Ez így eléggé hülye kérdés, mivel sokban függ attól, hogy mire kell az a gép. Mint 828 tulajdonos, némely esetekben lecserélném egy hasonló árkategóriájú zsebfényképezőgépre, amikor kiránduláson cipelem a vállamon a gépet. Amikor rossz fényviszonyok közt fotózok, akkor egy Canon 300D, vagy 350D-re cserélném le. Nekem priváte az R1-es nem kellene, vagyis tényleg kéne, hogy mire használod, mi a fontossági sorrend nálad.
Volna egy kérdésem a 828 tulajdonsokhoz... Ha gépet cserélnének, milyen típusra cserélnék? Ez most egy R1-es vita miatt merült fel bennem. Nem akarok veszekedést, csak tényleg kíváncsi vagyok... Szóval egy másik bridge gép (esetleg az R1) vagy egy DSLR vagy filmes???
Mert nekem például nagyon kettős (jó és rossz) érzésem van a géppel, mégsem cserélném le túl könnyen csak nagyon komoly előnyökért...
Sejtettem. Nekem egy 2GB-os ElitePro-m van, az nem tudom, hányszorosnak felel meg, de 7MB/s írási sebességet szokott tudni produkálni olvasóban.
Bár nem akkora probléma a kártyavásár sem, mert igaz, hogy költség, de legalább nem kell kirángatnom a PDA-mból a CF-et, ha fényképezni akarok... (ez a pozitív életszemlélet?)
Értem. Még valami, amire idáig nem találtam leírást: CF-kártyára tud a legjobb minőségben videot rögzíteni, vagy az csak MS-re mehet? (Nem sok kedvem van MS-et venni még pluszba...)
Én most vadászok egyet, és 125-ért van jó állapotú, amihez van egy 512-es CF (~5e) és egy 256-os MS (~3e).
AproNeten láttam 145-ért egyet, de azt csak SONY rendszervekuval együtt adják + hordtáska. Karácsonykor 120-ért mentem megnézni egyet, de az nem jött össze.
Ergo a 140e egy mezítelen 828-ért irreális. 105-ért elviszem!
Köszi, már négy hete kinyomtattam az összes kategóriabeli gép tesztjét. :-) A Pro815-ben sincs stabilizátor, ráadásul az AF segédfényét is lehúzzák. Sebességre nem tudok adatokat, de a 828-ast nehéz megvernie bármelyiknek is. Az optikája szerintem a Sony-nak sokkal jobb, ráadásul elforgatható. Árban pedig...
Mert külön fázisérzékelős AF szenzorok vannak a gépbe építve, ami speciálisan erre a feladatra lettek kihegyezve. A kompaktoknál pedig a CCD-re eső képből kontrasztérzékelés elvén állítja a fókuszt az AF. /ezért lassabb, és ezért nem képes gyenge fénynél fókuszálni/
Megnézegettem a DSLR gépeket is, de azok csak gyorsak és zajtalanabbak. Nekem azért jól jön a video felvétel, az olcsóbb ár és a kisebb méret.
Egyébként bocs a láma kérdésért... de egy tükörreflexes masina miért tud gyorsabban fókuszálni? Egyszerűen csak jobban meg vannak csinálva? Vagy technikai felépítésüknél fogva?
Szerintem ennyi hozzászólás után mer könnyű dönteni, hogy épületfotózásra egy Canon EOS 350D 18-55 és 55-200 - as obival :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Hmm... Lehet, hogy a HoloAF nem ér semmit 10 méteren túl, de pl. a Z5 már max tele állásban (sem) képes fókuszálni. Ha ennél jobb a 828, már nyert ügyem van. De az Fz30-ra is nagyon gyors AF időket mértek... :-s
Ha csak kattogtatni akarsz, végy egy zsebkütyüt :)
épületfotózásnál nagyon jó dolog a 28mm. végy egy kisebb belteret, amit minél szélesebben le akarsz képezni. AF- ha gyors, ha lassú, a hologram nagy távolságnál már nem annyira tuti. Tapasztalataim szerint olyan 10-15m-nél még pontos, de egy gerendaszerkezet meg tudja tréfálni az biztos. Vaku - mindkettő gépnek gyenge vakuja van, de még nem is láttam olyan beépített vakut, ami nagyobb távolságra is elegendő lett volna
F828-ra rá tudsz dobni bármilyen középérintkezős vakut, manual módban szépen megy. - ha meg veszel hozzá HVL - F32X rendszervakut, azzal elég szépet lehet villantani.
Tök nagy távolságra én egy atomvillanó orosz gyártmányt szoktam használni több másodperces záridővel 2-3 villanás is elmegy. egy hátránya, hogy 220V-ról megy, ami kissé kábelgondos. Emellett van egy elemes is, ami azért gyengébb.
F828 - RAW - tényleg k. lassan húzza be, hiába van 40x-es CF-em, nem bírja gyorsabban nyomni. PS CS2 nekem egész jól kihozza a RAW-ot.
Azért vicces, hogy honnan indult ez az egész nálam...
Van egy PL720 PDA-m, gagyibbnál is kakibb kamerával. 40%-os zajszint, 1/2s zársebesség... :-) Előtte egy FinePix A330-as Fujit nyúztam, ami auto beállítások mellett képtelen volt 10-ből 2-nél több éles képet legyártani. Ki is néztem egy Samsung V70-es gépet, teljesen nulla hozzáértéssel. Gondtoltam, jobb gép jobb képeket is csinál. (Hülyebiztos megoldásról álmodtam.) Ez szerencsére elég drága volt ahhoz, hogy azonnal megvegyem. Majd aztán tavaly év végén láttam, hogy az S3500 Fuji 30k körül van, ekkor kezdtem utána olvasgatni. Az Index Digicam tesztje alapján viszont a KonicaMinolta Z10 sokkal jobbnak bozonyult, hasonló áron. A lavina ekkor indult, hiszen a KonicaMinolta Z sorozatot egyszerre tesztelték, melyből kiderült, hogy létezik stabilizált változat is... Így eljutottam a Z5-höz, ami papíron a legjobb ár/teljesítményű gép a piacon. De a kisördög nem aludt el ezzel még és megtaláltam a legjobbat, a 828-ast. Ehhez meg már hordtáska kell. Ja, és 2-3x annyiba kerül, mint amivel kezdtem. :-D
Egyébként röhej: ahhoz, hogy szinte mindig jó képeket tudj készíteni, egy komoly félprofi gére van szüksége az embernek. Mert ugye van, aki nem akarja megtanulni a fotózás alapjait, csak kattintgatni akar. Érthető.
Van a Hamának egy gagyiállványa, párezer forint az egész. Elbírja a Sony-t, akár 30 másodperces expot is csinálhatsz vele, 2 mp-es időzítőt szeresd, épület úgysem rohan el.
Ja, még valami: az ém Hamámhoz tok is járt. Jobb váll: Lowepro Nova 1AW (pont belefér a Sony), bal váll: Hama állvány tokkal.
Igazából gondoltam rá, hogy ha már úgyis egy ekkora böhöm géppel "kell" sétálnom, amit nem ártana táskában hordani, akkor simán befér mellé egy mini állvány. No nem a kulcstartó méretű... :-)
Nem feltétlenül a fehéregyensúly hibákra gondolok, hanem a 828-as legendásan jó színhelyességére, dinamikájára, kontrasztjára.
De mondom, leginkább a stabilizátor hiánya miatt játszik az Fz30. Ha meg tudtok győzni arról, hogy a Sony is jó anélkül (amit nagyon szeretnék, mert elfogult vagyok... :-)), akkor maradok annál.
Az én 828-asam is (hivatalosan) építészeti fotózást szolgál, és arra eddig tökéletesen bevált. Hidd el, nagyon soxor kell a 28 mm. Egyszerű fotodokumentációhoz nem kell kihasználni a 8 MP-t, 3-5 MP mellett viszont használható minőségű 400 mm-es képeket tudsz csinálni a kétszerezővel. Inkább az a gond, hogy a beépített vaku úgy 6 m után már gyengécske, nem ártana egy zoomolható vaku.