egy jól felszerelt modern hadsereg volt. Két hónapja.
Ma már oda jutott hogy muzeális fegyvereket kell bevetnie, annyira lemorzsolódott. Mind a kettő tény.
Szerinted meddig fenntartható ez?
a lengyelek barátilag megtankolták a piros kombi Astrájukat
A logisztikáról nagyon naív elképzeléseid vannak.
Ukrajna csak gázolajból 1,7 millió tonnát használ el. Békében. Jelenleg a saját termelés zéró, mert a finomítónak annyi.
Minden importálni kell. Napi 4700T dízel. Benzinből sokkal több.
Hány Opel astra is az? Mennyi benzint fogyaszt az?
És akkor még fegyvereket, pótalkatrészeket, stb. nem is hoztál. Se élelmet.
Aztán hogy hogy jut el az opel astrákból a csapatokhoz, az megint egy vicces kérdés.
Jelenleg Ukrajna a Román kikötőkre, de azokból csak nyomtáváltos gördülő állománnyal (amit nagyrészt elpusztított az orosz) lehet szállítani, - Vadul Siret, nem rendelkezik átrakóval - a két átrakós vasútvonalra, és az egyre fogyó kamion és gördülő állományra van utalva.
Jelenleg az Ukrán benzinkutak fele, kétharmada zárva van, és a lakosság 10 (néhol 20L) üzemanyagot tankolhat. 4-20 óra sorban állás után. A közúti szállítás nem segít, de ront a helyzeten. De nincs más lassan.
És ezért fontos a Kígyó sziget. Ezért pusztul el egyik Ukrán deszant a másik után ahogy próbálják visszafoglalni hiába. Ha nem tudják megnyitni Odessza kikötőit, akkor pár hét és elfogynak.
A Kígyó szigeti csata döntő jelentőségű. Ha az orosznak sikerül kellően megerősítenie, akkor Ukrajnának nem marad esélye. Eddig csak TOR-t és Pancirokat tettek oda, ami önmagában nagyon rossz hír az Ukránoknak, de figyeld meg hamarosan érkezik majd egy S-300 de még inkább S-400 üteg is oda.
A probléma abban van, hogy egyszer elképzelhető az, hogy éppen üzemszünetben sikerült megközelíteni egy hajót, és pozíciót szerezni. Csakhogy a hajónak - már a méreteiből következően is - sokkal nagyobb energiájú és érzékenységű radarjai vannak, mint egy repülőnek. Ráadásul a hajóról sokkal nagyobb ( több üzemanyaggal rendelkező) gyorsabb rakéták indíthatóak.
Mindebből az következik, hogy egy hajót a levegőből felderíteni sokkal kockázatosabb, mint fordítva. A Nato AVACS gépek is csak addig bátorkodhatnak, amig nem állnak hadban a megfigyelt hajók anyaországával.
A Föld görbülete miatt újra előtérbe kerültek az optikai felderítő eszközök, mert azok valóban passzívak és ott fordul a kockázat, mert a kis repülőn is elfér a hatékony optikai eszköz. Így a kicsi repülő hamarabb észreveszi a nagy hajót mint fordítva.
Csakhogy a fény is egyenes vonalban terjed. Ezért tiszta sakkozássá vált a tengeri hadviselés. Olcsó tömeggyártható egyszközök sokaságával kell felderíteni a hajókat, amiket a hajóvédelem persze befog és leszed - de utána a látóhatáron túlról megindítható az igazi csapásmérő eszköz a kb. koordináták ismerete alapján és azután amikor közelbe ér, majd pontosítja magát.
Az oroszoknak tengeralatt járókon vannak a műholdvadász lézerei. Onnan fogod tudni, hogy használták, hogy olvasod majd az újságban, hogy az USA felett éjjel nagy zölden izzó bolidát láttak elsuhanni....
Mert az orosz kivárja azt a poláris pálya pozíciót a lelövésre, hogy biztosan az USA felett égjen el a katonai műhold.
A fronton elvérző ukrán sorkatona tartja vissza maximmal két hónapja a 200.000 szovjetet rogyásig rakva tankkal, repülőgéppel, rakettával? Mi az hogy a frontot éppen hogy tartani tudják az ukránok? Jóbarátok visszavonultak mindenhonnan északon és most már Harkov környékéről is. Egy nyomorult gyárat nem tudnak elfoglalni 80 nap (és abból 30 nap teljes bekerítés) után.
Az ég világon semmi jelentősége sincs az egymillió katonának, ha annak a kétharmadát nem merik elmozdítani a csodálatos országuk uvva hosszú egyéb határairól, amik mindenhol vannak, csak Ukrajna közelében nem. A 44 millió ukrán viszont szeretettel várja őket otthon. Egyáltalán nincs olyan nagy különbség a 44 és a 144 milliós lakosság között, ha a 44 otthon van (a 144 meg igazából csak 110, mert a többi szovjet Ázsiában héderel). Ha csak minden ötvenedik ukrán önszorgalomból kalapáccsal fejbebax vagy mérgezett süteménnyel megkínál egyet, kezdhetik újra toborozni az egymilliót. De nem is kell közel menniük a kalapáccsal, mert kapnak hozzá felhúzós puskát, gránátot meg rakétát rogyásig. És nem azon a két vasútvonalon, hanem a huszonkét háborítatlan autóúton, miután a lengyelek barátilag megtankolták a piros kombi Astrájukat arra a kökemény 400 km-es útra (mert ezeknek a szállításához nem kell széles nyomtávú vasúti kocsi, meg Z-betűs birodalmi lépegető).
Csak a pontosság kedvéért, Bayraktart fotóztak. A többit ha másként gondolod hozz róla képet.
mi a jó anyám tartja vissza
A fronton elvérző Ukrán sorkatona, az. Ugye megvan hogy Ukrajnának 1,5x számbeli fölénye van? 300 ezer katonát mozgósítottak, míg az oroszok csak úgy 200 ezret vetettek be. És persze az Ukrán hadsereg a kezdetekkor nem egy Iraki rongyos gárda volt, hanem egy jól felszerelt ütőképes haderő. Ennek ellenére a frontot éppen hogy tartani tudják az Ukránok, és már a múzeumból hordják a frontra a felszerelést annyira elfogytak. Na szerinted meddig tartható ez?
Különösen hogy a nyugati hadifelszerelés nem tud igazán nagy mennyiségben átjutni, mert összesen két vasúti útvonal van amiket naponta lebombáznak az oroszok, ráadásul még át is kell rakni széles nyomtávúra, és a vasúti kocsik is durván fogynak el, ahogy az üzemanyag is. Nem tudom tudsz e róla, de durva üzemanyag hiány van Ukrajnában már most. És a egyetlen még működő finomítójukat Kremenchukot is lebombázták. Illetve bombázzák, napi szinten. Esély sincs az újra beüzemelésre. A többinek annyi, azokat az USA által támogatott korrupt oligarchák csinálták ki még a háború előtt.
Tudod az orosz hadsereg 1 milliós aktív állománnyal bír, csak úgy mondom.
Lehet hinni a csodafegyverekben, de a szomorú igazság az az hogy nem Ukrajnának áll a zászló.
Nem látott hetek óta senki se Bayraktart, se merev szárnyú ukrán repülőgépet; a szovjet légierő háborítatlanul repüli a bevetéseket; az ukránoknak annyira nincs fegyverük, hogy csak a maxim meg a múzeális bofors maradt; akkora az ukrán veszteség, hogy mindjárt elfogynak. Akkor a te elméleted szerint mi a jó anyám tartja vissza a diadalmas elvtársaidat, hogy előre menjenek, ne hátra??
A fogtündérben is hiszel ugye? Az orosz propaganda az pont olyan propaganda mint az USA/Ukrán.
A papír sokat elbír. Közben meg senki nem fotozott Ukràn merevszárnyú harci gépet hetek óta. Csak a légó szirénnák bömbölnek szerte Ukrajnàban ahogy az Orosz légierő hàborítatlanul repüli a bevetéseket. Manpads van, másnak nincs nyoma.
Nem eleg a hatotav de a harciresze sem megfelelo. A pillanatgyujtassal csak megkarcolna a szerkezetet. A kesleltetettnel meg nagy valoszinuseggel felkenodne a harciresz talan el sem mukodne. Szerintem nem alkalmas ra de az ukriktol lattunk mar meglepit.
Nemreg meg azzal hazaltal, hogy az ukran merevszarnyasok elfogytak, mert nem repulnek. Azota az oroszok jelentettek 20+ legigyozelmet azok az ukran repulok ellen, amelyek szerinted mar nem leteztek.
Az izraeliek hozzajarultak hogy a Lettek atadjak a toluk vasarolt hajo elleni raketakat az ukranoknak. 290 km hatotavolsag es datalink az az menet kozben is modosithato palya rugalmasabb bevetestervezes. Szarazfoldi celpontot is tud tamadni. Valszeg uj cigarettazo szubkultuta uti fel a fejet a Fekete tengerene.
Ez is csak úgy ég valószínűleg mint az Admiral Makarov. Amióta szerencséjük volt és kiszúrták, hogy ég a Moszkva ég sikerült eladniuk a kilőttük a cirkálót sztoriját annak ellenére hogy a video, amit csatoltak anno a hír mellé durva hamisítványnak bizonyult, azóta vérszemet kaptak és szakmányban szórják az ilyen moráljavítókat.
Persze nem lehet kizárni hogy a Moszkva esetében igazat mondtak, bár a kamu videó azért eléggé zárójelbe teszi a sztorit, viszont mikor rátromfoltak a Makarovval, az csúnya blama volt.
Erdekes modon 12 oraval ezelott elsonek arab csatornak kezdtek lehozni a hirt hogy az oroszoknal langrakapott megint egy ladika feketengeren. Kezdenek innen onnan jonni az infok de meg semmi konkret. A mellekelt video alapjan ellatast utanpotlast szallitott a kigyo szigetre de mentkozben dohanyozni kezdtek a matrozok vagy neptun vagy brimstone tamadas erte.
Kicsit amerikai vizekre hajózva, nem áll jól a régebben úttörő jelentőségűnek beharangozott LCS család szénája.
A Freedom osztállyal különösen sok a gond, az egységek 75%-a küzdött meghajtási-váltó problémákkal, nem egyet vontatni kellett a kikötőbe. A probléma a "sprint" üzemmódban jelentkezett, amikor a hajókat gázturbinás gyorsabb meghajtásra kapcsolják.
Másik probléma, hogy a moduláris felszereltség - aszimmetrikus felszíni, ASW, aknaszedő stb - nem igazán vált be a gyakorlatban. A modulok cseréje nem a beharangozott órákig, hanem napokig tartott, és jelentős logisztikai költségeket okozott. Az elmúlt években szakítottak a modulok cserélgetésével és a legtöbb egység a felszíni modult kapta meg állandóra.
Egyedül a felszíni és az aknamentesítő modul működött elvárhatóan, az ASW tartalmazott volna egy vontatott szonárt, de ezzel stabilitási problémék voltak. Elképzelhető, hogy a saját vontatott szonárt teljesen ejtik, és a későbbi Consellation fregattokra külső beszállítótól pl Thales már bevált megoldást vesznek.
Viszont mivel az osztályra nagy szükség van, de a váltós probléma javítása óriási költségekkel járna, így fordul elő a fura helyzet, hogy mindkét osztálynál (Freedom, Independence) sorba vonják ki a legelső szériákat, de közben újakat is gyártanak. Az újakban már a javított váltórendszer van, de ezek is továbbra fix modulokkal épülnek, ezek között van aknamentesítő modulos, mert az USN régi Avenger osztálya már nagyon elöregedett, és erre szükség lesz egy darabig.
Tehát pár új bizosan épül még felszíni és aknamentesítő modullal, de ezeket az egységeket biztosan nem fogják élettartamukon kívül használni, felújítani, mert le szeretnék váltani ezt az egész koncepciót az új Constellation osztályú fregatokkal. Fregattja ugyanis az USN-nek a Perry kivonása óta nincs, és úgy tűnik itt a kitaposott út, egy megbízható igásló (költség)hatékonyabb lesz, mint az eleinte jól hangzó modularitás.
Szeretném, ha tudná, hogy aggodalmai nagyon fontosak számunkra. Nagyon komolyan vesszük ezeket a dolgokat. Továbbítottam a problémáját a menedzseremnek, és ígérem, hogy a lehető leghamarabb orvosolni fogjuk.
Köszönöm, hogy az orosz haditengerészethez jelentkezett.
Szánna néhány percet a hívás után egy rövid felmérés kitöltésére?
Ez is csak a propagandát aggregálja. Szarból nem lehet várat építeni.
Vegyük a tankokat. A legtöbb képpel bizonyított kilőtt tank olyan tipús smi mindkét àllamban hadrendben van. Honnan tudod kié volt? A képaláírásból meg a jelzésekből. Mindkettőt szakmányban hamisítják a forrásnál.
Innentől a fotelból se te se én, se a bloggereid nem tudják, nem tudhatják ki is vesztette el azt a tankot.
Én csak azt tudom, hogy a ruszkik egy Z tankot (szánalmas igyekezettel szedték le a festéket, egy helyen ott is maradt) mutattak be a TV-ben, mint kilőtt ukrán tankot.
RENGETEG kilőtt ukrán tank lehet, ha ilyet kellett eljátszani...