Keresés

Részletes keresés

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.01.10 0 0 2728

Rometet szoktam venni. Az jo. 

Előzmény: Marcellvs (2727)
Marcellvs Creative Commons License 2021.01.10 0 0 2727

Üdv! Gázbowden témában érdeklődnék. Az utángyári Bowden amit lehet kapni mindenhol az rövid. Működni működik, csak nem lehet lefogatni a markolatot, mert nem tudom a horonyig elforgatni. Ti mit használtok? Melyik más motoré lehetne esetleg jó hozzá? Vagy esetleg a gyári méreteket tudja valaki? Akkor le tudnám gyártatni. 

dandy30 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2726

Persze,a 19es kerék is 32 küllős. Nem volt más küllőszámú Riga vagy Verhovina agy

Előzmény: darusferi (2725)
darusferi Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2725

Udv Dandy 30 !

 

Igy mar tenyleg sok erte , hasonlokeppen jartam en is tavaly a Riga 22 vel , ugyanigy nagy veteranos alitotta hogy uzemkepesen lett le teve , es valojaban egy rakas ,ne. mondjam mi ,volt az egesz a blokjabol meg minden ment a kukaba. 

Gondolom neked a kerek 32 kullos .

darusferi Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2724

Udv vermestibi !

Nekem is van ilyen kerek amit  le festettek , kar hogy regebben  minthogy megfeleloen tisztan tartottak volna es a kezdodo rozsdat le takaritottak volna , a helyett egyszerubnek lattak le festeni , sajnos .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2723

A 16-osnak a kerekét szépen rendbe lehetett tenni. Saras is volt, rozsdás is, de a rozsda nagy részét le lehetett dörzsölni - nem lett tökéletes, de a kiindulási állapothoz képest nagyon sokat változott. A cél itt a használhatóság, s ha még csillog is, az plusz öröm.

A 4-es kerekei is használhatók, de sajnos egyáltalán nem szépek, le lettek kenve hőálló ezüsttel. Az egész, a küllők és az agy is, de még a fékfedél is. Alatta látszik a ráfon a rozsda. Szóval itt már semmit nem lehet tenni, lemostam róla a sarat és kész.

dandy30 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2722

Van amikor már semmi sem segít, még a piocás ember sem 😁 A képeken egy R3 ráf látható ami kívülről makulátlan krommal rendelkezik, csak éppen anyagában van átrohadva az egész. A legszebb hogy nem kevés pénzt adtam érte egy olyan embernek aki szovjet veteránokkal foglalkozik és személyesen is ismerem. Miután levettem a kerékről a szintén használhatatlan teljesen eldeformálodott gyár külső gumit , akkor szembesültem a szomorú ténnyel, hogy az egészből max a kerék agy használható valamire. Az viszont  18 ezerért kicsit drága volt. Két kerék volt a másik ön konkrétan már lyukas volt az anyag is. 

Előzmény: darusferi (2721)
darusferi Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2721

Udv Tibi !

Mint lathato a turelem es egykis , ciff csodakat muvel ,szinte ulya varazsolja a kerekeket .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 2720

Csapágycsere, suvickolás, gumicsere. Lehet, hogy ezen a héten még a másik kerék is kész lesz.

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2719

Ugy van kb ahogy irod de a fene se emlekszik mar. Kb 8 eve nem huztam szet mexas blokkot. Annyira bekebelezett a tirisztoros betegseg h na. 😀😁

Előzmény: vermestibi2 (2717)
darusferi Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2718

Igen ez az .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2717

Katonka Elvtárs biztos hosszabban tud írni a jelenségről, de a lényeg, hogy megnyugodhatsz, nem hamisítvány a blokkod. Az S51-es jelzés (cirill S-sel) gyakran előfordul különféle alkatrészeken (blokkházon, hengeren, hengerfejen, gyári szimeringen) 57-es vagy 58-as blokkokon is.

Előzmény: Marcellvs (2712)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2716

Néztem a kormányt, csak elfelejtettem írni.

Ha nem tévedek, ez az:

Valóban hasonlít (szerintem) a Riga 4-es kormányára, de így képről nehéz megítélni. Az arányokat nézve az a sejtésem, hogy szélesebb, mint a Rigáé.

Előzmény: darusferi (2714)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2715

Üdv Tibor!

Igen, ezt elfelejtettem írni: a főtengely csapágyak C3-asok, a többi sima.

A csapszegpersely problémásabb. Ha muszáj cserélni, akkor csináltatni kell, egy jó esztergályos elkészíti bronzból, aztán bemelegíteni a hajtókarba, dörzsárazni a megfelelő méretre meg bevágni a tetején, hogy meglegyen a kenés. De én azt vettem észre (cáfoljatok meg, elvtársak!), hogy hamarabb kopnak ki odalent a tűgörgők, mint odafönt a bronzpersely, szóval ritkán szokott gond lenni vele. (Legfeljebb olyankor, amikor rosszul gyártották le a szovjet elvtársak és elszabadult a persely a helyén - most is van egy ilyen főtengelyem.)

Előzmény: tipre (2713)
darusferi Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2714

Udv Vermestibi !

Ma kerdeztem a motorosboltot ,azt mondja azt a kormanyt , leginkabb talan az ETZ  kormanyhoz hasonthatja .

tipre Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2713

Köszönöm szépen a tanácsokat!

Még annyi kérdésem lenne, hogy csapágyból normál, vagy C3-ast használtok?

Csapszegperselyből milyet ajánlanátok?

Előzmény: dandy30 (2711)
Marcellvs Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2712

Üdv elvtársak! Vettem egy 4es Rigót aminek darabokban van a blokkja. Úgy tudom, hogy S52 névre hallgat az erőforrása, viszont az én blokkfeleimen S51 felirat van. Gyári lehet ettől függetlenül vagy itt már valami varia van? Dekniken S52 felirat van egyébként. 

dandy30 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2711

Én azt mondom neked ,persze nem kötelező jelleggel ,hogy ezzel ne szórakozz . Vidd el a hengert és a dugattyút egy normális gépműhelybe . Ott felfúrják a következő méretre és adnak hozzá komplett mindent.  Én a lakhelyemhez közel lévő Taszári Kacsó Gép Kft hez szoktam járni ilyen ügyben .Bár jóval nagyobb kaliberű dolgokkal foglalkoznak ,szívesen vállalnak ilyen kis jelentéktelen munkákat is . Régi cég ,felkészültek ,precizek és pontos munkát adnak ki a kezeik közül .Tavaly előtt fúrattam náluk utoljára hengert akkor 8 ezer forint volt komplett . Abban még le is voltak gyöngyözve a hengerbordák Felülre mindig króm gyűrűt ,míg alulra acélt adnak. Nagyon jó és strapabíró hengereket hoztam tőlük . Több fajta dugattyú gyártó van,nem mindegy kinek a terméke van beépítve a mociba . Szerintem el is postázzák a cuccot ha neked ez messze van . De lehet van a közeledben is megfelelő felkészültségű gépműhely. Ez egy pici teljesítményű motor ,itt a legkisebb teljestítmény vesztés is számít .

Előzmény: tipre (2706)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2710

Üdv Tibor!

Alapméretes dugattyút még sohasem vettem, úgyhogy ebben nem tudok segíteni.

A csapágyakra nem kényes a Riga - alapesetben nem pörög túl sokat, s három csapágy van a főtengelyen, szóval elvileg bírja a strapát, de ennek ellenére én mindig minőségi csapágyakat használok a főtengelynél. Máshol a közepes minőség is megteszi, ezekre sincs panaszom. A szimeringeket én minden felújításnál cserélem, mert sok szívástól szabadulhat meg az ember egy fél órai plusz munkával. Tapasztalatom szerint a gagyi szimering is tökéletesen teszi a dolgát. Dupla ajkúakat szoktam használni, biztos-ami-biztos.

Előzmény: tipre (2706)
darusferi Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2709

Udv tipre !

Tibor  , itt a ! Riga Rulez en vannak tolem felkeszultebb szakik is ,  de en tudomasom szerint a riga nak a hengerfala viszonylag lerosebb mint a dugatyu igy van eset hogy furas nelkul egy uj dugatyu ha nem is szazas de segit , nem tudom hogy te erre gondolsz e ha igen , az alapmeretes henger harmincnyolcas es ehez gyari dugot nem egyszeru de utangyartott dugo kompletten  gyuruvel csapszeggel olcson be szerezbeto a motorosboltok kinalatabol  akar a neten is meg tudod rendelni , termeszetesen erosebb lenne egy jo hengerfurassal es ahoz megfelo meretu dugatyuval .  Nem tudom segitettem e ezzel vagy tudtad is ? Mindenesetre sok sikert kkvanok a motorodhoz , es legyszi jelezd majd a fejlemenyeket  .

darusferi Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2708

Udv puckandur !

Tetszik ez a recept  ,  hetvegen kutyulok ilyet en is  szukseges lessz  felni , meg tank tisztitasahoz is .

Koszonom !

darusferi Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2707

Koszonom a fotot Dandy  !

tipre Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2706

Üdvözlet mindenkinek!

 

Riga 4 alkatrészekkel kapcsolatban szeretnék érdeklődni: új gyári alapméretes dugattyút gyűrűkkel, csapszeggel lehet kapni valahol? Milyen főtengely szimmeringet, csapágyat érdemes venni? Köszönöm előre is a választ, üdvözlettel: Tibor

puckandúr Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2705

A kimosott kicsit viseltes gyári csapágyak visszakerültek helyükre, az első kerék agyába. A fejlődésnek köszönhetően most grafitos zsírban (tejben, vajban) fürödnek. A szimeringek egy hetet áztak paraffin-olajban. Egész kedvesen megújultak. Fékpofák szinte zsírújak, kis csisza után jól fognak dolgozni a felcsiszolt dobban.

 

Közben legkisebbik kutyám, egy "középsúlyos értelmi fogyatékos pit" észrevétlenül elfogyasztotta egyik csavarhúzóm nyelét. Hát nem az eszéért szeretem. (Titokban csak Anulu-nak hívom. Igazi neve sokkal rosszabb...)

 

Új gumi és maratoni kefélés (csak mechanikai oxidmentesítés a felnin). Majd további boszorkánykonyha. Egetverő Arrogancia millió könyökpuszival jönne Tutegálnak a mágiáért :) Amúgy semmi új: A kólában van foszforsav. Az egyébként ihatatlan és szerencsére limitált kiadású fahéjasban is. Ezt megfejelve 3 kávéskanál száraz citromsavval már egész jó közeget lehet teremteni rozsdás csavarok és egyéb apróságok kíméletes rozsdamentesítéséhez. Valahogy így:

 

Előzmény: darusferi (2698)
puckandúr Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2704

Egy kollégám pár éve kijárt Ukrajnába. Ott piacokon volt szerencséje apróságokat, kincseket beszerezni.

Szerinted ilyen motyókat ma is lehet ott szerezni?

Előzmény: dandy30 (2699)
Jani60 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2703

Köszönöm szépen, keresek egyet.

 

Előzmény: vermestibi2 (2702)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2702

Üdv Jani!

 

A Komar és a Romet benzincsapok felszerelhetők Riga/Verhovina tankra, a menetük azonos. Tapasztalatom szerint a Komar csap strapabíróbb, a Romet csap műanyag ülepítő poharába könnyen beleszakad a menet.

Előzmény: Jani60 (2701)
Jani60 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2701

Üdvözlök Mindenkit!

 

Segítséget szeretnék kérni. Milyen benzincsapot lehet feltenni a gyári helyett? Zárt állásban kicsit átereszt.

 

Köszönöm: Jani

dandy30 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2700

Rendőrségi Verho ,,,parancsolj :) 

Előzmény: darusferi (2693)
dandy30 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2699

Ha jól látom neked egy korai tizenkettesed van . Azokon még volt gyárilag fehér gumi markolat .Ugyanaz ,mint a riga hármasokon ,négyeseken . R 12 nél jött markolatgumiban a váltás .Pontos évszámot nem tudok mondani ,de konyhanyelven az úgy nevezett felkanyarodó ricnis fekete markolat következett . Tulajdonképpen egyik sem beszerezhető már gyárilag . Fehér markolatot ebben a méretben nagyon hasonló mintával lehet rendelni a Magurától arany áron .Anno rendeltünk egy nagyobb tételt ,de azok már jóformán mind elfogytak. Nem eretlenség a most utángyártott riga markolatokból rendelni ,mintára ugyanaz ,mint a későbbi rigáké,minőségre is rendben van . Képen mellékelve a Felkanyarodó ricis markolat é a fehér

 

Előzmény: puckandúr (2697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!