Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.06 0 0 29
Köszönöm a válaszokat, a TEB nél dolgozom. Több dolgozót is érint, kisfeszültségü területen 352 fő, a távközlésnél 200 fő, a TEB igazgatóságnál lévő KFECS- nél 100 főt kivánnak leépiteni. A távközlésnél a Pantel rt, a másik kettönél a IK kft a jogutód. Ezek az adatok a 2004 07 01.  Miskolci KÜT ülésen került elfogadásra, elöadó: Jándi Péter igazgató. Tájékoztatót kiadta: Bodnár József KÜT sajtóreferens. fax: +3646511860. 04 07/05
giulus Creative Commons License 2004.07.05 0 0 28
Télleg T. Medve László111 hol dolgozol vagy legalábbis milyen szakágnál? Kiváncsi lennék, hol kezdik a kiszervezést ill. hol kezdik újból.
Más, van valami lehetőség kisáruszállításra a vasúton? Úgy tudom a cargo megszünt és nem tudom van-e helyette valami. Vagy már csak a posta marad?
Rokki Creative Commons License 2004.07.05 0 0 27

Tényleg ennyire érdektelen ez a fórum? Hát ha most sincs a vasutasnak problémája (munkahely megszüntetések, összevonások, szervezetlenség, a postavonat helyett közúton szállított levelezés anomáliái, a költségcsökkentés rákfenéi (a borítékon spóroljunk mondjuk 20 Ft-ot, közben a kft-be kiszervezésekkel milliárdok folynak el, persze nem a kiszervezett dolgozókhoz) akkor itt a kánaán, és mire meg lesz a 12.000 fős leépítés akkorra mekkora kánaán lesz.

Vagy már mindenki belefáradt, és minden mindegy alapon él és jár dolgozni? 

Rokki Creative Commons License 2004.07.05 0 0 26
Mi a munkaköröd, és helyileg kb. hol dolgozol? A szakszervezet véleményezte már?
Előzmény: Törölt nick (24)
mattil Creative Commons License 2004.07.04 0 0 25
Nem tudnád esetleg átkérni magad egy olyan szakszolgálathoz, melyet egyelőre nem akarnak "kiszervezni"? A Kiszervezett KFT-be egyébként milyen feltételekkel vennének át?
Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.03 0 0 24
Sziasztok! Mostani munkahelyemet kft-be akarják átszervezni. Van valami ötletetek hogy lehetne végkielégitéssel elmenni?
giulus Creative Commons License 2004.06.30 0 0 23
Hi ! Én is ennek a hatására kötöttem szerződést velük, előtte vodát használtam, bár nem elég rá a vbkj kerete egyebek miatt, de így is jó az ár miatt. Bár szívok vele, mert a voda nem csinát annyi üzemszünetet mint a chello, a 15 giga meg bőven elég.
Előzmény: mattil (22)
mattil Creative Commons License 2004.06.30 0 0 22
Végül is hányan kötöttek rá a kettővel előbbi hozzászólásnál emlitett kedvezmény miatt a Chellóra? Én két kollegámról egész biztosan tudok! Itt is van olyan kollega, akinek ezóta van nete? Mik a tapasztalatai? Nekem most fizették ki a VBKJ keretén belül az első 4 havi Internet számlámat. Nyaralni megyünk, épp a legjobbkor jött! :-))). Valamint továbbra is érdekelnének a kollegák véleményei a MÁV dolgairól! Vagy mindenkinek minden nagyon szép, minden nagyon jó és mindennel meg van elégedve?
Rokki Creative Commons License 2004.04.04 0 0 21
Az érvényben lévő MT szerint bért csökkenteni nem lehet. A bér csak szerződés módosításával csökkenthető, ahhoz pedig 2 fél aláírása kell...

A munkakörbe újonnan bekerülőkkel pontosan ez fog történni, az egyik fél aláírja és úgy adja ki, a másik félnek pedig lehet döntenie erről.....

Előzmény: rg7 (19)
doky67 Creative Commons License 2004.04.03 0 0 20
A MÁV Rt. és UPC Magyarország Kft 2004 elején szerződést kötött egymással, ezáltal azon MÁV dolgozók akik igazolják vasúti munkaviszonyukat, kedvezményes , 11900 ft - os havidíj helyett 7490 ft- os havidíjért vehetik igénybe a UPC 512/128-as chello szélessávú szolgáltatását 1 éves hűségszerződéssel, 15 GB havi adatketöltési korláttal.A már meglévő ügyfelek további 1 év ún. hűség vállalásával élvezhetik az akciót.

Köztudott, hogy technikai korlátok miatt a kábelnetes lefedettség Magyarországon csekély Budapest: I.; II.; IV.; VII.; VIII.; IX.; XI.; XIV.; XVII.; XXI.; Budaörs; Dunaújváros; Miskolc; Miskolc-Tapolca; Miskolcpereces; Felsőzsolca; Onga; Aszaló; Szikszó; Alsóvadász; Debrecen; Nyíregyháza; Szolnok; Salgótarján; Nagykanizsa; Szombathely; Sopron; Veszprém; Várpalota; Tatabánya
- vehető igénybe -ellenben a MATÁV csaknem 70 %-os országos ADSL lefedettségével.

Támogatandó a MÁV ezirányú törekvése, de ugyanakkor elgondolkodtató kérdés: Miért CSAK a UPC-vel szerződött a MÁV, amikor lézetik több szélessávú internet-szolgáltatást nyújtó cég? Ezáltal hátrányt szenvednek azon vasutas dolgozók akik más ISP -nél vannak leszerződve, vagy lakóhelyükön nem elérhető a chello."

A MÁV Rt. Kompenzációs Főosztály válasza: Tájékoztatom, hogy a MÁV Rt. 2004. január 1-től vezette be a Választható Béren Kívüli Javadalmazási (továbbiakban: VBKJ) rendszert. A rendszernek 12 választható eleme van, melyek közül a munkavállaló szabadon választhat. Az egyik elem az otthoni internet használat. Amennyiben a munkavállaló ezt az elemet választotta, akkor az SZJA törvényben foglaltak szerint, a saját, vagy házastársa nevére szóló bármely internet előfizetési számla összegét havonta részére megtérítjük, a keretösszeg erejéig.
A MÁV Rt. egyetlen szolgáltatóval sem kötött szerződést.
A jövőben sem kívánunk tárgyalni ilyen jellegű szolgáltatást nyújtó céggel. Ha a munkavállaló internet előfizetést akar kötni, szabadon keresheti és választhatja meg a szolgáltató céget.

Üdvözlettel: Apavári József s.k.
Főosztályvezető

Ebből fakadóan, most már nem csak az a kérdés, hogy MIÉRT CSAK A UPC- vel, hanem hogy MIÉRT HAZUDIK A MÁV ???

Biztos infóm van a UPC-MÁV megállapodásról, sőt még azt is tudom,hogy egy év múlva mindkét fél felülviszgálja a megállapodást.A vidéki UPC képviseleteknek csak egy belső utasítás ment februárban,hogy a MÁV-osoknak X -ft a chello. S a majdani előfizetői létszám függvényében változik az ár, le/fel irányba.

Azok érdekében pedzem a témát,akiknél nem elérhető a chello. Csak egy újabb megállapodás kellene egy másik vagy több szolgáltatóval és mindjárt adnának ők is flotta-áron internet-szolgáltatást.

Ezért lenne jó ha minél nagyon nyílvánosságot kapna a téma,de eddig még nem találtam olyan újságírót aki egyáltalán érdemben foglalkozott volna az üggyel.

rg7 Creative Commons License 2004.04.03 0 0 19
kb. 65.000.- Ft minimum alapbér jár, és le is csökkentik ennyire, ha ennél többed lenne.

Az érvényben lévő MT szerint bért csökkenteni nem lehet. A bér csak szerződés módosításával csökkenthető, ahhoz pedig 2 fél aláírása kell...

Előzmény: Rokki (14)
Rokki Creative Commons License 2004.03.31 0 0 18
Nekem is megvan a VM karácsonyi melléklete, és egy MÁV által kiadott publikáció is, és persze a megjelent MÁV Ért. melyek visszalépést jelentenek egymáshoz képest szemlélve a kategóriák alsó sávjaiban (persze a felsőkben is). A munkakörök besorolását egyszer láttam még nov. végén, a most kiadott ahhoz képest nagyon sokat változott.
Hogy miért? Biztos erre nem maradt pénz (a nagy költekezések után) és valahol spórolni kell ám!
2004-ben ez az új sávhatár az újfelvételeseket érinti az értesítő szerint, meg persze azokat akiket más munkaköri megnevezés alá sorolnak be. Ez mifelénk konkrétan eddig azt jelentette, hogy munkakör összevonások történtek, az összetett munkakörök (szesza+forgalom vagy esetleg áfu) szétválasztásra kerülnek, és ezeknek még eddig az volt a vége, hogy: új munkaköri megnevezés, ami a 13-as értesítő szerint sokkal alacsonyabb besorolást hoz majd a jelenleginél.
Na ilyenkor hol van a szakszervezet?
Vagy az hogy lesz, hogy a vasutas átlagbére vezetőink szerint is kb. 12 %-kal van lemaradva az országoshoz képest, ezért is kapjuk az alapbérkiegészítést (vagy talán a reformprémiumot is?) hogy lassan-lassan de felzárkóztassák a béreinket. Akkor nincs itt valamilyen ellentmondás, hogy ha ránézünk az új munkaköri kategóriák sávhatáraira?
Előzmény: mattil (17)
mattil Creative Commons License 2004.03.30 0 0 17
Hmmmm...
Ez érdekes! Kezemben a Vasutas Magazin karácsonyi melléklete amelynél a besorolásunk még a következő volt: Jegyvizsgáló - 9. Vezető jegyvizsgáló - 10.kategória.A Nemzetközi pedig valószínűleg 11-es, bár nincs részletezve... A 10-es kategóriában akkor még a sáv alsó határaként 82500Ft volt meghatározva, míg az előbbinél 69500Ft. Azóta ugylátszik változtak a kategoriabesorolások, de meg tudná valaki hogy miért csusztunk egyel lejjebb? Az Uj felvételeseké rendben van, de kérdés meddig uj felvételes az uj felvételes? Többször is átolvastam amit írtál. Most akkor ez csak azokra vonatkozik, akik ujonnan kerülnek ebbe a munkakörbe? Mert akkor akik lejebb sorolodnak egy magasabb kategoriábol, azoknak tényleg nem jó, de szerintem eddig sem az volt a jellemző, hogy ha valaki alacsonyabb beosztásba kerül, akkor a fizetése változatlan marad, vagy nő. Az bizony ilyenkor általában csökken :(
Kérdés: akkor most mennyi lesz a miénk, azaz a régebb óta ebben a beosztásban dolgozók bérsávjának alsó és felső határa?

A második bekezdéssel kapcsolatban:
Engem is elszomorít ez az érdektelenség, de ennek jelentős részben okozója az is, hogy a dolgozók a legtöbb esetben nem rendelkeznek megfelelő információval. A MÁV-on belül megjelenő tömérdek lapból a legtöbb esetben nem jut el a szolgálati helyekre egy darab sem, vagy csak nagyon ritkán, azokból a számokból, amelyekben pedig őket érintő dolgokról irnak (minő véletlen) szinte egyetlen sem jut sehova. Mi akik érdeklődünk, sokszor ugy vadásszuk össze attól akinek véletlenül van egy példánya, hogy lefénymásolhassuk, ami minket érdekel. Szerencsére a könyvtárban (Múzeum utca) megvan az összes lap, de néha bizony ide is késve érkezik némelyik. A dolgozók pedig teljesen belefásultak mindabba, ami mostanában (az utóbbi 20!! évben)a vasuton belül különféle reformok címén folyik. Igen, féltik a munkahelyüket, és inkább elvállalnak alacsonyabb beosztást is, csak hogy tudjanak enni adni a gyereknek a következő hónapban is... Rendkívül elszomorító ami történik ebben az országban a rendszerváltozás óta az egyszerű beosztottakkal, akik csak a munkájukat szertnék végezni, és ez nem csak a vasut területén belülre igaz!

Előzmény: Rokki (16)
Rokki Creative Commons License 2004.03.29 0 0 16
mattil!
Ahogy ígértem:
Vezető jegyvizsgáló (belföldi): 9. munkaköri kategória
Vezető jegyvizsgáló (nemzetközi): 10. munkaköri kategória
Munkakörcsalád: működéstámogató
Újfelvételesként ill. újonnan a munkakörbe bekerülők esetén érvényes személyi alapbér minimuma (Ft/hó): 9.-ben: 57.300.- Ft a 10.-ben: 67.900.- Ft.
Ez szó szerint van a 13-a MÁV Értesítő-ből: "abban az esetben, ha a munkavállaló új mun-kaköre szerinti munkaköri kategóriába sorolása alacsonyabb, mint az előző munkaköre szerinti, és a jelenlegi személye alapbére
- alacsonyabb az új munkakör kategóriájához tartozó minimális személyi alapbértől, akkor a kategóriához tartozó minimális személyi alapbér megállapítása kötelező,
- megegyező az új munkakör kategóriájához tartozó minimális személyi alapbérrel, akkor változatlan személyi alapbérrel kell tovább foglalkoztatni
- magasabb, mint az új munkakör kategóriájához tartozó minimális személyi alapbér, akkor kezdeményezni kell az alacsonyabb munkaköri kategóriának megfelelő új személyi alapbéren a 2004. januári állapotnak megfelelő, az egyes kategóriákhoz tartozó számított átlagos személyi alapbéreket kell érteni,melyet 1 sz. melléklet tartalmaz. (ezek a számított átlagos a mellékletből: 9. munkaköri kategória:76.877.- Ft, 10. munkaköri kategória:87.940.-Ft.
Ha már kellően feldühödött bárki is, akkor a teljesség kedvéért leírom, hogy nagyon sok melléklet kb. így kezdődik: "a folyamatban lévő szervezeti átalakulások alapján e mellékletben változások várhatóak.
Hát röviden ennyi. Várok véleményeket.

Más: nem tudom elhinni, hogy akkor amikor a MÁV életében soha nem tapasztalt változások zajlanak, amikor az átszervezések sorát éljük, amikor már több kollégánkat kiszervezték, még többet terveznek kiszervezni itt mindenkinek minden mindegy, az érdeklődésnek csak halványan pislákoló gyertyafényét lehet látni a fáklyaként lángoló érdeklődés helyett. Azt hiszem ez jó példája annak is, ami most 2004-ben a vasúton történik. Nem igaz, hogy az ország semelyik szegletében, semmilyen munkakörben nem történik semmi említésre méltó, esetleg ha az ország távolabbi sarkában még nem érzékelhető érezhetően bármi, akkor ez a "tűz körül" is így van. Senki nem kap munkaszerződés módosítást, amiről úgy gondolja, hogy előnytelen a számára a módosítás, de ha nem írja alá akkor ...... Senki nem kap olyan új munkaköri leírást, ami fel van turbózva azokkal a feladatokkal amit az elküldött-nyugdíjba küldött kollegájától kellett átvennie, vagy ha kap az maradéktalan örömmel töltötte el? De akár így is lehet, hisz ezzel olyan mérvű lett a leterheltsége, hogy legalább a közeljövőben nem akarják majd leépíteni. De ez is egy vélemény lenne, sőt milyen jó alap arra, hogy erről "beszéljünk"! Szerintem ez is sokat segíthetne az értelmezésben- vagy abban, hogy miért és hogyan kell ehhez "jó képet" vágni.
Hát írjatok! Nem magammal szeretném ezt megvitatni.
Köszönöm!
Rokki

Előzmény: mattil (13)
Rokki Creative Commons License 2004.03.29 0 0 15
csuf1
Te milyen munkakörben dolgozol? Nálunk a laktanyásokat és a takarítónőt szervezték ki 03.01-től egy Kft-be. Nagyon ódzkodtak tőle előre, de egyenlőre ott dolgoznak nála ahogy tp-ről visszajöttek.
Előzmény: Törölt nick (12)
Rokki Creative Commons License 2004.03.26 0 0 14
Sajnos véletlenül benn maradt a melóhelyemen az ígért MÁV Értesítő, de majd hozom. Valószínű a 10-es kategória emlékezem szerint.
Az, hogy remélhetőleg nem kerültél új munkakörbe 2004-ben, azt jelenti, hogy akármennyi is az alapbéred jelenleg, ha pl. a 10-esbe tartozol akkor ahhoz kb. 65.000.- Ft minimum alapbér jár, és le is csökkentik ennyire, ha ennél többed lenne. Persze fel is emelik ennyire, ha nincs Neked meg ez a min. alsóhatár. Csak ahogy erről egyeztettünk benn, nem igazán az lesz jellemző, hogy fel kellene emelni a minimumra.
Előzmény: mattil (13)
mattil Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13
Én történetesen a személyszállításnál vezető jegyvizsgálóként. Ha jól memlékszem ez 10-es vagy 11-es kategoria, de már nem vagyok benne biztos. Természetesen más kategoriák is érdekelnek, hiszen többen is járunk ide. Mit értesz azalatt, hogy " reméljük nem kerültél vagy kerülsz be új munkakörbe 2004-ben, mert ott katasztrófális a helyzet bérezésben "?
Előzmény: Rokki (11)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.25 0 0 12
Sziasztok! Ha valamilyen híretek van a MÁV tevékenység kihelyezéséről akkor kérlek írjatok, mert 99% hogy én/mi kiszervezésre kerülünk, és akkora a "köd" ebben a témában hogy semmilyen információhoz nem jutunk.
Rokki Creative Commons License 2004.03.25 0 0 11
Szia mattil!
Holnap hozok haza egy pld-t és szemezgetek belőle. A munkakörök is fel vannak benne sorolva és a hozzá tartozó fizetési kategóriák is. Írj hogy milyen munkakörben dolgozol - reméljük nem kerültél vagy kerülsz be új munkakörbe 2004-ben, mert ott katasztrófális a helyzet bérezésben (persze csak akkor ha nem min. a 13-14-es kategóriába tartoznál!).
Előzmény: mattil (10)
mattil Creative Commons License 2004.03.25 0 0 10
Sajnos nem láttam még, pedig nagyon érdekelne!! Egyébkét mi már MÁV Értesítőt is csak elvétve kapunk, ugyanugy mint Vasutas (kacsa) Magazint, kb. minden harmadik-negyedik számot. Közzétennéd itt, hogy miről is van szó pontosan?
Előzmény: Rokki (9)
Rokki Creative Commons License 2004.03.24 0 0 9
Láttátok már a 13-as MÁV Értesítőt az új munkakörcsaládokról, munkaköri kategóriákról és a "hatalmas" bérkategóriák alsó-határairól? Hát elszomorító, és a bizonytalanság még inkább az, mert több melléklethez oda van írva, hogy ezt 06.30-ig véglegesítik. Vélemények?
dunci70 Creative Commons License 2004.03.22 0 0 8
Tisztelt Topictársak, sikerült végre információkat szereznem a Vasutas Települések szövetségének Március 17.-én Budapesten lezajlott évi közgyűlésén elhangzottakról. Kissé hosszú lesz a beszámoló, akit nem érdekel ugorjon!

Előzményként és érdekességként megírom, mikor meghallottam hogy lesz ez a gyűlés, ezen a topicon feltett kérdésemre traffic megjósolta mi fog elhangozni a következők szerint :
„Vasutas települések szövetségének éves gyűlése .
- a pogácsa el fog fogyni,
- a bor+ üdítő el fog fogyni,
- elhangzik pár kételkedő beszéd,
- elhangzik pár jövőbe néző beszéd,
- elhangzik pár felfelé nyalakodó, megváltót (RV-t) váró beszéd,
- elhangzik kettő : nem..nem..soha című beszéd,
s utána szépen hazamennek.
akik jönnek, azoknak fele, kétharmada AUTÓ-val jön vonatot menteni.
A MÁV Vezig kiküldöttje majd támogatásáról biztosítja a megjelenteket.........(de Ő is autóval jön)
S lesz, belőle négy újságcikk ( négy soros. )”
E jóslat egy része pontosan bejött, mindjárt láthatja mindenki de nézzük mi is történt az előadáson:

A rendezvényre a Budapesti Igazgatóságon került sor( állítólag azért, hogy a távoli települések is képviseltethessék magukat, ami egy központi helyszínen az igazi). A MÁV-ot nem kisebb személyiség, mint maga a vezérigazgató Mándoki Zoltán képviselte. A szövetség közgyűlésének köszöntése után nagyjából a következők hangoztak el a vezérigazgató szájából kb. 30 perc alatt:

„Örülök, hogy van ez a szövetség és hivatalban lévő vezérigazgatóként részt vehetek évi közgyűlésén ( korában sokkal alacsonyabb beosztású vezetőket küldtek előadónak ?? ), másfél éve vagyok vezérigazgató és már kezdem megszeretni a vasutat, amely elsősorban a személyszállításban érdekelt cég a 120 millió fizető utassal ( pontos ez az adat? ). Nyolc hónapig dolgoztunk rajta, hogy a pályahasználati díj 4,5 Euro/ tonna Km legyen, mely az európai átlag. Ez azonban nem fedezi a költségeket, ezért a PM 7 Euroban határozta ezt meg. Így idén a személyszállítás vesztesége nőni fog húsz milliárd forinttal. Az Áfa visszaigénylés változása miatt 13 milliárd nem tervezett mínusz fog keletkezni. A MÁV vesztesége 2004-ben 50 milliárd körüli lesz, na ezt szívesen megosztanánk a vasúti közlekedésbe beszálló önkormányzatokkal. Az ember áll a vasúti útátjáróban, megérkezik a személyvonat és alig lát fejeket az ablakoknál, vagyis egyes időszakokban üresen közlekedtetjük szerelvényeinket. Ennyire gazdagok vagyunk ? Ugyanakkor az elővárosi forgalomban (ami az összes személyforgalom 40%-át adja ) elviselhetetlen a zsúfoltság. Ezt a problémát úgy próbáljuk orvosolni, hogy megkezdjük a beszerzését 20 villamos motorvonatnak, amelyek 2006-tól állhatnak forgalomba, valamint a jövőben áttérünk az évről évre másolt BÁZIS ALAPÚ MENETRENRDŐL az IGÉNY ALAPÚ MENETRENDRE.( ???) Például mondjuk Vésztő térségében ha 20 perces vonatközlekedésre lenne igény az is bevezethető, ha a finanszírozása megoldott. Csakhogy egész délmagyarország vasúti közlekedésére nincs annyi pénz mint amibe ez kerülne.
Most elindult egy ún. Térségi vasúti kísérlet, amely elsősorban ezeket a költségigényeket próbálja feszegetni, és megoldani. Ha sikeres lesz az országban a többi kistérségekben is folytatható. Várom kérdéseiket, ha tudok és merek válaszolok.”

Ezek után jöttek az önkormányzatok képviselőinek kérdései a következő témákban: - Fővonalak átépítése során kikerülő anyagok beépítése mellékvonalakon.
- Az elhangzott szándékok jók, de a forrás nem látszik.
- Ingatlan Üzletág mikor lesz rendben, mert területek megvétele, átadása nagyon problémás.
- B.K.SZ. mikor lesz bevezetve, parkolási kérdések megoldása elővárosi forgalomban.
- Balatoni menettérti jegyet vissza kellene állítani.
- Önkormányzattal közösen üzemeltetett létesítmények sorsa.
- Nyolc éve változatlan a menetrendi struktúra, önkormányzati igényeket alig veszik figyelembe.

Vezérigazgatói válaszok:
- Évente 30-40 Km pályát építünk csak át, a kikerülő anyagok beépítése is pénzbe kerül, ami nincs.
- Ingatlan ügyekben üzleti alapon kell együtt működni, 10600 Ha föld és 16800 tulajdoni lap van a MÁV-nál, jogilag nehéz, pl. sok a tulajdoni lapokon a tisztázatlan széljegyzet és nem az árokpartén.
- Komplex elővárosi koncepciót akarunk, de amíg szegény emberek harapdálják egymás lábikráját a B.K.SZ. bevezethetősége távolinak tűnik.
- A balatoni forgalmat visszaterelni vasútra minőségi szolgáltatásokkal lehetne, jelenleg az egyik legszegényesebb szolgáltatást nyújtjuk eben a régióban, a MÁV-ot és a turizmust szeretnénk összekapcsolni.
- A MÁV-nak ki kell vonulnia a sportból és egyéb nem vasúti tevékenységekből az állam ezeket ne a vasúton keresztül támogassa.

Ezek után Mándoki már távozni szeretne, de az elnök ( Kaszai polgármester Vésztőről )ezt nem engedi, megkéri, hogy hallgassa meg még az ő beszédét is.

„Amíg nem derül ki, mennyi az egyes térségekre eső deficit összege, az önkormányzatok addig nem tudnak illetve félnek dönteni. Nem akarnak egy újabb feladatot a meglevők mellé amíg nem látnak tisztán a részletkérdéseket illetően. A Regionális Vasutaknál ez nem sikerült. A MÁV erősebben tud lobbizni mint az önkormányzat ( Mándoki ekkor erősen tekergette a fejét és nagyokat nézett, miközben pogácsát majszolgatott ). A most megválasztásra kerülő EU képviselőknél lobbizzanak közösen az önkormányzatokkal, hogy a mellékvonalakra is legyen felújítási pénz. A szövetség 142 tagönkormányzatából sajnos csak 45-en képviseltetik magukat, ami szomorú és nem értem, hárman még a tagdíjat sem fizetik. Felhívással fordulok a jelen lévőkhöz, hogy Május 1-re közmunkásokkal szedjék össze közösen a MÁV-al a szemetet a vasutak mentén. A virágos vasútállomási pályázatokat idén is folytatni kell, mert nagyon bevált. Tízéves jubileumi közgyűlést szeretnénk a vasúttörténeti parkban, melyhez kérem a vezérigazgató támogatását.”

A vezérigazgató természetesen mindent gondosan feljegyzetelt, a támogatását megígérte, megköszönte a kérdéseket és távozott. Ezután az elnök meghívta a megjelenteket egy kis hidegtálra és üdítőitalra, kávéra a szomszédos terembe. (gondolom minden finomság ezek után elfogyott).
Majd hazautazott mindenki, a Vésztői küldöttség az önkormányzat Suzukiijával ( Kecskemétig az immáron matricás autópályán.)
Nagyon izgalmas nem lehetett ez a gyűlés mindössze egyetlen négysoros újságcikket találtam a Békés megyei újságban íme:

„A Vasutas Települések Szövetsége (VTSZ) immár öt esztendeje vésztői irányítással működik. A szövetség országos elnöke Kaszai János, Vésztő polgármestere, titkára Balog Imre, Vésztő jegyzője, gazdaságvezetője Pákozdi Gáborné, a vésztői önkormányzat pénzügyi irodavezetője. A VTSZ tegnap Budapesten, a MÁV Rt. Kerepesi úti épületében tartotta idei közgyűlését. A rendezvényen Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója a vasút működtetéséről, területi átszervezéseiről adott tájékoztatót. Kaszai János a múlt évi tevékenységről számolt be. A közgyűlésen megyénkből több mint 20 település volt jelen.”

Várom a véleményeket az elhangzottakkal kapcsolatban.

dunci70 Creative Commons License 2004.03.22 0 0 7
Elnézést, hogy kissé magára hagytam az új topicot, de a hét végén nem nagyon értem rá internetezni. Az időszakos vizsgára is elkezdtem már a felkészülést, de egyelőre odáig jutottam, hogy egyáltalán most az üzletágak szétválásával egyáltalán nekem, mint összakvizsgás dolgozónak a továbbiakban milyen mélységig kell tudni azokat a dolgokat (elsősorban az árufuvart )amellyel most már nem kell foglalkoznom. Vannak új híreim a mai táviratokat szemezgetve. A személyszállítás április1-től beszünteti az MMC fuvarozás mellett a poggyászok továbbítását is. Nem lehet ezentúl a vasutasoknak díjmentes szállítási utalvánnyal szállítani(kivéve kocsirakomány),valamint megszűnik a kerékpárok díjmentes poggyászként történő szállítási lehetősége is. Kíváncsi vagyok a szakszervezetek megvétózzák-e utólag ezen negatív rendelkezést, mint tették a menetkedvezmény díjainak emelésével. Megérkezett a PVDSZ szakszervezet újságjának legújabb száma is, amelyből megtudhatjuk, hogy az átlagkeresetünk a reformprémium ellenére még mindig a nemzetgazdasági átlag alatt van. A legújabb vasutas Magazin azon cikkéről is lehetne egy két szót váltani, mikor Udvari állítja mindent alaposan körüljárnak a kiszervezések előkészítése során és a dolgozóknak meg mindenképpen csak jó lesz.
mattil Creative Commons License 2004.03.21 0 0 6
Sziasztok!
Rég nem voltam a forumokon több ok miatt is, leginkább azért, mert tönkrement a számítógépem :( Így aztán nem tudom mi történt, de igy első blikkre szerintem jó ötlet volt ez a topic. Én jártam a béremeléses topicra is rendszeresen. Ide is többször fel fogok majd nézni..

Rokki Creative Commons License 2004.03.20 0 0 5
Dunci!
Te mostanában vizsgázol, hogy ennyire magára hagytad a még be sem induló topicot?
Előzmény: dunci70 (-)
Rokki Creative Commons License 2004.03.18 0 0 4
Ma sikerült végre megszereznem a menetkedvezményi változások visszavonásáról szóló értesítést.
Előzmény: Rokki (1)
eMM Creative Commons License 2004.03.18 0 0 3
Nagyon neMM lojális dolog volt a bojkott napján topicot nyitni,nemmásképp írni is bele.
Ha ti vasutasok nem vagytok lojálisak1 ilyen megmozduláshoz,hogy várhatjátok el ugyanezt tőlünk????
PVVK Creative Commons License 2004.03.16 0 0 2
dunci70 mail ment.

az anyag amit küldtem elég szemetes, de majd kigyomlálod ami kell belőlle neked.

Rokki Creative Commons License 2004.03.16 0 0 1
Nagyon örülök Dunci, hogy hozzászólásom ötletet generált, annak meg még jobban, hogy meg is valósítottad. Igérem rendszeres látogatója és hozzászólója is leszek (már amihez tudok). Tesztkérdésekkel nem tudok szolgálni jelenleg, nekem is csak régiek vannak.
egy aktualitás: az ENNI-KÉK utalványok kiszállítását holnapra ígérték, már mindenki keresi egy jó ideje. Sokan titkon még mindig abban bíznak, hogy talán a késlekedésért cserébe mind a két negyedévre szólót felveheti.
Kérdés Hozzád: miben adták ki és mikor, hogy a sokszorosára felemelt menetkedvezménnyel kapcsolatos díjakat mégsem vezetik be? Erről tudsz bővebbet?
Előzmény: dunci70 (-)
István Gyuri Creative Commons License 2004.03.16 0 0 0
0 tesztkérdésem van, de érdeklődve f0g0m figyelni a t0pik0t :-)
Előzmény: dunci70 (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!